Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään
Mikaelin mieli murhattiin
Kun Olli ja Mikael rakastuivat, he joutuivat järkyttävän piinan kohteiksi. Eräänä päivänä Mikael katosi. Etsinnät päättyivät lohduttomaan näkyyn.
Lähde: www.is.fi/kotimaa
En oikein tiedä mistä edes aloittaisin kirjoittamaan.. Tämä juttu Ilta-Sanomissa oli todella surullinen ja haluan heti alkuun todeta, että nämä eheytyshoidot, joissa Mikael kävi eivät kuulostaa hyvältä edes uskovan korviin..
Kommentoimatta juttua ja aihetta laajemmin otsikoon laittamani lause kiinnitti erityisesti huomion. Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään Voin puhua aiheesta naisena ja naisena oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Ennen uskoontuloa koin olevani feministi. Koin, että pystyn samaan kuin miehet ja enempäänkin. Tähän vaikutti varmasti taustani, koska lapsuuden perheen rikkinäisyyden takia minulla ei ollut kokemusta tai edes teoreettista käsitystä turvallisesta miehestä, joka huolehtii perheestään. Uskoin tällöin myös pride-liikkeeseen, joskin sukupuolen korjaaminen alkoi vähitellen vaikuttaa kaikkea muuta kuin terveeltä ja normaalilta - kaikella kunnioituksella kaikkia ihmisiä kohtaan. Ei ole näiden ihmisten vika, että heille on annettu väärää tietoa ja minut tekee syvästi surulliseksi se, että heidän kehonsa silvotaan peruuttamattomasti.
Pointtini on kuitenkin se, että ihmisenä ja naisena koen vihdoin voivani hyvin ja tulevani nähdyksi sellaisena kuin todella olen. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että sain vihdoin ymmärtää sen yksinkertaisen asian, että naiset ja miehet todella ovat erilaisia niin fysiologisesti kuin muutenkin. Arvostan sekä miehiä että naisia enemmän kuin koskaan ja näen sen päivänselvän tosiasian, että emme pärjäisi ilman toisiamme emmekä voi tehdä niitä asioita mitä toinen sukupuoli voi.
Tuntuu hurjalta, että media ajaa ainoastaan täysin päinvastaista agendaa - joskin ymmärrän tämän myös omasta taustastani johtuen. Koen olevani (ennenkaikkea kristittynä) feminiinisenä naisena kunnioitetumpi ja arvostetumpi sekä kaikin tavoin terveempi kuin koskaan ennen. Sille on syynsä miksi naiset ja miehet ovat erilaisia.. ja miksi me siitä johtuen olemme luonnostaan soveliaampia toisiin asioihin, jokainen omalla tavallaan.
Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena. En halua sohia ampiaispesään, mutta toivoisin, että olisin kuullut edes yhden naisen puhuvan aiheesta kun olin nuorempi.
Toivoisin myös, että sanomattakin olisi selvää, että mitä tahansa ihminen kokee olevansakaan, hän on aivan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin.
N31
Kommentit (1233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tämä "eri roolit" tarkoita tietenkään, että olisi joku muotti mihin kaikkien pitäisi istua. Tai että elettäis jotain näytelmää. Vaan että miehen ei tarvitse olla perheen nainen, eikä naisen perheen miehen. Moni asia elämässä on unisex-asia, mutta ei kaikki.
Naisen tehtävä on kunnioittaa miestä, ja miehen rakastaa naista kuten Jeesus rakasti, eli antoi henkensä tämän puolesta.
Eri roolit eivät tarkoita että kaikkien pitää istua johonkin muottiin, mutta naisilla on oma tehtävänsä ja miehillä omansa? Kyllä nuo ovat muotteja.
Itse en ole puhunut, että naisilla ja miehillä olisi omat tehtävänsä, enkä siis voi vastata heidän puolestaan, et mitä tarkoittivat.
Minusta kyse ei ole muusta kuin tuosta loppuosasta. Toki naisenkin tulee rakastaa miestään ja miehen kunnioittaa vaimoaan, mutta ei saa unohtaa, että se on myös ja ennen kaikkea toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin koulutettu, pätevä nainen. Miksi haluaisin että minulla olisi joku perheenpää-mies?
Sinä ap voit haluta sellaisen itsellesi, mutta yhteiskuntajärjestyksenä se on meille muille paluu yli 100 vuoden taakse.
Kyse on miehen kunnioittamisesta. Sen ei pitäisi olla 100v vanha asia.
Alapeukuttajat, ettekö te suostu kunnioittamaan miestänne? Tekeekö tämä teistä onnellisia?
Yleensä mies on taloudessa se henkilö jonka toimien seurauksena oltaisiin isossa kusessa jos sen antaisi toimia ominehdoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin koulutettu, pätevä nainen. Miksi haluaisin että minulla olisi joku perheenpää-mies?
Sinä ap voit haluta sellaisen itsellesi, mutta yhteiskuntajärjestyksenä se on meille muille paluu yli 100 vuoden taakse.
Mitä ihmettä tämä kunnioitus on mitä miehet koko ajan on vaatimassa? Eikö voi elää ihan ihmisiksi. Ei se nainenkaan ole mitään kunnioitusta vaatimassa vaikka tekee perheessä eniten töitä ja on koko yksikön tärkein henkilö. Miehet vaatii kunnioitusta koska haarojen välissä roikkuu penis, mutta panos on nolla minkä tuovat talouteen.
Ruotsalainen feministihallitus aikoinaan kunnioitti miehiä pukemalla hunnut päähän valtiovierailulla ettei muslimimiehet suutu.
Outoa että suomalainenkin nainen alistuu vieraan muslimimiehen edessä, mutta omaa miestä ei kunnioita pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tämä kunnioitus on mitä miehet koko ajan on vaatimassa? Eikö voi elää ihan ihmisiksi. Ei se nainenkaan ole mitään kunnioitusta vaatimassa vaikka tekee perheessä eniten töitä ja on koko yksikön tärkein henkilö. Miehet vaatii kunnioitusta koska haarojen välissä roikkuu penis, mutta panos on nolla minkä tuovat talouteen.
Kyse ei saa koskaan olla vaatimisesta, silloin jo ollaan väärillä jäljillä. Perheessä ei mielestäni voi ajatella, että siinä on tärkeämpiä ja ei-tärkeämpiä henkilöitä, tässäkin ollaan pahasti pielessä.
Ihan jokaista tulee kunnioittaa, niin miehen vaimoaan kuin vaimon miestään.
Meillä mies tekee enemmän kotitöitä kuin minä, ja voin sanoa, että helppo onkin kunnioittaa. Enkä tarkoita, että se kunnioitus pitää ansaita, ja ennen en kunnioita. Mutta kyllä se niinkin on, että miehen pitää käyttäytyä niin eli raamatullisesti, että naisen on hyvä kunnioittaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat, ettekö te suostu kunnioittamaan miestänne? Tekeekö tämä teistä onnellisia?
Yleensä mies on taloudessa se henkilö jonka toimien seurauksena oltaisiin isossa kusessa jos sen antaisi toimia ominehdoin.
Siis olet mennyt tällaisen ihmisen kanssa naimisiin, miksi? Kuulostaa kamalalta, lapsen kanssa yhdessä...
Millaista kunnioittamista miehet haluavat? Antakaahan esimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä samaa kuin lähi-idässä. Käsittääkseni tämän ei pitäisi olla suomalaisille feministeille minkäänlainen ongelma.
Ei uskonnollisuus tarkoita etteikö voisi elää tasa-arvoisessa parisuhteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talouteen tuotu panos nolla? Jos sulla on noin kamala mies niin ymmärrän hyvin, miksi alapeukutat onnekkaampien konservatiivirouvien viestejä. Eikä ollut pottuilua, olisi vaikea kunnioittaa tuollaista mieslasta, minunkin!
uskisrouva
Vierailija kirjoitti:
Ei uskonnollisuus tarkoita etteikö voisi elää tasa-arvoisessa parisuhteessa
Niinpä. Tai se, et ajattelee miehen olevan perheen pää ei tarkoita, ettei parisuhde olisi täysin tasa-arvoinen. Ainakin itse koen olevani täysin tasa-arvoinen, eikä mieheni koskaan jyräisi minua siihen vedoten et on perheen pää <3
Vierailija kirjoitti:
Esim. ettei nainen jyräisi ja päättäisi kaikesta. Voisi joskus kysyä miehenkin mielipidettä. Että mies voisi kokea olevansa tasaveroinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. ettei nainen jyräisi ja päättäisi kaikesta. Voisi joskus kysyä miehenkin mielipidettä. Että mies voisi kokea olevansa tasaveroinen ihminen.
Päättäisi mistä kaikesta? Mitä tehdään ruuaksi, minne mennään lomalla ja miten joulu vietetään? Pohtiiko miehet naisen tekemiä ehdotuksia vai joutuuko nainen tekemään päätökset yksin, kun kaikki on miehestä "Ihan sama"?
Niitä esimerkkejä, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä samaa kuin lähi-idässä. Käsittääkseni tämän ei pitäisi olla suomalaisille feministeille minkäänlainen ongelma.
Esimerkkejä, kiitos. Mistä minä tiedän miten Lähi-idässä toimitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee aamulla töihin. Orj.. eikun vaimo siivoaa kotona, laittaa ruokaa ja hoitaa lapset. Kun mies tulee kotiin, on vaimo vaihtanut roolia kotiorjasta seksiorjaksi. Sen jälkeen miehelle jalkahierontaa ja ilallista.
Älä puhu p * skaa ettetkö tiedä täsmälleen minkälainen maanpäällinen h *lvetti lähi-idän teokratisissa diktatuureissa naisen elämä on. Mahtaa olla kivaa esittää tyhmää ja leikkiä feministiä kun siskot kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies menee aamulla töihin. Orj.. eikun vaimo siivoaa kotona, laittaa ruokaa ja hoitaa lapset. Kun mies tulee kotiin, on vaimo vaihtanut roolia kotiorjasta seksiorjaksi. Sen jälkeen miehelle jalkahierontaa ja ilallista.
Älä puhu p * skaa ettetkö tiedä täsmälleen minkälainen maanpäällinen h *lvetti lähi-idän teokratisissa diktatuureissa naisen elämä on. Mahtaa olla kivaa esittää tyhmää ja leikkiä feministiä kun siskot kärsii.
Ongelma on siinä, että Suomessa miehet eivät maksa koko perheen elatusta vaan naisetkin käyvät töissä. Vaikea siinä on siivota ja laittaa ruokaa kun ei ole kotona. Entä jos mies ehtii kotiin ennen naista? Tekeekö mies ruuan vai odottaako naisen kotiinpaluuta?
Olen nainen. En konservatiivinen mutta silti koen että woke-ideologia on erittäin haitallista naisille. Näkeehän sen jo siitä miten huonosti nuoret naiset nyt voivat. Jos tämä äärifeminismin vouhutus olisi hyvästä niin naisethan voisivat nyt paremmin kuin esim 40 vuotta sitten.mutta tulokset puhuu toista.
Ei tuokaan niin paha jos mies elättää ja elättää hyvin taloudellisesti. Ai rahan sokaisema? Ei, voisin antaa konkreettisia esimerkkejä mutta en jaksa nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että nainen kysyy mutta jos ei tule ehdotuksia niin....jotkut ei kysy mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että Suomessa miehet eivät maksa koko perheen elatusta vaan naisetkin käyvät töissä. Vaikea siinä on siivota ja laittaa ruokaa kun ei ole kotona. Entä jos mies ehtii kotiin ennen naista? Tekeekö mies ruuan vai odottaako naisen kotiinpaluuta?
Puhutko sinä miehelle vastaan? Missä vaiheessa kuvittelit että sinun paikkasi on valittaa jostain omasta työpaikastasi? Turpa kiinni ja töihin siitä.