Onko turn off, jos mies ei tarjoa kun menette syömään?
Kuvitellaan, että on ensitreffit ja mies kysyy lähdetäänkö syömään. Ravintolassa hän maksaa asiasta mitään kyselemättä, vain oman ruokansa. Muuten mies oikein mukava, mutta olisiko tuo turn off?
Kommentit (267)
En etsi huollettavaa ja elätettävää joka ei itse osaa maksaa edes omia ruokiaan. Etsin aikuista tasa-arvoista kumppania. En etsi lompakkoloista, en etsi huollettavaa, enkä etsi mielenterveysongelmaisia jotka ei ymmärrä että itse on maksettava asiat.
Jos ei itse maksa omia ostoksiaan niin se ei ole mitään muuta kuin taloudellista hyväksikäyttöä. Mutta kyllähän tämän hyväksikäytön ihan joka nainen hyväksyy kun pääsääntöisesti tekijä on nainen ja uhri mies. Ei miesten hyväksikäyttöä pysty kieltämään samalla tavalla kun on kielletty naisten hyväksikäyttö koska yksikään nainen ei suostu lopettamaan miesten hyväksikäyttöä
Mä en anna koskaan miehen maksaa treffeillä. En anna siihen edes tilaisuutta, koska heti kun tarjoilija tulee kysymään laskua, pyydän molemmille erikseen.
Sitten kun ollaan parisuhteessa, meno saa olla joviaalimpaa. Yleensä tarjotaan vuoronperään, esim. huomenna mies todennäköisesti tarjoaa illallisen, koska minä tarjosin viime kerralla.
Asia ei sinänsä ole minulle ajankohtainen, koska onnellisesti naimisissa olevana treffit tuskin kiinnostaisivat, mutta itse tulkitsisin asiaa lähinnä siltä kannalta, mihin sävyyn mies on kutsun esittänyt.
Haluaisitko nähdä? Missä nähtäisiin? Vaikka ravintola X:ssä huomenna?
Jos keskustelu menisi tuohon tyyliin, en olettaisi että mies välttämättä maksaisi muuta kuin omat ruokansa. Kutsu olisi aika kaverillisen oloinen eikä kavereiden kanssa tyypillisesti tarvitse tarjota. En itsekään suhtautuisi tapaamiseen muuten kuin toverillisena ruokailuseurana, vähän samoin kuin työkaverin kanssa lounastamisena.
Jos taas mies pyytäisi saada viedä minut syömään, olettaisin että kyseessä on treffit ja hän on valmistautunut tarjoamaan.
En lähtisi sellaiseen paikkaan, johon minulla ei missään tapauksessa olisi varaa, vaikka mies etukäteen tarjoutuisikin hoitamaan laskun kokonaisuudessaan. Koska jos ilta olisi ankea, olisi itselleni mukavampaa todeta, että kiitos seurasta, pistetään lasku puoliksi eikä tavata enää toiste.
Jos taas mies olisi maksanut koko laskun ja olisi ollut mukava ilta, olisi minun luontevaa tarjoutua seuraavalla kerralla kutsumaan hänet jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi olemaan miehen kanssa, joka ei tarjoaisi ravintolassa. Sen verran perinteinen olen. Miehellä on miehen rooli ja naisella naisen. En ole viihdyttämässä miesprinsessoja.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä ja luonnollisesti maksaisin ravintolaillan kaikki kulut. On ihailtavaa että naisena kunnioitat perinteisiä arvoja ja miesten sekä naisten erilaisia rooleja parisuhteessa. Nainen kuitenkin tiskaa,siivoaa kodin,valmistaa ruuat, hoitaa lapset ynnä nämä kaikki muut naisen rooliin kuuluvat asiat joten on täysin luonnollista ja naista arvostavaa tarjota hänelle ravintola illallinen. On hienoa, että et ole näitä " kermat kakusta" tyyppisiä naisia jotka käyttävät miehiä vain hyväkseen vaan ymmärtää myös oman roolinsa ja asemansa.
Aika kallis hinta ravintolaillallisesta, että pitää myydä ruumiinsa ja sielunsa miehelle loppuelämäkseen. Kuuluu hyviin käytöstapoihin tarjota, ja antaa miehestä herrasmiesmäisen ja hyvin kasvatetun vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi olemaan miehen kanssa, joka ei tarjoaisi ravintolassa. Sen verran perinteinen olen. Miehellä on miehen rooli ja naisella naisen. En ole viihdyttämässä miesprinsessoja.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä ja luonnollisesti maksaisin ravintolaillan kaikki kulut. On ihailtavaa että naisena kunnioitat perinteisiä arvoja ja miesten sekä naisten erilaisia rooleja parisuhteessa. Nainen kuitenkin tiskaa,siivoaa kodin,valmistaa ruuat, hoitaa lapset ynnä nämä kaikki muut naisen rooliin kuuluvat asiat joten on täysin luonnollista ja naista arvostavaa tarjota hänelle ravintola illallinen. On hienoa, että et ole näitä " kermat kakusta" tyyppisiä naisia jotka käyttävät miehiä vain hyväkseen vaan ymmärtää myös oman roolinsa ja asemansa.
Niin, tuo tarkoittaa, että nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies hankkii
Täydellistä. Olet asian ytimessä. Just tämä on se juttu. Tähän lähtisin heti mukaan. Mies rakentaa asunnon sekä muut puitteet ja nainen tekee siitä kaikesta sen kodin. Se nyt tietysti on vain miehen unelma tilanne, sillä ei naisista sellaiseen normaali perhe elämään ole. Naisista on tullut prinsessoja joiden pitää saada palvelua ja kaikki valmiina eteen kannettuna. Ruuat joko tilataan voltita tai syödään eineksiä ja niin edelleen ja niin edelleen. Jopa lapsille pitää olla hoitopaikat viimeistään kun täyttävät vuoden. Se on surullista. Lapsilta jää lapsuus elämättä ja joutuvat heräämään joka aamu ennen seitsemää aloittaakseen "päivän työnsä". Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinun naisesi tekee orjana nämä hommat. Monet muut naiset ymmärtävät elävänsä nykyaikaa, eikä 1800-lukua.
Vaikka tuskin sinulla mitään naista todellisuudessa edes on. Hyvä yritys tosin.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret japanilaiset naiset ei ikinä odota samalla tavalla kuin suomalaiset naiset, että mies maksaa. Japanilaiset naiset maksaa omat tilauksensa. Jännä kuinka tässäKIN asiassa japanilaiset naiset ovat suomalaisille miehille parempia kuin suomalaiset naiset. :]
Suomalaiset naiset! Ottakaa mallia japanilaisista naisista, niin ei tarvitse rääkyä miespulasta jollakin hikisellä foorumilla aamusta iltaan. :D :D xD
Minäkin olen huomannut tuon matkoillani "Nousevan auringon maassa". Japanilaiset naiset ovat myös äärettömän ystävällisiä, mukavia, iloisia (hymyilevät) ja hyviä sängyssä, kun ovat hoikkia ja estottomia. En usko, että tällä palstalla roikkuvat naiset pystyisi ikinä yltämään samalle tasolle, mutta kannustan heitä silti. M32
Vierailija kirjoitti:
En etsi huollettavaa ja elätettävää joka ei itse osaa maksaa edes omia ruokiaan. Etsin aikuista tasa-arvoista kumppania. En etsi lompakkoloista, en etsi huollettavaa, enkä etsi mielenterveysongelmaisia jotka ei ymmärrä että itse on maksettava asiat.
Jos ei itse maksa omia ostoksiaan niin se ei ole mitään muuta kuin taloudellista hyväksikäyttöä. Mutta kyllähän tämän hyväksikäytön ihan joka nainen hyväksyy kun pääsääntöisesti tekijä on nainen ja uhri mies. Ei miesten hyväksikäyttöä pysty kieltämään samalla tavalla kun on kielletty naisten hyväksikäyttö koska yksikään nainen ei suostu lopettamaan miesten hyväksikäyttöä
Olet unphtamut ottaa harhoja estävät lääkkeesi
Vierailija kirjoitti:
Olen koko ikäni tottunut siihen, että miehet maksavat. Ensin isä, sitten poikaystävä, lopulta aviomies. Itse olen vain joihinkin kuluihin osallistunut. Ja joskus tarjoutunut jotain maksamaan.
Minulle ap:n kuvailema tilanne olisi varmaankin ensimmäinen ja viimeinen ravintolailta sen miehen kanssa.
Tämä on muuten hyvä huomio. Täällä myös ensin maksoi isä, silloinkin kun olin jo aikuinen. Sen jälkeen poikaystävä (tarjoilu saattoi olla hampurilainen tai pirtelö). Myöhemmin aviomies. Joka on sattumoisin sama henkilö kuin poikaystävä.
Esimies on joskus tarjonnut kaikille tai joku sukulainen.
Mistään tarjoilusta ei ole odotettu mitään vastapalvelusta.
Nainen: Oi että haluaisin mennä tuonne syömään, siellä on niin hyvää ruokaa ja mukavia ihmisiä ja muutenkin ihana paikka.
Mies: no pitäisikö sitten käydä syömässä siellä?
Nainen: Sinä pyysit, sinä maksat! Pyytäjän tehtävä maksaa!!
Vaikka kaikki tiedämme että todellisuudessa se nainen pyysi mutta ei suoraan ja näin välttää oman maksuvelvollisuuden ja tällä tavalla miehestä tehtiin maksaja vaikka käytännössä nainen pyysi.
Vierailija kirjoitti:
Nainen: Oi että haluaisin mennä tuonne syömään, siellä on niin hyvää ruokaa ja mukavia ihmisiä ja muutenkin ihana paikka.
Vaikka kaikki tiedämme että todellisuudessa se nainen pyysi mutta ei suoraan ja näin välttää oman maksuvelvollisuuden ja tällä tavalla miehestä tehtiin maksaja vaikka käytännössä nainen pyysi.
Hear, hear!
Tietysti maksaisin. Olen aina halunnut itselleni nöyrän elätin joka on täysin riippuvainen minusta ja rahoistani. Just marry mee... Hmm..tai jotain...uuh babee..eiku..
Vierailija kirjoitti:
ehkä näin, mutta miehellä on myös vastuunsa. Hänen pitää sanoa, että olsii kiva mennä, mutta valitettvasti minulla ei ole rahaa maksaa meidän molempien ruokia.
Ei tietenkään. Nainenhan voi olla se parempituloinen. Ei kai kukaan mitään elättäjää ole etsimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kallis hinta ravintolaillallisesta, että pitää myydä ruumiinsa ja
Mihin ne perinteiset roolit nyt yht'äkkiä katosivat? Oma etu ajatteluun? Vain ne perinteisen roolin osa-alueet joista nainen hyötyy ovat niitä hyviä? Kuinkas sattuikaan. Älä odota että sinulle kukaan tarjoaisi silloin myöskään yhtään mitään sillä sinulla ei ole yhtään mitään annettavaa kenellekään.
Jos tulot olisivat samaa luokkaa miehen kanssa, en näkisi syytä sille, miksi vain miehen tulisi maksaa kaikki. Ellei sitten mies itse tarjoudu maksamaan kaikkea.
Näitä maksuristiriitoja löytyy myös rahakkaista suhteista, jossa molemmat osapuolet tienaavat hyvin. Joten se perimmäinen syy taitaa olla rahanhimo, jos jompikumpi ei halua maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret japanilaiset naiset ei ikinä odota samalla tavalla kuin suomalaiset naiset, että mies maksaa. Japanilaiset naiset maksaa omat tilauksensa. Jännä kuinka tässäKIN asiassa japanilaiset naiset ovat suomalaisille miehille parempia kuin suomalaiset naiset. :]
Suomalaiset naiset! Ottakaa mallia japanilaisista naisista, niin ei tarvitse rääkyä miespulasta jollakin hikisellä foorumilla aamusta iltaan. :D :D xD
Minäkin olen huomannut tuon matkoillani "Nousevan auringon maassa". Japanilaiset naiset ovat myös äärettömän ystävällisiä, mukavia, iloisia (hymyilevät) ja hyviä sängyssä, kun ovat hoikkia ja estottomia. En usko, että tällä palstalla roikkuvat naiset pystyisi ikinä yltämään samalle tasolle, mutta kannustan heitä silti. M32
Japani on kuin taivas meille sinkkumiehille. :)
Vierailija kirjoitti:
Oli noin vuoden yyhhoo naisen kanssa ja totuus näistä yyhhoo naisista on todella karua todellisuutta. Yyhhoo on naistyyppiä joka ei maksa myntin kolikkoa yhtään mistään tämä ilmeni tuon vuoden aikana ihan käytännön tasolla. Nainen ei maksanut omia syömisiään sen enempää ravintoloissa,mäkkärillä,kotona kuin kaupassakaan. Ei yhtä ainoaa kertaa. Syödä hän kyllä osasi ja niin osasivat hänen lapsensakin. Tämä sama kaava toimi ihan kaikessa mm huvipuistoon hän kyllä halusi lastensa kanssa, mutta niin matkat, liput kuin syömisetkin maksatettiin minulla. Varoituksen sanana kaikille muille miehille, että älkää missään tilanteessa sortuko yyhoo äiteihin sillä he ovat suurimpia lokkeja mitä maa päällään kantaa. Heille mies on vain käyttöesine jota käyttävät hyväkseen. Ja tämä asia on tosi.
Et sinäkään mikään komeron tuuhein moppi ole. 'Yyhhoo'...voi v.... :D
Olisi miinusta, muttei välttämättä kaataisi koko juttua. Kokonaisuus ratkaisee.
Arvioisin onko tilanteessa kyse kulttuuriero vai pihiys.
Jos mies on töissä käyvä ja kutsuu opiskelijan tai pienipalkkaisen syömään opiskelijabudjetin ylittävään paikkaan ja sitten maksaa vain omansa, pitäisin kyllä melkoisen isona miinuksena (samoin asetelman ollessa toisin päin), sillä puuttuu tilannetajua.
Jos olemme molemmat työssäkäyviä ja ravintola ihan perus työssäkäyvänbudjettiin, niin ei yhtä iso moka.