Joudutteko tyhmentämään itseänne, kun muut eivät muuten ymmärrä?
Kommentit (44)
Oikeasti älykkäät ihmiset pystyvät kertomaan asiat ymmärrettävästi, tyhmät eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Oikeasti fiksu ja asiansa osaava osaa kertoa asian niin että alaan vihkiytymätönkin ymmärtää. kyse ei ole itsensä TYHMENTÄMISESTÄ vaan nimenomaan osaamisesta ja ÄLYKKYYDESTÄ muotoilla sanomansa kuulijakunnan mukaan.
Noh, tämä on kaunis ideaali, mutta totuus on, että esim. Einstein oli aivan surkea opettaja, koska oli liian älykäs oppilailleen.
Silloinhan oli faktisesti kyse Einsteinin omasta händikäpistä, miksi sitä kaunistelemaan. Kaikilla on omat ongelmansa.
En tyhmentämään mutta selittämään asioita yksinkertaisesti, niin kuin ala-asteikäiselle.
Yleensä pitäisi yrittää esittää asiansa sen mukaan kuin toinen kykenee ymmärtämään. On kuitenkin tapauksia, jolloin on pakko miettiä miten saada asiansa vietyä eteenpäin. Käytän yleensä kyselytaktiikkaa, jolloin toinen joutuu miettimään vastauksia minulle ja oivaltamaan itse asian. Esitän siis tietämätöntä, joka tarvitsee sen toisen vastauksia. Moni ihminen rakastaa neuvomista, joka on ehdottomasti paras keino saada asiani eteenpäin . On ihan sama pidetäänkö minua sen jälkeen tyhmänä, koska pääsin kuitenkin tavoitteeseeni.