Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkivakuutuksen idea? Käyn tässä läpi vakuutusturvaani ja pohdin, onko järkeä maksaa 120 000 e kuolemanvaravakuutuksesta?

Vierailija
21.08.2024 |

Olen eronnut, lapset lukioikäisiä. Tällä summalla lienee tarkoitus turvata heidän tulevaisuuttaan, jos delaan, eikö vaan? Lapset siis mulla edunsaajana. Kiitos!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vakuutus maksaa noin paljon, silloin kannattaa jo kuolla pois.

Vierailija
2/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus maksaa 400 e / v. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä henkivakuutus on aina ollut 50% asuntolainan määrästä per hlö.

Nyt kun olemme velattomia pudotimme summan 50 000 euroon.

Sillä saa hautajaiset ja mahdolliset muut kulut maksettua ja elää muutaman kuukauden kunnes leskeneläke tms on selvillä. 

Vierailija
4/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutus maksaa 400 e / v. ap

meinaat elää yli 300v? Nimittäin niin kauan kestäisi maksaa 400€/v maksavaa vakuutusta, jotta loppusummaksi tulee 120 000 €

Vierailija
5/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Sairasvakuutus voisi auttaa joskus hammaslääkärikuluissa ja yksityisellä, jos siitä saa käynteihin korvauksen, että se on sen tyyppinen. Mutta ei sekään varma ole isoissa kuluissa. Tietysti hoitolaitosten kuppauksen jos haluaa estää tulevaisuudesta tai jos ei halua sinne, en sitten tiedä mihin jotkut laittavat ne. 

Vierailija
6/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiöt ovat yrityksiä joiden tarkoitus on kerätä tyhmiltä rahat pois. Henkivakuutus on yksi turhimmista varsinkin jos on sinkku ja lapseton.

Vierailija
7/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkivakuutuksen idea on tuottaa maksimaalisesti voittoa yritykselle. Piste.

Vierailija
8/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallis. 

Vierailija
9/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiöt ovat yrityksiä joiden tarkoitus on kerätä tyhmiltä rahat pois. Henkivakuutus on yksi turhimmista varsinkin jos on sinkku ja lapseton.

Lue aloitus, hölmö.

Vierailija
10/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaussumma alenee portaittain ikävuosien mukaan, mutta vakuutusmaksusi on halvempi kuin minun.

Lasteni isä kuoli 64-vuotiaana. Oli ottanut henkivakuutuksen josta jäi lapsille mukava potti.

Vierailija
11/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä summalla lienee tarkoitus turvata heidän tulevaisuuttaan, jos delaan, eikö vaan?

No et sinä itsekään sillä kuolemasi jälkeen mitään tee.

Vierailija
12/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Sairasvakuutus voisi auttaa joskus hammaslääkärikuluissa ja yksityisellä, jos siitä saa käynteihin korvauksen, että se on sen tyyppinen. Mutta ei sekään varma ole isoissa kuluissa. Tietysti hoitolaitosten kuppauksen jos haluaa estää tulevaisuudesta tai jos ei halua sinne, en sitten tiedä mihin jotkut laittavat ne. 

Ei kannata kommentoida jos ei ole aavistustakaan mistä edes on kyse ja mitä aloittaja kysyy.

Vierailija
13/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne nuoret aikuiset pärjäävät ihan normisti vaikka kuolet. En itse ottaisi vakuutusta.

Vierailija
14/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla ei ole juurikaan omaisuutta eikä myöskään lainoja - tosin eivät lapset niitä joutuisi maksamaankaan, lainoja siis. Mietin vaan, onko tuo 120 000 € turva ylimitoitettu? Lapsilla on myös isä, jolla on jonkun verran varallisuutta. Eli käytännössä, mitä tolla 120 000 € "Kuolemanvaravakuutus, kiinteäsummainen", teen, kun se tosiaan maksaa mulle 400 € / v? AP

Vierailija
15/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suunnilleen asuntolainani suuruinen henkivakuutus. Tulisi lainat kuitattua ja lapsille jäisi velaton talo. Tehköön sillä sitten mitä haluavat.

Vierailija
16/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos - tuon ymmärrän - mutta mulla ei ole sitten mitään järkeä olla tuota 120 000 € settiä. AP

Vierailija
17/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan otettu, ettei kumpikaan jää taloudellisesti kuseen surun keskellä.

Ollaan edunsaajia ristiin, eikä niinkään lapset.

Vierailija
18/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on henkivakuutus molemmilla puolisoilla. Korvaussumma 50 000 euroa. Sen lisäksi on molemmilla tietenkin työntekijän ryhmähenkivakuutus (noin 19 000 euroa tällä hetkellä) ja minulla vielä erikseen toisen vakuutuksen mukana tullut 20 000 euron henkivakuutus. 

Olemme noin nelikymppisiä ja meillä on vielä n. 190 000 euroa asuntolainaa. Tuo n. 70 000 euroa riittää maksamaan tästä asuntolainasta noin puolet ja turvaamaan perheen asumisen jatkumisen samassa kodissa. 

Vierailija
19/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pariturva. Maksaa 15 e / kk. Jos toinen kuolee, toinen saa 130 000 e ja voi maksaa asuntolainan pois tai tehdä mitä tykkää. 

Vierailija
20/24 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä siinä mielessä järkeä että jos joskus vanhana dementoidut ja huijarit käyvät ottamassa nimesi lainapaperiin, jota et tilasi takia ymmärrä, niin vakuutus raukeaa kun täytät 90-vuotta ja omaisesi tai asioittesi hoitaja pystyy maksamaan tuon lainan pois. Oikeuteen asiassa ei kannata mennä, Suomessa huijarit ovat aina oikeassa ja heillä on täysi lainsuoja, kun uhri joutuu aina maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi