Miksi monet haluavat pitää itselleen sopimattoman värisiä vaatteita?
Eikö ihmisillä ole värisilmää vai halutaanko pitää muotivärejä, vaikkeivat ne sovi itselle?
Itselle sopivat värit pelastavat ja piristävät päivän, tasoittavat ja hehkeyttävät ihon värin ym. ym. On hehkeä olo ilman meikkejä.
Monesti tekisi mieli mennä sanomaan ihan ventovieraillekin, että älä pidä tuota väriä, se ei sovi sinulle!
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Tehkää mulle värianalyysi !
-kalpea iho, mutta punoitan nopeasti hikisenä
-silmänaluset sinertää ja verisuonet vähän
-jonkin verran pisamia silmien alla
-hiukset tummahkot luonnonvaaleat, aavistus punapigmenttia kun katsoo joistain kuvista (isäni oli punapää!)
-silmät harmaansiniset
Olen huomannut että ainakaan mikään vaalea beige tai keltainen ei mielestäni sovi yhtään. tai vihreä. Äitini sanoi että tummansininen käy, tiedä sitten onko se totta.
Olet kevät.
Mustille ihmisille sopisi mustat vaatteet, pitävät värikkäitä.
Eihän tuossa värianalyysissä oli oikeastaan mitään järkeä kun itse en sovi oikein mihinkään. Ihon värin mukaan olen kesä tai talvi, silmien väri on selkeästi kevät tai syksy. Hiusten väriä tai sävyä ei löydy koko analyysihommasta.
Olisi ihan mielenkiintoista käydä värianalyysissä, mutta en aio käyttää sellaiseen rahaa.
Omasta mielestäni minulle sopivat parhaiten tummansininen, tummanvihreä, musta ja valkoinen. Valkoinen näistä parhaiten, mutta koska valkoisen vaatteen kanssa pitää olla tosi tarkka, en sitä juuri viitsi käyttää.
Sävyjä jotka eivät sovi minulle ollenkaan ja joista muutenkaan en pidä: pastellit ja beige. Varsinkaan vaaleanpunaista ja vaaleansinistä vaatetta en koskaan valitsisi.
Olisi mielenkiintoista saada selville, olisivatko värianalyytikot samaa mieltä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa värianalyysissä oli oikeastaan mitään järkeä kun itse en sovi oikein mihinkään. Ihon värin mukaan olen kesä tai talvi, silmien väri on selkeästi kevät tai syksy. Hiusten väriä tai sävyä ei löydy koko analyysihommasta.
Mikä hiusväri?
Kertokaa toki esimerkkejä siitä miksi joku väri ei sovi jollekulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hiusväri?
Tummanruskea
Itselläni ei ole värisilmää, joten käytän pitkälti vain mustia vaatteita.
En usko olevani koskaan taloudellisesti siinä pisteessä, että voisin maksaa ammattilaiselle, joka katsoisi minkälaiset värit ja mallit minulle sopivat. Jos jotain ylimääräistä tulee, niin taatusti siihen hetkeen meneekin vaikka pesukone rikki tai muuta vastaavaa, johon sitten ne säästöt meneekin.
Kyselin jossain vaiheessa kyllä muiden mielipiteitä, mutta sitten kun saat aina "Joo tosi kiva yhdistelmä, sopii sulle" -kommenttia, vaikka olisit juuri yhdistänyt suttuisisesti neonpinkkiä ja myrkynvihreää luomiväriä, niin laittaa hieman epäilemään.
Minulle ei ole väliä, että mitä joku tuntematon pitää pukeutumisestani. Minä pukeudun itseäni varten, en muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hiusväri?
Tummanruskea
Yleensä ihmiset luulee hiustenvärinsä väärin ja näkee maantienharmaat hiukset ruskeina. Todennäköisesti sinulla on myös maantienharmaat hiukset.
Olisihan se kiinnostavaa tehdä värianalyysi, mutta tuskin se muuttaisi pukeutumistani. Kiinnostaisi vaan tietää sopisiko jonkun mielestä mulle ihan eri värit kuin omasta mielestäni. Olen kuitenkin kiinnostuneempi omasta mielipiteestäni. Makuasioissa ei nähdäkseni voi olla ammattilaista. Noi ammattistailaajan muodonmuutoksen käyneet menee yleensä muutenkin vaan kamalamman näköisiksi.
Faith kirjoitti:
Olisi ihan mielenkiintoista käydä värianalyysissä, mutta en aio käyttää sellaiseen rahaa.
Omasta mielestäni minulle sopivat parhaiten tummansininen, tummanvihreä, musta ja valkoinen. Valkoinen näistä parhaiten, mutta koska valkoisen vaatteen kanssa pitää olla tosi tarkka, en sitä juuri viitsi käyttää.
Sävyjä jotka eivät sovi minulle ollenkaan ja joista muutenkaan en pidä: pastellit ja beige. Varsinkaan vaaleanpunaista ja vaaleansinistä vaatetta en koskaan valitsisi.
Olisi mielenkiintoista saada selville, olisivatko värianalyytikot samaa mieltä.
Olet luuktavasti talvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa vain kirpparivaatteisiin, ja hyvällä tuurilla löytää jotain kooltaan, malliltaan ja jopa materiaaliltaankin sopivaa, väri on viimeinen kriteeri.
Edullinen pelastus vääränvärisistä vaatteista voisi olla käyttää itselle sopivan värisiä huiveja kasvojen lähellä, ja muu vaatetus olisi suht neutraalin väristä.
Jokainen oppii kyllä ompelemaan huivin reunat kunnolla ompelukoneella. Nimenomaan huivit, päähineet, korva- ja hiuskorut, jotka ovat omaa värivuodenaikaa, pelastavat täällä Suomessa, jossa ei ole mitään megavalikoimia edes kirppistuotteissa. Itse teen sekä pitkulaisia että 90x90 cm:n mittaisia huiveja.
Olen tehnyt kuin äitini kerran eli vetaissut huivin hiusten päälle, joissa rättikiharat eivät olleet ihan kuivuneet yön aikana. Sitten autossa huivi pois päästä ja perillä hiukset olivat kuivat ja otin kirpparilta
Teen todella paljon käsitöitä, neulon, virkkaan, kudon ja ompelen. Ompelen mielelläni takkeja ja juhlapukuja. Huivin reunojen ompelu kauniisti on todella vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hiusväri?
Tummanruskea
Yleensä ihmiset luulee hiustenvärinsä väärin ja näkee maantienharmaat hiukset ruskeina. Todennäköisesti sinulla on myös maantienharmaat hiukset.
Niin, tai ehkä kuitenkin tiedän itse paremmin omien hiusteni värin.
Ainahan rianalyysit on jonkin verran subjektiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olen? Keskiruskeat hiukset, hyvin vaalea iho ja kulta ja hopea molemmat ok jos ei ole se keltaisin kulta. Vihreät silmät. Hyvin tummat kulmat ja ripset.
En osaa sanoa värivuodenaikaasi mutta värityksesi kuulostaa aivan ihanalta! Tulee sellainen raikkaan reippaan luonnonkauniin näköinen olo sinusta.
Oi kiitos :)
Joillakin asuste valikoima kuin tilkkutäkki. Raitaa, palloa, ruutua, kukkaa yhtäaikaa päällä eri väreissä😂
No tykkää vaan niistä väreistä. Harvemmin sitä itseään peilistä katsoo koko ajan, joten ei itseä häiritse vaikka värit eivät sopisi.
Toisten vaatteista voimme nähdä heidän ominaisimman tyylin.