Kasetin nauha jäi jumiin johonkin pyöreään osaan, miten saan irti?
Nauha on kietoutunut siihen ympärille, ja kynällä pyörittämällä ei tule kuin tietyn verran pois ja sitten se pysähtyy kun saavuttaa sen jumikohdan. Ihan yhtäkkiä jumittui kesken soiton.
Kommentit (26)
Korttelissasi ei ole C-kasettien korjaamiseen erikoistunutta liikettå?
Vierailija kirjoitti:
Hei, mihin käytät c-kasettia? Itse lakkasin käyttämästä 5 v sitten ja luulin olevani viimeinen.
Älä nyt, itsekin vasta olen taas nostalgiapäissäni alkanut hinkata kasetteja. Eihän tässä mitään järkeä ole, mutta kasarin lapsena en voi mitään himolle nauhoja kohtaan.
Uuden mankankin ostin, We Re Rewind Curtis. Nauhapuolelta vanhan ajan hienoudet puuttuu, mutta äänen laatu muuten minusta parempi kuin ennen vanhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauha poikki vaan ja revit ne pois sieltä välistä. Normi hommaa kasettien kanssa
Hyvin ohuella teipillä voi alapuolelta yrittää yhdistää katasukohdan päät toisiinsa. Ei siitä hyvää kyllä saa mutta saattaa toimiakin.
Juuri noin pitää tehdä, teippi on vaan leikattava saman levyiseksi kuin se nauhakin.
Ihan tavallinen läpinäkyvä "toimistoteippi" käy tähän tarkoitukseen
Itse korjasin useita c-kasetteja tällä tavoin 70-80 luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, mihin käytät c-kasettia? Itse lakkasin käyttämästä 5 v sitten ja luulin olevani viimeinen.
En ole ap mutta minäkin kuuntelen 80 -luvulta 2000 -luvulle radiosta nauhoittamiani kasetteja sillointällöin, melko harvakseltaan kyllä mutta kumminkin.
Mulla on itseasiassa yksi ihan iskemätön tyhjä kasetti jonka ostin 2010-luvulla, tehtaan muoveissa vielä. Autossa oli 2011 asti kasettisoitin, sittemmin pelkkä cd ja usb/aux liitännät.
Vanhin kunnossaoleva kasettisoitin on vuodelta 1992, tosin yksi autosoitin on myös kaapissa, en tiedä sen valmistusvuotta, jostain kohtaa 90-luvulta jokatapauksessa.
Yksi vanhempi 80-luvun matkaradio on myös, mutta sen kasettisoittimesta on hihnat hajalla, mutta se musta vetorulla pyörii kuitenkin ja jos laittaa kasetin sen sisään, se rulla vetää nauhan mekanismin sisään nauhasalaatiksi. "Elektronisesti" kasettisoitin toimii kumminkin siitä huolimatta kasettiadapterin avulla.
Mulla melkein samat.
Hyvä että irtosi. Hätätilanteessa sen voi katkaistakin ja sitten yhdistää tosiaan pienellä palalla teippiä alta. Kannattaa silloin olla tarkkana, että ei jää kierteelle.