Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko turn off, jos mies ei tarjoa kun menette syömään?

Vierailija
04.07.2024 |

Kuvitellaan, että on ensitreffit ja mies kysyy lähdetäänkö syömään. Ravintolassa hän maksaa asiasta mitään kyselemättä, vain oman ruokansa. Muuten mies oikein mukava, mutta olisiko tuo turn off? 

Kommentit (267)

Vierailija
221/267 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi. En ymmärrä, miksi täysin tuntemattoman (ensi-treffit) pitäisi kustantaa minulle yhtään mitään. Ennemminkin tulisi epämiellyttävä olo siitä, että se pitäisi sitten korvata hänelle jollain tavoin. 

Sitten kun jos oikeasti on natsannut ja on käyty jo useammilla treffeillä, tarjosminen puolin ja toisin on selvää.

Vierailija
222/267 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran vein yhden yksinhuoltaja äidin ulos ravintolaan syömään ja luonnollisesti kustansin koko illan. Hän laittoi minut todella häpeälliseen asemaan kun ravintolassa pyysi tarjoilijalta foliota tai jotakin rasiaa johon hän voisi laittaa häneltä yli jääneet ruuat jälkiruokineen jotta voisi viedä ne kotona odottaville lapsilleen. Vielläkään en ole kehdannut tuohon ravintolaan mennä vaikka tuosta episodista on pian jo kolme kuukautta. Ja kyllä, en tavannut tuota naista toistakertaa.

Siis mikä tässä oli noloa?

Minusta häpeällisempää on heittää ruokaa roskiin, ja siksipä pieniruokaisena lähdenkin lähes aina ravintolasta doggy bag mukanani. Ekoteko :)

Oikeasti? Jossain kebab-pizzeriassa ymmärrän, mutta paremmassa ravintolassa? Häpeäisin silmät päästäni jos seuralaiseni toimisi noin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/267 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy yksin kotona neurooseissasi ja häpeä keskenäsi muita kuormittamatta kaikkea ja kaikkia.

Vierailija
224/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Jos vaikka siivoojana työskentelevä kahden lapsen yh-isä menee treffeille kahvilaan/ravintolaan juristi-naisen kanssa, tuntuisi tyhmältä, että se mies tarjoaisi ruuat naiselle, kun esim joku 14€ lounas ei tunnu sen juristin lompakossa mitenkään, mutta sen siivoojan lompakossa voi tuntua. Mieluummin sitten se juristi saisi tarjota pienituloisemmalle 

Paitsi että (töissä käyvä) juristinainen ei ikinä lähtisi treffeille yh-siivoojamiehen kanssa...

Vierailija
225/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Maanisesti ja väkisin aina kaikesta ja kaikista "hyötyä" minäminäminälle riipivä tyyppi sukupuolestaan/yksisarvisfantasioistaan huolimatta = TURN OFF."

Mitään varsinaista asiaa sinulla ei kuitenkaan ollut... :D

Ei tuolla tyypillä ikinä ole mitään asiaa (tai sanottavaa) ollut. Suu (tai sormet) kyllä käy jatkuvasti.

Vierailija
226/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tai näin, maksupolitiikka sovitaan ETUKÄTEEN tai ei ehdotella ravintolaa/mennä sinne luullen toisen maksavan.

Rautalangasta: kyvyttömyys avoimeen dialogiin, läpinäkyvyyteen ja rehellisyyteen on punainen lippu/100% ei jatkoa.

Vinkkinä siis kaikille kaikkialla: lopettakaa jatkuva olettaminen. Sanokaa suoraan, mutta olkaa asiallisia. Lopettakaa vedätys. Säästätte omaa aikaanne (ja hermoja) sen toisen ajasta ja hermoista puhumattakaan. Suurin ongelmanne on kyvyttömyytenne kommunikaatioon. Sen sijaan teette tällaisia aloituksia ja kaiken maailman muita hölmöyksiä joka hiivatin paikkaan.

Vierailija
227/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku kutsuu syömään niin tottakai kutsuja maksaa. Jos minä kutsun niin minä maksan. Yksinkertaista.

Minua on täällä av:lla kritisoitu siitä, kun minä naisena olen tarjoutunut tarjoamaan miehelle ravintolassa ensitreffeillä, vaikka olisin itse ehdottanut treffejä ravintolaan.

No, useimmat tän palstan "naisista" ovat ruikuttajia ja "miehistä" valittajia. Muutama pissaliisa ja sovinisti siihen päälle.

228/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos vaikka siivoojana työskentelevä kahden lapsen yh-isä menee treffeille kahvilaan/ravintolaan juristi-naisen kanssa, tuntuisi tyhmältä, että se mies tarjoaisi ruuat naiselle.

Paitsi että (töissä käyvä) juristinainen ei ikinä lähtisi treffeille yh-siivoojamiehen kanssa...

Miten niin?

229/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa miettiä tapauskohtaisesti. Itselläni oli kaksi vapaalippua leffaan ja annoin toisen treffimiehelle. Ajattelin, että hän olisi tästä hyvästä tarjonnut edes iltateen, mutta ei, itse maksoin oman teen parin euron hinnan. Ei tullut toisia treffejä, koin miehen pihinä ja ehkä vähän hyväksikäyttävänä.

Kerran mä olin sellaisilla treffeillä, että ensin käytiin syömässä Rossossa ja sen jälkeen keilaamassa. Keilaaminen oli ilmaista, koska minulla oli sinne lahjakortti, jolla kaksi henkeä pääsi tunniksi keilaamaan. Sen jälkeen päätettiin mennä vielä kahvilaan, jossa minä otin kaakaon ja mies suodatinkahvin. Jos minä olisin ollut se mies, olisin tarjonnut juoman treffikumppanille, koska treffikumppani oli kuitenkin tarjonnut ilmaisen tunnin keilauksen.

230/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kumpi pyytää ulos JA valitsee ruokailupaikan maksaa.

Valitse sellainen johon on varaa/halua.

Kerran kun minä Tinderissä kutsuin erän nelikymppisen luokanopettaja-miehen treffeille, ehdotin joko Pancho Villaa tai artesaanipizzeriaa. Hänelle ei kelvannut kumpikaan, vaan olisi pitänyt viedä hänet johonkin hienoon ravintolaan. Mä olin siis kirjoittanut, että voin tarjota hänelle.

!

Vierailija
231/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap käyttää rahat mieluummin huumeisiin. No, en lähtisi syömään tuollaisten miesten kanssa. Aivan ehdottomasti se miestyyppi, joka ei ikinä pääse mun kanssa treffeille eikä mihinkään. 

Vierailija
232/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö ap, ettei rahat riitä viinaan, jos tarjoat naiselle tai perheelle jotain? 

Vierailija
233/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pätevästi kukaan koskaan puhua muiden puolesta/muiden suulla, vaan vain omakohtaisesti, jotenka ap joutuu siksi testaamaan (maksuhetkeen asti asiaa pantaten!) pihiytensä jok'ikisen treffinaisensa kanssa erikseen ja tapauskohtaisesti.

Vierailija
234/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Jos vaikka siivoojana työskentelevä kahden lapsen yh-isä menee treffeille kahvilaan/ravintolaan juristi-naisen kanssa, tuntuisi tyhmältä, että se mies tarjoaisi ruuat naiselle.

Miten niin?

Oman (tietysti subjektiivisen, koska en ole kaikkialla ollut ja kaikkia ihmisiä tavannut) kokemukseni mukaan ei ole ikinä tuollaista tapahtunut. Olisiko joskus voinut tapahtua? Ehkä. Todennäköisesti ei. Sen verran pinnallisia ja mukavuudenhaluisia ihmiset nykyään. Halutaan koko ajan enemmän. Kaikkea. Kaikkialta. Kaiken aikaa.

Vierailija
235/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki mennä syömään? Jos nainen sellaista haluaa, saa itse maksaa. Voin tarjota tuoreet kalat rantatörmällä.

Vierailija
236/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies kysyy lähdetäänkö syömään. Ravintolassa hän maksaa asiasta mitään kyselemättä vain oman ruokansa".

Miksi? Jos kerran tämä on "muuten mies oikein mukava (omasta mielestään)" -miehen tyyli, väliäkö jos turn off?

Vierailija
238/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noin pahaa moukkaa tullut ikinä vastaan. Tosin olen ollut jo pitkään tyytyväinen sinkkuna, en käy treffeillä. Mutta toivottavasti noin ei käy koskaan, ja jos kävisi niin kuolisin nauruun mieslapsen typeryydestä.

Vierailija
239/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö. En ole eläissäni tavannut niin mukavaa miestä, että vapaaehtoisesti istuisin tämän pöytäseurana. Vain velvollisuudesta tai palkkiosta

Vierailija
240/267 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole noin pahaa moukkaa tullut ikinä vastaan. Tosin olen ollut jo pitkään tyytyväinen sinkkuna, en käy treffeillä. Mutta toivottavasti noin ei käy koskaan, ja jos kävisi niin kuolisin nauruun mieslapsen typeryydestä.

Tommosta vanhanaikaista kääkkää kukaan halua. Nauti sinkkuudestasi