Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään
Mikaelin mieli murhattiin
Kun Olli ja Mikael rakastuivat, he joutuivat järkyttävän piinan kohteiksi. Eräänä päivänä Mikael katosi. Etsinnät päättyivät lohduttomaan näkyyn.
Lähde: www.is.fi/kotimaa
En oikein tiedä mistä edes aloittaisin kirjoittamaan.. Tämä juttu Ilta-Sanomissa oli todella surullinen ja haluan heti alkuun todeta, että nämä eheytyshoidot, joissa Mikael kävi eivät kuulostaa hyvältä edes uskovan korviin..
Kommentoimatta juttua ja aihetta laajemmin otsikoon laittamani lause kiinnitti erityisesti huomion. Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään Voin puhua aiheesta naisena ja naisena oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Ennen uskoontuloa koin olevani feministi. Koin, että pystyn samaan kuin miehet ja enempäänkin. Tähän vaikutti varmasti taustani, koska lapsuuden perheen rikkinäisyyden takia minulla ei ollut kokemusta tai edes teoreettista käsitystä turvallisesta miehestä, joka huolehtii perheestään. Uskoin tällöin myös pride-liikkeeseen, joskin sukupuolen korjaaminen alkoi vähitellen vaikuttaa kaikkea muuta kuin terveeltä ja normaalilta - kaikella kunnioituksella kaikkia ihmisiä kohtaan. Ei ole näiden ihmisten vika, että heille on annettu väärää tietoa ja minut tekee syvästi surulliseksi se, että heidän kehonsa silvotaan peruuttamattomasti.
Pointtini on kuitenkin se, että ihmisenä ja naisena koen vihdoin voivani hyvin ja tulevani nähdyksi sellaisena kuin todella olen. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että sain vihdoin ymmärtää sen yksinkertaisen asian, että naiset ja miehet todella ovat erilaisia niin fysiologisesti kuin muutenkin. Arvostan sekä miehiä että naisia enemmän kuin koskaan ja näen sen päivänselvän tosiasian, että emme pärjäisi ilman toisiamme emmekä voi tehdä niitä asioita mitä toinen sukupuoli voi.
Tuntuu hurjalta, että media ajaa ainoastaan täysin päinvastaista agendaa - joskin ymmärrän tämän myös omasta taustastani johtuen. Koen olevani (ennenkaikkea kristittynä) feminiinisenä naisena kunnioitetumpi ja arvostetumpi sekä kaikin tavoin terveempi kuin koskaan ennen. Sille on syynsä miksi naiset ja miehet ovat erilaisia.. ja miksi me siitä johtuen olemme luonnostaan soveliaampia toisiin asioihin, jokainen omalla tavallaan.
Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena. En halua sohia ampiaispesään, mutta toivoisin, että olisin kuullut edes yhden naisen puhuvan aiheesta kun olin nuorempi.
Toivoisin myös, että sanomattakin olisi selvää, että mitä tahansa ihminen kokee olevansakaan, hän on aivan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin.
N31
Kommentit (1233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista kunnioittamista miehet haluavat? Antakaahan esimerkkejä.
Sitä samaa kuin lähi-idässä. Käsittääkseni tämän ei pitäisi olla suomalaisille feministeille minkäänlainen ongelma.
Esimerkkejä, kiitos. Mistä minä tiedän miten Lähi-idässä toimitaan?
Onneksi aina voi elää sinkkuna ja pysyä kaukana raivohulluista miehistä.
Vaikeaksi menee kun äänestät yhä enemmän tuota ajattelua tänne.
Vihervasemmisto vihaa suomalaisia kotiäitejä, mutta rakastaa niitä oikeita säkitettyjä tradwifeja. Make it make sense.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä luin? Mies johtaa perhettä? Tietää muiden tarpeet?
Ja tämä kaikki, diktaattorina toiminen, naamioidaan " rakkaudeksi". Oksennan.
Kauhisteletko yhtä voimallisesti muslimi- ja romanikulttureita, joissa on selkeät sukupuoliroolit?
Eri. Kauhistelen! Minulla on eniten kokemusta kristilliskonservatiivisista sukupuolirooleista, siksi osaan puhua niistä enemmän.
"Minulla oli mielessä Suomen sisäinen korvaukseton sijaissynnytys joka on käytössä joissakin muissa maissa."
Niihinkin voi liittyä perheen ja yhteisön sisäistä painostusta. Kyllähän siinä joutuu tekemään aikamoista etäännytystä ja dissosiointia, että pystyy luopumaan kantamastaan lapsesta. Kenelläkään ei ole *oikeutta* saada lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhisteletko yhtä voimallisesti muslimi- ja romanikulttureita, joissa on selkeät sukupuoliroolit?
Eri. Kauhistelen! Minulla on eniten kokemusta kristilliskonservatiivisista sukupuolirooleista, siksi osaan puhua niistä enemmän.
Suomalaisella naisella on kuitenkin sauma irtautua tradwife-kuviosta halutessaan ja yhteiskunnan tuki siihen.
Vihervasemmisto vihaa suomalaisia kotiäitejä, mutta rakastaa niitä oikeita säkitettyjä tradwifeja. Make it make sense.
Miehet toki innoissaan kannattavat kaikkien ja kaiken polkemista. Mutta että osa naisista ja vähemmistöistä kannattaa omien oikeuksiensa polkemista on käsittämätöntä. Maailma on menossa hlvtn mutta antaa mennä kun on menokeli!
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se. Näiden mielestä persu on paha rasse, joka on Saatanasta seuraava mutta kaukomailta tuodut nappisilmät ovat niiiiiiiiin ihanan myldigyldyyriä <3
Viis siitä että is lam on vielä paljon konservatiivisempi kuin kristinusko
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ole. Totta. Kumpikaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ole. Totta. Kumpikaan
Missä olisi nähtävissä vasemmistolaista islamkritiikkiä? Miten vassu voi puolustaa naisten oikeuksia ja naiserityisyyttä, jos hän ei osaa, uskalla tai halua antaa määritelmää naiselle?
Ei ole paha asia jos tuohon sukupuolipskaan saadaan asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman Pyhää Henkeä tulos voi tosiaan olla aika kamala. Jos ei tunne Jumalaa (Pyhä Henki ei asu sinussa), ei tiedä mitä rakkaus on. Näitä saa ihan rauhassa kutsua ylimielisesti uskonnolliseksi jargoniaksi jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet toki innoissaan kannattavat kaikkien ja kaiken polkemista. Mutta että osa naisista ja vähemmistöistä kannattaa omien oikeuksiensa polkemista on käsittämätöntä. Maailma on menossa hlvtn mutta antaa mennä kun on menokeli!
Ei kukaan terve, varsinkaan Jumalaa tunteva ihminen, halua alistaa toista.
Project 2025 pistää pride-blm-wokeilijat ja muut vassuhörhöt kuriin. Se ei ole ainoastaan hyvä vaan erinomainen asia!
Osa naisista ei vaan ymmärrä omaa parastaan. Menevät äärilaidasta toiseen. Mutta ehkä masokismikin on tapa elää. Myös aika monella sukupuolivähemmistöläisellä on mielenterveyden ongelmia tässäkin ajassa.
Haluan ehdottomasti asua jossain persujen nostalgiavaltiossa, 5000-vuoden takaisissakin asioissa puhutaan pelkistä nyanssieroista. Ihmisluonto ei ole muuttunut miksikään.
Muutaman vuosikymmenen kuluttua Suomessa on alkuperäistä porukkaa j sen jälkeläisiä vain miljoona laskelmien mukaan.
Kai käsitätte, että todella moni asia on sitten toisin. Täällä on konservatiivista arvot, jotka perustuvat is la mi in.
Tämä ei ole kannanotto mihinkään suuntaan. Vain toteamus.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuosikymmenen kuluttua Suomessa on alkuperäistä porukkaa j sen jälkeläisiä vain miljoona laskelmien mukaan.
Kai käsitätte, että todella moni asia on sitten toisin. Täällä on konservatiivista arvot, jotka perustuvat is la mi in.
Tämä ei ole kannanotto mihinkään suuntaan. Vain toteamus.
Suomen syntyvyys alkoi laskea 2009, samaan aikaan kun taloudellinen alamäki alkoi Kreikan kriisistä.
Talouden alamäki ja syntyvyystilastot menevät yks yhteen.
Erityisesti tämä on vaikuttanut milleniaalien varallisuuteen. Heidän parhaiden perheenperustamisvuosien kohdalle on osunut myös nollasopimusten yleistyminen, covidkriisi ja Ukrainan sota.
Nykyhallituksen pitäisi käsittää, että se mitä he tekevät leikkaamalla asumistuista, pienituloisilta lapsiperheiltä, helpottavat irtisanomista, yrittävät heikentää ammattiliittoja jne.
vaikuttaa negatiivisesti syntyvyyteen.
"Muutaman vuosikymmenen kuluttua Suomessa on alkuperäistä porukkaa j sen jälkeläisiä vain miljoona laskelmien mukaan. "
Kerro tämä "empatia ei kuulu politiikkaan" hallitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Project 2025 pistää pride-blm-wokeilijat ja muut vassuhörhöt kuriin. Se ei ole ainoastaan hyvä vaan erinomainen asia!
Kaikki vastustavat sitä nyt USA:ssa, sekä demokraattien että republikaanien äänestäjät, kun suurelle yleisölle selvisi mistä on kyse.
Minulla oli mielessä Suomen sisäinen korvaukseton sijaissynnytys joka on käytössä joissakin muissa maissa.