Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä supervanhoja eli melkein 70-vuotiaita kirjoittelemassa? Teillä on vanhentunut ajatusmaailma. Ei nuoret ajattele,kuten te.

Vierailija
29.06.2024 |

Menkää muualle!

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa nuoret ajattelevat aivan samoin kuin isoäitinsä aikanaan samassa iässä.

Vain mummo voi ymmärtää. Äidit eivät ehdi.

Mun ymmärtävät ja auttajat olivat aina isoisäni. Puhuin samaa kieltä heidän kanssaan.

Vierailija
62/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo on nähnyt kaikki  kotkotukset ja ideologiat. Aina kannattaa jutella mummon kanssa, niin saa perspektiiviä.

Näin on. Esiteinit lapsenlapseni laittavat usein viestiä, kun eivät usko jotain vanhempiensa juttuja ja haluavat varmistaa asioita, ovat sit mieltä, että mummi tietää eikä valehtele heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa aloittaja viimeinen lauseesi ajatuksen kanssa. Siis nuoret eivät ajattele, kuten te. Lipsahtiko pilkku väärään paikkaan?

Nuorten kirjoitustaito jo taidettiinkin mainita.

Vierailija
64/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua surettaa ihmiset, varsinkin naiset, jotka ajattelevat, ettei heillä olisi mitään puhuttavaa nuorempien kanssa, koska ovat eri vuosikymmenen ihmisiä. Minulla on elämäni varrella ollut aina minua vanhempia, oman ikäisiä ja nuorempia ihmisiä ympärilläni, joten olen elänyt rikasta elämää ja eri aikausien ihmisten ajatusmaailmaa ihaillen ja kunnioittaen. Nyt kun on vielä nuori vaimo ja pieniä lapsia, niin saan edelleen nauttia monen sukupolven elämästä omassa lähipiirissään.

Antaa kyllä tyhmän kuvan vanhemmasta ihmisestä, joka tuomitsee nuoren tyhmäksi ja kokemattomaksi vain tämän iän perusteella, kuitenkaan koskaan tutustumatta ja kuuntelematta tämän ajatuksia. Nykyisin nuorilla on aivan valtava tietomäärä saatavilla, toisin kuin vanhemmmalla ikäpolvella on ollut nuorena, jolloin tiedonjano on huipussaan. Tuntuu usein siltä, että nykyajan nuoret ovat paljon fiksumpia kuin esimerkiksi tämän palstan keski-ikäiset.

Eikö ap:n puheenvuoro leimannut juurikin vanhemmat ihmiset sopimattomiksi vauva.fi palstalle? Eikö hän nimenomaan väittänyt, että "vanhat" eivät saa olla mukana keskusteluissa?

Olen samaa mieltä, tietoa on valtavasti tarjolla, eri asia on se, miten sitä käytetään. Nythän ihmiset elävät erilaisissa somekuplissaan ja muusta maailmasta ei edes olla tietoisia.

On paljon ihmisiä, jotka eivät edes seuraa mitään päivän uutisia, aika menee turhien somejulkkisten höpinöiden seurailemiseen.

Vierailija
65/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tykkään kun luen jonkun, selvästi  vanhemman ihmisen maalaisjärjellä kirjoittamaa tekstiä, joka ei ole niin ylianalysoitua ja rationaalista, kuin sen korkeakoulutetun, elämästä vieraantuneen lukutoukan jaarittelu.

Vierailija
66/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ajatellut tehdä itsemurhan? Ellet, varo vaan ettet elä 70-kymppiseksi. Ja jos elät, muista sitten mitä kirjoitit. Usko tai älä, ne 70-kymppisetkin on joskus olleet nuoria, kuten sinä nyt.

Vierailija
67/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep aika lukkiutunut nuori henkilö kirjoittelee.

Vierailija
68/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ikuisesti, kun makealle perso isoisäni sanoi, että mummo ei ole ihan entisensä. Pian havaittiin Altzhaimer.

Vierailija
69/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ovat enimmäkseen typeryksiä ja sen tähden ani harva nuori on johtavassa asemassa tai valtionpäämies. 

Vierailija
70/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 70 v siirrytään eläkkeelle.

Vierailija
71/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret eivät ajattele ollenkaan, vaan kulkevat sopuleina massojen mukana.

Vierailija
72/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vaan raukka ole Pridessä marssimassa, et sovi sinne.

Vierailija
73/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aptä harmittaa kun peppu kylmettyi kadulla istuskelusta poliisin syy kun ei nopeammin kantanut pois

Vierailija
74/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tasa-arvoisia, me kaikki vanhenemme (jos elää saa), Sinäkin vanhenet ja saat elämänkokemusta, joka Sinulta nyt puuttuu.

Vierailija
75/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat enimmäkseen typeryksiä ja sen tähden ani harva nuori on johtavassa asemassa tai valtionpäämies. 

Ei ne typeryksiä ole, vaan nuoria elämänsä alussa. Nykyiset johtavassa asemassa olevat tai valtion päämiehet ovat entisiä nuoria. Eikä nekään kaikki mitään valopäitä ole. : /

Vierailija
76/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 76 V. Eka kosketus ikääntymiseen oli n 50v, kun kaatuessani sain luunmurtuman. Eläkkeellejäämisestä toipuminen vei 2 vuotta. Sitten opinkin nauttimaan täydestä vapaudesta tehdä elämästäni oikeasti itseni näköisen. Eläkeaikani on ollut paras jakso tähänastisesta elämästäni. Oma ajattelukin on muuttunut monella tavalla väljempään, vapaampaan ja yksinkertaisempaan suuntaan. Osaan olla kiitollinen pienistä arjen asioista.

Vierailija
77/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin koira karvoistaan pääsisi, sillä tämä palsta oli jo 90-luvun alussa ja ovat nyt n. seitsemänkymppisiä, jopa yli. Onhan täällä ollut jopa yli ysikymppisiä ja ovat pitäneet tätä palstaa elossa jo yli 30v. 

Oman havaintoni mukaan mielipiteiden vaihto näyttäisi usein sujuvan ihan kivasti ja hyvässä hengessä. 

Toisaalta, ap. olisi kannattanut olla enemmän esim. Demi palstalla, joka oli tarkoitettu nuorille, mutta se lopetettiin vähäisen käytön vuoksi. 

Ja ap. ongelman hoitaa aika, kun itse huomaat olevasi viisikymppinen tai seitsemänkymppinen 

Vierailija
78/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa nuoret ajattelevat aivan samoin kuin isoäitinsä aikanaan samassa iässä.

Vain mummo voi ymmärtää. Äidit eivät ehdi.

Mun ymmärtävät ja auttajat olivat aina isoisäni. Puhuin samaa kieltä heidän kanssaan.

Pystyn puhumaan monin tavoin. Yksi on virkakieli, jota käytetään, jos halutaan jotain ja ollaan yhteydessä viranomaiseen. Kuulin äitini puhuvan virkakieltä. Nopsaan hoksasin maneerit ja sanankäänteet.

Vierailija
79/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko, arvoisa AP, kertoa esimerkin, missä asiassa 70-v:lla on vanhentunut ajatusmaailma? Miten olet tähän päätelmään tullut?

Vierailija
80/144 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, ette te nuoret mitään osaa ajatella, ehkä vähän lukea ja kirjoittaa.

Ei ne uusien tutkimusten mukaan osaa enää edes lukea. 

Eikä kirjoiftaa. Yliopiston opiskelijoillakin on omakätiset allekirjoitukset helvtin epäselvää tikkukirjainsotkua, numeroissa ykköstä ei erota seiskasta millään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi