Jos tuttu kysyy viemään johonkin 50 kilsan päähän hänet eikä mainitse bensan korvauksesta mitään niinn
onko korrektia sanoa että ottasin bensasta vähän? Kun se ei ite ota puheeksi mitenkään.
Kommentit (35)
Pyydä 10€ sillä saa about. 5 litraa bensaa joten maantiellä se kattaa ainakin tuon 50km rajan ellei sulla sitten ole joku bensa rohmu auto, niin sitten pyydä 15€, mutta 10€ ei ole paha .
Jos ei suostu niin älä sitten vie tai vie, mutta kyllä sä aina sanoa voit, että tarttis vähä bensa rahaa ku oon, niin persaukinen saita, etten voi ajaa ilmaiseksi, vaikka muutenkin ajaisin ne bensat jokatapauksessa
Vierailija kirjoitti:
On. Pyydä 50€, eikö se ole aika kohtuullinen maksu?
Ei ole, Taksi ottaa kilometriltä reilusti yli euron. Taksia vastaavan hinnan kun maksaa niin voin lähteä kuskiksi.
Ajoahan tulee sata kilometriä, koska kyyditsijän on palattava kotiin, niin että bensakorvaus on vähintä mitä voi pyytää. Eri asia jos auton omistaja itse tarjoutuu viemään. Julkinen liikennekin maksaa, ja taksi.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä 10€ sillä saa about. 5 litraa bensaa joten maantiellä se kattaa ainakin tuon 50km rajan ellei sulla sitten ole joku bensa rohmu auto, niin sitten pyydä 15€, mutta 10€ ei ole paha .
Jos ei suostu niin älä sitten vie tai vie, mutta kyllä sä aina sanoa voit, että tarttis vähä bensa rahaa ku oon, niin persaukinen saita, etten voi ajaa ilmaiseksi, vaikka muutenkin ajaisin ne bensat jokatapauksessa
Pitäähän sieltä ajaa takaisinkin, eli 100km yhteensä. Kymppi ei kyllä siitä ole riittävä korvaus.
Mene sähköautolla ja pyydä 4€ korvausta sähköstä.
Miksei ko. tuttu soita taksia? Miksi minä olisin taksina jos itselläni ei ole mitään asiaa sinne suuntaan? Huvikseni ajelisin muita kyytimässä?
Menköön Onnibussilla, jos ei sulle halua maksaa. Itse en lähtisi ilmaiseksi tollasta matkaa ajamaan.
Siis joku pyytää kyytiä jonnekin, minne en itse ole menossa? Sanoisin, että ota taksi.
Jos tuttu haluaa sinulta kyydin ja sitä ei voi yhdistää omiin menoihisi, niin sovit tottakai korvauksen kyydistä. Sanot sen hinnan, mikä sinusta tuntuu järkevältä korvaukselta. Tuttu joko suostuu siihen tai ei tai tekee vastaehdotuksen. Ei kannata miettiä liikaa. On aina oma vaivansa kyyditä ihmistä johonkin suuntaan ja josta ei ole itselle mitään hyötyä.
Olisi eri asia, jos olisit itsekin miettimässä samaan suuntaan ajamista ja jolloin jaatte kulut puoliksi.
Tietenkin sanot hintasi (jos et halua sitä korvauksetta tehdä, sekin on sallittua, mutta omavalintaista kuskilta). Ilmaiseksi kuskiksi ei tarvitse lähteä ihan vaan koska pyydetään kuskiksi.
Yleensä kaveria autetaan, jos apua pyytää. En lähtisi laskuttamaan, koska olen itsekin joskus pyytänyt apua.
Sitten jos puhutaan lokeista, niin tälläiset ihmiset kannattaa karsia ystäväkunnastaan ajoissa. Mutta nyrkkisääntö on ettei mihinkään lokin pyyntöön kannata suostua. Lokki syö koko käden jos tarjoat edes pikkurilliä.
Ajaminen kuluttaa myös auton osia ja sinulla menee aikaa. Ei kannata lähteä pelkällä bensan hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, Taksi ottaa kilometriltä reilusti yli euron. Taksia vastaavan hinnan kun maksaa niin voin lähteä kuskiksi.
Sinä oletkin kusipää, koska haluat olla pimeä taksi.
Vi..... näitä hyväksikäyttäjiä. Olen kuskannut kauppaan vuosikausia "ystävääni". Ei ole kertaakaan tarjonnut edes kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän sieltä ajaa takaisinkin, eli 100km yhteensä. Kymppi ei kyllä siitä ole riittävä korvaus.
Tuosta aloituksesta ei käynyt ilmi, että edes takaisin pitää ajaa. Ja toiseksi siitä sai käsityksen että on itse menossa määränpäähän joka tapauksessa .
Kuka nyt oikeasti vie ilmaiseksi ketään 50km päähän ei kukaan ei näillä bensan hinnoilla, vaikka ei se auto syö maantiellä kuin 6-8L/100km laskekaa siitä mikä hinta kattaa sen
Riippuu tilanteesta miten toimisin. Tällä hetkellä en lähtisi, vaikka maksaisi mitä, koska lääkärintutkimuksien vuoksi en voi ajaa autoa/moottoripyörää, mutta jos saan kortin takaisin, niin pienellä vaivanpalkalla voisin lähteä, jos pystyisi samalla hoitamaan jotain omia asioita.
100km ajoa (50km/suunta).
Jos kulutus esim. 7l/100km * 1.8e = 12,6e.
Eli 15e bensoista olis kohtuullinen tolla kulutuksella pelkistä (!) bensoista.
Jos itse tarvitsisin kyytiä, niin 20e kyllä minimissään antaisin, jos joku noin pitkälle viittis heittää ilman, että itsellä on mitään asiaa sinne.
Vietän aikaani täysipäisten ihmisten kanssa, esim ystäväni osaavat pyytämättä tarjota maksua tai vastapalvelusta.