Naiset epäonnistuvat treffeillä vähintään yhtä paljon kuin miehet
Nuorempana syytin aina treffien epäonnistumisesta ensin itseäni, toiseksi itseäni ja kolmanneksi itseäni. Tämäkin palsta on väärällään kuvauksia siitä, miten hirveitä miehet ovat treffeillä olleet, joten täytyyhän sen olla niin, eikö?
Nyt kun ikä alkaa nelosella, testosteronin eritys on laskenut (ja järki samassa suhteessa kirkastunut), kokemusta on kertynyt näkemyksen ohella niin uskallan sanoa, että naiset epäonnistuvat treffeillä vähintään yhtä paljon kuin miehetkin.
Yleensä naiset ovat toista kahdesta ääripäästä: joko kökötetään hiljaa ja odotetaan miehen tekevän kaiken, tai sitten treffit ovat silkkaa taistelua siitä, kuka niin sanotusti "vie", jolloin se tavallisin sana naisen suusta on "ei". Sellainen terve vastavuoroisuus ja luonteva kanssakäyminen toteutuu hämmentävän harvoin. Hyvä puoli on tietysti siinä, että KUN kanssakäyminen sujuu helposti ja jouhevasti, kannattaa tuttavuudesta pitää kiinni.
Ja varmuuden vuoksi sanon, että vaikka treffit eivät hyvin sujuisikaan, ei se tietenkään ole perustelu kohdella toista huonosti. Me kaikki varmasti tiedämme, miten toista voi treffeillä huonosti kohdella, eikö? Aloittaen aina huonosta hygieniasta ja myöhässä olemisesta menneiden panojen hehkuttamiseen asti.
Ja ei: kysymys ei ole vain siitä, että minä olen autisti, narsisti, asperger, neuroepätyypillinen, sovinisti, vali vali, uli uli, persu tai incel. Jäikö joku suosikkileima mainitsematta?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Koko treffien käsitekin on niin epäluonnollinen. Kaksi tuntematonta tapaa pariutumismielessä. Miten tuosta ikinä voisi saada luontevan tilanteen.
Mitä oikein tarkoitat?
Miten sitä muutoin muka tutustuu toiseen, kun sopimalla tapaamisen neutraalissa paikassa.
Menneinä vuosikymmeninä ei ollut nettiä, kumppani löytyi tanssipaikoilta, joita oli auki ympärii vuoden.
Siellä haettiin miellyttävää tyttöä tanssiin: Sovittiin treffit, joko kävelylle, tai elokuviin, tai srvaan lauantai-iltaan tanssipaikalla.
Myös opiskelija piireistä löytyi kumppani, mutta sielläkin sovittiin treffit, parempaa tutustumista varten.
Aina ollaan vieraita ja tuntemattomattomia aluksi. Mutta jostakihan sen suhteen ja tutustumisen pitää alkaa.
Tapaileminen on se alku.
Ap on oikeassa. Olen ollut itse treffeillä se joka on mokannut. Vieläkin hävettää ja toivon ettei se treffikaveri tunnista jos tulee joskus vastaan (turha toivo...)
Ihmiset ovat ihmisiä ja siten erehtyväisiä, oli sukupuoli mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa treffeillä epäonnistuminen? Eikö siinä olekaan tarkoitus tutustua toiseen lähemmin ja saada parempi käsitys hänestä? Kun sen käsityksen saa, treffit ovat onnistuneet riippumatta itse käsityksestä. Jos sen käsityksen perusteella osaa päättää jatkosta, niin mielestäni treffit onnistuivat.
Treffit epäonnistuvat, jos ne eivät johda heti tai hieman myöhemmin seksiin. Silloin olet mennyt turhaan treffeille.
Vierailija kirjoitti:
"Sellainen terve vastavuoroisuus ja luonteva kanssakäyminen toteutuu hämmentävän harvoin"
Eikö tää ole nimenomaan sitä, että synkkaako jonkun kanssa vai ei? Todella harvan kanssahan sitä mitenkään erityisemmin synkkaa.
Aika monen kanssa on ollut mukavaa treffeillä ja keskustelu on sujunut. Mutta ei ole sellaista syvää mielenkiintoa tullut, että olis kannattanut toistaa treffit.
Treffeistä jäi kuitenkin hyvä mieli, pari tuntia antoisaa juttelua.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää, ettei halua toisia treffejä, kannattaa olla huono treffikumppani. Jos on oma ihana itsensä, joutuu antamaan pakit, ja mies pahoittaa mielensä. Just sayin
Narsismisi huokuu läpi viestistäsi.
No, minä olen uusien tuttavuuksien kanssa ujo, ja siksi en deittailekaan tuntemattomia. Kiitos vahvistuksesta, että ei ole syytäkään antaa niille uusille tyypeille tilaisuuksia, kun ne kuitenkin narisisivat netissä miten typerä eukko oli ekoilla deiteillä ihan tuppisuu.
Vierailija kirjoitti:
No, minä olen uusien tuttavuuksien kanssa ujo, ja siksi en deittailekaan tuntemattomia. Kiitos vahvistuksesta, että ei ole syytäkään antaa niille uusille tyypeille tilaisuuksia, kun ne kuitenkin narisisivat netissä miten typerä eukko oli ekoilla deiteillä ihan tuppisuu.
Kuulostat tosi negatiiviselta ja raskaalta ihmiseltä.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N
Myönnettäköön, että jos yltiöpositiivinen ja vahvasti ulospäinsuuntautunut luonne on parinvalinnassa ykköskriteereitä, niin olen täysin väärä valinta. Ei se mitään, ei kaikkien tarvitse sopia kaikkien kanssa yhteen. Kyllä ne tarkoin valitut tutut on kuitenkin treffeillä viihtyneet.
Kyllä, nainen voi epäonnistua treffeillä siinä missä mieskin. Minäkin olen naisena epäonnistunut treffeillä ja tajunnut sen kyllä jo siinä tilanteessa, mutta tilanne ei ole ollut enää pelastettavissa.
Olen kyllä iloinen siitä, että omat treffailuni ovat tapahtuneet ennen Tinder-aikakautta, koska ihmiset kohtelivat silloin toisiaan paljon paremmin eikä treffeihin liittynyt samanlaisia paineita. Jopa niistä jossain määrin epäonnistuneista treffeistä jäi välillä ainakin vähäksi aikaa jonkinlainen kirjoittelukaveruus, koska tyypit olivat kuitenkin enimmäiseen oikein mukavia. Jo ennen treffejä ihmisten kanssa juttelemalla/kirjoittelemalla olin varmistanut senkin, että oltiin samanhenkisiä ja meillä riitti puhuttavaa/yhteistä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N
Myönnettäköön, että jos yltiöpositiivinen ja vahvasti ulospäinsuuntautunut luonne on parinvalinnassa ykköskriteereitä, niin olen täysin väärä valinta. Ei se mitään, ei kaikkien tarvitse sopia kaikkien kanssa yhteen. Kyllä ne tarkoin valitut tutut on kuitenkin treffeillä viihtyneet.
Sä oot melko varmasti sellainen, joka loukkaantuisi ihan jokaisesta asiasta tai sanasta. Tuollaisen ja yltiöpositiivisen välimaastossa on se normaali käyttäytymistapa, joka ilmeisesti on sinulle täysin vieras...
Ihmiset tuppaavat epäonnistumaan silloin, kun toisen kanssa ei synkkaa. Itse olen kohtalaisen sosiaalinen ja on helppo jutella tuntemattomienkin kanssa, mutta silti oli hiljattain treffikokemus, jossa oma juttu ei luistanutkaan. Olin vieläpä odottanut kyseisiä treffejä, koska henkilö vaikutti niin lupaavalta viestien perusteella. Livenä oltiinkin ihan eri aaltopituudella, vaikka toinen olikin ns. paperilla hyvä (arvomaailma, kiinnostuksenkohteet, yms osui hyvin yksiin, muutenkin moni asia mistä kirjoiteltiin). Luulen, että hänelle kävi sama juttu, koska hänKIN oli viesteissä kovin sujuva, mutta livenä jutustelu oli oudon kankeaa.
Lopettakaa pihtaaminen niin tulee aina onnistuneet treffit.
Mikäs suoritus treffit on? Joko tykkää tai ei.
Miksi ap ei vastaa siihen, mitä tarkoittaa treffeillä epäonnistumisella? Mitä se sellainen on?
Minä olen ollut treffeillä sellaistenkin miesten kanssa, jotka ovat toimineet kaikkien "sääntöjen" mukaan oikein, mutta en ole silti halunnut tavata toistamiseen. Kumpi meistä silloin on ollut epäonnistunut? Vai molemmat?
Taitaa tämäkin olla taas vain tyhmä provo.
Totta kai. Iso osa miehistä asettaa naiset jonkinlaiselle tavoittamattomuuden jalustalle ja melkeinpä pelkää näitä, etteivät tajua, miten epävarmoja myös naiset yleensä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat osaavat pilata treffejä, miksei se ole selvää?
Turha siitä on syyttää itseään.
Voi tietysti olla, että kyse on vain minun kasvatuksestani. Joka tapauksessa muistan, miten syy on pitänyt aina kaivaa nimenomaan miehistä... ja jos itse sattuu olemaan sellainen, niin sitten vika löytyy peilistä.
Eikö tässä ole kyse siitä että kumpi ei halua nähdä uudestaan (tai kumpikaan). Jos sun kanssa treffeillä käyneet naiset on löytäneet susta syyn ettei halua jatkaa tapaamista, niin silloinhan sä olet epäonnistunut tekemään heihin vaikutuksen? Jos taas sä et ole halunnut tavata enää mutta naiset ovat, niin he ovat epäonnistuneet pyrkimyksissään. Niin siinä aina välillä käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat osaavat pilata treffejä, miksei se ole selvää?
Turha siitä on syyttää itseään.
Voi tietysti olla, että kyse on vain minun kasvatuksestani. Joka tapauksessa muistan, miten syy on pitänyt aina kaivaa nimenomaan miehistä... ja jos itse sattuu olemaan sellainen, niin sitten vika löytyy peilistä.
Eikö tässä ole kyse siitä että kumpi ei halua nähdä uudestaan (tai kumpikaan). Jos sun kanssa treffeillä käyneet naiset on löytäneet susta syyn ettei halua jatkaa tapaamista, niin silloinhan sä olet epäonnistunut tekemään heihin vaikutuksen? Jos taas sä et ole halunnut tavata enää mutta naiset ovat, niin he ovat epäonnistuneet pyrkimyksissään. Niin siinä aina välillä käy.
Ei syy siihen, ettei halua tavata uudelleen aina johdu siitä, että toinen ei olisi onnistunut tekemään vaikutusta.
"Sellainen terve vastavuoroisuus ja luonteva kanssakäyminen toteutuu hämmentävän harvoin"
Eikö tää ole nimenomaan sitä, että synkkaako jonkun kanssa vai ei? Todella harvan kanssahan sitä mitenkään erityisemmin synkkaa.