Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imatralainen Birgitta Hoffrén, 62, sai potkut Stora Ensolta yli 30 vuoden jälkeen, edes lähtökahveja ei juotu

Vierailija
29.06.2024 |

Laboratoriossa työskennellyt Birgitta Hoffrén koki nöyryyttävänä sen, että työvelvoite päättyi välittömästi. Hoffrénia mietityttää nyt, miten hän pärjää taloudellisesti: Tämä irtisanominen on mielessä koko ajan.

https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/6878157?utm_term=Autofeed&utm_me…

Kommentit (290)

Vierailija
261/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se meneekin parikymmentä vuotta surressa niitä kahvien puutetta. Rupeaisi nyt vain nauttimaan eläkkeellä oloaan.

Vierailija
262/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hieno hallitusohjelma.

t.hallitus

En muuta keksinyt 

;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1962 syntyneellä eläkeikä on 65 vuotta. Eli 6kk täyspalkan jälkeen 2 vuotta (500 pv) ansiosidonnaista ja puoli vuotta työmarkkinatukea. Mielestäni siedettävä kohtalo.

Ehkä jutun pointti olikin se, että miten yhtiö kohteli pitkäaikaista työntekijäänsä erotilanteessa. Siitä on itsellänikin kokemusta, valtio työnantajana rikkoi ainakin kaikkia mahdollisia työelämän eettisiä sääntöjä ja esti toimillaan myös uusien työpaikkojen saamisen. Ajoi siis lopulta köyhyyteen, pelkälle työmarkkinatuelle.

Eikö saa ansiosidonnaisen lisäpäiviä eläkkeeseen asti? 

Vierailija
264/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin hanurista.... Kun olin esimiestehtävissä (toinen yritys), niin ohje oli että irtisanomiset tehdään hetki ennen lomaa,heti lomalta palattua, tai perjantaina iltapäivästä. Tällä pyrittiin varmistamaan, että lähtijä ei myrkytä työviikkoa ja yhteisön ilmapiiriä.

Vierailija
265/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eikö pitäisi olla irtisanomisaika?"

Tietysti irtosanomisajan ajalta palkka on aina maksettava, mutta se on työnantajan päätettävissä, tarvitseeko silloin tulla töihin.

Tämäkin kai kohta muuttuu.

Vierailija
266/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin hanurista.... Kun olin esimiestehtävissä (toinen yritys), niin ohje oli että irtisanomiset tehdään hetki ennen lomaa,heti lomalta palattua, tai perjantaina iltapäivästä. Tällä pyrittiin varmistamaan, että lähtijä ei myrkytä työviikkoa ja yhteisön ilmapiiriä.

Näinhän se menee kaikkien huonojen uutisten välittämisen kanssa.

Vierailija
267/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuokin valittaa? Hyvällä rahalla ennenaikaiselle eläkkeelle. 6kk palkka kotiin ja sitten 400 päivää ansiosidonnaista 2000€/kk. 

Siitä on kuitenkin vielä monta vuotta ennen varsinaiselle eläkkeelle jäämiseen, ja ennenaikainen eläke nakertaa työeläkettä.

Ei se niin paljon nakerra ja jos oot 30v ollu töissä 5000€/kk palkalla niin pitää olla jotain jo pankkitilillä 👍

Hmmm?? Meinaat siis että Birgitalla ollut tuollainen hulppea 5000 e/kk palkka? Huh huh älä viitsi ihan oikeasti... eikä se ansiosidonnainenkaan noista töistä ole kummoinen.

Vierailija
268/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakeja ei voi rikkoa. Pitkään työssä ollut saa irtisanomisajan palkkaa jopa vuoden ajan, TES:istä riippuen. 

Vierailija
269/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain 61,5 -vuotiaana ekäkepaketin, jonka mukaan maksettiin yhtiöeläkettä 1,5 v eli eläkeikääni saakka. Sen jälkeen normaalisti kertynyt työeläke. 

Vierailija
270/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin aikoinaan kärvistelemäön irtisanottuna vielä puoli vuotta töissä. Arvatkaa oliko motivaatiota sitten enää työntekoon, mutta kaikkensa piti vielä yrittää, että sai kiitettävät arvostelut työtodistukseen. 

Työtodistukseen ei saa laittaa mitään arvioita työn laadusta, vaan sellaisia pitää itse pyytää. Normaalisti todistuksessa lukee vain työtehtävät ja ajanjakso. Tuskin kellään on muutenkaan mahdollisuus pyytää tiettyä sanamuotoa, vaan se on sitten ihan työnantajan päätettävissä, kirjoittaako siihen 'kiitettävä' tai 'teki työnsä hyvin'. Jos olet ihan itse päättänyt kärvistellä puoli vuotta vain saadaksesi "kiitettävän työtodistuksen", niin luulisi ettet vinkuisi sen takia. Moni muu pärjää ihan hyvin niillä työtodistuksilla, joissa e

Olin talon ainoa palkanlaskija en voinut tehdä vain minimit, oli hoidettava koko potti ja koulutettava seuraaja eli luottamushenkilö jonka työt oli loppuneet mutta luottamushenkilöä ei voitu  irtisanoa, siksi minut irtisanottiin. Kyllä työntekijät olisi tulleet ja kuristaneet kurkusta jos ei määrättynä kellonlyömällä palkat olleet tilillä. Ainoa mahdollisuus olisi ollut häipyä paikalta ilman työnantajan suostumusta ja ottaa ne karenssit.  Joskus elämässä täytyy myös nöyrtyä elääkseen. 

Vierailija
271/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuokin valittaa? Hyvällä rahalla ennenaikaiselle eläkkeelle. 6kk palkka kotiin ja sitten 400 päivää ansiosidonnaista 2000€/kk. 

Siitä on kuitenkin vielä monta vuotta ennen varsinaiselle eläkkeelle jäämiseen, ja ennenaikainen eläke nakertaa työeläkettä.

Miten on edes mahdollista kirjoittaa noin surkeasti??

Vierailija
272/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aivoton luulee, että tehtaan laborantti tienaa 5 tonnia kuussa???

Vierailija
273/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö tuon ikäinen ole vielä monta vuotta työelämässä? Ihan hyvin voi mennä oman alansa toiseen työpaikkaan. Muuttaa vaikka Helsinkiin. Siellä on töitä. Voi mennä myös siivoamaan tai poimimaan marjoja tai Hesburgeriin. Ei todellakaan aleta maksamaan taas jonkun työttömyystukea minun verorahoista. Niistä otetaan jo ihan tarpeeksi ilman tuonkin maksamista. Mars, mars molliin.

Vierailija
274/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on parasta terapiaa. Varmasti Imatralla on vaikka mitä tekemätöntä työtä hänelle. Tsemppiä työnhakuun!

Vierailija
275/290 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi melkein naurattaa tämä, siis ajatus, että johtoporras harhoissaan luulee, että yrityksessä, jossa ihmisiä potkitaan ulos minuutin varoitusajalla ei jo olisi huono työilmapiiri. Totta kai se vaikuttaa kaikkiin, kun kollegoja vain häviää yht'äkkiä eikä mitään selityksiä anneta. Toiminta on kuin Neuvostoliitossa Siperiaan kyydityksissä konsanaan ja kaikki ovat hiljaa uskaltamatta sanoa mitään, ettei sama osu omalle kohdalle. 

Johto mussuttaa viineriä ja myhäilee, että meillä on hyvä hallitusoh---, anteeksi, hyvä työilmapiiri. Heh.

Vierailija
276/290 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on parasta terapiaa. Varmasti Imatralla on vaikka mitä tekemätöntä työtä hänelle. Tsemppiä työnhakuun!

Nauttisi nyt. Tätini jäi 90-luvulla eläkkeelle 55-vuotiaana. 

Vierailija
277/290 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse lukemaan juttua.  Irtisanominen on ihan normaalia.  Millä tavalla irtisanomisesta olisi pitänyt ilmoittaa? Vai oliko ongelma,  että Birgitta ei ehtinyt tarjota työkavereille läksiäiskahveja? Olen ollut useammassa isossa firmassa töissä ja aina työntekijä itse järjestää läksiäisensä,  jos sellaiset haluaa.  Olipa lähdön syy mikä tahansa.  Joskus ovat järjestäneet vasta esimerkiksi lomansa jälkeen kotonaan tai jossain ravintolassa eikä viimeisenä työpäivänään ennen lomaa.  

Vierailija
278/290 |
01.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kaikkea 14 sivua lukea mutta jos ette tienneet niin Storalla oli yt:t ja Imatran tehtailta vähennystarve oli kait sen noin 50hlöä.. osa kuudenkympin paikkeilla olevista itse pyytänyt irtisanomislappua ja sitten on tämä Birgitta, joka käytännössä on jo eläkeiässä, MITÄ IHMETTÄ HÄN VALITTAA?? Olisiko hänen mielestään pitänyt laittaa pihalle asuntovelallisia 30-40 vuotiaita pikkulasten vanhempia, jotka olleet töissä alle 10 vuotta ja juuri saatu koulutettua osaajiksi tehtaalle eri hommiin, jotta hän saa vielä sen 2-3 vuotta työskennellä ennen oikeaa eläkettä.. pakko olla eläkeikä joku 65v jos minulla (30vuotiaalla) se on 67v. Ymmärrän sen että ehkä käynyt ylpeyden päälle mutta rahasta ei tule olemaan pulaa, tienannut varmasti sen 50tuhatta vuoteen vähintään, noilla kokemusvuosialla palvelusvuosikorvaukset pelkästään on jo n 6000e vuoteen, enkä päässyt juttua lukemaan että onko ollut vuorolaborantti vai ei, jos on niin silloin tulot n. 60tuhatta vuoteen. Omassa työpaikassa moni 60 vuotta täyttänyt haaveilee tuollaisesta "kohtalosta". 

Vierailija
279/290 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UPM Kymillä on samanlainen sekava meno. Lomautuksia vähän väliä. Paperitehtaanjohtaja on täySi m u l k k u ja narsisti!!!😳😂🤣

Vierailija
280/290 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse lukemaan juttua.  Irtisanominen on ihan normaalia.  Millä tavalla irtisanomisesta olisi pitänyt ilmoittaa? Vai oliko ongelma,  että Birgitta ei ehtinyt tarjota työkavereille läksiäiskahveja? Olen ollut useammassa isossa firmassa töissä ja aina työntekijä itse järjestää läksiäisensä,  jos sellaiset haluaa.  Olipa lähdön syy mikä tahansa.  Joskus ovat järjestäneet vasta esimerkiksi lomansa jälkeen kotonaan tai jossain ravintolassa eikä viimeisenä työpäivänään ennen lomaa.  

Ei vaan firma järjestää ja antaa lahjan, kakkuja, kukkia kellon, tahaa, juhlat. Älä valehtele

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme