Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään

Vierailija
30.06.2024 |

Mikaelin mieli murhattiin

Kun Olli ja Mikael rakastuivat, he joutuivat järkyttävän piinan kohteiksi. Eräänä päivänä Mikael katosi. Etsinnät päättyivät lohduttomaan näkyyn.

Lähde: www.is.fi/kotimaa 

En oikein tiedä mistä edes aloittaisin kirjoittamaan.. Tämä juttu Ilta-Sanomissa oli todella surullinen ja haluan heti alkuun todeta, että nämä eheytyshoidot, joissa Mikael kävi eivät kuulostaa hyvältä edes uskovan korviin..

Kommentoimatta juttua ja aihetta laajemmin otsikoon laittamani lause kiinnitti erityisesti huomion. Naisten ja sukupuolivähemmistöjen kannalta on pelottavaa, jos konservatiiviset arvot nostavat päätään Voin puhua aiheesta naisena ja naisena oma kokemukseni on täysin päinvastainen. Ennen uskoontuloa koin olevani feministi. Koin, että pystyn samaan kuin miehet ja enempäänkin. Tähän vaikutti varmasti taustani, koska lapsuuden perheen rikkinäisyyden takia minulla ei ollut kokemusta tai edes teoreettista käsitystä turvallisesta miehestä, joka huolehtii perheestään. Uskoin tällöin myös pride-liikkeeseen, joskin sukupuolen korjaaminen alkoi vähitellen vaikuttaa kaikkea muuta kuin terveeltä ja normaalilta - kaikella kunnioituksella kaikkia ihmisiä kohtaan. Ei ole näiden ihmisten vika, että heille on annettu väärää tietoa ja minut tekee syvästi surulliseksi se, että heidän kehonsa silvotaan peruuttamattomasti.

Pointtini on kuitenkin se, että ihmisenä ja naisena koen vihdoin voivani hyvin ja tulevani nähdyksi sellaisena kuin todella olen. Tämä johtuu ainoastaan siitä, että sain vihdoin ymmärtää sen yksinkertaisen asian, että naiset ja miehet todella ovat erilaisia niin fysiologisesti kuin muutenkin. Arvostan sekä miehiä että naisia enemmän kuin koskaan ja näen sen päivänselvän tosiasian, että emme pärjäisi ilman toisiamme emmekä voi tehdä niitä asioita mitä toinen sukupuoli voi. 

Tuntuu hurjalta, että media ajaa ainoastaan täysin päinvastaista agendaa - joskin ymmärrän tämän myös omasta taustastani johtuen. Koen olevani (ennenkaikkea kristittynä) feminiinisenä naisena kunnioitetumpi ja arvostetumpi sekä kaikin tavoin terveempi kuin koskaan ennen. Sille on syynsä miksi naiset ja miehet ovat erilaisia.. ja miksi me siitä johtuen olemme luonnostaan soveliaampia toisiin asioihin, jokainen omalla tavallaan.

Toivottavasti keskustelu pysyy asiallisena. En halua sohia ampiaispesään, mutta toivoisin, että olisin kuullut edes yhden naisen puhuvan aiheesta kun olin nuorempi. 

Toivoisin myös, että sanomattakin olisi selvää, että mitä tahansa ihminen kokee olevansakaan, hän on aivan yhtä arvokas kuin kaikki muutkin. 

N31

Kommentit (1233)

Vierailija
421/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konservatiiviset arvot ei ole huono asia naisille.

Ovat erittäin huono asia naisille.

Miten se on naisille huono asia, että vastustetaan esim. sharialakia?

Miten se on naisille hyvä asia, että nainen halutaan tekemään kaikki kotityöt, ehkäisyä ei saa käyttää tai tehdä aborttia, jos on vasten tahtoaan raskaana ja miehelle ei saa sanoa mitään vastaan tai saa nyrkistä?

Nämä eivät ole mitään konservatiivisia arvoja. Jokaisella näyttää olevan oma kuvitelmansa siitä, mitä nämä "konservatiiviset arvot" ovat. Ne eivät tarkoita sitä, että naisten pitää pysyä kotona, vaan sitä, että tunnustetaan esim. ydinperheen tärkeys sekä naisten ja miesten erilaisuus ja tästä erilaisuudesta lähtevät erilaiset tarpeet, esim. naiserityiset tilat. Amerikkalainen konservatiivinen ääriuskonnollisuus ei ole suomalaista konservatismia. 

Vierailija
422/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaikuttavat ajattelevan, että erilaisuus tarkoittaa huonommuutta ja alisteista asemaa. Omassa päässä nämä eivät ole synonyymi.. Eihän tällaisesta asetelmasta synny järkevää keskustelua millään, kun vastapuoli on nyrkit pystyssä ja kiljuen viemässä ap:ta suljetulle hoitoon.. 

Ap on "pelastamassa" naisia kotiin essu päällä pieniin kuvioihin, ei aivotkaan rasitu. 😳

En ihan ymmärrä millä tavoin noin ajatteleva mies on aivopesty. Oma insinööri-isäni kannusti minua opiskelemaan mahdollisimman pitkälle. Hänen mielestään naiset pärjäävät mainiosti myös tekniikan puolella.

Minusta tuli DI. Sen lisäksi olen äiti ja puoliso, kukaan ei ole sitä mieltä, että minun pitäisi jäädä kotiin koko loppuelämäkseni. 

Ap on sanonut kai useammankin kerran, että hänen puolestaan naiset saavat tehdä ihan mitä haluavat. Ja siis hän on nainen. Naisten ei ole myöskään väitetty olevan tyhmempiä. Kovin monella näyttää olevan täälläkin se mielipide, että nainen ei voi jäädä kotiin vaan on hyvä laittaa lapset tuntemattomille hoitoon ja "tehdä uraa".. Tätä tarinaa tulee joka tuutista. Voisin kuvitella, että yksikään (terveen perheen) lapsi ei sanoisi, että voi kun äiti kävisi töissä eikä olisi kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vaikuttavat ajattelevan, että erilaisuus tarkoittaa huonommuutta ja alisteista asemaa. Omassa päässä nämä eivät ole synonyymi.. Eihän tällaisesta asetelmasta synny järkevää keskustelua millään, kun vastapuoli on nyrkit pystyssä ja kiljuen viemässä ap:ta suljetulle hoitoon.. 

Ap on "pelastamassa" naisia kotiin essu päällä pieniin kuvioihin, ei aivotkaan rasitu. 😳

En ihan ymmärrä millä tavoin noin ajatteleva mies on aivopesty. Oma insinööri-isäni kannusti minua opiskelemaan mahdollisimman pitkälle. Hänen mielestään naiset pärjäävät mainiosti myös tekniikan puolella.

Minusta tuli DI. Sen lisäksi olen äiti ja puoliso, kukaan ei ole sitä mieltä, että minun pitäisi jäädä kotiin koko loppuelämäkseni. 

Ap on sanonut kai useammankin kerran, että hänen p

Tuosta kotiin jäämisestä koituu se, ettei ole omaa rahaa ja siten on toisen armoilla ja pahimmassa tapauksessa ei pysty lähtemään huonosta suhteesta. eri 

Vierailija
424/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovaa huutava pieni joukko wokettajia on vastuussa siitä että äärioikeisto hallitsee kohta koko Eurooppaa.

Kyllä sinä olet itse vastuussa siitä mitä teet. Turha yrittää ulkoistaa vastuuta, vaan vilkaista peiliin.

Kyllä. Ja kiitos wokepunikkien jatkuvan intersektionaalisen veriripulismin äänestän jatkossakin mahdollisimman mustasydämistä natssia.

Vierailija
425/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi tietysti hyvä, että aloituksessa määriteltäisiin tarkemmin mitä juuri tässä postauksessa tarkoitetaan konservatiivisilla arvoilla. Sanottiin toki, että miehet ja naiset ovat erilaisia mutta mitä kaikkea tuo sitten käytännössä pitää sisällään. Konservatiivisiudessa kun on aste-eroja.

Aloittaja: sinulle konservatiivisuus sopii. Kaikille kuitenkaan ei sovi. Yksi nykyisen yhteiskunnan hyvistä puolista on se, että hyväksytään erilaiset tavat elää. Yksilöissä on paljon eroavaisuuksia. Vaikka siis sinä sait onnen konservatiivisiudessa niin että voi yleistää tätä kaikkiin ihmisiin. Sinä saat elää konservatiivisuuden alla sellaista elämää mitä tahdot, koska omat toiveesi elämälle vastaavat niitä arvoja ja näkemyksiä. Jos jonkun muun elämänhaaveet eivät noihin arvoihin istu niin silloin hän tulisi vastaavanlaisesta elämässä onnettomaksi. Historian saatossa konservatiivisuudesta on ollut myös paljon harmia.

Vierailija
426/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivien pelot ovat usein sitä paitsi ihan aiheettomia. Eivät kaikki homot tai lesbot tai muut löydä sitä oikeaa partneria kuitenkaan, vaikka miten hakisivat, koska ihan samat kriteerit on kuin heterodeittailussakin ja usein vielä tiukemmat, vaikka valinnanvaraa on huomattavasti vähemmän. Sinkkuja ollaan suurin osa, halutaan tai ei.

-winner-

Eihän tuo ole se juttu. Yksi on tämä nykyinen muodikas pan/bi/trans- ajattelu, missä heterous ei kerta kaikkiaan saa olla lukittu identiteetti tai kuuluu Pahiksiin. Tuosta taas seuraa alttius ajatella seksiä yksinään eksperimentointina, surffaamisena ja seikkailemisena loputtomasti vaihtuvien/rinnakkaisten kumppanien kanssa ilman velvoitteita.

Miten lapset saadaan tehtyä ja kasvatettua tälläisessä lyhytjänteisessä minäminä-hedonismissa edes suunnilleen toimiviksi, kyvykkäiksi ja tunne-elämältään järjellisiksi, jos

Mutta miten niistä lapsista kasvatetaan kunnon neuvosto- ,anteeksi, maailmankansalaisia jos vanhemmille jätetään yhtään valtaa?

Vierailija
427/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovaa huutava pieni joukko wokettajia on vastuussa siitä että äärioikeisto hallitsee kohta koko Eurooppaa.

Kyllä sinä olet itse vastuussa siitä mitä teet. Turha yrittää ulkoistaa vastuuta, vaan vilkaista peiliin.

Kyllä. Ja kiitos wokepunikkien jatkuvan intersektionaalisen veriripulismin äänestän jatkossakin mahdollisimman mustasydämistä natssia.

Siitä vain. Omapahan on kärsimyksesi.

Vierailija
428/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on sanonut kai useammankin kerran, että hänen p

Ap on sanonut kai useammankin kerran, että hänen puolestaan naiset saavat tehdä ihan mitä haluavat. Ja siis hän on nainen. Naisten ei ole myöskään väitetty olevan tyhmempiä. Kovin monella näyttää olevan täälläkin se mielipide, että nainen ei voi jäädä kotiin vaan on hyvä laittaa lapset tuntemattomille hoitoon ja "tehdä uraa".. Tätä tarinaa tulee joka tuutista. Voisin kuvitella, että yksikään (terveen perheen) lapsi ei sanoisi, että voi kun äiti kävisi töissä eikä olisi kotona.

Miksi se kotiinjääminen on naisen tehtävä, miksei mies voi jäädä kotiin hoitamaan lapsia? Nainen voisi rauhassa tehdä uraa ja lapset eivät olisi tuntemattomien vaan isänsä hoidossa. Miksi tätä vaihtoehtoa konservatiivit, ydinperhettä arvostavat, eivät tuo esille?

Vierailija
429/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi tietysti hyvä, että aloituksessa määriteltäisiin tarkemmin mitä juuri tässä postauksessa tarkoitetaan konservatiivisilla arvoilla. Sanottiin toki, että miehet ja naiset ovat erilaisia mutta mitä kaikkea tuo sitten käytännössä pitää sisällään. Konservatiivisiudessa kun on aste-eroja.

Aloittaja: sinulle konservatiivisuus sopii. Kaikille kuitenkaan ei sovi. Yksi nykyisen yhteiskunnan hyvistä puolista on se, että hyväksytään erilaiset tavat elää. Yksilöissä on paljon eroavaisuuksia. Vaikka siis sinä sait onnen konservatiivisiudessa niin että voi yleistää tätä kaikkiin ihmisiin. Sinä saat elää konservatiivisuuden alla sellaista elämää mitä tahdot, koska omat toiveesi elämälle vastaavat niitä arvoja ja näkemyksiä. Jos jonkun muun elämänhaaveet eivät noihin arvoihin istu niin silloin hän tulisi vastaavanlaisesta elämässä onnettomaksi. Historian saatossa konservatiivisuudesta on ollut myös paljon harmia.

Täällä nyt vain on puolihulluja, jotka näkevät aivopesua kaikkialla. Minulle ei ole vielä kukaan tullut 52 elinvuoden aikana tuputtamaan homoutta tai mitään muutakaan seksuaalista suuntausta. Yhden ilmielävän transseksuaalin olen nähnyt liikkeessä myyjänä. Uskontoja sen sijaan on kyllä tuputettu. Jopa kotiovelle nämä sielujen pelastajat ovat saapuneet.

Vierailija
430/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisten narinkkatorin tapahtumien ja väkivallantekojen seurauksena on ilmeistä että sukupuolivähemmistöjen nousu aiheuttaa suoraa väkivallan uhkaa konservatiivisille sekä muille toisinajatteleville ihmisille ja heidän omaisuudelleen. Noissa pitäisi rangaistukset määrittää kovennettuina koska kyse oli poliittisesta väkivallasta.

Vierailija
431/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konservatiiviset arvot ei ole huono asia naisille.

Ovat erittäin huono asia naisille.

Miten se on naisille huono asia, että vastustetaan esim. sharialakia?

Miten se on naisille hyvä asia, että nainen halutaan tekemään kaikki kotityöt, ehkäisyä ei saa käyttää tai tehdä aborttia, jos on vasten tahtoaan raskaana ja miehelle ei saa sanoa mitään vastaan tai saa nyrkistä?

Nämä eivät ole mitään konservatiivisia arvoja. Jokaisella näyttää olevan oma kuvitelmansa siitä, mitä nämä "konservatiiviset arvot" ovat. Ne eivät tarkoita sitä, että naisten pitää pysyä kotona, vaan sitä, että tunnustetaan esim. ydinperheen tärkeys sekä naisten ja

No nimenomaan. Todella hämmentävää tuo miten järkyttäväksi  peikoksi "konservatiiviset arvot" on saatu väännettyä jotta vasemmistopropagandaa saataisiin syötettyä oikein isolla lusikalla yksisarvisineen ja huikeine mahdollisuuksineen. 

Jokainen nuori sukupolvi on tähän asti kiukutellut aikuistumista ja vastuunkantoa vastaan, tämä ei ole siis uutta. Siis vajaa sata vuotta Suomessa. Mutta se menneen ja kokemuksen häpäisy ja suora aggressio mitä nyt nähdään on jotain ihan omaa luokkaansa ja tulee poliittisesta riitelemään yllyttävästä systeemistä käsin, ei nuorisokulttuurista missä on ollut paljon luovaa ja  myönteistä mm musiikkityylit.

Ihminen voi olla vaikka miten luova ja seikkaileva mutta omien järkeviksi todettujen  rajojensa sisällä. Hän tietää mikä ei kannata omien kokemustensa kautta ja perehtymällä riittävästi historiaan. Jos nuoret eivät tätä kokemuksen ääntä  kuuntele, he saattavat joutua vielä maksamaan kovan hinnan kaikkivoipaisesta tyhmänylpeydestään, joka juuri altistaa heidät monenlaiselle hyväksikäytölle.

Vierailija
432/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pysty imettämään....

Vierailija
433/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos sun on hyvä olla, mutta älä kuvittele, että kaikilla naisilla hyvinvointi lähtisi siitä, että "saa" olla miehen armoilla kotona tiskipöydän ja leipäveitsen välissä. 

Teillä uskovilla on aivan ihmeellinen tyyli tuputtaa omaa ajatteluanne ja arvojanne aivan kaikille muilekin ihan kuin teidän tapanne elää ja olla olisi ainoa oikea. Elä ja anna muiden elää tavallaan. Sinua ei kukaan ole pakottamassa omaksumaan liberaalimpeja arvoja. Ainoa, mitä me normaalit ihmiset pyydämme teiltä konservatiiveilta on, että pysytte erossa meistä ihan niin kuin me parhaamme mukaan yritämme pysyä erossa teistä. Tevain teette sen kovin vaikeaksi rynnimällä joka paikkaan tyrkyttämään luutuneita näkemyksiänne ja tuhansia vuosia vanhaan kansantarustoon perustuvaa uskoanne. 

Minun puolestani ihminen saa uskoa vaikka puhuvaan tuulohattuun, kunhan tekee sen yksityisesti, eikä joka käänteessä paasaa uskoaan muille ainoana totuutena. Se ei ole ainoa totuus ja se teidän pitäisi vihdoin ja viimein hyväksyä.

Vierailija
434/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en äänestä.Seuraan kyllä politiikkaa,mutta koska en löydä ääntäni ansaitsevaa,niin voin pestä käteni.Ikääkin jo sen verran että ihan sama mitä tapahtuu.

Vierailija
435/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei kehota eroamaan. 

Vierailija
436/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja valehtelee. Ei konservatismi merkitse sukupuolivähemmistöjen oikeuksien kieltämistä. Tunnen tulenpunaisen sosialistin, joka kieltää mm. homouden ja transihmiset.

Kyllä, ja esimerkiksi palestiinalaishuiviset vasemmistolaiset tukevat Hamasia, joka kieltää homot ja naisten vapautuksen.

Eivät tue Hamasia, vaan vastustavat kansanmurhaa. Palestiinan siviiliväestö ei ole yhtä kuin Hamas.

Palestiinan siviiliväestö nimenomaan on aika pitkälti sama kuin Hamas. Siviiliväestö on Hamasin valtaan äänestänyt ja joidenkin arvioiden mukaan ainakin 70% prosenttia kannattaa sitä ja hyväksyy veriteot musiikkifestareilla. Tämä kävi selväksi, kun väki hurrasi, kun nämä kuvottavat väkivallanteot näytettiin isoilta kankailta kansalaisille. Oksettavaa. En pysty ottamaan todesta yhtään ihmistä, joka kannattaa Hamasia, tai sössöttää jotain Israelin tekemästä kansanmurhasta. 

Vierailija
437/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä jos sun on hyvä olla, mutta älä kuvittele, että kaikilla naisilla hyvinvointi lähtisi siitä, että "saa" olla miehen armoilla kotona tiskipöydän ja leipäveitsen välissä. 

Teillä uskovilla on aivan ihmeellinen tyyli tuputtaa omaa ajatteluanne ja arvojanne aivan kaikille muilekin ihan kuin teidän tapanne elää ja olla olisi ainoa oikea. Elä ja anna muiden elää tavallaan. Sinua ei kukaan ole pakottamassa omaksumaan liberaalimpeja arvoja. Ainoa, mitä me normaalit ihmiset pyydämme teiltä konservatiiveilta on, että pysytte erossa meistä ihan niin kuin me parhaamme mukaan yritämme pysyä erossa teistä. Tevain teette sen kovin vaikeaksi rynnimällä joka paikkaan tyrkyttämään luutuneita näkemyksiänne ja tuhansia vuosia vanhaan kansantarustoon perustuvaa uskoanne. 

Minun puolestani ihminen saa uskoa vaikka puhuvaan tuulohattuun, kunhan tekee sen yksityisesti, eikä joka käänteessä paasaa uskoaan muille ainoana totuutena. Se

Jos on itse saanut Jumalalta pelastuksen, haluaisi muidenkin sen saavan..

Vierailija
438/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on totuus. Totuus sopii kaikille.

Vierailija
439/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuli DI. Sen lisäksi olen äiti ja puoliso, kukaan ei ole sitä mieltä, että minun pitäisi jäädä kotiin kok

Mies ei pysty imettämään....

Maitoa voi pumpata ja kaikki äidit eivät edes imetä eri syistä. Imettäminen ei myöskään kestä vuosia, joten aivan hyvin mies voi hoitaa lasta sen jälkeen kotona.

Vierailija
440/1233 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä liiallinen pride vouhotus ja eloapixat ovat paljon vaarallisempia, kuin konservatiiviset arvot.

Samaa mieltä ehdottomasti. En käsitä, miten se että pitää ydinperhettä hyvänä asiana, olisi jotenkin vaarallisempaa, kuin tämä nykyään vallalla oleva absurdi uusk ommunismiaate, joka tuhoaa kaiken, mihin koskee.