Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjoilija tippaamisesta "Itse en ehkä jättäisi vain 2 euroa, mutta vitosesta ylöspäin"

Vierailija
02.07.2024 |

Siis mitä v.....? yli 5 euroa? Huh-huh. Ei tätä usalaista sontaa tänne, kiitos!

https://www.hs.fi/ruoka/art-2000010501536.html

Kommentit (448)

Vierailija
261/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä dippaan yleensä sellaset 50-100 egee. 

Ei oo nääs tuohesta, manitsusta, pätäkästä puutetta 😎

Kaverini oli opiskelijana tarjoilijan hommissa. Miehet kuulemma usein tippasi huntin. Jotkut massimiehet enemmänkin. Onhan näitä, joilla ei ole pikkurahasta puutetta. Kiva lisä opiskelijan tienesteihin.

Vierailija
262/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tippaas mulleki saman tien. Ei mullakaa oo rahasta puutetta mutta aina sitä voi enemmänki olla.

Sun pitäis varmaan tarjota jonkinlaista palvelua sitä vastaan. Ei se oo tippi jos et tee mitään, vaan almu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini oli opiskelijana tarjoilijan hommissa. Miehet kuulemma usein tippasi huntin. Jotkut massimiehet enemmänkin. Onhan näitä, joilla ei ole pikkurahasta puutetta. Kiva lisä opiskelijan tienesteihin.

Tässä sulle ilmanen tippi: Jos joku antaa juomarahaa noin paljon on se kiinnostunu siitä kuinka hyvin sen mela uis sun suussa.

Vierailija
264/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluraha kuuluu kulttuuriin, jossa työntekijälle maksetaan niin pientä palkkaa että hänen pitää kerjätä loput. Meillä Suomessa on työehtosopimukset. Suomessa ei kuulu antaa "tippiä". Jos olen maassa jossa sitä pitää antaa, niin sitten annan pitkin hampain.

Minä en anna edes siellä koska vdduako se mulle kuuluu saako ne elämiseen riittävää palkkaa.

Muista tuo asenteesi kun ihmettelet miksi köyhistä maista tullaan pakolaisina.

Hyvä, saadaan tänneki halpatyövoimaa

Se "halpatyövoima" tulee niin kalliiksi, että et uskoisikaan!

Etkös ole ihmetellyt, miksi sossukassasta paitaa pohja eikä lääkäriaikoja saa?

Muistakaa, että n. 78% Suomen valtion ulkomaanvelasta on aiheutunut mmuutosta ja kehavusta! Nyt on rahat tuhlattu, sulla on vain velkakirja kädessäsi ja mietit, miten edes korot voisi maksaa kansainvälisille j:lle!

Kaikilla työvoimapoliittisilla tempuilla ja leikkauksilla hallitus suunnittelee säästävänsä 1,7 miljardia euroa.

Pelkästään SoTe-uudistukseen tarvittaisiin 2 miljardia.

Mmuutto. ja kehapumenoihin kuluu vuodessa n. 4 miljardia.

Kysymys: Mistä näistä toivoisit säästettävän?

Vierailija
265/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tippaas mulleki saman tien. Ei mullakaa oo rahasta puutetta mutta aina sitä voi enemmänki olla.

Sun pitäis varmaan tarjota jonkinlaista palvelua sitä vastaan. Ei se oo tippi jos et tee mitään, vaan almu.

Vdud mä sulle mitää palveluja annan. Tänne sitä tippiä jo

Vierailija
266/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle ilmanen tippi: Jos joku antaa juomarahaa noin paljon on se kiinnostunu siitä kuinka hyvin sen mela uis sun suussa.

Lisäansiomahdollisuus tarjoutui, siis!

Vierailija
267/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluraha kuuluu kulttuuriin, jossa työntekijälle maksetaan niin pientä palkkaa että hänen pitää kerjätä loput. Meillä Suomessa on työehtosopimukset. Suomessa ei kuulu antaa "tippiä". Jos olen maassa jossa sitä pitää antaa, niin sitten annan pitkin hampain.

Minä en anna edes siellä koska vdduako se mulle kuuluu saako ne elämiseen riittävää palkkaa.

Muista tuo asenteesi kun ihmettelet miksi köyhistä maista tullaan pakolaisina.

Hyvä, saadaan tänneki halpatyövoimaa

Se "halpatyövoima" tulee niin kalliiksi, että et uskoisikaan!

Etkös ole ihmetellyt, miksi sossukassasta paitaa pohja eikä lääkäriaikoja saa?

Muistakaa, että n. 78% Su

Kaikki pois vaan, ei se mua hetkauttais yhtää mihinkään ko elelen jo elämän ehtoota täällä etelän lämmössä ihan omilla rahoilla :D :D :D

Tippaa sä vaan dikkiä, omaa tai kaverin

Vierailija
268/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää suostuko tippiin! Tippi ainoastaan vääristää koko homman. Työnantajan kuuluu maksaa työntekijöille kunnon palkkaa ja pitää myös osata hinnoitella tuotteet ja palvelut sen mukaan.

Vierailija
269/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäansiomahdollisuus tarjoutui, siis!

Exactly

Vierailija
270/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaveri ikinä lähtenyt kenenkään matkaan, eikä sellaista moni ehdotellutkaan. Vanhemmat herrat vaan tykkäsi, kun oli nätti nuori, ja hymyilevä tarjoilijatar, jolta sai asiallista palvelua.

Vierailija
271/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mulla sosialisti! Ja samalla myös mallinnus siitä, miksi sosialismi ei toimi!

Vierailija
272/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaveri ikinä lähtenyt kenenkään matkaan, eikä sellaista moni ehdotellutkaan. Vanhemmat herrat vaan tykkäsi, kun oli nätti nuori, ja hymyilevä tarjoilijatar, jolta sai asiallista palvelua.

Se ei vaa sulle kertonu monta puhelinnumeroa setelien väliin oli laitettu. Tais tienata enemmä opiskelijana ko omalla uralla myöhemmin

Vierailija
273/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä mulla sosialisti! Ja samalla myös mallinnus siitä, miksi sosialismi ei toimi!

Sähä se halusit rahaa jakaa ilman vastiketta ni anna tulla nyt

Vierailija
274/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei vaa sulle kertonu monta p

No puhelinnumeroita ihan varmasti oli. Mut ei siinä tarvinnut alkaa itseään myymään. Riitti, kun kaverini piti miehet juomingeissa niin tippiä virtasi. 😂

Vierailija
275/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä palvelu kuuluu työhön. Ei siitä pidä Suomessa eriksee maksaa.

Inhottaa joissain ravintoloissa, kun tarjoilijat joka välissä kysymässä maistuuko?, otatteko lisää juomaa?, otatteko jälkiruokaa? , maistuisiko kahvi? ...

Tuo ei ole mitään hyvää palvelua. Hyvä palvelu on sitä, että talo tarjoaa jälkiruoat tai kahvit yllärinä ym. Siitä voisi tipatakin. 

Ja tullaan kyselemään just silloin kun asiakas on työntänyt pihvinpalan suuhunsa. Aikaisemmin se sama muikkeli kantoi pihvit pöytää ja kyseli kenelle oli pippuripihvi vaikka itse otti tilauksen vastaan. Seuraavan kerran se kysyy sitä kun on maksun aika. Ja vielä kerjäs tippiä sekin.

Vierailija
276/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No puhelinnumeroita ihan varmasti oli. Mut ei siinä tarvinnut alkaa itseään myymään. Riitti, kun kaverini piti miehet juomingeissa niin tippiä virtasi. 😂

Kyllä ne tipit olis loppunu jos sillä ei olis ekstraa saanu

Vierailija
277/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon tipannut ulkomailla hotellissa jo ennakkoon, niin että saan hotellin henkilökunnalta extrapalvelua koko loman. Tulevat kysymään altaalle tarviinko juotavaa, haluanko jotain naposteltavaa tms. Ei tarvii kävellä mihinkään tiskille jonottaa. Kätevää. 

Vierailija
278/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakskyt pinnaa laskun loppusummasta. Jos esim. laskun loppusumma on 67,5 euroa, niin on helppo laskea päässä kun siirrätte desimaalia ja kerrotte kahdella (6,75*2 = 13,5 euroa) tai sitten kerrotte kahdella ja siirrätte desimaalia (67,5*2 = 135 ---> 13,5e) Noin ne vanhan kansan jenkkiläisetkin tippinsä laskee.

Perus koulu ja kortti maksu ovat aikaan saaneet sen, ettei enää kukaan taida mitään päässä laskua!

Vierailija
279/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon tipannut ulkomailla hotellissa jo ennakkoon, niin että saan hotellin henkilökunnalta extrapalvelua koko loman. Tulevat kysymään altaalle tarviinko juotavaa, haluanko jotain naposteltavaa tms. Ei tarvii kävellä mihinkään tiskille jonottaa. Kätevää. 

Mä maksaisin lisää jos kukaa ei tulis häirittee mua niiden "palveluilla". Eikö sitä muka saa rauhassa missää olla.

Vierailija
280/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tipatko