Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku vielä sitä mieltä, että miehen ei tarvitse osallistua yösyöttöihin, kosak käy töissä?

Vierailija
01.02.2007 |

isukki saa vedellä sikeitä läpi yöt, että jaksaa herätä töihin. ja äiti valvoo ja kerää univelkaa. Mites sitten äidin työpäivä?

Onko todellakin parempi, että äiti väsyy ja kohdistaa sen väsymyksensä sitten lapsiinsa kuin se, että isä auttaisi edes joskus ( esim. 3 yötä viikossa) ja antaisi äidinkin levätä? Mies voi aina kohdistaa kiukkunsa työkavereihin ja itse työhön, äidin kiukku kohdistuu sitten valitettavasti lapsiin.

Nyt sitten joku sanoo, että kun mies tuo rahat perheeseen, on se elättäjä, ei voi jäädä työttömäksi, duunit on pakko hoitaa jne. OK.

Mutta loppupeleissä: kumpi on se pahempi vaihtoehto: isä työttämänä vai vakivalloin loukkaantunut/kuollut lapsi?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien miehet eivät olekaan toimistossa toissä! On olemassa kirurgeja,lääkäreitä,rakennusmiehiä,mekaanikkoja jotka tekevät oikeasti TÖITÄ eivätkä istu kahvilla koko päivää!

Vierailija
62/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4kk iässä ei heräillyt yöllä enää ollenkaan, vaan nukkui 21-10, joten ei meillä ole edes oikein noita yöheräämisiä mietitty.

Mies oli isyyslomalla 3vkoa, ja tykkää muutenkin valvoa pitkään, niin hän hoiti öisin pulloilun klo 24 asti, ja minä loppuyön, jos tarvitsi herätä...

Mielenkiintoista nähdä, miten tämän tulevan (heinäkuussa la) kohdalla käy, mahtaako olla yhtä hyväuninen kuin siskonsa :0).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos äiti imettää ainakin sen 6kk (kuten kai useimmat?) niin eipä se isä oikein voi osallistua yösyöttöihin. Sen jälkeen yösyötöt ei ole välttämättömiä paitsi imetetyille, jolloin isä ei edelleenkään voi osallistua (tästä kai oltiin yhtä mieltä).

muihin yöheräilyihin isäkin toki voi ja hänen kuuluukin osallistua mutta imeväisen kanssa se homma kyllä kuuluu minusta äidille.

Vierailija
64/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

54=49 joka yritti saada jotain pointtia esiin kom

Vierailija
65/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vastaajista jotain 90 % pitää itsestään selvänä, että äidin pitää selvitä yösyötöistä yksin. Kuitenkin osa puhuu vain syöttämisestä, osa yöheräämisistä, mitkä ovat eri asioita.

Tämän ketjun perusteella jää enemmistön vastauksista se tunnelma, että tällaiset vauvat ovat todella poikkeuksellisia omituisia harvinaisia yksilöitä:

Vierailija:

Syö pari kertaa yöllä rintaa; se ei mua pätkääkään haittaa. Mutta se haittaa enemmänkin, että tuon lisäksi vauva herää x kertaa yössä huutamaan mahavaivojaan ja rauhoittuu vain kantamalla uneen.

Tämä on kuitenkin aivan tavallista vauva-arkea monissa perheissä, ei vain harvojen ja valittujen kohdalla. Aivan terveetkin vauvat itkevät öisin. Kyllä tässä ketjussa on aivan riittävästi syytä vetää hernettä nenään, kun kymmenet vastaajat vihjaavat, että äiti, joka ei jaksa kannella vauvaansa yöllä tuntikausia, on riittämätön ja saisi jättää lapsensa tekemättä.

Vai puhutaanko tässä ketjussa kuitenkin vain imettämisestä eikä kaikesta heräilystä?

Vierailija
66/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vaikka meillä mies joskus hoitaakin lasten yöheräilyt. Käyttää vessassa tai vie lasin vettä, niin täytyy sanoa että mikän aina herään. Jotenkin tuntuu että luonto on luonut äidin kestävämmäksi näihin yöheräilyihin. Mies ainakin on ihan kamala jos ei ole viikkoon nukkunut kunnolla, mutta ei mulla niin pahaa tee vaikken ole yli kolmeen vuoteen nukkunut öitäni. Minulle sopii paremmin se että mies saa nukkua yönsä ja vastaavasti antaa mulle lepohetkiä päivällä. Me tosin molemmat käydään jo töissä, mutta esim. töitten jälkeen mies leikkii lasten kanssa jotta saan lukea päivän postin rauhassa kahvia juoden.

Silloin kun olin lasten kanssa kotona niin ei tullut mielenkään vaatia miestä yöllä heräämään. On se eri asia jäädä kotiin verkkareissa kuin mennä tukka sekaisin töihin. Ei mulla ainakaan kotihommat vaadi niin paljon keskittymistä ja pinnistelyä aivoilta kuin töissä. Enkä nyt vähättele kotihommia, mutta siis se että pukee väsyneenä isosiskon sukat vauvalle on pienempi paha kuin että tekee töissä pienen mokan josta voi aiheutua todella isoja ongelmia.

Olenkin aina ihmetellyt näitä äitejä jotka tasa-arvon nimiin vaatii että isäkin on hereillä kun itse syöttää (tiedän tapauksia). Miksi pitäisi miestä rankaista siitä että joutuu yöllä heräämään? Parempihan se on että toinen on virkeä ja jaksaa ehkä sitten töistä tullessaan auttaa lastenhoidossa.

Vierailija
67/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole nähnyt kenenkään tässä ketjussa vihjaavan mitään huonoista äideistä. Tämä on vain hernenenäisten omassa mielessä. Ja kyllä, ap alkoi vöyhkätä nimenomaan yösyötöistä, ei mistään kahden vuoden heräämisistä. Jos ap tai joku muu haluaa keskustella isän vastuusta muiden heräämisten suhteen, sopii aloittaa ketju, jossa keskustellaan sitten siitä.

Vierailija:

Tämä on kuitenkin aivan tavallista vauva-arkea monissa perheissä, ei vain harvojen ja valittujen kohdalla. Aivan terveetkin vauvat itkevät öisin. Kyllä tässä ketjussa on aivan riittävästi syytä vetää hernettä nenään, kun kymmenet vastaajat vihjaavat, että äiti, joka ei jaksa kannella vauvaansa yöllä tuntikausia, on riittämätön ja saisi jättää lapsensa tekemättä.

Vai puhutaanko tässä ketjussa kuitenkin vain imettämisestä eikä kaikesta heräilystä?

Vierailija
68/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vastasi esikoisen huuteluihin. Nyt lapset 4,5 v. ja 2,5 v. ja edelleen heräilevät useasti, varsinkin nuorempi. Yleensä mies menee yöllä tsekkaamaan tilanteen lastenhuoneeseen. Osittain siitä syystä, että nukahtaa nopeammin kuin minä heräilyjen jälkeen, on kärsivällisempi, minä olen raskaana vkolla 38, mies tekee fyysisesti kevyttä toimistotyötä. Tässä meidän ratkaisuihimme vaikuttaneita syitä.

Ymmärrän, että raksa- ja muut duunarimiehet eivät öisin hoida lapsia. Jotenkin tuntuu, että heillä arvot ovat muutenkin hieman suoraviivaisempia.

Vierailija
69/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ymmärrän, että raksa- ja muut duunarimiehet eivät öisin hoida lapsia. Jotenkin tuntuu, että heillä arvot ovat muutenkin hieman suoraviivaisempia.

Vierailija
70/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä en ole nähnyt kenenkään tässä ketjussa vihjaavan mitään huonoista äideistä. Tämä on vain hernenenäisten omassa mielessä.

Kun tämä ketju on lähes yksimielisesti sitä mieltä, että äidin homma on herätä vauvan kanssa, niin siitähän se vihje syntyy niille äideille, jotka ovat tarvinneet isänkin apua heräämisiin. Ja tietenkään sellainen äiti ei sitä vihjettä voi nähdä, ketä tämä ei kosketa.

Tämän äidin heräämisvelvollisuusajatuksen myyminen näin yksimielisesti on mielestäni aika vaarallista, jos sen ottaa todesta äiti, jonka vauva huutaa puoli vuotta kuusi tuntia yössä.

No toivottavasti ei ota todesta.

Vierailija
71/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan kukaan loukkaannu.

Hohhoijaa, kyllä täällä on taas pässiä porukkaa liikkeellä.

Vierailija
72/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä voi olla vastuussa siitä, jos joku näkee mun sanomisissani sellaista, mitä siellä ei ole! Ei yksimielisyys _voi_ olla mikään vihje! Jokaisen kannattaisi kehittää sen verran itsetuntoa ja kritiikkiä muiden sanomisia kohtaan, ettei tarvitse tehdä aina niin kuin muutkin. :(

Vierailija:

Kun tämä ketju on lähes yksimielisesti sitä mieltä, että äidin homma on herätä vauvan kanssa, niin siitähän se vihje syntyy niille äideille, jotka ovat tarvinneet isänkin apua heräämisiin. Ja tietenkään sellainen äiti ei sitä vihjettä voi nähdä, ketä tämä ei kosketa.

Tämän äidin heräämisvelvollisuusajatuksen myyminen näin yksimielisesti on mielestäni aika vaarallista, jos sen ottaa todesta äiti, jonka vauva huutaa puoli vuotta kuusi tuntia yössä.

No toivottavasti ei ota todesta.

Vierailija
73/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen jälkeen. Vauva nukkui siis omassa huoneessa heti alusta asti. Tais olla se mies aika väsy....

Vierailija
74/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sen saada nukkua, kun aamulla on herätys töihin.

Muista syistä sen kyllä sitten tarviikin yöllä herätä.

Vierailija
75/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MEidän vauva valvottaa tuntutolkulla joka yö (itkee) ja TODELLAKIN, mies hoitaa yhtä paljon minä tätä rumbaa. Mies käy töissä, minä hoidan kolmea lasta kotona. Suunnilleen yhtä rankka duuni yövalvomisten lisäksi siis molemmilla.

Vierailija
76/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ajan olen jaksanut ihan hyvin eikä ole väsyttänyt lainkaan. Ehkä hormooneilla vaikutusta, mutta nuo ekat kuukaudet olen tosiaan vetänyt ihan tajuttomalla tarmolla läpi.

Väsymys on alkanut tulla vasta joskus 6 kk yöheräämisten jälkeen.

Vierailija
77/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä todellakin lapset söivät, röyhtäsivät ja nukahtivat. Sympatiat heille joilla ei ole lähimainkaan asiat noin, huh!

Vierailija
78/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sen ajan olen jaksanut ihan hyvin eikä ole väsyttänyt lainkaan. Ehkä hormooneilla vaikutusta, mutta nuo ekat kuukaudet olen tosiaan vetänyt ihan tajuttomalla tarmolla läpi.

Väsymys on alkanut tulla vasta joskus 6 kk yöheräämisten jälkeen.

Vierailija
79/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 93

Vierailija
80/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nukun minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi