Liian jyrkkä mäki pyöräilijöille.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c84f0544-289d-459e-b73f-1bfc108b687f
Tuo onkin tupakoitsijoille liian jyrkkä mäki. Olen pyöräillyt tuota mäkeä 1000 kertaa ylös, olen itse 48 v 90 kg mies. Helposti menee tuo mäki ylös hengästymättä. Minä kuljen kesät talvet fiillarilla viimeiset 30 vuotta.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sun pyöräilyt muita liikuttaa? Sen kun poljet sitä mäkeä ylös ja alas, ees taas, sydämesi kyllyydestä, mutta me muut vanhemmat ja huonokuntoisemmat ei sitä mäkeä jakseta pyöräillä. Mietipä sitä hetki, jos sun rusina-aivosi siihen pystyvät.
Älä puhu paskaa. Minä vanhana ja huonokuntoisena jaksan ihan hyvin pyöräillä sen. Välillä meno voi vähän hyytyä, mutta silloin pyörää voi taluttaa. Mutta fillarifanaatikollehan se ei toki sovi koska kaikki pitää olla valmiiksi viivasuoraa ja siloiteltua.
No niin juuri. Jaksat paljon isommankin mäen. Tämä mäki vastaa kokoluokaltaan hyttysen pierua Saharassa.
Fatiman on darrassa raskasta tunkata mäkeä ylös. Viimeksi Fatima vaati sponssipyörän.Veronmaksaja saa taas tasoittaa Fatiman mäet.
Kaikilla alkaa olemaan nykyään sähköpyörät. Niillä jokainen pyöräilijä. voi tasoittaa mäet omalla kustannuksellaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kokeilija hengästyi matkalla, mutta polki kuitenkin ylös saakka. Tuo ei ole oikeasti jyrkkää mäkeä koskaan nähnytkään.
Mutta onhan hengästyminen hyvä syy paukuttaa kuusi miljoonaa euroa veronmaksajien rahoja menemään
Voiko hengästymisen takia hakea sairaslomaa tai peräti eläkettä?
Jostain löydettiin Suomen huonokuntoisin mies mukamas hengästymään mäessä, joka ei edes ole mäki ja jyrkällä nousulla, joka on oikeasti hyvin loiva.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla alkaa olemaan nykyään sähköpyörät. Niillä jokainen pyöräilijä. voi tasoittaa mäet omalla kustannuksellaan.
Suurimmalla osalla ei ole sähköpyörää. En edes haluaisi sitä. Täällä 75-vuotiaat naisetkin jaksaa polkea ilman sähköä monta kertaa vaativampia mäkiä.😂
Kuopiossa ainakin Puijolla ja Neulamäessä oli muistaakseni todella jyrkät mäet. Vaatii kunnon pyörät ja paljon kestävyyttä jos haluaa ylös polkea. 3-vaihteisella piti Nepalin mäki aina taluttaa.
On se hyvä ettei sijaita Norjan paikalla 🤔
Vierailija kirjoitti:
Täällä meillä päin on jyrkempi mäki josta alamäkeen pyöräilessä saa vauhdin 60 km/h
Mä oon mennyt paljon kovempaakin.
Jos nuo etelänvetelät pyöräilijät polkisi tavallisella pyörällä hyötykuntoilua tuo mäki ei tuntuisi miltään mäeltä.
Eikö sen voisi kattaa samalla, niin ei kastuisi sokerista tehdyt pyöräilijät?
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa ainakin Puijolla ja Neulamäessä oli muistaakseni todella jyrkät mäet. Vaatii kunnon pyörät ja paljon kestävyyttä jos haluaa ylös polkea. 3-vaihteisella piti Nepalin mäki aina taluttaa.
Normaalikuntoinen jaksaa, mutta Vihreät-De Rödä ei jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä maalla on myös useita tuollaisia mäkiä. Voisiko jotenkin rakentaa sillan niiden ympäri?
Tiethän maalla hyvin usein onkin rakennettu mäkien ympäri.
Et taida olla maalla käynyt kertaakaan elämäsi aikana. Kaikki kehäkolmosen ulkopuolella on tuntematonta sulle
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni suomalainen sillä sillalla nyt sitten pyöräilisi? Mikä prosenttiosuus meistä?
Kuntoa voi kohottaa muutenkin kuin pyöräilemällä. Osa meistä helsinkiläisistä ei pyöräile lainkaan, vaan liikumme muulla tavalla.
Helsinkihän tuon maksaa, ei Suomen valtio. Reitin vaikutusalueella asuu kymmeniä tuhansia ihmisiä.
Kaikki eivät tee kaikkea. Entä sitten? Kaikki eivät pidä kukkaistutuksista ja jotkut ovat niille jopa allergisia, silti kaupunki niitä joka vuosi istuttaa koska niistä on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Jos tuo mäki on liikaa, niin eikös siellä Tukholmankadun varressa ole enää kevyenliikenteenväylää? Tai mikä se katuosuus onkaan siinä kirkon kohdalta alas Munkan silloille päin?
Siitä on 20 vuotta, kun oon asunut Munkassa ja pyöräillyt Munkasta Etu-Töölöön ja takaisin työmatkoja, joten onhan siihen voinut isompi mäki kasvaa maannousun myötä tai jonkun muun syyn vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuo etelänvetelät pyöräilijät polkisi tavallisella pyörällä hyötykuntoilua tuo mäki ei tuntuisi miltään mäeltä.
Jos ne kävisi edes kerran viikossa kävellen kaupassa, niin tuo "mäki" ei tuntuisi miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä maalla on myös useita tuollaisia mäkiä. Voisiko jotenkin rakentaa sillan niiden ympäri?
Et taida olla maalla käynyt kertaakaan elämäsi aikana. Kaikki kehäkolmosen ulkopuolella on tuntematonta sulle
Itse et ole. En muista koskaan ajaneeni suoraa tietä vähänkään isomman mäen yli. Joko on räjäytetty kalliota tai sitten tie kiertää sen mäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne kävisi edes kerran viikossa kävellen kaupassa, niin tuo "mäki" ei tuntuisi miltään.
Kaupunkilaiset ovat keskimäärin paremmassa kunnossa kuin maalla asuvat. Maalla kuljetaan joka paikkaan autolla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse et ole. En muista koskaan ajaneeni suoraa tietä vähänkään isomman mäen yli. Joko on räjäytetty kalliota tai sitten tie kiertää sen mäen.
Mitähän teitä pitkin olet sitten muka kulkenut? Kehäkolmosen reunaa pitkin?
Metsät pitää vihreiden mielestä ennallistaa, mutta kun pikku nyppylän yli ei Fat D jaksa pyöräillä, niin maisemapilataan ja rakentaan uutta infraa. Mikä sen sillan hiilijalanjälki olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän teitä pitkin olet sitten muka kulkenut? Kehäkolmosen reunaa pitkin?
Asun Rovaniemen lähettyvillä. Täällä ajelen ihan maalaisteitä. Muuallakin kyllä, autoilemme Euroopassa joka kesä.
No useimmissa Euroopan maissa on paljon mäkiä, joita saa nousta tätä Helsingin "mäkeä" jyrkemmin alkaen muutamista kymmenistä metreistä jopa kymmeniin kilometreihin.
Suomen mittakaavassakin tämä Helsingin ns. "mäki" on aivan naurettava.
Eihän tuossa hengästy edes liikuntaa harrastamaton nelikymppinen pullukkakaan. 😆