Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjoilija tippaamisesta "Itse en ehkä jättäisi vain 2 euroa, mutta vitosesta ylöspäin"

Vierailija
02.07.2024 |

Siis mitä v.....? yli 5 euroa? Huh-huh. Ei tätä usalaista sontaa tänne, kiitos!

https://www.hs.fi/ruoka/art-2000010501536.html

Kommentit (448)

Vierailija
241/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoilijan palkka sisältyy ruuan hintaan.

On helevetin hyvin palkattuja nää meän tarjoilijat sitten. Yli 30€ annoksesta mikä olis kohtuu hintanen jossain 10€ tienoilla.

Vierailija
242/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perneri ei ehtinyt tuota senttäs sössimään.

Olis vaan säätänyt lakia missä ei ravintola-alalla  päde minimipalkka ja osa palkoista tippeinä jonka tarjoilija voi neuvotella oman taitonsa mukaan. 

Perusteluna asiakkaille halvempi ruoka ja joustavamman ehdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluraha kuuluu kulttuuriin, jossa työntekijälle maksetaan niin pientä palkkaa että hänen pitää kerjätä loput. Meillä Suomessa on työehtosopimukset. Suomessa ei kuulu antaa "tippiä". Jos olen maassa jossa sitä pitää antaa, niin sitten annan pitkin hampain.

Minä en anna edes siellä koska vdduako se mulle kuuluu saako ne elämiseen riittävää palkkaa.

Muista tuo asenteesi kun ihmettelet miksi köyhistä maista tullaan pakolaisina.

Vierailija
244/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tippaa Suomessa. 

Vierailija
245/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palveluraha kuuluu kulttuuriin, jossa työntekijälle maksetaan niin pientä palkkaa että hänen pitää kerjätä loput. Meillä Suomessa on työehtosopimukset. Suomessa ei kuulu antaa "tippiä". Jos olen maassa jossa sitä pitää antaa, niin sitten annan pitkin hampain.

Minä en anna edes siellä koska vdduako se mulle kuuluu saako ne elämiseen riittävää palkkaa.

Hyvä, saadaan tänneki halpatyövoimaa

Vierailija
246/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kaupankassalle heittää euro, jos oikein nätisti sanoo hyvää päivänjatkoa?

Ilmeisesti jos kerran tarjoilijallekin. 

Vierailija
247/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen ruokalajin menu ja pari juomaa keskinkertaisessskin paikassa lähentelee jo satasta per nenä. Mieluummin jätän menemättä kokonaan kuin alan ylimääräistä lisäämään. Eikä ne tarjoilijat muuten katso mitä näpyttelet vaan kääntävät pään pois kuten kuuluukin. 

Vierailija
248/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmen ruokalajin menu ja pari juomaa keskinkertaisessskin paikassa lähentelee jo satasta per nenä. Mieluummin jätän menemättä kokonaan kuin alan ylimääräistä lisäämään. Eikä ne tarjoilijat muuten katso mitä näpyttelet vaan kääntävät pään pois kuten kuuluukin. 

Olispa. Minulel ne aina ilmeilevät ja katsovat kohti

Vierailija
249/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole tippaus kulttuuria, tarjoilijan pitää se tietää ja hyväksyä.

SUOMESSA on ollut tippauskulttuuri, kauan sitten.

Nim. Tarjoilijoitten tippikuppeja laskenut!

Ovimiehille on tullut annettua rahaa ja tarjoilijoille se 10% hienossa ravintolassa. Kahvilat, pikaruokalat jne. niin en tippaa - ei kuulu asiaan.

Eräässä paikassa automaattisarana vaati itselleen narikkamaksun  vaikkei narikkaan ollutkaan mitään jätettävää lämpimällä kesäilmalla.

Perusteli sitä maksua sillä että hoitaa paikan turvallisuutta myöskin.  Siis halusi suojelurahaa

Pakko maksaa tai ei olisi ehkä päästänyt.

No toki tuohon olisi ollut keinona esitellä

Eivätkös ne kutsumatta vierailleet juutitkin keränneet silloin 1500-luvulla Turun asukkailta "paloveron"?

Ts. maksat merirosvoille veron siitä, ettei talosi satu vahingossa syttymään!

Vierailija
250/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin maksaa siitä ekstraa että ne stanan entertainer tarjoilijat ei koko aja tulis kyselee asioita ja kiehnää sylissä. Hankala syyä sitä liian kallista pihviä kun koko ajan on naikkonen sylissä. Deittiki lähtee aina siinä vaiheessa lätkimään.

Vierailija
251/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kuulu tipata enkä todellakaan ole aikeissa alkaa tippaamaan. Ulkomailla se kuuluu asiaan, USA:ssa tosin mennyt aivan liiallisuuksiin, jokasesta äännähdyksestäkin pitäis tarjoilijaa tms tipata. Ei tuota pashaa Suomeen, kiitos.

Vierailija
252/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kuulu tipata enkä todellakaan ole aikeissa alkaa tippaamaan. Ulkomailla se kuuluu asiaan, USA:ssa tosin mennyt aivan liiallisuuksiin, jokasesta äännähdyksestäkin pitäis tarjoilijaa tms tipata. Ei tuota pashaa Suomeen, kiitos.

Voon tipata heti, kun annokset saa puolet halvemmalla.

Vierailija
253/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä dippaan yleensä sellaset 50-100 egee. 

Ei oo nääs tuohesta, manitsusta, pätäkästä puutetta 😎

Vierailija
254/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palvelu kuuluu työhön. Ei siitä pidä Suomessa eriksee maksaa.

Inhottaa joissain ravintoloissa, kun tarjoilijat joka välissä kysymässä maistuuko?, otatteko lisää juomaa?, otatteko jälkiruokaa? , maistuisiko kahvi? ...

Tuo ei ole mitään hyvää palvelua. Hyvä palvelu on sitä, että talo tarjoaa jälkiruoat tai kahvit yllärinä ym. Siitä voisi tipatakin. 

Vierailija
255/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huijareita ne ovat kaikki tyynni! Ihan ensimmäiseksi kaikki vuoden 1991 jälkeen myönnetyt maleskeluluvat tulisi ottaa uudelleenharkintaan ja nämä hirrrvittävän kalliiksi sekä rahallisesti että rikollisuuden kautta koituvat petuiinihintut poistaa maasta tai sulkea internointileireille odottamaan karkoitusta!

Jopa saksalainenkin laulelee jo, että AUSLÄNDER RAUS! ja Ranskassa varoitellaan sisällissodasta!

Vierailija
256/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen tipannut Wolt kuskeja, sehän pitää tehdä etukäteen, niin on tullut jopa normia hitaammin tavarat. Näin siis jos laittaa vaikka 1€ tippiä. Olen sitten jättänyt senkin pois. 

Kerran oli kiire, niin laitoin 5€, se tilaus tuli nopeasti ovelle.

Vierailija
257/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä dippaan yleensä sellaset 50-100 egee. 

Ei oo nääs tuohesta, manitsusta, pätäkästä puutetta 😎

No tippaas mulleki saman tien. Ei mullakaa oo rahasta puutetta mutta aina sitä voi enemmänki olla.

Vierailija
258/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö kaupankassalle heittää euro, jos oikein nätisti sanoo hyvää päivänjatkoa?

Ilmeisesti jos kerran tarjoilijallekin. 

Riippuu kassasta!

Mitähän se sirkein ja suloisin neitokainen tuolla lähimarketin kassalla sanoisi, jos tarjoaisin hälle kahta euroa siitä, että hän hymyilisi minulle vielä uudelleen ja toivottaisi hyvää päivänjatkoa ja räpsäyttäisi ripsiään vielä kerran?

En taida ujona poikana tohtia kokeilla! 

Vierailija
259/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa verkkokaupassa nähnyt tippikyselyn, kun maksoin ostosta 😂 Minähän sen kaiken työn siinä tein itse.

Vierailija
260/448 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä palvelu kuuluu työhön. Ei siitä pidä Suomessa eriksee maksaa.

Inhottaa joissain ravintoloissa, kun tarjoilijat joka välissä kysymässä maistuuko?, otatteko lisää juomaa?, otatteko jälkiruokaa? , maistuisiko kahvi? ...

Tuo ei ole mitään hyvää palvelua. Hyvä palvelu on sitä, että talo tarjoaa jälkiruoat tai kahvit yllärinä ym. Siitä voisi tipatakin. 

Mulle riittäis se että tarjoilija ei koko ajan kyselis tyhmiä ja tulis heti paikalle kun haluan maksaa. Pisin odotus oli kerran 45 min syömisen jälkeen että sai tarjoilijan tuomaan laskun. Olis varmaa pitäny vaan lähtä kävelee ja sanoa että lasku kuittaantu mun tuntitaksalla