Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet haluavat pitää itselleen sopimattoman värisiä vaatteita?

Vierailija
02.07.2024 |

Eikö ihmisillä ole värisilmää vai halutaanko pitää muotivärejä, vaikkeivat ne sovi itselle?

Itselle sopivat värit pelastavat ja piristävät päivän, tasoittavat ja hehkeyttävät ihon värin ym. ym. On hehkeä olo ilman meikkejä.

Monesti tekisi mieli mennä sanomaan ihan ventovieraillekin, että älä pidä tuota väriä, se ei sovi sinulle!

Kommentit (309)

Vierailija
121/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olen? Keskiruskeat hiukset, hyvin vaalea iho ja kulta ja hopea molemmat ok jos ei ole se keltaisin kulta. Vihreät silmät. Hyvin tummat kulmat ja ripset.

Vierailija
122/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa vain kirpparivaatteisiin, ja hyvällä tuurilla löytää jotain kooltaan, malliltaan ja jopa materiaaliltaankin sopivaa, väri on viimeinen kriteeri.

Edullinen pelastus vääränvärisistä vaatteista voisi olla käyttää itselle sopivan värisiä huiveja kasvojen lähellä, ja muu vaatetus olisi suht neutraalin väristä.

Jokainen oppii kyllä ompelemaan huivin reunat kunnolla ompelukoneella. Nimenomaan huivit, päähineet, korva- ja hiuskorut, jotka ovat omaa värivuodenaikaa, pelastavat täällä Suomessa, jossa ei ole mitään megavalikoimia edes kirppistuotteissa. Itse teen sekä pitkulaisia että 90x90 cm:n mittaisia huiveja.

Olen tehnyt kuin äitini kerran eli vetaissut huivin hiusten päälle, joissa rättikiharat eivät olleet ihan kuivuneet yön aikana. Sitten autossa huivi pois päästä ja perillä hiukset olivat kuivat ja otin kirpparilta ostetusta vanhasta rikkinäisestä silkkihuivista tehdyt riekaleet ois hiuksista, kampasin sormin ja laitoin kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi seikka mitä ei oteta huomioon on se, ettei kaikki näe samalla lailla värejä. Esim. sen minkä minä näen sinisenä iskäni näkee sen kultaisena. Minä näen isäni koiran valko-ruskeana ja isäni näkee sen valko-sinisenä.

Toiset näkee punaisen vihreänä ja vihreän punaisena. 

Eikä kaikkia miellytä samat värit. Mä tuntisin itseni epämukavaksi vaaleissa väreissä eli itse oon mieltynyt voimakkaisiin väreihin.

Ei me kaikki ihmiset havainnoida maailmaa samalla tavalla.

Vierailija
124/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olen? Keskiruskeat hiukset, hyvin vaalea iho ja kulta ja hopea molemmat ok jos ei ole se keltaisin kulta. Vihreät silmät. Hyvin tummat kulmat ja ripset.

En osaa sanoa värivuodenaikaasi mutta värityksesi kuulostaa aivan ihanalta! Tulee sellainen raikkaan reippaan luonnonkauniin näköinen olo sinusta.

Vierailija
125/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku tyylikonsultti jonka pitää päteä. Eiköhän jokainen pukeudu juuri niin kuin haluaa

Vierailija
126/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei liikuta sopiiko joku väri jonkun mielestä minulle vai ei. Pidän sellaisia kuin itse tykkään.

Vierailija
127/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen aloitus, harvoin Vauvan ketjuja jaksan seurata. Mutta miten tällaisestakin ihan hyvän mielen aiheesta ja ihmettelystä saa näin paljon vänkkäystä aikaiseksi? On ollut toki asiallistakin keskustelua.

Värit ovat todella mielenkiintoisia ja kiinnitän niihin itse paljon huomiota. Kun värisilmä harjaantuu, bongaa kaupoista ja kirppareilta automaattisesti itselle sopivat värit.

Tai sitten kaikki ei vaan ole samaa mieltä siitä mikä väri sopii tai ei sovi?

Vierailija
128/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä väri sopii tummanruskeahiuksiselle ruskeasilmäiselle? Hopea sopii omasta mielestäni paremmin.

Vierailija
129/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä perusteella joku värianalyysi määrittää ne sopivat värit? Mihin se perustuu?

Vierailija
130/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Siksi, että en tiedä, mitkä värit mulle sopii 😅 

No mutta näkeehän sen peilistäkin! Ap

En minä ainakaan näe mitään eroa.

Olen kesä ja näytän suunnilleen siltä, että taju meinaa lähteä kun kokeilen oranssia, kuparia, sinapinkeltaista, sammaleenvihreää tai mustaa tai purppuranpunaista.

Musta on ok jos sen seurana on jotain toista väriä. Mutta oranssi ja sinapinkeltainen on ehdottomasti järkky kesätyypillä. Uskon että nuo muut on varmaan myöskin.

Vierailija
131/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä väri sopii tummanruskeahiuksiselle ruskeasilmäiselle? Hopea sopii omasta mielestäni paremmin.

Kannattaa vilkaista Nina Jasmin YouTube-kanavalta värianalyysiä käsittelevät videot:

https://youtube.com/playlist?list=PL9rzlBXDjygQyg9vdgJAZRXIOAAqWTS7u&si…

Vierailija
132/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis millä perusteella joku värianalyysi määrittää ne sopivat värit? Mihin se perustuu?

Youtubessa ja verkossa muutenkin on paljon infoa asiasta.

Vierailija
133/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea näkemättä sanoa mutta hopea ja tummuus viittaavat viileään - kesään tai talveen.

Vierailija
134/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä kyttäät muiden vaatteita ja kuvittelet tietäväsi muita paremmin mikä sopii ja mikä ei?! Toisekseen kaikki ei koe tarpeelliseksi heleyttää ihonsa sävyä vaatteiden avulla vaikka se sinulle onkin kuin henki ja elämä.

Anna muiden ihmisten olla. Itse ne vaatteensa kantaa.

Vierailija
135/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus laitoin naamiaisiin jonkun monivärisen koltun päälleni, huumorimielessä. Kuvista totesin jälkikäteen, että se kirjava hirvitys sopi mulle erittäin hyvin. Siitä huolimatta en käytä sen värisiä vaatteita, tunnen itteni idiootiksi ja variksenpelättimeksi semmosissa. Musta väri riittää, riippumatta siitä sopiiko se mulle vai ei. Mustissa vaatteissa tulee kodikas olo

Vierailija
136/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli värianalyysit ei perustu oikeastaan mihinkään vaan joku on vaan keksinyt uskoa mitä joku sanoo? Ok.

Vierailija
137/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hassua miten sokeasti jotkut uskoo noihin värihommiin. Pidän itse vaaleansinisestä ja olen saanut joskus kuulla, miten se ei ole minulle sopiva väri. Minusta on aika hassua, että joku kokee asiakseen edes kommentoida noin. Ei minulle tulisi mieleenkään sano jollekin että tuo sinun tukkatyyli ei yhtään sovi sinulle, koska saa isot korvasi paremmin näkyviin ja korostaa nenäsi kokoa.

Vierailija
138/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettrle, että ostetaan itselleen väärän värisiä vaatteita. Sovituskopeissa on usein ihan karmea valaistus ja sitten vasta kotona huomaa, että eihän tää ollutkaan hyvä.

johtuu siitä, että sinulla on kotona surkea valaistus

Sovituskopeissa pitäisi olla päivänvalolamput. Ne ovat kalliita. Siksi peilataan halvassa ja vääristävästä valossa.

Vierailija
139/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaatteeni ovat itselleni sopimattomia, jos kerran pidän vaatteistani?

Vierailija
140/309 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee linkki joka tarjoaa edullisesti värianalyysia 🤭

Kirjastosta voi lainata ilmaiseksi värianalyysia käsitteleviä kirjoja suomeksi jos netissä olevat englanninkieliset linkit eivät avaudu kielen vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi