Onko turn off, jos mies ei tarjoa kun menette syömään?
Kuvitellaan, että on ensitreffit ja mies kysyy lähdetäänkö syömään. Ravintolassa hän maksaa asiasta mitään kyselemättä, vain oman ruokansa. Muuten mies oikein mukava, mutta olisiko tuo turn off?
Kommentit (267)
On teilläkin ongelmat. Miten pikkusieluisia hemmoteltuja kakaroita aikuiset ihmiset voikaan olla. Minä kun menen treffeille naisen kanssa, niin me mennään yhdessä ongelle ja nainen nainen syö grillistä sen mitä jaksaa ja minä syön sitten jos jotain jäi jäljelle.
Jonotin kerran baarissa vuoroani, kun minun taakse tuli joku mies jonottamaan. Vilkaisin miestä ja sanoin, että miksi noin totinen ilme, hymyile vähän niin näytät nätimmältä. Sitten tuli minun vuoro ja tilasin oluen miehellekin sanoen, että kyllä noin nätille pojalle pitää tarjota. Hetken näytti, että mies lyö minua, mutta ei sanonut mitään. Olut kyllä kelpasi ja ilman kiitosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse kohteliaana miehenä toki maksoin kaiken muutamilla ensimmäisillä treffeillä käydessäni nykyisen vaimon kanssa (tästä on aikaa noin 15v)... Nykyäänhän naiset haluaa olla niin itsenäisiä, että se varmasti loukkaisi jos mies haluaa maksaa...
No kyllä jotkut ovat herneet vetäneet nenäänsä jos on yrittänyt maksaa, suomalaisten naisten hyviä puolia tämä itsenäisyys/itsepäisyys :D
Oletan että mies maksaa jos pyytää ulos. Mitään seksiä hän ei tuolla saa. Jos kolahtaa molemmin puolin voi seksi tulla kysymykseen siinä 2kk treffailun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret japanilaiset naiset ei ikinä odota samalla tavalla kuin suomalaiset naiset, että mies maksaa. Japanilaiset naiset maksaa omat tilauksensa. Jännä kuinka tässäKIN asiassa japanilaiset naiset ovat suomalaisille miehille parempia kuin suomalaiset naiset. :]
Suomalaiset naiset! Ottakaa mallia japanilaisista naisista, niin ei tarvitse rääkyä miespulasta jollakin hikisellä foorumilla aamusta iltaan. :D :D xD
Minäkin olen huomannut tuon matkoillani "Nousevan auringon maassa". Japanilaiset naiset ovat myös äärettömän ystävällisiä, mukavia, iloisia (hymyilevät) ja hyviä sängyssä, kun ovat hoikkia ja estottomia. En usko, että tällä palstalla roikkuvat naiset pystyisi ikinä yltämään samalle tasolle, mutta kannustan heitä silti. M32
Japani on kuin taivas meille sinkkumiehille. :)
Miksi ette jää taivaaseenne ja pysytte sinkkuina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuommoiset lokit on turn offeja miehenä. Ihan järkevää jättää ensimmäisillä kerroilla tarjoamatta mitään.
Miksi sitten sinäkään et sano naiselle asiasta vaan menet ja maksat oman ruokasi? Kommunikointikyvyttömät ihmiset ovat minulle turn-off.
Oletus Suomessa on että molemmat maksavat omat kulunsa. Ei sitä tarvitse erikseen toitottaa.
Niinpä, mitä sitä treffeillä puhumaan. Istutaan hetki hiljaa, siinä on suomalaiset treffit parhaimmillaan.
Niin, yleensä puhutaan jostain muusta kuin rahasta. Älä lähde treffeille jos ei ole varaa omaa osuuttasi maksaa.
Se on selvä, että en ota tajousta vastaan vaikka sellaista ehdotetaan. Tienaan itse rahani enkä rupea ketään mielistelemään.
Vierailija kirjoitti:
Onks naiset joskus pyytäny treffeille ravintolaan, jos on niin onko nainen maksanu ruuat?
Mä olen usein Tinderissä ehdottanut treffejä ravintolaan. Muutaman kerran olen tarjoutunut tarjoamaan miehelle ja vain yksi mies otti tarjouksen vastaan. Ja kerran eräs mies itse kysyi minulta, että haluanko minä tarjota hänelle vai maksetaanko erikseen
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se, joka pyytää ulos syömään, kahville, drinkille, leffaan yms. on tarjoutunut tarjoamaan ellei toisin sovita. Ihan riippumatta sukupuolesta.
Aijaa? Minua on täällä av:lla kritisoitu siitä, kun minä olen kertonut, että minä olen joskus luvannut tarjota miehelle ensitreffeillä ravintolassa.
Ihan vaan sivuhuomautuksena, että älä oikeasti nolaa miestä edes ehdottamalla tuollaista. Itselläni ottaisi ainakin pahasti luonnon päälle. Katsos kun Mies kestää kyllä kipeää,vaan ei häpeää. Sovitaanko nyt niin, että tarjoan meidän ensitreffeillä? 😉
jatkoa edelliseen. Se on suomalaisessa naisessa ihailtava piirre, että nainenkin voi tarjota. Monesti, kun olen treffeillä tarjonnut drinkin, ja nainen ei sitten olekaan minusta ollut kiinnostunut eikä ole ollut sitä kuuluisaa kemiaa (eli ei tarpeeks vahva drinkki), niin nainen sitten on sanonut, että "minä tarjoan sinulle seuraavan oluen" ja tällä tavalla kohteliaasti osoittaa, että tästä nyt ei tuu kummempaa juttua. Mielestäni tuo on tosi hieno ele, ja siinä ei koe mieskään tulleensa hyväksikäytetyksi. Kiitos teille suominaisille <3
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinun naisesi tekee orjana nämä hommat. Monet muut naiset ymmärtävät elävänsä nykyaikaa, eikä 1800-lukua.
Nykyaikaa on juurikin se, että nainen kuten mieskin maksaa omat ruokansa ym kulunsa itse. Kutsumme sitä ilmiötä nimellä Tasa-arvoisuus. Miksi kuvittelet saavasi miehen kun elät kuin 1800 luvulla ja maksatat asiat miehellä, etkä ole muutenkaan edes lähelläkään lady, saati hieno nainen? 1800 luvulla treffeillä kävivät vain naimattomat lapsettomat neitseelliset naiset, joita kohdeltiin arvostuksella ja kunnioittaen. Kaltaisiasi naisia kutsuttiin tuolloin por-toiksi ja heille oli ihan toisenlainen kohtelu. Heille maksettiin kyllä, samalla tavalla kuin sinua treffatessakin pitäisi maksaa. Älä odota mieheltä herrasmiesmäisyyttä jos / kun et ole itsekään mikään lady vaan täysi lunttu. Haaveesi ovat suuret, mutta tosiasiat hyväksymällä ymmärrät asemasi paremmin.
Miksi haukut tätäkin naista, voi hyvin olla neitsyt vielä.
Toinen asia sit on, et kaikkia ihmisiä pitää kunnioittaa, jopa port-toja, kuin myös huor ipukkeja. Ihan perusasia.
Rumasti puhut, älä yritä väittää että edes pystyisit herrasmiesmäiseen kohteluun.
Vierailija kirjoitti:
Mies taitaa etsiä vakavasti otettavaa kumppania eikä maksullista seuralaista; AP:n tarkoitusperät taas ovat epäselvät.
Se etsii lompakkoa mihin voisi muuttaa loiseksi
Christiiina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tähän mennessä aina tarjottu, niin kyllä ihmettelisin, jos joku ei tarjoaisi. Olettaisin, ettei ole kiinnostunut, tai on pihi.
Mä olen tähän mennessä käynyt ensitreffeillä 32 eri miehen kanssa, ja näistä treffeistä kolmet oli kahvilassa, yhdet kävelyllä ja loput ravintolassa joko lounas, brunssi tai illallinen. Vain neljä miestä on halunnut tarjota minulle ravintolassa, kahvilassa ei kertaakaan. Joten sanoisin, että on tosi harvinaista, että mies haluaa tarjota.
Tässähän on kommentoitu että jos kiinnostus ei herää/ jo herännyt kiinnostus katoaa... ehkä et sitten ole kiinnostanut heitä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin klassikko. Naiset ovat olevinaan niin itsenäisiä, mutta jos mies ei tarjoa kallista illallista ensitreffeillä niin johan katoaa kiinnostus. Maksakaa omat ruokanne, kullankaivajat.
Tällaiseen kohteluun tyytyvä nainen ei tule koskaan saamaan mieheltään mitään suhteen romantiikkaa ylläpitäviä huomionosoituksia. Ei tarvi odottaa sitä hajuvesipulloa tai kaunista alusvaatesettiä jouluna. Mies kun on käytännön ukko ja olette yhdessä lähinnä pakon sanelemana. Rakastajatar saa sitten nämä vähän paremmat lahjat.
Ei kai tähän kysymykseen löydy yhtä ja ainoaa vastausta. Itse naisena välttelen tietoisesti menemästä ensitreffeille ravintolaan/kahvilaan. Maksuton taidenäyttely -ota tai jätä.
Vierailija kirjoitti:
jatkoa edelliseen. Se on suomalaisessa naisessa ihailtava piirre, että nainenkin voi tarjota. Monesti, kun olen treffeillä tarjonnut drinkin, ja nainen ei sitten olekaan minusta ollut kiinnostunut eikä ole ollut sitä kuuluisaa kemiaa (eli ei tarpeeks vahva drinkki), niin nainen sitten on sanonut, että "minä tarjoan sinulle seuraavan oluen" ja tällä tavalla kohteliaasti osoittaa, että tästä nyt ei tuu kummempaa juttua. Mielestäni tuo on tosi hieno ele, ja siinä ei koe mieskään tulleensa hyväksikäytetyksi. Kiitos teille suominaisille <3
Miten tuo muka osoittaa ettei tule mitään? Kyllä se ennemmin on mennyt niin että tarjotaan vuoron perään illan aikana ja jutellaan pitkään :)
Vierailija kirjoitti:
Olisi turn off kyllä. Ainakin miehen pitäisi olla sen verran kohtelias että ehdottaa tarjoamista. Sitten voisin itse sanoa että kiitos mutta voin maksaa itsekin tai vastaavasti ehdottaa että minä maksan molempien ruuat. Tai antaa miehen tarjota, mutta niin tai näin, jos mies ei edes esittäisi sitä vaihtoehtoa että hän tarjoaa niin mulle se olisi kyllä hieman outo homma. Vähän menisi fiilikset mutta voisin lähteä toisille treffeille kyllä ja katsoa missä vaiheessa paljastuu onko mies kuinka pihi ja tarkka rahoistaan vai haluaako panostaa yhteiseen tekemiseen ja parisuhteeseen silloin tällöin ravintola illallisen merkeissä tai muulla tapaa.
Ongelma onkin siinä että lähtökohtaisesti sinäkin odotat miehen tarjoavan minkä sanoit itsekin. Tämä juuri se ongelma onkin kun lähtökohtaisesti joka nainen olettaa että voi olla lompakkoloinen
En edes treffailisi köyhiä tai pihejä miehiä, joten en ole koskaan törmännyt kys ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin klassikko. Naiset ovat olevinaan niin itsenäisiä, mutta jos mies ei tarjoa kallista illallista ensitreffeillä niin johan katoaa kiinnostus. Maksakaa omat ruokanne, kullankaivajat.
Tällaiseen kohteluun tyytyvä nainen ei tule koskaan saamaan mieheltään mitään suhteen romantiikkaa ylläpitäviä huomionosoituksia. Ei tarvi odottaa sitä hajuvesipulloa tai kaunista alusvaatesettiä jouluna. Mies kun on käytännön ukko ja olette yhdessä lähinnä pakon sanelemana.
Kyllä saa, mutta ei sitä ensitreffeillä maksella kalliita illallisia kaiken maailman lortoille ja lompakkoloisille. Kunnon naisille myöhemmin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinun naisesi tekee orjana nämä hommat. Monet muut naiset ymmärtävät elävänsä nykyaikaa, eikä 1800-lukua.
Nykyaikaa on juurikin se, että nainen kuten mieskin maksaa omat ruokansa ym kulunsa itse. Kutsumme sitä ilmiötä nimellä Tasa-arvoisuus. Miksi kuvittelet saavasi miehen kun elät kuin 1800 luvulla ja maksatat asiat miehellä, etkä ole muutenkaan edes lähelläkään lady, saati hieno nainen? 1800 luvulla treffeillä kävivät vain naimattomat lapsettomat neitseelliset naiset, joita kohdeltiin arvostuksella ja kunnioittaen. Kaltaisiasi naisia kutsuttiin tuolloin por-toiksi ja heille oli ihan toisenlainen kohtelu. Heille maksettiin kyllä, samalla tavalla kuin sinua treffatessakin pitäisi maksaa. Älä odota mieheltä herrasmiesmäisyyttä jos / kun et ole itsekään mikään lady vaan täysi lunttu. Haaveesi ovat suuret, mutta tosiasiat hyväksymällä ymmärrät asemasi paremmin.
Ei herrasmiehet mitään por-toja tai yyhhoo naikkosia edes treffaile joten näitä tasoluokkia edustavien naisten ei pitäis osallistua koko keskusteluun lankaan.