Onko täällä supervanhoja eli melkein 70-vuotiaita kirjoittelemassa? Teillä on vanhentunut ajatusmaailma. Ei nuoret ajattele,kuten te.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Voisitko, arvoisa AP, kertoa esimerkin, missä asiassa 70-v:lla on vanhentunut ajatusmaailma? Miten olet tähän päätelmään tullut?
Sama kysymys minulla,
terveisin 73v
Ei niin. Ovat paljon viisaampia kuin te.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa nuoret ajattelevat aivan samoin kuin isoäitinsä aikanaan samassa iässä.
Vain mummo voi ymmärtää. Äidit eivät ehdi.
Totta. Meilläkin teinit uskoutuvat isovanhemmille, jotka kuulema ymmärtävät teiniä ja me vanhemmat ollaan ihan pask...
Tuossa on se hyvä puoli että jonakin päivänä tekin olette isovanhempia joille lasten lapset uskoutuvat.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ette te nuoret mitään osaa ajatella, ehkä vähän lukea ja kirjoittaa.
Lomalla ollessani erääseen työpaikkaan oli ilmestynyt minua yli 20 vuotta nuorempi esimies. Päälliköiden mukaan "hyvät" paperit. Täysi takapajuinen, kaikkia uudistuksia ja ehdotuksia kritisoiva ja vastustava tyyppi. Lisäksi hänelle otti koville kun me vanhat työntekijät oltiin kokeneita ja tiedettiin miten työt oli paras tehdä ja jouduttiin neuvomaan häntä. Meitä huvitti :) Puhelinta hän ja nuoremmat nuoleskelijat oli kyllä hyviä räpläämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ovat enimmäkseen typeryksiä ja sen tähden ani harva nuori on johtavassa asemassa tai valtionpäämies.
Ei ne typeryksiä ole, vaan nuoria elämänsä alussa. Nykyiset johtavassa asemassa olevat tai valtion päämiehet ovat entisiä nuoria. Eikä nekään kaikki mitään valopäitä ole. : /
Oletko valopää valtionpäämies on yhdyssanaei ois tiedettykään että valtionpäämiehetkin ovat entisiä nuoria.
Olen supervanha 60-v.
Tietenkin nuorten ajatusmaailma on eri kuin meidän supervanhojen.
Voin kertoa teille nuorille, että olette tällaisia supervanhoja yllättävän nopeasti.
(Mummu-vainaani aikoinaan sanoi usein, että elämä meni nopeasti. Juurihan hän oli nuori. Totta. Hän on oikeassa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ovat enimmäkseen typeryksiä ja sen tähden ani harva nuori on johtavassa asemassa tai valtionpäämies.
Ei ne typeryksiä ole, vaan nuoria elämänsä alussa. Nykyiset johtavassa asemassa olevat tai valtion päämiehet ovat entisiä nuoria. Eikä nekään kaikki mitään valopäitä ole. : /
Oletko valopää valtionpäämies on yhdyssanaei ois tiedettykään että valtionpäämiehetkin ovat entisiä nuoria.
Sinulla se kirjoittaminen ei näköjään suju ollenkaan:) Suosittelen vaikenemista asiassa, josta et ymmärrä mitään.
Kyllä. Moni asia on täysin muuttunut.
Minun nuoruudessani homous oli rikoslaissa rangaistavaksi määrätty rikos. Nyt se on ylpeydenaihe. Eli todella iso muutos.
Syntymäni aikoihin oli voimassa laki, että lapset huolehtivat vanhempiensa elatuksesta, kun eivät itse kykene. Sitten alkoi monenlaiset tuet yhteiskunnalta.
Äiti kertoi, että odottaessaan minua, neuvolassa ohjeistettiin syömään 1 raaka muna päivässä.
Oppikoulu oli maksullinen minun sitä käydessäni. Kesken kaiken muuttui maksuttomaksi 1970-luvulla. Oppikirjat ostettiin edelleen itse (varmaan, kun oli keskikoulun opetussuunnitelma.)
Valtiomies on yhdyssana, ei valtion päämies. Myöskään tuollaista yhdyssanaa ei ole kuin yhdyssanaei.
Joku heitti trollin, annetaan olla. Noi on kivoja missä kerrotaan muistoja omista mummoista jne.
Voisikohan sillä tavoin siivota palstaa: ainkin joku teke aloitkusen, jonka tarkoituksena on saada aikaan vastakkainaettelua ja pahaa mieltä, ei tartuta syöttiin vaan kirjoitetaan kivoja asioita, vaikka niitä mummon viisauksia.
Nuoruuteen kuuluu kaikkivoipaisuus. Luullaan, ettei mitkään esteet pidättele, uskotaan tietävänsä kaikesta kaiken. Tämän muistan vieläkin. Mutta mutta, miten se menikään noin omasta mielestä? 😄
Edestään löytää, jos elää. Sekään ei ole niin varmaa, kun seuraa maailman menoa. Se eläminen, terveysongelmat, liikenne yyämäs. Eläkää, mutta antakaa muittenkin elää 🔥💓
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa nuoret ajattelevat aivan samoin kuin isoäitinsä aikanaan samassa iässä.
Vain mummo voi ymmärtää. Äidit eivät ehdi.
Mun ymmärtävät ja auttajat olivat aina isoisäni. Puhuin samaa kieltä heidän kanssaan.
Pystyn puhumaan monin tavoin. Yksi on virkakieli, jota käytetään, jos halutaan jotain ja ollaan yhteydessä viranomaiseen. Kuulin äitini puhuvan virkakieltä. Nopsaan hoksasin maneerit ja sanankäänteet.
Muistan niin , kun sihteeriäitini puhui virkakieltä. Istui lankapuhelimen äärellä. Osaan puhua ja kirjoittaa virkakieltä milloin tahansa tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalla ollessani erääseen työpaikkaan oli ilmestynyt minua yli 20 vuotta nuorempi esimies. Päälliköiden mukaan "hyvät" paperit. Täysi takapajuinen, kaikkia uudistuksia ja ehdotuksia kritisoiva ja vastustava tyyppi. Lisäksi hänelle otti koville kun me vanhat työntekijät oltiin kokeneita ja tiedettiin miten työt oli paras tehdä ja jouduttiin neuvomaan häntä. Meitä huvitti :) Puhelinta hän ja nuoremmat nuoleskelijat oli kyllä hyviä räpläämään.
Ai taas palkattiin uudistushaluinen nuori poika. En enää edes jaksa nauraa asialle.
Eipä aikaakaan niin voi kauhistus! Olet "supervanha" ja ihmettelet nykynuoria.
Supervanha melkein 70v! Hahhahhaa! Sen ikäinen on ollut vasta pari vuotta poissa työelämästä. Joku teini kirjoittanut aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomalla ollessani erääseen työpaikkaan oli ilmestynyt minua yli 20 vuotta nuorempi esimies. Päälliköiden mukaan "hyvät" paperit. Täysi takapajuinen, kaikkia uudistuksia ja ehdotuksia kritisoiva ja vastustava tyyppi. Lisäksi hänelle otti koville kun me vanhat työntekijät oltiin kokeneita ja tiedettiin miten työt oli paras tehdä ja jouduttiin neuvomaan häntä. Meitä huvitti :) Puhelinta hän ja nuoremmat nuoleskelijat oli kyllä hyviä
Sano irti viisikymppiset, kun ne on niin vanhoja. Seuraavaksi palkkaat nuoren kukkopojan. On se nyt kumma, ettei tuottavuus nouse,
Täällähän on oma osio vauvallisille. Tämä taas on aihe vapaa. Etsivä löytää.
Totta. Meilläkin teinit uskoutuvat isovanhemmille, jotka kuulema ymmärtävät teiniä ja me vanhemmat ollaan ihan pask...