Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjoilija tippaamisesta "Itse en ehkä jättäisi vain 2 euroa, mutta vitosesta ylöspäin"

Vierailija
02.07.2024 |

Siis mitä v.....? yli 5 euroa? Huh-huh. Ei tätä usalaista sontaa tänne, kiitos!

https://www.hs.fi/ruoka/art-2000010501536.html

Kommentit (448)

Vierailija
301/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hassua että kun menet kantamaan peruskoulun päästötodistus taskussasi ruokaa pöytään kuvitellaan ettei palkan eteen tarvitse tehdä vielä muuta kuin leimata kellokortti.

Jos ihan oikeasti tekeekin työpaikalla sitä työtä mistä sinulle maksetaan niin tästä pitää maksaa ihan erikseen.

Eihän tässä keskusteltu lainkaan siitä pitäisikö suomessa tipata vaan siitä onko 5€ vai 10% ihan minimitaso.

Vierailija
302/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas tarjoilijalla hyvät tienestit, jos on varaa tippailla 5 eurosta ylöspäin. Minulla koulunkäynninohjaajana ei ole, eikä minulle kukaan tippejä jätä. 

Sun asiakkaat on pikkulapsia. Tarjoilijan asiakkaat saattaa olla jonkun menestyvän firman toimareita asiakkaineen joilla ei oo rahasta pulaa.

Ei ole mun "asiakkaat" pikkulapsia ollenkaan. Etkö tiedä missä kaikkialla ohjaajia työskentelee? Eipä taida vanhemmatkaan kyllä arvostaa ohjaajia, paitsi sitten kun sellaisia ei enää ole. Nykyhallituksen toimet kyllä vähentää ohjaajia.

Itse olen yläkoulussa, mutta en tiedä kuinka kauan, näillä palkoilla ja vähillä tunneilla. Oppilaat kyllä pääsääntöisesti tykkää meistä ja se on kiva, mutta se ei elätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hassua että kun menet kantamaan peruskoulun päästötodistus taskussasi ruokaa pöytään kuvitellaan ettei palkan eteen tarvitse tehdä vielä muuta kuin leimata kellokortti.

Jos ihan oikeasti tekeekin työpaikalla sitä työtä mistä sinulle maksetaan niin tästä pitää maksaa ihan erikseen.

Eihän tässä keskusteltu lainkaan siitä pitäisikö suomessa tipata vaan siitä onko 5€ vai 10% ihan minimitaso.

5€ on ihan maksimi ja siihen hintaan on tarjoilijan kyllä tehtävä jo aikamoiset temput.

Vierailija
304/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi jättää tippaamatta, eipä tule sitten edes sitä kahta euroa.

Aivan. Kuka vi ttu nyt tippais kahta euroa jos siitä saa vaan kitinää ja kitupiikin leiman? Nolla euroa sitten parempi. Eipähän tuu minitippaajan leimaa.

Vierailija
305/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa ABC tyypille pitäisi antaa tippi, ite pitää vielä viedä tarjotinkin kärryyn.

On kyllä näin monessa pienemmässäkin kahvilassa. Ihan heti ei tulekaan mieleen, missä nykyään ei olisi...?

En kanna yhdessäkään paikassa tarjotinta kärryyn tai hihnalle. 

Vierailija
306/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä dippaan yleensä sellaset 50-100 egee. 

Ei oo nääs tuohesta, manitsusta, pätäkästä puutetta 😎

Oikeasti varakkaat on pihejä. Kyllä. Tunnen. Eräs tunnettu toimitusjohtaja on lähisukua. Valitti kun lapset kasvaa niin nopeasti niin ei viitsinyt hautajaisiin tuhlata poikansa kenkiin. Toinen varakas sukulainen sanoi ettei hän osta edes jäätelöä koskaan koska diinä menee rahaa turhaan. 

Sitten on muka teoria, että rahat valuu alas päin.. Saman olen huomannu, mitä varakkaampi sitä pihimpi. Meinaavat vissiin ottaa ne rahansa arkkuun mukaan.

Vierailija
307/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi jättää tippaamatta, eipä tule sitten edes sitä kahta euroa.

Aivan. Kuka vi ttu nyt tippais kahta euroa jos siitä saa vaan kitinää ja kitupiikin leiman? Nolla euroa sitten parempi. Eipähän tuu minitippaajan leimaa.

Kitupiikisi nuo leimaa vaikka antasit mitä niin sama olla antamatta. Eihän nekää anna mulle mitään tippiä vastaan.

Vierailija
308/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tilauksen Tarotpuodin verkkosivuilla ja siellä on kanssa mahdollisuus antaa tippiä ja sillä tavoin tukea. Eivätkö tienaa tarpeeksi vai mikä tuon pelleilyn tarkoitus? ..

Vierailija
309/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti varakkaat on pihejä. Kyllä. Tunnen. Eräs tunnettu toimitusjohtaja on lähisukua. Valitti kun lapset kasvaa niin nopeasti niin ei viitsinyt hautajaisiin tuhlata poikansa kenkiin. Toinen varakas sukulainen sanoi ettei hän osta edes jäätelöä koskaan koska diinä menee rahaa turhaan. 

Sitten on muka teoria, että rahat valuu alas päin.. Saman olen huomannu, mitä varakkaampi sitä pihimpi. Meinaavat vissiin ottaa ne rahansa arkkuun mukaan.

Ai sun mielestä mun pitäis turhuuksiin syytää rahaa ihan vain koska mulla rahaa on? Vaikken tartte näitä turhuuksia

Vierailija
310/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sun mielestä mun pitäis turhuuksiin syytää rahaa ihan vain koska mulla rahaa on? Vaikken tartte näitä turhuuksia

Eikö ne osannu ennustaa ettei se bisnes kannata.

Vierailija
311/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla lanttu leikkaa? Ei varakkaaksi tulla, jos rahaa kylvää joka puolelle. Vain pihistä voi tulla varakas, varsinkin jos omalla työllä rikastuu. Jos taas heittelee perimiään tai voittamiaan rahoja sinne tänne, ne on pian mennyttä. Onhan se nähty lukemattomia kertoja. 

Vierailija
312/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tilauksen Tarotpuodin verkkosivuilla ja siellä on kanssa mahdollisuus antaa tippiä ja sillä tavoin tukea. Eivätkö tienaa tarpeeksi vai mikä tuon pelleilyn tarkoitus? ..

Jospa nyt osaa nakkisormi kommentoida oikeaa viestiä :D

Vierailija
313/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hauska nähdä kun kuka tahansa vähänkin koulutettu yrittäisi selittää työpaikalla että palkkani eteen tulen vasta paikalle mutta minulle pitää maksaa ihan erikseen siitä että suostun tekemään siellä yhtään mitään.

Tippaaminen on yksi orjątyön muoto ja käytössä vain kehitysmaissa kuten USA:ssa jossa työntekijälle ei käytännössä tarvitse maksaa palkkaa ja tipit ovat ainoa asia jolla ne elävät (pahvilaatikossa ravintolan takana olevalla kujalla).

Jos täysin kouluttamattomat tarjoilijat vaativat samaa elintasoa itselleen niin siitä vaan. Yrittäkää uskotella että yhdenkään asiakkaan yhdessäkään suomalaisessa ravintolassa kuuluu tipata teille senttiäkään.

Vierailija
314/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää suostuko tippiin! Tippi ainoastaan vääristää koko homman. Työnantajan kuuluu maksaa työntekijöille kunnon palkkaa ja pitää myös osata hinnoitella tuotteet ja palvelut sen mukaan.

Jos saa alinta tessin mukaista palkkaa väliaikaisissa hommissa,  ei se palkka siitä tipu.

Vierailija
315/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa nyt osaa nakkisormi kommentoida oikeaa viestiä :D

En tiedä. Voi olla. Heillä on 3 kivijalkaliikettä ja 2 niissä on jopa ihan työntekijöitä muitakin kuin 1 ihminen pyörittämässä sitä. Heillä on erinäisiä muita asiaan liittyviä juttuja siellä koko ajan joten kenties kyse vain ahneudesta .. 

Vierailija
316/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kuulu Suomeen tällainen

Vierailija
317/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarjoilijoilla oikeasti todella vähän asiakkaita vai onko heillä todella iso palkka? Muuten en näin insinöörin logiikalla ymmärrä, miksi 2 euron tippi olisi vähän.

Itselle ainakin olisi huomattava palkanlisä, mikäli saisin työpäivän aikana esimerkiksi 10-20 eri asiakkaalta 2 euroa tippiä. 20-40e/päivä, 20 työpäivää kuukaudessa ja yhteensä 400-800 euroa kuukaudessa. Täytyy olla tosiaan melkoinen palkka, mikäli tuo tuntuu vähältä. Tai sitten niitä asiakkaita ei juuri ole.

Se toppi jaetaan henkilökunnan kesken. Ja kun juuri kukaan ei tippaa jäävät jaettavat muutamaan euroon per päivä. Myös insinööreillä on lupa ajatella luovasti.

Mulla (insinöörillä) on päivittäin muutama miljoona asiakas. Saisinko heiltä kaikilta vaikka sentin tippiä? Kyllä se mulle kelpais. Jaen todellaka

Ihan vapaasti pyytämään jos siltä tuntuu.

Vierailija
318/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa vietettyjen vuosien jälkeen automaattisesti pyöristän summan ylöspäin tai 10 %.  Joskus ei ole otettu vastaan.  Pomo kieltänyt.

Vierailija
319/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarjoilijoilla oikeasti todella vähän asiakkaita vai onko heillä todella iso palkka? Muuten en näin insinöörin logiikalla ymmärrä, miksi 2 euron tippi olisi vähän.

Itselle ainakin olisi huomattava palkanlisä, mikäli saisin työpäivän aikana esimerkiksi 10-20 eri asiakkaalta 2 euroa tippiä. 20-40e/päivä, 20 työpäivää kuukaudessa ja yhteensä 400-800 euroa kuukaudessa. Täytyy olla tosiaan melkoinen palkka, mikäli tuo tuntuu vähältä. Tai sitten niitä asiakkaita ei juuri ole.

Se toppi jaetaan henkilökunnan kesken. Ja kun juuri kukaan ei tippaa jäävät jaettavat muutamaan euroon per päivä. Myös insinööreillä on lupa ajatella luovasti.

Mulla (insinöörillä) on päivittäin muutama miljoona asiakas. Saisinko heiltä kaikilta vaikka sen

Ihan vapaasti pyytämään jos siltä tuntuu.

En mä mitään pyytäis vaa ameriikan meiningillä se on pakko. Niihä siellä tippejäki maksellaan.

Vierailija
320/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa vietettyjen vuosien jälkeen automaattisesti pyöristän summan ylöspäin tai 10 %.  Joskus ei ole otettu vastaan.  Pomo kieltänyt.

En kyllä oo saksassa antanu koskaa tippiä. Paitsi hotellin respalle viimisenä iltana mun huoneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi