Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjoilija tippaamisesta "Itse en ehkä jättäisi vain 2 euroa, mutta vitosesta ylöspäin"

Vierailija
02.07.2024 |

Siis mitä v.....? yli 5 euroa? Huh-huh. Ei tätä usalaista sontaa tänne, kiitos!

https://www.hs.fi/ruoka/art-2000010501536.html

Kommentit (448)

Vierailija
281/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa ABC tyypille pitäisi antaa tippi, ite pitää vielä viedä tarjotinkin kärryyn.

On kyllä näin monessa pienemmässäkin kahvilassa. Ihan heti ei tulekaan mieleen, missä nykyään ei olisi...?

Vierailija
282/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakskyt pinnaa laskun loppusummasta. Jos esim. laskun loppusumma on 67,5 euroa, niin on helppo laskea päässä kun siirrätte desimaalia ja kerrotte kahdella (6,75*2 = 13,5 euroa) tai sitten kerrotte kahdella ja siirrätte desimaalia (67,5*2 = 135 ---> 13,5e) Noin ne vanhan kansan jenkkiläisetkin tippinsä laskee.

Perus koulu ja kortti maksu ovat aikaan saaneet sen, ettei enää kukaan taida mitään päässä laskua!

Eikä yhdys   sanoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tarjoilijalla hyvät tienestit, jos on varaa tippailla 5 eurosta ylöspäin. Minulla koulunkäynninohjaajana ei ole, eikä minulle kukaan tippejä jätä. 

Vierailija
284/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon tipannut ulkomailla hotellissa jo ennakkoon, niin että saan hotellin henkilökunnalta extrapalvelua koko loman. Tulevat kysymään altaalle tarviinko juotavaa, haluanko jotain naposteltavaa tms. Ei tarvii kävellä mihinkään tiskille jonottaa. Kätevää. 

Mä maksaisin lisää jos kukaa ei tulis häirittee mua niiden "palveluilla". Eikö sitä muka saa rauhassa missää olla.

Voi sitä siitäkin maksaa jos haluaa. Kyllä niille raha kelpaa ja jättävät sut varmasti rauhaan jos pyydät. Itse taas tykkään, että saan iltapäivällä kahvit ja myöhemmin drinksuja ilman että tarvii luovuttaa auringonottopaikkaa poolilta tai lähteä mihinkään 😂

Vierailija
285/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakskyt pinnaa laskun loppusummasta. Jos esim. laskun loppusumma on 67,5 euroa, niin on helppo laskea päässä kun siirrätte desimaalia ja kerrotte kahdella (6,75*2 = 13,5 euroa) tai sitten kerrotte kahdella ja siirrätte desimaalia (67,5*2 = 135 ---> 13,5e) Noin ne vanhan kansan jenkkiläisetkin tippinsä laskee.

Mäpä neuvon hyvän kikan laskea. Ostat illan aikana pihviaterian 31,90€, pullon punaviiniä 34,90€, 5 tuoppia olutta yhteensä noin 40€, hyvän viskin 24,30€ eli yhteensä 131,10€. Maksat 131,10€ ja lähet pois.

Det låter rätt ensamt. 

Vierailija
286/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tippaa Suomessa. 

Varför är Finland ett undantag, eller är det så att du inte rör dig utanför Finland ?

Vierailija
287/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse oon tipannut ulkomailla hotellissa jo ennakkoon, niin että saan hotellin henkilökunnalta extrapalvelua koko loman. Tulevat kysymään altaalle tarviinko juotavaa, haluanko jotain naposteltavaa tms. Ei tarvii kävellä mihinkään tiskille jonottaa. Kätevää. 

Mä maksaisin lisää jos kukaa ei tulis häirittee mua niiden "palveluilla". Eikö sitä muka saa rauhassa missää olla.

Voi sitä siitäkin maksaa jos haluaa. Kyllä niille raha kelpaa ja jättävät sut varmasti rauhaan jos pyydät. Itse taas tykkään, että saan iltapäivällä kahvit ja myöhemmin drinksuja ilman että tarvii luovuttaa auringonottopaikkaa poolilta tai lähteä mihinkään 😂

Mä mitää arskaa ota, siitä saa vaan syövän. Pysyn kotona auringolta piilossa.

Vierailija
288/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä dippaan yleensä sellaset 50-100 egee. 

Ei oo nääs tuohesta, manitsusta, pätäkästä puutetta 😎

Oikeasti varakkaat on pihejä. Kyllä. Tunnen. Eräs tunnettu toimitusjohtaja on lähisukua. Valitti kun lapset kasvaa niin nopeasti niin ei viitsinyt hautajaisiin tuhlata poikansa kenkiin. Toinen varakas sukulainen sanoi ettei hän osta edes jäätelöä koskaan koska diinä menee rahaa turhaan. 

Vierailija
289/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäpä neuvon hyvän kikan laskea. Ostat illan aikana pihviaterian 31,90€, pullon punaviiniä 34,90€, 5 tuoppia olutta yhteensä noin 40€, hyvän viskin 24,30€ eli yhteensä 131,10€. Maksat 131,10€ ja lähet pois.

Det låter rätt ensamt. 

Ei vaan on mahtavaa. Varsinkaan kun ei tartte kuunnella ruåttin molotusta

Vierailija
290/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti varakkaat on pihejä. Kyllä. Tunnen. Eräs tunnettu toimitusjohtaja on lähisukua. Valitti kun lapset kasvaa niin nopeasti niin ei viitsinyt hautajaisiin tuhlata poikansa kenkiin. Toinen varakas sukulainen sanoi ettei hän osta edes jäätelöä koskaan koska diinä menee rahaa turhaan. 

Vähän riippuu. Oma isäni on varakas. Hän kyllä tippaa ja käyttää rahaa laadukkaisiin asioihin, mutta omalle suvulle ei tykkää olla antelias. 

Vierailija
291/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tippaa Suomessa. 

Varför är Finland ett undantag, eller är det så att du inte rör dig utanför Finland ?

Mä en tippaa missään ja jos ruåttia molotetaan niin jätän maksamatta muutenki

Vierailija
292/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat täysin oikeassa. Miksi tuhlata arvokasta rahaa johonki jäätelöihin tai hautajaisvaatteisiin. Hyvin pärjää ilman niitäki.

Vierailija
293/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tarjoilijalla hyvät tienestit, jos on varaa tippailla 5 eurosta ylöspäin. Minulla koulunkäynninohjaajana ei ole, eikä minulle kukaan tippejä jätä. 

Sun asiakkaat on pikkulapsia. Tarjoilijan asiakkaat saattaa olla jonkun menestyvän firman toimareita asiakkaineen joilla ei oo rahasta pulaa.

Vierailija
294/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tippaa Suomessa. 

Eftersom du fortfarande klarar av att skriva, har du knappast rört dig västerut från Ilomantsi. Nog är ni fattiga hatare för festliga.

Vierailija
295/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kuulu tipata enkä todellakaan ole aikeissa alkaa tippaamaan. Ulkomailla se kuuluu asiaan, USA:ssa tosin mennyt aivan liiallisuuksiin, jokasesta äännähdyksestäkin pitäis tarjoilijaa tms tipata. Ei tuota pashaa Suomeen, kiitos.

Sylitanssista kuuluukin tipata. Kävisin jatkuvasti syömässä aasialaista, jos siellä olisi sellaista menussa.

Vierailija
296/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluammatissa pitää palvella. Eri asia, joku ihan täys extra - juttu, josta voisi tipatakin. En ole koskaan tuntenut itseäni ravintolan asiakkaana mitenkään erityiseksi. Näitä ärsyttäviä "tipin kalastajia on". Heillä on sama palkka kuin minullakin.

Välillä tuntuu, että palvelu on täysin unohtunut. Facen puskaradiossakin kiitellään jotain kauppojen myyjiä ym  hyvästä palvelusta. Haloo, se kuuluu siihen työhön. Eri asia kiittää jostain ihan spesiaalista esim maksuttomasta kotiinkuljetuksesta ta ylimääräisestä vaivasta, mutta siitä myynnistä kiitellään?! Siitähän se palkka tulee. 

Vierailija
297/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun asiakkaat on pikkulapsia. Tarjoilijan asiakkaat saattaa olla jonkun menestyvän firman toimareita asiakkaineen joilla ei oo rahasta pulaa.

Toimareitahan suomi on täys :D :D

Eiköhä ne oo tavistallukoita joilla rahaa riittä just ja just siihen omaan ja ehkä seuralaisen ateriaan. Juomiakaan ei voi ostaa kuin max yhen per naama tai sit ollaan vain vesilinjalla.

Vierailija
298/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tipata! 

Vierailija
299/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tippaa. 

Vierailija
300/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tippaa Suomessa. 

Eftersom du fortfarande klarar av att skriva, har du knappast rört dig västerut från Ilomantsi. Nog är ni fattiga hatare för festliga.

Ihan täällä Turussa mä asun ja inhoan näitä ruåttin molottajia täällä