Liian jyrkkä mäki pyöräilijöille.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c84f0544-289d-459e-b73f-1bfc108b687f
Tuo onkin tupakoitsijoille liian jyrkkä mäki. Olen pyöräillyt tuota mäkeä 1000 kertaa ylös, olen itse 48 v 90 kg mies. Helposti menee tuo mäki ylös hengästymättä. Minä kuljen kesät talvet fiillarilla viimeiset 30 vuotta.
Kommentit (210)
Muistakaa sitten, että siihen kannattaa rakentaa myös katto ja seinät koska talvella siellä on aivan saatanan kylmää ja liukasta. Ja kesälläkin katto on tarpeen, koska kaltseilta on hyvä heitellä pyöräilijöiden päälle mätiä kananmunia ja tomaatteja. 10 pistettä + papukaijamerkki jos osuu spandex-ohjukseen.
Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko maalaiset niin hönttejä etteivät ymmärrä tällaisen hyötyjä kaupungissa? Valtavan hieno suunnitelma! Kaupunkimukavuutta, liikenteen sujuvuutta, nopeampaa ja saasteetonta liikkumista, liikuntaa, virkistäytymistä, ympäristön kauneus tutkitusti luo hyvinvointia.
Tuossa ei ole mitään huonoja puolia, paitsi hyvin pienelle määrälle ihmisiä jotka veneilevät kallioiden eteen varta vasten niitä ihailemaan. (eli siis ei kenellekään)
Kyllä ovat. Samat ihmiset todennäköisesti ilmoittavat etteivät halua kulkea pyörällä töihin, koska siinä hikoaa.
Täysin samaa mieltä kanssasi.
Tuohan riippuu ihan vaihteista. 1-vaihteinen on normaalisti edessä 38 ja takana 18. Mutta jos mennään 21-vaihteisella ja valitaan eteen 36 ja taakse 24, niin tottakai se menee hyvinkin keveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ovatko maalaiset niin hönttejä etteivät ymmärrä tällaisen hyötyjä kaupungissa? Valtavan hieno suunnitelma! Kaupunkimukavuutta, liikenteen sujuvuutta, nopeampaa ja saasteetonta liikkumista, liikuntaa, virkistäytymistä, ympäristön kauneus tutkitusti luo hyvinvointia.
Tuossa ei ole mitään huonoja puolia, paitsi hyvin pienelle määrälle ihmisiä jotka veneilevät kallioiden eteen varta vasten niitä ihailemaan. (eli siis ei kenellekään)
Kyllä ovat. Samat ihmiset todennäköisesti ilmoittavat etteivät halua kulkea pyörällä töihin, koska siinä hikoaa.
Täysin samaa mieltä kanssasi.
Jaahas, Hepon nassukat ovat aktivoituneet. Meneekö paljonkin hepoa päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen helsinkiläinen viherhippi ja vaikka kuinka kaupunkiani rakastan, niin tällaiset suunnitelmat saa mut näkemään punaista. Mäkiä on kaupunki täysi ja tämä ei ole ollenkaan pahin niistä, läheskään. Sitäpaitsi mäet kuuluvat pyöräilyyn ja jos oikeasti pitää joku mäki lanata, niin ei selitys ja peruste sille voi olla, että Espooseen rantareitille pääsee siitä sitten pyörällä mukavammin.
Se lisäksi kaupunki säästää niin monessa asiassa (esim varhaiskasvatuksen materiaaleissa), että tällainen rahan suuntaaminen tuntuu jo v ' ttuilulta.
Miksi mäet kuuluvat pyöräilyyn liikennemuotona? Haluatko sinä hikoilla ja hengästyä työmatkalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässäpä just paskotaan se ympäristön kauneus. Kävelijät haluavat tulla kalliolle katsomaan fillaribaanaa?
Ei, vaan se kauneus tuodaan suuremman osan nähtäväksi, ihan arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen helsinkiläinen viherhippi ja vaikka kuinka kaupunkiani rakastan, niin tällaiset suunnitelmat saa mut näkemään punaista. Mäkiä on kaupunki täysi ja tämä ei ole ollenkaan pahin niistä, läheskään. Sitäpaitsi mäet kuuluvat pyöräilyyn ja jos oikeasti pitää joku mäki lanata, niin ei selitys ja peruste sille voi olla, että Espooseen rantareitille pääsee siitä sitten pyörällä mukavammin.
Se lisäksi kaupunki säästää niin monessa asiassa (esim varhaiskasvatuksen materiaaleissa), että tällainen rahan suuntaaminen tuntuu jo v ' ttuilulta.
Miksi mäet kuuluvat pyöräilyyn liikennemuotona? Haluatko sinä hikoilla ja hengästyä työmatkalla?
"Liikennemuotona" on väärä ilmaisu. Mutta mäet kuuluvat pyöräilyyn urheilulajina. Käy ajamassa kilpaa. Kyllä siellä on mäkejä, jopa useamman kilometrin pitkällä nousulla.
Keksis jokukusipää sen teleportaation niin elämä helpottuisi. Ei enää VR:äävittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Liikennemuotona" on väärä ilmaisu. Mutta mäet kuuluvat pyöräilyyn urheilulajina. Käy ajamassa kilpaa. Kyllä siellä on mäkejä, jopa useamman
Työmatkoilla ja kaupungeissa yleensä ei ajeta kilpaa. Se on hyötyliikuntaa jos pyörällä menee töihin, ja silloin yleensä ei kauheana halua hikoilla. Hikiurheilu hoidetaan sitten muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässäpä just paskotaan se ympäristön kauneus. Kävelijät haluavat tulla kalliolle katsomaan fillaribaanaa?
Mitä iloa siitä kauneudesta kaupunkilaisille oikein on jos sitä ei koskaan pääse näkemään? Juuri hyvä että sitten voi vaikka joka päivä työmatkalla sitä ihailla...
Olen tupakoitsija ja 57v. Ajan tuon mäen helposti ylös ihan vanhalla peruspyörälläni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Liikennemuotona" on väärä ilmaisu. Mutta mäet kuuluvat pyöräilyyn urheilulajina. Käy ajamassa kilpaa. Kyllä siellä on mäkejä, jopa useamman
Pyöräily on liikennettä. Urheilu on erikseen.
Kaupungissa asuvat ihmiset haluavat sujuvaa ja mukavaa liikennettä paikasta toiseen. On mukavaa päästä pyörällä töihin ilman valtavaa hikoilua.
Haluatko sinä mennä hikisenä töihin?
Luonnonranta pilataan muutaman laiskan takia, kun eivät halua taluttaa pyörää mäessä. Sitäpaitsi kaupungin hinta-arvion voi yleensä kertoa kahdella. Tämä on vihreiden näkemys kaupungista. Luonto ei kuulu kaupunkiin?
Samaan aikaan neekerijengit ryöstävät julkisten käyttäjiä kun kotouttamisrahat tuhlataan viherpunikkieliitin pyöräbaanojen kullitukseen.
Pieni pyöreä Munkan täti
Kai sitä pyörää voi taluttaa, jos tulee liian jyrkkä mäki vastaan? Asun kaupungissa jossa on todella jyrkkiä katuja ja vanhassa kaupungissa vielä mukulakiviä että ei voi kovin lujaa pyöräillä turvallisesti.
No, jos ajatellaan, että mäkiä ei saisi työmatkailijalle olla, niin onko sitten ok, että muut mäet jätetään ja tämä yksi lanataan? Pitäisikö kävelijöitäkin poistaa mäet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei ole mitään hyviä puolia mutta stadin fillarinasseille se on pakkomielle. Hepo on LKH-porukan miehittämä ja niillehän ei luonto merkitse yhtään mitään. Suunnittelufirma muuten ehdotti paaaaljon halvempaa ratkaisua jossa meren päälle ei tarvitsisi rakentaa mitään, mutta se ei päättäjille kelpaa. On kivempi haaskata veronmaksajien rahoja itsekkään ja ylimielisen marginaaliryhmän perseilyprojekteih
Se oli nimenomaan alueen asukkaat, eli ne veronmaksajat jotka toivoivat että suunnitelma siirtyisi veden päälle, jotta ne rantakalliot voitaisiin jättää luonnontilaan. Eivät päättäjät.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan neekerijengit ryöstävät julkisten käyttäjiä kun kotouttamisrahat tuhlataan viherpunikkieliitin pyöräbaanojen kullitukseen.
Pieni pyöreä Munkan täti
Vihervasemmiston mukaan Helsingissä ei ole jengiongelmaa, eikä ryöstöt, raiskaukset ja tapot liity retuperälle jätettyyn kotouttamiseen tai Itä-Helsingin segrekaatiokehitykseen. Kun nämä yhteiskunnan pikaista puuttumista ja ennen kaikkea rahaa vaativat ongelmat kielletään eikä niistä oteta vastuuta, voidaan rahat käyttää omassa punaviherkuplassa trendikkäiden ihmisten kaupunki-infrafantasioihin.
Nyt pipo silmiltä viherpunikit kunnallispoliitikot! Menkää ratkaisemaan ensin Itäisen Helsingin räjähtänyt huumeongelma. Edes kouluista huumeet pois ja pikkulasten piikittäminen loppumaan. Me voidaan sen aikaa polkea ylämäet.
Miksi kirjoitat urheilusta liikennettä käsittelevässä ketjussa?