Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boomer isovanhemmat ja suhtautuminen kasvaviin lapsenlapsiin

Vierailija
02.07.2024 |

Oma äitini eli lapsen mummo ei jotenkin yhtään hyväksy, että lapsi kasvaa ja on jo esiteini (11-vuotias). Huokailee dramaattisesti lapselle kaikesta vähänkään siihen viittaavasta, että lapsuus alkaa pikkuhiljaa kääntyä nuoruuteen.

Viimeisen puolen vuoden aikana meikit ovat alkaneet kiinnostaa. Annoin ensin luvan kokeilla kotona ja nyt kesällä on saanut meikata kodin ulkopuolellekin. Meikki hänellä on käytännössä poskipuna ja geelillä kulmakarvat ojennukseen sekä laittaa vähän hajuvettä. Siis niin vähäistä, ettei äitini edes ollut huomannut tätä ennen kuin lapsi jotain asiasta mainitsi. Sitten alkoi dramaattinen huokailu, että ei tyttö tarvitse yhtään mitään ja tuohan on pinnallista eikä pinnallisuudelle pidä antaa periksi.

Lapsen tyyli on myös puolessa vuodessa muuttunut isompien lasten tyyliin. Äitini marmattaa siitäkin jatkuvasti. Tavallinen ribbitoppi (ei napapaita!) on liian kireä ja farkkusortsit liian lyhyet (pehva tai muutakaan ei näy). Hupparit taas on äitini mielestä liian suuria. Sleek-ponnarille laitetut hiukset liian päätä myöden ja varrellisten sukkien käyttö sortsien kanssa typerän näköistä. Siis käytännössä kaikki mikä nyt on muotia, saa haukut.

Olen ihan kypsä. Ennen lapselle niin läheinen mummo pilaa kaiken, kun ei kestä lapsen kasvua. Sanoin jo, että lapsi ei kohta halua tehdä mitään yhdessä, jos kaikesta tulee sanomista, niin alkoi dramaattiseksi minullekin. Lapsella on alkanut murrosikä niin kuin minullakin oli alkanut tuon ikäisenä. Minua kiinnosti silloin ihan samat/sen ajan vastaavat asiat, mutta se ei ollut äidilleni ongelma. Nyt mummona roikkuu lapsenlapsensa pikkulapsiajassa kynsin ja hampain ja aiheuttaa vaan v*tutusta kaikille.

Vinkkejä siihen miten mummo pääsisi lapsenlapsensa kasvamisesta yli ennen kuin heidän suhde on kokonaan pilalla?

Kommentit (498)

Vierailija
101/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, ne sun lapset tulee jälkikäteen itkemään niiden tavaroiden perään, jotka siivosit aikaa sitten pois.

Eivät tule. Heiltä on kysytty mielipide ihan jokaikiseen tavaraan, joka on sitten myyty eteenpäin, jos se ei ole ketään heistä kiinnostanut. Rahat ovat saaneet jakaa.

Minusta 1960 ei syntynyt boomereita, mutta jos haluat kokea olevasi ikäloppu jo nyt, niin miksipä ei.

Virallinen selkeä Kotuksen määritelmä on täällä, joten voit lopettaa jo tuon typetän märinäsi.

Vierailija
102/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan on ihan päivän selvä keissi: mummeli on menettänyt valta-asemansa sunteessa sinuun koska olet jo aikuinen ja yrittää nyt pomottaa edes jossain asiassa, jotta saisi vielä pysyä edes hetken entisessä valta-asemassaan. Luopuminen kaikesta vallasta on rankkaa. "Äiti" kuolee ja jää vain pelkkä nainen, jota kukaan ei enää tarvitse perheessä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isovanhemmat on kuolleet jo ajat sitten, jos eläisivät olisivat kaikki jo yli 100 vuotiaita. Mummu iässä ole jo itsekin, mutta silti minulla ei ole mitään tarvetta puuttua muiden asioihin tai kauhistella jälkipolven tapoja. Eikä niillä isovanhemmillanikaan aikanaan ollut tarve sanoa mielipidettään asioihin jotka ei heille kuulu. Joten kiitos vain mutta olin ihan hyvissä väleissä isovanhempien kanssa. Buumeteita he eivät olleet vaan sopeutuivat siihen että maailma ja ajat muuttuu.

Vierailija
104/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos boomeri on vanhoillinen ihminen, niin v.1971 syntynyt 53-vuotias äitini on oikea boomereiden boomeri. 

Olen 28v ja pukeudun muka liian seksikkäästi. Äitini sai siitä vettä myllyyn, kun työantaja toivoi minun käyttävän vähän pidempää hametta. Asiakkaat muka ei tykkää minihameesta. Nyt äiti moittii mun tapaa kulkea ilman rintsikoita. Olen kuulemma tyrkyn näköinen.

Vierailija
105/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt pienille tytöille ostelko niitä napapaitoja. Pahat sedät tulee ja näyttää muutakin kuin napaa. Eikös tämä ole aika yleistä. Suojelkaa nyt hyvät ihmiset niitä lapsianne pahalta maailmalta niin kauan kuin voitte. 

Eikös se juttu ollut niin, että boomerisukupolvi vähät välitti missä lapset huiteli.

Ap nimenomaan kirjoitti, että ei ole napapaitaa...

Vierailija
106/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo kriiseilee omaa ikääntymistään. Jos mummon päsmäröinti ei lopu, niin sitten on syytä ottaa etäisyyttä. 

Vierailija
107/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, ne sun lapset tulee jälkikäteen itkemään niiden tavaroiden perään, jotka siivosit aikaa sitten pois.

Eivät tule. Heiltä on kysytty mielipide ihan jokaikiseen tavaraan, joka on sitten myyty eteenpäin, jos se ei ole ketään heistä kiinnostanut. Rahat ovat saaneet jakaa.

Minusta 1960 ei syntynyt boomereita, mutta jos haluat kokea olevasi ikäloppu jo nyt, niin miksipä ei.

Virallinen selkeä Kotuksen määritelmä on täällä, joten voit lopettaa jo tuon typetän märinäsi.

Koska olen suomalainen, viittaan boomerilla 1945-1950 syntyneisiin ikäluokkiin, jotka ovat Wikipediankin mukaan "ne oikeat boomerit" eli suuret ikäluokat. Esimerkiksi erilaisissa eläkelaskelmissa boomerit ovat jääneet eläkkeelle keskimäärin 10 vuotta sitten. Kotuksen määritelmässäkin mainitaan erikseen USA:n "vauvavuodet" ja meidän lyhyt vastaava ajanjaksomme.

Suurin elossaoleva ikäluokka ovat muuten 1983 syntyneet.

Enkä jotenkin jaksa uskoa, että olet kysynyt lapsiltasi omistamistasi tavaroista, saako niitä myydä vai oletko jo holhouksenalaisena?

Vierailija
108/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minustakin nuo mielestäsi muotiasiat kuulostavat kamalilta.

Jospa se äitisi tarkoittaakin nuo sanat sinulle, että kasvata se lapsesi itsenäisesti ajattelevaksi eikä massaksi.

Teinin äiti itsekin.

Minun äiti painosti koko teini-iän olemaan oma itseni ja olemaan välittämättä muotihömpötyksistä. Minulle taas se eniten oma itseni olisi ollut juuri se muodin mukana oleminen. En halunnut olla mitenkään erilainen, mutta jouduin pakosta olemaan.

Lapseni saa päättää tyylinsä ihan itse. Oli se sitten massamuotia tai jotain yksilöllisempää. 

Vierailija
109/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvulla syntyneet ovat kaikkein ikävimpiä. Ystävien kanssa on tuumailtu, mikä saa nuo vähän alle ja yli 50v käyttäytymään niin huonosti. Arvostelevat koko ajan kaikkea. Mikään ei kelpaa.

Meidän isovanhemmat, jotka kuuluvat suuriin ikäluokkiin, ovat paljon avaramielisempiä. Isoäiti oli nuorena hippi ja isoisä rokkari, soitti yhdessä tunnetussa bändissäkin. 

Vierailija
110/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen suomalainen, viittaan boomerilla 1945-1950 syntyneisiin ikäluokkiin, jotka ovat Wikipediankin mukaan "ne oikeat boomerit" eli suuret ikäluokat. Esimerkiksi erilaisissa eläkelaskelmissa boomerit ovat jääneet eläkkeelle keskimäärin 10 vuotta sitten. Kotuksen määritelmässäkin mainitaan erikseen USA:n "vauvavuodet" ja meidän lyhyt va

Kotus on se virallinen taho joka määrittelee sanojen tarkan merkityksen ja sisällön Suomessa.

Kotuksen selkeä ja kattava näkemys on tänne linkitetty nyt jo monta kertaa. Ikävää ettet osaa lukea. Riehua vain.

Vierailija
111/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki aikuisen lapsen kanssa Mistä kriisi johtuu ja mitä sille voi tehdä?

Perheenjäsenten väliset ongelmat eivät välttämättä näy ulkopuolisille. Jos huonoissa väleissä sinnittely vie voimat, voi olla paras ottaa etäisyyttä.

https://www.etlehti.fi/artikkeli/terveys/mieli/valit-poikki-aikuisen-la…

Vierailija
112/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun vaari kysyy siltä pikkutytöltä, että joko on pojat tissiä koetelleet, niin miten siihen tulee suhtautua?

Tuo on seksuaalista häirintää ja rikosilmoituksen paikka. Että semmonen paskavitsi siellä.

Vierailija
113/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun vaari kysyy siltä pikkutytöltä, että joko on pojat tissiä koetelleet, niin miten siihen tulee suhtautua?

Vaari lähtee kotiinsa tai jos pikkutyttö on vaarin luona niin hän ja perheensä lähtee olaan kotiinsa.

Vierailija
114/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on seksuaalista häirintää ja rikosilmoituksen paikka. Että semmonen paskavitsi siellä.

Siis jos mummi pitää asua liian seksikkäänä, niin se ei ole seksuaalista häirintää, mutta kun vaari tekee saman huomion, niin se on? Melkoista kaksinaismoralismia.

Vierailija
115/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos mummi pitää asua liian seksikkäänä, niin se ei ole seksuaalista häirintää, mutta kun vaari tekee saman huomion, niin se on? Melkoista kaksinaismoralismia.

Mummo haukkui lasta pinnalliseksi ja tytön asua tyhmännäköiseksi.

Vaari harjoitti törkeää seksuaalista häirintää.

Vierailija
116/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on syntynyt 1981.   Hänen teinivuosinaan huomasin eroperheiden tyttöjen aloittavan varhemmin meikkaamisen ja teinivaatteet kuin esim tyttäreni  parhaan ystävättärensä kanssa.

Kun tytär oli lukiossa nämä varhain kehittyneet jo ensimmäisessä avoliitossaan.

Vierailija
117/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen suvussa on tuollainen kummallinen käytösmalli että mitä törkeintä haukkumista, nälvintää ja haukkumista pitää nyt vaan kuunnella, se nyt on vaan sellanen, ei se sillä mitään tarkoita.

Koko kyläreissun ajan appi harjoittaa tätä haukkumista, haukkuu läsnäolevat ja poissaolevat, koko ajan.

Ja koko ajan tietää että heti kun lähtee, alkaa se takana päin haukkuminen.

Mutta jokin omituinen tarve tulla toimeen estää ketään sanomasta mitään.

En ymmärrä. Joka kerran jälkeen oli kuin turpiinsa olisi saanut ja minä en suostu sinne enää menemään ollenkaan.

Vierailija
118/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän as oyssä vastaava tapaus teimme lasun ja tytöt pääsivät parempiin perheisiin. käyneet kiittelemässä jälkeen päin meitä poomereita 

Vierailija
119/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meidän as oyssä vastaava tapaus teimme lasun ja tytöt pääsivät parempiin perheisiin. käyneet kiittelemässä jälkeen päin meitä poomereita 

Lasutätin taivas kun saa pelastaa parempiin koteihin varhaisteinejä tyhmännäköisten sukkien takia😂

Vierailija
120/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit meikkaavat jopa vauvojaan someen asiantuntijat kertovat, mikä on sopiva aika aloittaa meikkaaminen

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aidit-meikkaavat-jopa-vauvojaan-som…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi