Oletko irtisanoutunut "tyhjän päälle"? Mieli tekisi taas näin loman kynnyksellä - ei oli
Mieli tekisi taas näin loman kynnyksellä - ei tarvitsisi palata paskaan työhän - tai itseasiassa sairaaseen työyhteisöön. Tosin säästöjä ei ole tähän käyttää, se estää.
Kommentit (73)
Irtisanouduin paskasta duunista 2023 maalis-huhtikuussa, koska en vain jaksanut. Toki olin 21v ja äiti auttoi rahallisesti n. kuukauden kunnes sain jo uuden työpaikan. Elämäni paras päätös :D
Vierailija kirjoitti:
Irtisanouduin paskasta duunista 2023 maalis-huhtikuussa, koska en vain jaksanut. Toki olin 21v ja äiti auttoi rahallisesti n. kuukauden kunnes sain jo uuden työpaikan. Elämäni paras päätös :D
Hih hih
Itse olen noussut tyhjän päältä ja palkkatukityöstä yhdeksi oman alani yhden segmentin johtavista asiantuntijoista.
Raha ei ole tärkeintä ja kannattaa lähteä jos siltä tuntuu
Suosittelen. Elämäsi on liian arvokasta tuhlattavaksi huonossa työpaikassa. Itse kerran mietin lumista kattoa katsellessa: putsaisinko jäästä? mitä jos putoan? - sitten ei tarvi mennä töihin! Eli jos fiilikset on että mielummin putoaa katolta kun jatkaa töissä, irtisanoudu.
No juu. Tämäkin aamu alkoi sillä, että liikettä avatessa kulmauksessakohtasin koiransa kanssa ilmeisesti ulkoilemassa olevan mielipuolisen vihaisesti tuijottavan naisen, joka aikansa mulkoiltuaan mitään sanomatta lähti menemään. Samoin tässä jatkuvasti pyörivät narkkarit yms. ovat vähemmän kiehtovaa seuraa, joten jo pelkästään ilmapiirin ja ympäristön takia olen tyytyväine irtisanoutumispäätökseeni.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen noussut tyhjän päältä ja palkkatukityöstä yhdeksi oman alani yhden segmentin johtavista asiantuntijoista.
Sama juttu. Vieläpä yrittäjänä. Nyt samat tyypit, joiden yrityksiin ei ollut mitään mahdollisuuksia päästä edes työhaastatteluun, ostavat samaa asiaa moninkertaiseen hintaan.
Kahdesti.
On silkkaa onnea, että kaikki järjestyi. Mutta jälkeen päin ajatellen molemmat oli hyviä ratkaisuja, sillä tällä luonteella olisin muuten jähmettynyt aloilleni onnettomana vuosikymmeniksi.
Jep, irtisanouduin loman aluksi ja irtisanomisaika kului lomaillen, rahaa siis tuli vielä. Osa-aikainen paikka pienillä tunneilla oli tiedossa ja aloitin loman jälkeen siinä eli täysin tyhjään en hypännyt, karenssi piti toki kärsiä ennen kuin sai soviteltua päivärahaa. Oli hyvä päätös.
Olen, mutta harmittaa kun ei löydä uusia töitä, osaamista ja koulutus on, eikä ikääkään ole liikaa.
Kyllä, tämän vuoden puolella. Paras päätös mitä olen tehnyt, alan palautua taas ja hiukset ei tipu enää tukoittain päästä. Painajaiset ovat vähentyneet huomattavasti. Työttömänä olin kokonaiset kaksi päivää.
Olen tehnyt, mutta koskaan sen jälkeen en enää kokoaikatyötä saanut. En suosittele kaikille, vaikka tämä ketju onkin täynnä onnistumisia.
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli sinä olet elänyt tuollaisen teon jälkeen tuilla tai erittäin pienellä palkalla, eikä yhtään haittaa, vaikka elämä on kittuuttamista ja nyt hallitus leikkaa loputkin tuet pois?
Ti ehkä sinä olet täynnä tyhjiä sanj, etkä tiedä yhtään mitään siitä, mitä on rahattomuus.
Olen ja tarvittaessa teen niin uudestaankin.
Luonnollisesti tuli karenssi, mutta siitäkin selvittiin leikatulla toimeentulotuella ja asumistuella taloudellisesti ihan hyvin.
Lähtisin, vaikka saisin nolla euroa tukia karenssin ajalta. On asioita, jotka menevät taloudellisten seikkojen ohi heittämällä joka kerta. Sisarukseni jätti työnsä karenssin kera, koska työpaikalla rikottiin toistuvasti lakia eikä asia muuttunut, vaikka huomautti asiasta toistuvasti. Kertoi vielä lähtiessäänkin hyvin selvästi, miksi lähtee, ja että jos asia ei muutu, ovat jossain vaiheessa suurissa ongelmissa. Sisarukseni ei koskaan myöntänyt, että olisi se syy, miksi viranomaiset tekivät myöhemmin etukäteen ilmoittamattoman tarkastuksen, jossa löytyi vaikka mitä epäkohtia, joita ruodittiin uutisia myöten, mutta minulla on epäilykseni.
Joo kahdesti. Ekalla kerralla irtisanouduin pitkästä, tylsästä työsuhteesta ja sain 3 kk karenssin. Oli kevät ja osinkotulot kattoivat menot. Työllistyin kohtuu yhdentekevään työhön ennen karenssin päättymistä. Toisen kerran en jatkanut kammotylsässä, lyhyessä työsuhteessa edellisen määräaikaisuuden päätyttyä, vaikka kuinka ruinattiin. Ei karenssia, joten osingot säästyivät. Nyt olen vieläkin työtön ton viimeisimmän irtisanoutumisen jäljiltä. Nollasopimus on, mutta vuoroja en oo saanu.
Kyllä on kannattanu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli sinä olet elänyt tuollaisen teon jälkeen tuilla tai erittäin pienellä palkalla, eikä yhtään haittaa, vaikka elämä on kittuuttamista ja nyt hallitus leikkaa loputkin tuet pois?
Ti ehkä sinä olet täynnä tyhjiä sanj, etkä tiedä yhtään mitään siitä, mitä on rahattomuus.
Ei haittaa, koska asiat voisivat olla huonomminkin. Kahdesti olen ollut tilanteessa, jossa ei ole ollut muuta kuin päälläni olevat vaatteet jäljellä. Ensimmäisen kerran jälkeen vielä pyristelin takaisin aiempaan elintasoon pikkuhiljaa, mutta toisen kerran jälkeen totesin, että se ei ole sen arvoista ja että jatkossa pääasia on jonkinlainen katto pään päällä, jonkinlaiset vaatteet päällä ja jonkinlaista ruokaa kaapissa.
Erittäin suuri riski, että olet lopun elämääsi sitten työtön, muuten toki varmasti "kannattaa", jos siihen vain "resurssit" antavat myöden. Mutta ei tämä Suomi kyllä tule tällä "donwsiftaamisella" enää tule nousemaan, se on varma, mutta kukin tyylillään, kunhan ei sitten valita omista päätöksistään.
Vierailija kirjoitti:
Jaa ei ole raha tärkeää? Nykyisin sinulle ei ole mitään elämään ilman rahaa, se on varma.
Niin, uutta työtähän ei voi hakea?