Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku vielä sitä mieltä, että miehen ei tarvitse osallistua yösyöttöihin, kosak käy töissä?

Vierailija
01.02.2007 |

isukki saa vedellä sikeitä läpi yöt, että jaksaa herätä töihin. ja äiti valvoo ja kerää univelkaa. Mites sitten äidin työpäivä?

Onko todellakin parempi, että äiti väsyy ja kohdistaa sen väsymyksensä sitten lapsiinsa kuin se, että isä auttaisi edes joskus ( esim. 3 yötä viikossa) ja antaisi äidinkin levätä? Mies voi aina kohdistaa kiukkunsa työkavereihin ja itse työhön, äidin kiukku kohdistuu sitten valitettavasti lapsiin.

Nyt sitten joku sanoo, että kun mies tuo rahat perheeseen, on se elättäjä, ei voi jäädä työttömäksi, duunit on pakko hoitaa jne. OK.

Mutta loppupeleissä: kumpi on se pahempi vaihtoehto: isä työttämänä vai vakivalloin loukkaantunut/kuollut lapsi?

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan pääpointti tuntui olevan se, ettei " mies vaan saa tyytyväisenä vetää sikeitä" .

Ja onhan kotiäidilläkin hmmm... " työnsä" , mutta hän saa aikatauluttaa päivänsä melko lailla mielensä mukaan. Jos takana on huonosti nukuttu yö/öitä, voi aina lykätä siivousta tuonnemmaksi, tarjota lapsille valmisruokaa, jättää ulkoilun väliin... eli nämä ns. työt eivät ole pakko saada tehdyksi tietyssä ajassa kuten palkkatyössä. Ja puhumattakaan päiväunista, niitä varmaan ei kovin monella työpaikalla otella?

Enpä usko että esimieskään suhtautuu kovin ymmärtäväisesti työntekijään, joka päivä toisensa jälkeen purkaa kiukkunsa työkavereihin, tekee väsymyksestä johtuvia huolimattomuusvirheitä tai nukahtelee pöytänsä ääreen. Siinä ei sitten hyvä heilu, kun se kunnollinen perheenisä saa potkut kun on tunnollisesti hoitanut puolet yövalvomisista. Sitten saakin vaimolta kuulla olevansa luuseri ja saamaton nahjus, kun ei pidä edes perhettään leivässä...

Vierailija
2/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko lasta pitää sisällä 2 vuotta putkeen? voiko tarjota einestä viikosta toiseen? voiko kämppä räjähtää käsiin, kun ei kuukauteen jaksa siivota??

ja niin. kuka tahansa saattaa väsyneenä ratketa liitoksistaan, niin normaali äiti kuin epänormaalikin.

ei suomessa lapsia pahoinpitele ja tapa vain hullut narkkariäidit. melko lailla ovat ihan tavllisia naisia, joilla taakka on vaan käynyt liian suureksi kantaa.

varsinkaan, jos ei mies ole tukena ja apuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole enää normaalia väsymystä vaan jotain ihan muuta.

Vierailija:

voiko lasta pitää sisällä 2 vuotta putkeen? voiko tarjota einestä viikosta toiseen? voiko kämppä räjähtää käsiin, kun ei kuukauteen jaksa siivota??

ja niin. kuka tahansa saattaa väsyneenä ratketa liitoksistaan, niin normaali äiti kuin epänormaalikin.

ei suomessa lapsia pahoinpitele ja tapa vain hullut narkkariäidit. melko lailla ovat ihan tavllisia naisia, joilla taakka on vaan käynyt liian suureksi kantaa.

varsinkaan, jos ei mies ole tukena ja apuna.

Vierailija
4/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä saan nukkua rauhassa viikonloppuisin päiväsaikaan tma kun mies hoitaa vauvaa

Vierailija
5/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loppujen lopuksi se yöheräilyaika kuitenkin on niin lyhyt että mielellänikin itse herään

neljän lapsen kokemus (joista eka heräili öisin vielä 2vuotiaanakin huutamaan velliä :))

Vierailija
6/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei miehen tissi tuota maitoa. :) Ehkä tilanne olisi ollut eri, jos olisi ollut pullovauva, mutta ei ainakaan miehen tällä työtahdilla. Jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa, jotka sopivat heille. Siihen vaikuttaa äkkiä ajatellen ainakin miehen työn vaativuus, vauvan vaativuus, vanhempien unentarve, äidin yleinen jaksaminen, se, kuinka paljon mies voi ottaa vastuuta iltaisin jne. En mä lähtisi kenenkään valinnoista naputtamaan niitä paremmin tuntematta.

Vierailija
7/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla se joka sitä apua tarjoaa, vai??? Kun se mies käy töissä niin eihän se nyt voi hellanlettas sentään koskaan yhtäkään yötä auttaa sitä umpiväsynyttä äitiä, ei tietenkään!!! Teistä kellään ei sitten ole ollut esim. 2 ensimmäistä vuotta 5-20 krt yössä heräilevää lasta joka ei myöskään nuku päivällä? Mä olisin taatusti jo oikeasti psykiatrisella hoidossa jos mieheni ei olisi tajunnut kuinka väsynyt olin. Ei siinä paljon tsemppi auta kun kroonisesti on univaje, keskimäärin nukut 3-4 tuntia yössä ja senkin pätkissä. Ei siinä mitään muuta päänvikasuutta tarvitse taustalla olla jos nuppi sekoaa.

Vierailija
8/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään vaatia isää osallistumaan yösyöttöihin, sillä hänen PITÄÄ HERÄTÄ TÖIHIN 5 päivänä viikossa. Itse olen aina saanut nukkua aamuisin paljon pidempään, enkä ole kokenut yösyöttäjä mitenkään ylivoimaisena.

Lapset eivät ole joutuneet kärsimään minun vuokseni, vaikka olenkin öisin hoitanut vauvaa.

Vierailija
9/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyn kuitenkin kotona olemaan väsyneenäkin. Iltapäivälä mies oli vauvan kanssa ja minä nukuin päiväunet. Viikonloppuisin sain myös nukkua lauantaina ja mies sunnuntaina pitkään. Niin ja imetin vauvaa.

Vierailija
10/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen taas ollut vain imetyksellä, pullosta ei ole saanut kuin muutaman kerran, kun olen ollut pois, joten itse olisin joutunut joka tapauksessa herämään, ei se minun väsymykseni siitä vähene, että mies valvoo myös.

Toinen vauva tosin myös yösyöttövaiheen ajan nukkui vieressä, joten eipä sitä juuri itsenkään tarvinnut ruokkimisen vuoksi herätä, nostaa vain hieman paidanhelmaa...

Vierailija
11/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies voi aina kohdistaa kiukkunsa työkavereihin ja itse työhön, äidin kiukku kohdistuu sitten valitettavasti lapsiin.

:D :D :D

Mutta loppupeleissä: kumpi on se pahempi vaihtoehto: isä työttämänä vai vakivalloin loukkaantunut/kuollut lapsi?

Kyllä on mahtavaa ajatuksenjuoksua!!!

Ja vielä kysymys:

miten mies osallistuu yösyöttöihin kun ainakaan mun tuntemat miehet ei pysty imettämään?

Vierailija
12/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei kuitenkaan joka yö. Mutta edelleen on selvää että minä herään. Samoin aamulla viikonloppuisin minä herään kun ensimmäisen lapsi herää, mies jää tyytyväisenä nukkumaan.

Vierailija
13/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittä lastani olen imettänyt yli vuoden ikäiseksi öisinkin. Ei ole tullut univelkaa, kun vauvat ovat nukkuneet vieressä. Ehkä se on pullon kanssa paljon vaikeampaa.

Vierailija
14/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on äidin työtä hoivata ja imettää. Mies osallistuu muuten, tienaa rahaa ja tekee miesten töitä. Ällöttää nää nykyaikaiset naiset, mutta ittepähän kärsitte nahoissanne, kun ei miehet tollasta jaksa kattoa.

Vierailija
15/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti voi yleensä nukkua päivälläkin. En minä ainakaan nähnyt mitään syytä pyytää miestä heräilemään yöllä. Tosin iltaisin hän yleensä otti syötetyn vauvan seurustelemaan ja nukkumaan syliinsä telkkarin ääreen ja minä nukuin jotain 21-24 ennen ensimmäistä yösyöttöä. nukuin rauhallisemmin, kun en kuullut tuhinoita.

Joskus viikonloppuna jäin aamulla nukkumaan, kun vauva oli syönyt. Mies viihdytti sitä sen reilun tunnin, mitä se valvoi tuohon aikaan ja toi sitten syömään ja seuraaville unille.

Vierailija
16/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos lapset eivät nuku sittenkään öitään??

veikkaampa että heräätte ja annette ukkonne nukkua.

Vierailija
17/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, mitä ap tällä aloituksella hakee mutta meidän perheessä mies herää klo. 5.30 joka aamu töihin niin ei hänen todellakaan tarvi enää yöllä valvoa. Ja miksi pitäisi, kun mies ei kertakaikkiaan pysty imettämään. Vai pitäisikö isän valvoa, koska äitikin valvoo.

Vierailija
18/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei voi olla se joka sitä apua tarjoaa, vai??? Kun se mies käy töissä niin eihän se nyt voi hellanlettas sentään koskaan yhtäkään yötä auttaa sitä umpiväsynyttä äitiä, ei tietenkään!!! Teistä kellään ei sitten ole ollut esim. 2 ensimmäistä vuotta 5-20 krt yössä heräilevää lasta joka ei myöskään nuku päivällä? Mä olisin taatusti jo oikeasti psykiatrisella hoidossa jos mieheni ei olisi tajunnut kuinka väsynyt olin. Ei siinä paljon tsemppi auta kun kroonisesti on univaje, keskimäärin nukut 3-4 tuntia yössä ja senkin pätkissä. Ei siinä mitään muuta päänvikasuutta tarvitse taustalla olla jos nuppi sekoaa.

Vierailija
19/88 |
02.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se todella raskasta mutta minä heräsin koska imetin. Nukuin sitten päiväunia kun mies oli kotona.

Vierailija
20/88 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla itselläsi on noin suuria vaikeuksia suoriutua vauvan hoidosta niin hanki apua. Tuollainen ei kuulosta normaalilta, olisiko masennusta?