Onko täällä supervanhoja eli melkein 70-vuotiaita kirjoittelemassa? Teillä on vanhentunut ajatusmaailma. Ei nuoret ajattele,kuten te.
Kommentit (144)
95-100-vuotiaat ovat supervanhoja. Avaaja tuskin elää niin vanhaksi.
AP, mene sinne elokapinan porukkoihin juttelemaan. Siellä ajatus lentää ja mielipiteet pursuilevat yhtenään. Megafoniin osaa kuka tahansa huutaa kolmen sanan lausetta. Haastattelijalle eivät osaa sanoa oikeastaan mitään, uistimet vaan heiluu huulessa ja nenässä. 😁. Yksinkertaista sakkia, täysin vietävissä.
Mene itse vaikka TikTok: iin itseäsi meikkaamaan ja puhumaan paskaa.
Minua surettaa ihmiset, varsinkin naiset, jotka ajattelevat, ettei heillä olisi mitään puhuttavaa nuorempien kanssa, koska ovat eri vuosikymmenen ihmisiä. Minulla on elämäni varrella ollut aina minua vanhempia, oman ikäisiä ja nuorempia ihmisiä ympärilläni, joten olen elänyt rikasta elämää ja eri aikausien ihmisten ajatusmaailmaa ihaillen ja kunnioittaen. Nyt kun on vielä nuori vaimo ja pieniä lapsia, niin saan edelleen nauttia monen sukupolven elämästä omassa lähipiirissään.
Antaa kyllä tyhmän kuvan vanhemmasta ihmisestä, joka tuomitsee nuoren tyhmäksi ja kokemattomaksi vain tämän iän perusteella, kuitenkaan koskaan tutustumatta ja kuuntelematta tämän ajatuksia. Nykyisin nuorilla on aivan valtava tietomäärä saatavilla, toisin kuin vanhemmmalla ikäpolvella on ollut nuorena, jolloin tiedonjano on huipussaan. Tuntuu usein siltä, että nykyajan nuoret ovat paljon fiksumpia kuin esimerkiksi tämän palstan keski-ikäiset.
Melkein 70-vuotiaat eivät ole supervanhoja. Vasta lähemmäs 90-vuotiaat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ette te nuoret mitään osaa ajatella, ehkä vähän lukea ja kirjoittaa.
Sekin kyllä alkaa olla siinä ja siinä.
Itseasiassa nuoret ajattelevat aivan samoin kuin isoäitinsä aikanaan samassa iässä.
Vain mummo voi ymmärtää. Äidit eivät ehdi.
Vierailija kirjoitti:
No, höh, ja minä kun ajattelin, että me mummovaarit täällä vaan jutustellaan. Nyt ahdistaa ja pitää varmaan hakea kossu Alkosta. Pää täyteen, kun on niin eristetty olo.
Ap varmaan päätteli palstan nimestä että on vain vauvoille. Tiedä sitten vaikka olisikin ollut alkuperäinen ajatus.
70 v pääsee juuri ja juuri eläkkeelle
Luepa aloittaja viimeinen lauseesi ajatuksen kanssa. Siis nuoret eivät ajattele, kuten te. Lipsahtiko pilkku väärään paikkaan?
Te nuoret, jotka hyväksytte priden ja tuomitsette koulukiusaamisen, te tulette sanomaan vapaaseen keskusteluryhmään, että vanhemmat ihmiset haisee ja joutaa poistumaan. Sinä et taida ymmärrä kuinka lyhyt elämä on ja kuinka kaikenlaiset ihmiset tulee hyväksyä. Euroopan vanhoissa kulttuureissa nuoret arvostavat vanhempia ihmisiä, sillä heidät on kasvatettu siihen. Suosittelen kirjojen lukemista tiktokin sijalle sinulle aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa nuoret ajattelevat aivan samoin kuin isoäitinsä aikanaan samassa iässä.
Vain mummo voi ymmärtää. Äidit eivät ehdi.
Nuoret on aina olleet tosiaan samanlaisia, idealisteja ja kapinallisia. Valmiita muuttamaan maailmaa vuosikymmenestä riippumatta. Iän myötä tulee realismia. Ikää kun karttuu, niin huomaa, että vuoren huipulta näkee paremmin ja kauemmas, kuin vuoren juurelta. Mummot on pop! =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, ette te nuoret mitään osaa ajatella, ehkä vähän lukea ja kirjoittaa.
Ei ne uusien tutkimusten mukaan osaa enää edes lukea.
Näinpä, itselläni on ihan kokemusta esim sanavaraston kapeutumisesta omassa lähipiirissäni. Nuoremmat (2000-luvulla syntyneet ) eivät enää ymmärrä aivan tavallisia arkielämän ilmauksia.
Olen 75 ja luen kaiken ikäksten juttuja. Tein jonkun testin, mikä määritti, mihin ikäluokkaan kuuluu. Sain tulokseksi, että olen syntynyt 2000-luvulla.
Arvatkaa, miten lastenlapseni nauroivat. Tästä heitetään heti vitsiä, jos en jotain nuorten juttua tiedä😅
Voi hellanlettas , onko tuttista vieroitettu liian varhain..🙉
Mummo on nähnyt kaikki kotkotukset ja ideologiat. Aina kannattaa jutella mummon kanssa, niin saa perspektiiviä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on niin tyhmä, että hän kehuu vanhoja ja dissaa nuoria tietämättään.
Ap:lla on huomattavan alhainen älykkyysosamäärä. Ilmeistesti holhouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla ei ole lapsia, voi poistua täältä.
Unohditko ehkäisyn. Voi voi sinua.
Miksei olisi supervanhoja, onhan täällä supertyhmiäkin, esim. A..