Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset työttömät? Mitä työkkäri nykyään vaatii?

Vierailija
01.07.2024 |

Kiinnostaisi millaista nykyään on olla akateeminen työtön, etenkin Pk-seudulla, kun se on itsellä ihan kohta edessä. Mitä työkkäri käytännössä vaatii, miten työkkäri suhtautuu? Uutta koulutusta eivät varmaan anna hankkia, koska on jo niin hyvä tutkinto taskussa. Kuinka kauan kestää saada uusi työ? 

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalattomasti hakemuksia peliin nyt. Lopputulema riippuu moinesta asiasta, kuten ammattialasta, iästä jne., mutta jos työttömyys pääsee pitenemään, et kelpaa enää yhtään minnekään, sama se mikä koulutus ja osaaminen. Jos olet 50+, odotettavissa on hankaluuksia. Jos olet 55+, valmistaudu loppuelämän työttömyyteen. Jos olet 60+, ei mitään mahdollisuuksia.

Eli työnhaku käyntiin aivan ensimmäiseksi, sen jälkeen ja siinä sivussa voit selvitellä noita muita.

Vierailija
2/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo luopunut toivosta 😞

Akateeminen työtön, 50+, edellisestä työpaikasta 2 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta 42, ei ikä vielä työn saamista estä. Eniten kiinnostaisi mitä työkkäri vaatii ja miten he suhtautuu. Aion joka tapauksessa hakea aktiivisesti töitä, niin on sinänsä sama vaatiiko työkkäri kolme vai kuusi hakemusta kuukaudessa. Mutta pomputtaako ne jotenkin muuten? Ap

Vierailija
4/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, uutta työtä kannattaa ehdottomasti hakea, jos on vielä työssä. Työttömänä homma vaikeutuu heti. Kyllä vanhemmallakin iällä (40+) voi saada uuden työn, jos on jotain erikoisosaamista. Alan vaihtaminen on vaikeampaa. Itse vaihdoin työpaikkaa 53-vuotiaana.

Vierailija
5/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työkkäri vaatinut sinua hakemaan muita kuin akateemisia töitä ja jos kyllä, miten ne työpaikat on sinuun hakijana suhtautunut? Ap

Vierailija
6/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokajonon åpummiksi tv 52 v akateeeminen 2 maisterin tutkinnon tehnyt humpuukimaoisteri

Vierailija
7/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, uutta työtä kannattaa ehdottomasti hakea, jos on vielä työssä. Työttömänä homma vaikeutuu heti. Kyllä vanhemmallakin iällä (40+) voi saada uuden työn, jos on jotain erikoisosaamista. Alan vaihtaminen on vaikeampaa. Itse vaihdoin työpaikkaa 53-vuotiaana.

Ei kai akateemisena 40+ sentään ole vanha, vaan ihan hyvän ikäinen kun oman alan kokemusta on jo ehtinyt tulla. Minusta tämän ikänen on kokenut ammattilainen, ei mikään vanhus. Monihan valmistuu vasta kolmekymppisenä. Ei ura voi olla ohi kymmenessä vuodessa. Ap

Vierailija
8/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta 42, ei ikä vielä työn saamista estä. Eniten kiinnostaisi mitä työkkäri vaatii ja miten he suhtautuu. Aion joka tapauksessa hakea aktiivisesti töitä, niin on sinänsä sama vaatiiko työkkäri kolme vai kuusi hakemusta kuukaudessa. Mutta pomputtaako ne jotenkin muuten? Ap

Kun jäät työttömäksi ja ilmoitat itsesi sinne niin sieltä soittaa sinulle joku viikon kuluessa. Puhelussa kartoitetaan aika tarkkaan mikä on nykytilanne ja arveletko itse tarvitsevasi koulutusta tai muuta apua työllistymiseen = cv kursseja, yrittäjäkursseja, jotain muuta apua.

Hakuvelvoite on normaalisti 4 paikkaa kuussa ja puhelun aikana tehdään suunnitelma ensimmäisen 3kk ajaksi. Eivät tuona aikana tee muuta kuin seuraavat sitä että käyt itse ilmoittamassa joka kuukausi ne hakemasi 4 paikkaa.

Vierailija
9/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen työtön, 60+.

Ehdin olla työttömänä puoli vuotta, knu sain viransijaisuuden, joka alkaa ensi kuussa.

Vierailija
10/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jäät työttömäksi ja ilmoitat itsesi sinne niin sieltä soittaa sinulle joku viikon kuluessa. Puhelussa kartoitetaan aika tarkkaan mikä on nykytilanne ja arveletko itse tarvitsevasi koulutusta tai muuta apua työllistymiseen = cv kursseja, yrittäjäkursseja, jotain muuta apua.

Hakuvelvoite on normaalisti 4 paikkaa kuussa ja puhelun aikana tehdään suunnitelma ensimmäisen 3kk ajaksi. Eivät tuona aikana tee muuta kuin seuraavat sitä että käyt itse ilmoittamassa joka kuukausi ne hakemasi 4 paikkaa.

Onko jatkoa ja työttömyyden mahdollista pitkittymistä silmälläpitäen hyötyä ilmoittaa sinne kaikki hakemansa paikat, jos ja kun niitä on enemmän kuin neljä? Ap

Vierailija
11/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai akateemisena 40+ sentään ole vanha, vaan ihan hyvän ikäinen kun oman alan kokemusta on jo ehtinyt tulla. Minusta tämän ikänen on kokenut ammattilainen, ei mikään vanhus. Monihan valmistuu vasta kolmekymppisenä. Ei ura voi olla ohi kymmenessä vuodessa. Ap

Onnea matkaan. Saattaa olla yllätyksiä luvassa. 

Vierailija
12/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan. Saattaa olla yllätyksiä luvassa. 

No höh. Joo johonkin mainostoimistoon on ehkä liian vanha mutta kyllä useimmilla akateemisilla aloilla arvostetaan pitkää työkokemusta. Nykyiseenkin työpaikkaani on palkattu eniten keski-ikäisiä, vastavalmistuneita nimenomaan ei ole haluttu. Ap

Vierailija
13/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pa*kalaitos, ei ole koskaan työkkäri auttanut mitään, välillä turhia puheluita ja ylimääräistä sähköpostien/paperien toimittelua. Työtä saanut vain tuttujen kautta, hakemuksia laitettu aina satoja mistään ei mitään.

Vierailija
14/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jatkoa ja työttömyyden mahdollista pitkittymistä silmälläpitäen hyötyä ilmoittaa sinne kaikki hakemansa paikat, jos ja kun niitä on enemmän kuin neljä? Ap

Ei ole. Ei ne virkailijat halua ylimääräistä työtä vaan sen mitä sinulta on pyydetty.

Vierailija
15/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kyse on kirjauksista. Kirjaudut työttömäksi ja kirjoittelet työllistymissuunnitelmaan hakevasi työtä eri tavoin. 

TE ei hyödytä sinua millään tavoin. Sulla on koulutus ja työkokemus. Vain työpaikka puuttuu. TE ei pysty antamaan työpaikkaa.

Vierailija
16/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ne muka vaatii, jokainen normaali hakee töitä joka tapauksessa.

Vierailija
17/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän akatemiassa ne työt mene suhteilla ja akateemisilla on aina ollut muutto osana uraa. Et sä voi olettaa, että kun olet tuollaisen urasuuntauksen tehnyt, että voit Suomeen jäädä tekemään sun tutkimuksia/opetushommia. Missä sun verkostot on?

olen kovin hämmentynyt kysymyksestäsi. Yleensä akateemisilla on ne omat pienet piirit siellä yliopistoissa ja he petailevat paikkoja toisilleen. Olisin ajatellut, että näin on myös nykyisellä työnantajallasi. Kannattaa kuitenkin miettiä, että haluatko siirtyä business puolelle vai jäädä akatemiaan. 

Vierailija
18/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko työkkäri vaatinut sinua hakemaan muita kuin akateemisia töitä ja jos kyllä, miten ne työpaikat on sinuun hakijana suhtautunut? Ap

Aluksi ei mutta kyllä ne jo noin vuoden jälkeen alkoi tarjota esim. myyjän töitä. En ole päässyt edes haastatteluun. 

Vierailija
19/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän akatemiassa ne työt mene suhteilla ja akateemisilla on aina ollut muutto osana uraa. Et sä voi olettaa, että kun olet tuollaisen urasuuntauksen tehnyt, että voit Suomeen jäädä tekemään sun tutkimuksia/opetushommia. Missä sun verkostot on?

olen kovin hämmentynyt kysymyksestäsi. Yleensä akateemisilla on ne omat pienet piirit siellä yliopistoissa ja he petailevat paikkoja toisilleen. Olisin ajatellut, että näin on myös nykyisellä työnantajallasi. Kannattaa kuitenkin miettiä, että haluatko siirtyä business puolelle vai jäädä akatemiaan. 

Halveksin ajatusta verkostoista. Kyllä täytyy pystyä ihan itse pärjäämään ja kelvata itsenään.

Vierailija
20/117 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä ne muka vaatii, jokainen normaali hakee töitä joka tapauksessa.

No aiemmin laitettiin väkisin esim. CV-kurssille ym. En tosin tiedä onko rahat niin loppu ettei tuollaista enää ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme