Suomalaiset miehet pukeutuvat kuin pikkukapset - adiantuntijat tyrmäävät miesten suosiman huppri+verkkarit tyylin
Pukeutumisneuvojien ja -asiantuntijoiden mukaan suomalaiset miehet ovat jääneet jumiin lapsuudensa pukeutumiseen kun käyttävät edelleen aikuisena huppareita ja verkkareita eivätkä osaa pukeutua ikänsä mukaisesti ja tyylikkäästi toisin kuin miehet muualla Euroopassa (esim Ranska, Saksa, Britannia, Espanja ja Italia).
Kommentit (812)
Ei ne naisten tunikat kyllä sovi kenellekään. Olen ns tunikaiässä ja en kyllä trikootunikaa päälleni laita.
Vierailija kirjoitti:
Hah, mä rakastan verkkareita ja huppareita miehellä 😍
Ja minä naisella. Sadekamppeet kumppareineen myös miellyttää silmää.
M52
Mä pukeudun pilottitakkeihin, khakihousuihin/farkkuihin, kauluspaitoihin (joko ruudullinen tai yksivärinen), converseihin ja talvella käytän timberlandeja. Kelpaako?
Vierailija kirjoitti:
"Harvoin näkee siistiä pellavapukua. Aina ovat rutussa jostain eikä näytä hyvältä vaikka se pellavan ominaisuuksiin kuuluukin."
Pellavapuku on sikäli erikoistapaus, että pellavavaate saa olla rypyssä - ja ainahan se onkin. Ryppyisyys on ominaisuus, josta ei pääse eroon, vaikka haluaisi.
Pellavapuku ei kuitenkaan ole juhlavaate. Se ei ole muodollisuusasteikolla kovin korkealla. Esimerkiksi kesähelteellä pellavapuku on työvaatteena tyylikkäämpi kuin esimerkiksi t-paita ja shortsit mutta ei kuitenkaan tunnu lainkaan kuumalta. Pellavapuku on myös huomattavan rento valinta. Rentouden perään kun yllä moni huutelee.
Saa olla rypyssä, mutta ei näytä hyvältä. Siksi en juurikaan harrasta pellavaa, kun siitä tehdyt vaatteet ovat niin epäsiistin näköisiä. Vaikka kuinka niin kuuluisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on miten pukeutuu? Mä pukeudun juuri niinkuin huvittaa mukavuudenhaluisesti. Ei mun tarvi miellyttää muita pukeutumisella tai jotain asiantuntijoita. Löytyy puku ,jota pidän hautajaisissa ja häissä. Eikä mulle ole väliä miten muut pukeutuu.
Minäminä, minäminä, minäminäminä ja mun mukavuus. Minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on miten pukeutuu? Mä pukeudun juuri niinkuin huvittaa mukavuudenhaluisesti. Ei mun tarvi miellyttää muita pukeutumisella tai jotain asiantuntijoita. Löytyy puku ,jota pidän hautajaisissa ja häissä. Eikä mulle ole väliä miten muut pukeutuu.
Se on nimeltään itsensä ja muiden kunnioittamista, että pukeudutaan asianmukaisesti. Suoraan sohvailusta samalla asulla ihmisten ilmoille on laiskuutta ja välinpitämyyttä sekä itsekeskeisyyttä. Nämä on ihan perusasioita elämässä, luokkaa hampaat pestään vähintään kaksi kertaa päivässä.
Jos laitat vähän siistimpää, saat tietää olevasi fruittari ho-mo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ketään miestä kiinnostaisi näiden "asiantuntijoiden" mielipiteet?
Huomaan ettei todellakaan kiinnosta. Aikuisella miehellä lökäpöksyt ja lippa hattu. Keski- Euroopassa ei näin mauttomasti pukeuduta, sen olen matkoillani nähnyt. Ruokailemaankin tullaan nuhjuisen näköisenä. Onko tällä vaatetuksella tarkoitus kaljamaha piilottaa?
No ei noin pukeuduta ainakaan Helsingissä tai Turussa, poislukien vähäosaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä kiinnostakaan. Verkkarit ja huppari on miellyttävä asukokonaisuus. Töihin tosin laitan farkut jalkaan.
Oletko autokorjaamossa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Iso osa ongelmaa ovat kauppojen vaatekoot. Olen sellainen 2 metrinen, 140 kiloinenja kengänkoko 48. Viimeksi kun yritin ostaa kauluspaitaa, niin ei löytynyt Dressmannilta😂 Sama homma ihan alushousuista lähtien kaikessa vaatteessa. Ellen tilaa ulkomailta tai erikseen valmistajalta, niin se on huppari + lökärit mitä kauppa tarjoaa.
Laihduta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa mitää viimeisen päälle mietittyjä asukokonaisuuksia. Yks lysti miltä ihmiset näyttää
Tyyli ei ole rahasta kiinni, ja niin kauan kun ihmisillä on silmät päässä sillä on todellakin väliä miltä ihmiset ja asiat näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sopii oikein hyvin, jos minua pidetään epämiehekkäänä, keskenkasvuisena tai kyvyttömänä. Pyydän ainostaan, että minut jätetään rauhaan mielipiteiltä ja kommenteilta.
Ja tulit niitä täältä lukemaan? Kaivelet verta nenästäsi?
Niin kauan kun mä olen hyvä työssäni ja tunnollinen niin niin kauan mä piutpaut nakkaan miten joku puku-mulkku keksii pukea hienoihin sanoihin ja muiden halveeraamiseen oman epävarmuutensa ja ylikompensointinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ostaa mitää viimeisen päälle mietittyjä asukokonaisuuksia. Yks lysti miltä ihmiset näyttää
Tuolla asenteella vaurastumista ei tule tapahtumaankaan. Olet luovuttanut ennen taistelua, looseri verkkareissa, surullista mutta niin yleistä nykyään Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyli ei ole rahasta kiinni, ja niin kauan kun ihmisillä on silmät päässä sillä on todellakin väliä miltä ihmiset ja asiat näyttävät.
Ei minulle ainakaan ole mitään väliä sillä, miten muut ihmiset pukeutuu
Verkkarit + huppari + lippis + sellainen hessuhopomainen olemus = ei kiinnosta.
Mut ei vaan vaatteet, vaan ylipäänsä olemus. Liika rentous, josta tulee sellainen lapsellinen, vastuuton, juurikin mieslapsi-mielikuva, joka on todella vahva turn off, oli mies muuten minkä näköinen hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaan ettei todellakaan kiinnosta. Aikuisella miehellä lökäpöksyt ja lippa hattu. Keski- Euroopassa ei näin mauttomasti pukeuduta, sen olen matkoillani nähnyt. Ruokailemaankin tullaan nuhjuisen näköisenä. Onko tällä vaatetuksella tarkoitus kaljamaha piilottaa?
Tällä vaatetuksella on tarkoitus näyttää, että vain minäminäminä kaljamahoineni olen tärkeä eikä muilla ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminä, minäminä, minäminäminä ja mun mukavuus. Minäminäminä.
Ottiko kovastikin narsismin päälle kun joku ei mieti ensi-sijaisesti pukeutumisessaan sitä mitä sinä haluat?
Ihan oikeasti mitä ttua :' D
Pitäisikö sinun mennä jonnekin muualle keskustelemaan niistä oikeista tuohtumuksen aiheista ja antaa toisten keskustella pukeutumisesta. On kyllä aika ylimielistä kuvitella, että se joka haluaa keskustella vaatteista ja pukeutumisesta, ei osaisi tai haluaisi missään koskaan keskustella vakavammista aiheista. Näin ei nimittäin ole.
Eri