Onko joku vielä sitä mieltä, että miehen ei tarvitse osallistua yösyöttöihin, kosak käy töissä?
isukki saa vedellä sikeitä läpi yöt, että jaksaa herätä töihin. ja äiti valvoo ja kerää univelkaa. Mites sitten äidin työpäivä?
Onko todellakin parempi, että äiti väsyy ja kohdistaa sen väsymyksensä sitten lapsiinsa kuin se, että isä auttaisi edes joskus ( esim. 3 yötä viikossa) ja antaisi äidinkin levätä? Mies voi aina kohdistaa kiukkunsa työkavereihin ja itse työhön, äidin kiukku kohdistuu sitten valitettavasti lapsiin.
Nyt sitten joku sanoo, että kun mies tuo rahat perheeseen, on se elättäjä, ei voi jäädä työttömäksi, duunit on pakko hoitaa jne. OK.
Mutta loppupeleissä: kumpi on se pahempi vaihtoehto: isä työttämänä vai vakivalloin loukkaantunut/kuollut lapsi?
Kommentit (88)
Tissillä kaikki ovat olleet noin 10-12 kuukautta, joten yösyömiset on jo loppuneetkin jo ennen imetyksen loppumista.
Eli itse olen heräillyt yöt syöttämään, mutta tissitys on aika helppoa, kun ei juuri tarvitse sängtsä edes nousta :)
Mielestäni ihan reilua, mies kuitenkin toi pääosin sen leivän pöytään. Nukuin sitten päikkäreitä, kun kaksoset sattu nukkuun samaan aikaan.
Ei se pikkuvauva-aika niin kauan kestä, etteikö sitä jaksaisi äiti hoitaa. Mun mielestä ihan luonnollista.
Toisaalta en minäkään ole tunkemassa lumenluontiin tai ruohonleikkuuseen, autonpesusta puhumattakaan. Saa ukko tehdä ne hommat ihan rauhassa.
Yllättävän paljon tätä on kai liikkeellä?
Juu ja sen lisäksi vielä minä saan nukkua vauvan ja 3-vuotiaan kanssa aamulla niin myöhään kuin huvittaa, yleensä heräillään 9 aikaan ja mies on noussut töihin jo 6.30.
Niin ja kun vauva nukkuu viekussa, niin ei siinä edes mun tarvi juurikaan silmiäni aukaista kun nostan paidanhelmaa imetystä varten...
Miksi tehdä asoista niin helkutin vaikeita ja jotain saakelin tasa-arvokysymyksiä, kun se nyt vain on luonnon laki, että äiti imettää vauvansa...
Hän ei ensinnäkään voi imettää. Jos hän antaisi maitoa pullosta, minun pitäisi silti nousta ylös, pumppaamaan.
Toisekseen, mies elättää perheen ja menee aamulla kello 7 töihin. Töiden jälkeen hän tulee kotiin ja vie isompia lapsia harrastuksiin. Hän ei ehdi nukkua päiväunia, minä saan joka päivä nukuttua vähintään 1½ h nokoset.
ja molemmat ovat olleen rintalapsia, joten miehen on mahdotonta osallistua yösyöttöihin.
Rauhoitteluun, kanniskeluun, muuhun kyllä.
Mulla on sentään mahdollisuus levätä päivällä...
Mitä miettisitte, jos miehet juttelisi keskenään että annatteko te vaimon nukkua päiväunia kotona, vaikka me täällä työpaikalla painetaan niska limassa duunia? " Ehei, eihän se vetele että toinen vaan kotona koisaa, soita nyt edes sille että tajuaa herätä ja luututa edes lattioita jos ei muuten aio osallistua..."
Kokeilkaa oikeasti yhdistelmää yövalvomiset + työssäkäynti. Voittaa rankkuudessa minkä tahansa kotirouvailun aivan varmasti.
nain tehda ja siten osallistua ja kehittaa omaa suhdettaan vauvaan. Eihan se innostus kamalan kauaa kestanyt, ja oma vauvamme nukkui suht' hyvin alusta asti joten jaksoin imetykset hyvin. Mutta olemme molemmat ehdottomasti sita mielta, etta vauva-aikana on tarkeaa etta myos isa paasee luomaan omaa suhdetta vauvaan, ja oppii reagoimaan yollakin vauvan tarpeisiin. Ei se ole mikaan aidin yksinomainen velvollisuus. Ja aiti joka tapauksessa viettaa vauvan kanssa niin paljon enemman aikaa vuorokaudessa, etta oiden omiminen aidille tuntuu vahan hassulta.