Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Boomer isovanhemmat ja suhtautuminen kasvaviin lapsenlapsiin

Vierailija
02.07.2024 |

Oma äitini eli lapsen mummo ei jotenkin yhtään hyväksy, että lapsi kasvaa ja on jo esiteini (11-vuotias). Huokailee dramaattisesti lapselle kaikesta vähänkään siihen viittaavasta, että lapsuus alkaa pikkuhiljaa kääntyä nuoruuteen.

Viimeisen puolen vuoden aikana meikit ovat alkaneet kiinnostaa. Annoin ensin luvan kokeilla kotona ja nyt kesällä on saanut meikata kodin ulkopuolellekin. Meikki hänellä on käytännössä poskipuna ja geelillä kulmakarvat ojennukseen sekä laittaa vähän hajuvettä. Siis niin vähäistä, ettei äitini edes ollut huomannut tätä ennen kuin lapsi jotain asiasta mainitsi. Sitten alkoi dramaattinen huokailu, että ei tyttö tarvitse yhtään mitään ja tuohan on pinnallista eikä pinnallisuudelle pidä antaa periksi.

Lapsen tyyli on myös puolessa vuodessa muuttunut isompien lasten tyyliin. Äitini marmattaa siitäkin jatkuvasti. Tavallinen ribbitoppi (ei napapaita!) on liian kireä ja farkkusortsit liian lyhyet (pehva tai muutakaan ei näy). Hupparit taas on äitini mielestä liian suuria. Sleek-ponnarille laitetut hiukset liian päätä myöden ja varrellisten sukkien käyttö sortsien kanssa typerän näköistä. Siis käytännössä kaikki mikä nyt on muotia, saa haukut.

Olen ihan kypsä. Ennen lapselle niin läheinen mummo pilaa kaiken, kun ei kestä lapsen kasvua. Sanoin jo, että lapsi ei kohta halua tehdä mitään yhdessä, jos kaikesta tulee sanomista, niin alkoi dramaattiseksi minullekin. Lapsella on alkanut murrosikä niin kuin minullakin oli alkanut tuon ikäisenä. Minua kiinnosti silloin ihan samat/sen ajan vastaavat asiat, mutta se ei ollut äidilleni ongelma. Nyt mummona roikkuu lapsenlapsensa pikkulapsiajassa kynsin ja hampain ja aiheuttaa vaan v*tutusta kaikille.

Vinkkejä siihen miten mummo pääsisi lapsenlapsensa kasvamisesta yli ennen kuin heidän suhde on kokonaan pilalla?

Kommentit (498)

Vierailija
141/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös teinilehdet opeta miten saat pojan tai juuri sen tietyn huomaamaan sinut.   Eli ohjeet yhdistetään vastakkaiseen sukupuoleen.

En nyt lue nuorten lehtiä mutta nuorison ollessa teinejä luin.  Me kaks ja Sinä ja minä.

Minua vaivasi suunnattomasti kun yläasteelaiset oli niissä kertomuksissa laitettu elämään nuoren aikuisen elämää.   Seukkasuhteita, salaa teetettyjä abortteja,  pettämistä,  komeen kundin tavoittelua jne.  Platonisia suhteita ei juuri tainnut olla. No, aikuisten kirjoittamiahan nuo oli.

Kuka teini nykyään lukee lehtiä?

Ei kai, lyhyi

Jopahan kiukuttaa.    Mahdatko tietää mitä nuoresi netistä katsoo videoita?

Ennen oli helpompaa lasten valvominen kun näki lehdet ja kirjat.    Ja mikä on muotijuttu milloinkin, suosikki, teinilehdet, ilmestyykö niitä enää edes mitään.  Nyt TikTok.

Vierailija
142/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain hyvä että hänelläkin on ajanvietettä kun lastenlapsetkaan ei käy (mikä sinällään ei yllätä yhtään).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös teinilehdet opeta miten saat pojan tai juuri sen tietyn huomaamaan sinut.   Eli ohjeet yhdistetään vastakkaiseen sukupuoleen.

En nyt lue nuorten lehtiä mutta nuorison ollessa teinejä luin.  Me kaks ja Sinä ja minä.

Minua vaivasi suunnattomasti kun yläasteelaiset oli niissä kertomuksissa laitettu elämään nuoren aikuisen elämää.   Seukkasuhteita, salaa teetettyjä abortteja,  pettämistä,  komeen kundin tavoittelua jne.  Platonisia suhteita ei juuri tainnut olla. No, aikuisten kirjoittamiahan nuo oli.

Kuka teini nykyään lukee lehtiä?

Kaikki tuo lukeminen, mutta mistä saisi kirjoitustaidon???

Vierailija
144/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse luen koko ajan jotain.

Ketjun aiheena se, että boomer ei voi sietää tyttärentyttärensä pukeutumista. Lopputulemana vakiboomeri ryöstää ketjun spämmäämällä jotain minkä on oppinut googlaamaan, kaappaa kuinka oikeasti raskasta on boomereilla kun painostetaan kuolinsiivoukseen ja jaarittelemalla loputtomiin kuinka on aikoinaan vienyt omia lapsiaan kirjastoon. 🤣 Ei ole enää koherentti tapaus, liekö joskus ollut. 

Sinä sotket kirjoittajia keskenään.  Kukaan muu ei mene täällä henkilökohtaiseen solvaamiseen kuin sinä.    Tunnistan sinut siksi 70-luvulla syntyneeksi rajaton ja narsisti-tyypiksi tuosta tavastasi hyökätä kirjoittajiin.

Vierailija
145/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka teini nykyään

Olet erittäin kypsä aikuinen, olen varmaan törmännyt sinuun aiemminkin.  Sinulle on nämä keskustelut henki ja elämä,  tarkistat kirjoitustesi kieliopin jne.   Tiiätkös, minä kirjoitan kännykällä,  viis veisaan näppäilyvirheistä tai siitä jos ajatus katkee ja lauseet on epäjohdonmukaisia.    

Sulla varmaan tallessakin joka kommenttisi, minä en suhtaudu tuolla vakavuudella tähän.

Vierailija
146/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen boomeri, 80.   Lapsenlapseni ovat jo aikuisia vaikkeivat lapseni edes nuorina perhettä perustaneet.   Vasta n. 30 v suunnilleen.

Miksi aina työntää tuo boomeri jos haluaa äitiään haukkua?    Nelikymppisen äiti voi tietysti olla jo 74 v.

Boomer tarkoittaa itselleni ainakin ihan vaan neutraalisti tiettyä ikäluokkaa ilman sen kummempaa latausta. On helpompi käyttää kuin alkaa määrittelemään ikäluokkaa muulla tavalla

Vierailija
147/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo boomer sanan käyttö on vaan jatkumoa vanhojen ihmisten halveksunnalle ja ikäsyrjinnälle Suomessa. Se on halventava termi siinä kuin mikä muu tahansa syrjintään liittyvä termi. Se, että joku pääministeri sitä käytti uraansa edistääkseen ei tee siitä myönteistä sanaa.

Jos tällainen asenne on ap:n lähtökohta, niin ei voi odottaa saavansa hyvää suhdetta isovanhempiin, kuten ei keneenkään saa haukkumalla ja halveksimalla 

Tuskin siitäkään tykätään jos alan kutsua kaikkia alle nelikymppisiä idiooteiksi. Samanlaisiahan te kaikki olette, joten miksi tekemään mitään eroa yksilöiden välillä. Samaan idioottikoppaan vaan koko ikäluokka.

Vierailija
148/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivasi suunnattomasti kun yläasteelaiset oli niissä kertomuksissa laitettu elämään nuoren aikuisen elämää.   Seukkasuhteita, salaa teetettyjä abortteja,  pettämistä,  komeen kundin tavoittelua jne.  Platonisia suhteita ei juuri tainnut olla. No, aikuisten kirjoittamiahan nuo

Silloin ei kyllä sitten kannata pitää muille mitään sivistyssaarnoja jos suoltaa läpällä moskaa.

Vierailija
149/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aiheena se, että boomer ei voi sietää tyttärentyttärensä pukeutumista. Lopputulemana vakiboomeri ryöstää ketjun spämmäämällä jotain minkä on oppinut googlaamaan, kaappaa kuinka oikeasti raskasta on boomereilla kun painostetaan kuolinsiivoukseen ja jaarittelemalla loputtomiin kuinka on aikoinaan vienyt omia lapsiaan kirjastoon. 🤣 Ei ole enää koherentti tapaus, liekö joskus ollut. 

Sinä sotket kirjoittajia keskenään.  Kukaan muu ei mene täällä henkilökohtaiseen solvaamiseen kuin sinä.    Tunnistan sinut siksi 70-luvulla syntyneeksi rajaton ja narsisti-tyypiksi tuosta tavastasi hyökätä kirjoittajiin.

Mitä nyt just äsken hyökkäsit minun kimppuuni ja kävit

Miksi jollain muka oikeus mennä henkilökohtaisuuksiin, pilkatA jne.  Kai saa nyt edes nämä vakiotyypit tunnistaa.

Miksi joku olisi täällä niin yläpuolella muiden ettei häntä saa kohdella samoin kuin hän nälvii muita?

Vierailija
150/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo boomer sanan käyttö on vaan jatkumoa vanhojen ihmisten halveksunnalle ja ikäsyrjinnälle Suomessa. Se on halventava termi siinä kuin mikä muu tahansa syrjintään liittyvä termi. Se, että joku pääministeri sitä käytti uraansa edistääkseen ei tee siitä myönteistä sanaa.

Jos tällainen asenne on ap:n lähtökohta, niin ei voi odottaa saavansa hyvää suhdetta isovanhempiin, kuten ei keneenkään saa haukkumalla ja halveksimalla 

Tuskin siitäkään tykätään jos alan kutsua kaikkia alle nelikymppisiä idiooteiksi. Samanlaisiahan te kaikki olette, joten miksi tekemään mitään eroa yksilöiden välillä. Samaan idioottikoppaan vaan koko ikäluokka.

Boomer tarkoittaa ns kyydistä pudonnutta. Se on ihan sitten oma asia assosioiko itse itsensä ko porukkaan vai ei. Sinä vissiin assosioit. Se vaan ei ole meidän muiden vika sitten. 

Vierailija
151/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisit kommentin 151 kirjoittaja tekemään lainaukset.   Se ei ole ylivoimainen taito.

Vierailija
152/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä outo maa, boomereissa on suhteessa enemmän työssäkäyviä kuin on 25-30 v ikäisissä. Eläkeläiset jatkavat töissä, kun ei nuoremmista siihen ole.

Vierailija
153/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti 157.  Opettele lainausten teko, ei jaksa ees aukaista kommenttejasi.

Vierailija
154/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi boomer, oi boomer, kuinka rakastankaan sinua boomer, olet mielessäni päivin, öin. Ilman sinua olisin täysi nolla, eikä minulla olisi mitään sanottavaa. 

Vierailija
155/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaista. Sama ihminen, joka minun teini-iässä ei silmiään räpäyttänyt, kun kuljin julkisesti vesirajahameessa, stringeissä ja pikkuruisessa napapaidassa, napisee nyt lapsenlapselleen paljon säädyllisemmästä pukeutumisesta(samaa luokkaa kuin mitä ap kuvaili). Samaan aikaan väittää, että itse ei olisi ikinä antanut tuon ikäisen meikata, vaikka on koulukuvat ja muut todisteena, että meikkasin jo silloin. 

Vierailija
156/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lukutaito ei tahdo kehittyä mikä tahansa lukeminen,  vaikka  nuorten lehti tai sarjakuva on silloin paikallaan.   On turha antaa haluttomalle lukijalle ensimmäisenä Nobel-palkintoja saaneiden kirjoja 

Vierailija
157/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi boomer, oi boomer, kuinka rakastankaan sinua boomer, olet mielessäni päivin, öin. Ilman sinua olisin täysi nolla, eikä minulla olisi mitään sanottavaa. 

Taitaa tiktok-tanssit olla enemmän vahvuusaluettasi kuin runoilu. Arjadance-malliin vaikka semmoinen boomerdance-tili pystyyn. 

Vierailija
158/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomer tarkoittaa ns kyydistä pudonnutta. Se on ihan sitten oma asia assosioiko itse itsensä ko porukkaan vai ei. Sinä vissiin assosioit. Se vaan ei ole meidän muiden vika sitten. 

&nb

Tämä on sinun oma määritelmä, sillä sana viittaa ikäryhmään ainakin masilmalla. Samalla tavoin argumentoi n**eri sanan käyttäjät. "Eihän se tarkoita kuin väriä ..Ihan turhaan tuosta loukkaannut ja jos niin teet niin oma on vikasi, kun et ymmärrä."

Vierailija
159/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on hyvät psykoosit tulilla! 😁 Muut sotkevat kirjoit

Siis henkilö jonka kommenteissa vilisevät sana rajaton ja narsisti.   Kaikki hänen lähipiirissään ovat edellämainittuja,  äidit, anopit.   Lähestymiskiellotkin taitaa olla haettu.

Ei, en asu helsinkiläisessä lähiössä, valitan.

Vierailija
160/498 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä outo maa, boomereissa on suhteessa enemmän työssäkäyviä kuin on 25-30 v ikäisissä. Eläkeläiset jatkavat töissä, kun ei nuoremmista siihen ole.

25-30-vuotiaita on pakostakin jo määrällisesti paljon vähemmän kuin vuosina 1946-1964 syntyneitä koska heitä on vain 6 vuoden aikana syntyneet kun taas boomereita syntyi 19 vuoden ajan.

Ja noissa 25-30-vuotiaissa on myös paljon opiskelijoita ja perhevapaalaisia.

Semmonen aivopieru siellä.