Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imatralainen Birgitta Hoffrén, 62, sai potkut Stora Ensolta yli 30 vuoden jälkeen, edes lähtökahveja ei juotu

Vierailija
29.06.2024 |

Laboratoriossa työskennellyt Birgitta Hoffrén koki nöyryyttävänä sen, että työvelvoite päättyi välittömästi. Hoffrénia mietityttää nyt, miten hän pärjää taloudellisesti: Tämä irtisanominen on mielessä koko ajan.

https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/6878157?utm_term=Autofeed&utm_me…

Kommentit (290)

Vierailija
221/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette harhaisia jos kuvittelette että työ on mitään muuta kuin työ. Ymmärrän sen harhan kyllä. Olen itsekin sortunut joskus kuvittelemaan liikoja. Työ voi alkaa tuntumaan lähes kodilta. Mutta sitten kun on lähtenyt niin tajuaa ettei siinä ikinä ollutkaan mitään ihmeellistä.

Outoa miten ihmiset vain hyväksyvät sen että iso osa elämää menee jonkun tehtaan rattaissa. Usein liian pienellä palkalla. Vähemmän tunteja, pidemmät lomat ja parempi palkka, siinä nyt alkuun mitä pitää parantaa. Ja tehtaan sisäinen palkkaus tasa-arvoisempi. Ja että ketään ei työnnetä pihalle ihan noin vain yhtäkkiä tylysti.

Onko se sitten parempi kun tehdas lopetetaan kun ei kannata, palkkakustannukset liian isot. Näinhän on Suomessa käynyt. Onko parempi olla sitten työttömänä.

Vierailija
222/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ihmiset ollaan erilaisia. Moni potkut saaneista ei halua kakkukahveja ja saattaisi kokea sen jopa pottuiluna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi ymmärtää, ettei työmaailmassa ole mitään merkitystä, oletko ollut vuoden tai 30 töissä. Jos työsuhde päättyy, se päättyy. Työnantajan näkökulmasta ainoita muuttujia on irtisanomisajan pituus ja mahdolliset muut rahalliset vaikutukset.

Itse en edes haluaisi jäähyväiskahveja, jos kenkää tulee (meillä on YT:t). Ovi kiinni takana ja gl hf. Toisaalta en myöskään juo kahvia, Irtisanominen tuntuu pahalta yksinään, sitä ei saa kaffeilla paremmaksi, vaikka dopamiinipuoli hetken tykkäisikin. Toisaalta myös Stora Enso ulkoistaa hommia ties minne rahallisten säästöjen perässä miettimättä toiminnan tehoa, huoltovarmuutta tai muita seikkoja, joten kenkää on varmana Suomessa tulossa vielä lisää, valitettavasti.

Vierailija
224/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hieno hallitusohjelma.

t.hallitus

Se on kylläkin aivan paska se teidän "ohjelma"

Vierailija
225/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasta lautaan, mummot hautaan!

Vierailija
226/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Birgittaa nuorempi ihminen ja mä oon ihan erilaiseen kulttuuriin tottunut. En olisi edes odottanut lähtökahveja. Jos mua ei tarvita niin ei sitten, kiitos ja hei.

Kävin nuorena amk-tutkinnnon joka ei työllistänyt. Laina toki jäi ja on nyt maksettu. Toki koko ajan tein ihan eri alan hommaa, tosi pienipalkkaista. Kävin sitten toisen amk-tutkinnnon ja se työllisti. Perhe tässä nyt jäi perustamatta enkä ole ikinä edes haaveillut että samassa paikassa olisin 30 vuotta. Ei ihme että tämä Birgitan sukupolvi on uskaltanut tehdä lapsia. 

Jotenkin mä olen ollut koko aikuisikäni kiertolainen työelämässä. Joko en ole työllistynyt, palkka ollut ihan minimi ja nyt on kyllä töitä, mutta en tule tätä jaksamaan eläkeikään asti. En ole ikinä odottanut mitään työnantajilta. Koen olevani ihan korvattava. En edes haluaisi mitään kahveja juoda ja katsoa vaivaantuneita naamoja. 

Vierailija
227/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin siis tässähän on kyse vain Birgitan ylpeydestä."

Onneksi sinua saa kohdella miten tahansa, kun sinulla ei ole yhtään ylpeyttä. 

Vierailija
228/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kohtalo ja olisin jotkut lähtökahvit ottanut pelkkänä ilkeilynä työnantajan puolelta. Asun myös pikkukaupungissa ja lähellä eläkeikää ja onneksi olen osannut säästää koko työuran jälkeen. Oma ikäluokkani oli jo tehtaalta lähes kokonaan poistunut ja minä olin irtisanomisen myötä lähes viimeinen. Pari "korvaamatonta" jäi vielä. Paljon kurjempi tilanne oli nuoremmilla lapsiperheellisillä jolla lainat yms painamassa ja saivat lähteä kanssani samaan aikaan. 

Vierailija
229/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistit taas kommentoimassa. Ymmärrättekö että vain raha merkkaa tänä päivänä yritysmaailmassa. 

Vierailija
230/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boikottiin nämä firmat jotka eivät arvosta työntekijöitään pätkääkään... alkaa se hymy hyytyä kun asiakkaat jättävät yrityksen...

Ei mitään merkitystä. 

Vierailija
231/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nasta lautaan, mummot hautaan!

Ja papat myös, tasa-arvon vuoksi

Vierailija
232/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei sitten suostunut esimerkiksi puolen vuoden virkavapauteen ennen kuin fudut tuli, antaen näin mahdollisuutta ansiopäivärahan lisäpäiviin? Saa 'täyttä' rahaa varsinaiseen eläkeikään asti olemalla lepposasti työtön ilman huolen häivää.

Vierailija
233/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialistit taas kommentoimassa. Ymmärrättekö että vain raha merkkaa tänä päivänä yritysmaailmassa. 

Ymmärrän. Ja sehän tekeekin elämästä ihan hemmetin ankeaa, kun raha muka ratkaisee kaiken. Viis viihtyisyydestä. Kunhan halvalla saa. 

Vierailija
234/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin aikoinaan kärvistelemäön irtisanottuna vielä puoli vuotta töissä. Arvatkaa oliko motivaatiota sitten enää työntekoon, mutta kaikkensa piti vielä yrittää, että sai kiitettävät arvostelut työtodistukseen. 

Työtodistukseen ei saa laittaa mitään arvioita työn laadusta, vaan sellaisia pitää itse pyytää. Normaalisti todistuksessa lukee vain työtehtävät ja ajanjakso. Tuskin kellään on muutenkaan mahdollisuus pyytää tiettyä sanamuotoa, vaan se on sitten ihan työnantajan päätettävissä, kirjoittaako siihen 'kiitettävä' tai 'teki työnsä hyvin'. Jos olet ihan itse päättänyt kärvistellä puoli vuotta vain saadaksesi "kiitettävän työtodistuksen", niin luulisi ettet vinkuisi sen takia. Moni muu pärjää ihan hyvin niillä työtodistuksilla, joissa ei työn laatua arvioida. 

Vierailija
235/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kohtalo ja olisin jotkut lähtökahvit ottanut pelkkänä ilkeilynä työnantajan puolelta. Asun myös pikkukaupungissa ja lähellä eläkeikää ja onneksi olen osannut säästää koko työuran jälkeen. Oma ikäluokkani oli jo tehtaalta lähes kokonaan poistunut ja minä olin irtisanomisen myötä lähes viimeinen. Pari "korvaamatonta" jäi vielä. Paljon kurjempi tilanne oli nuoremmilla lapsiperheellisillä jolla lainat yms painamassa ja saivat lähteä kanssani samaan aikaan. 

Oli melko lystiä joo saada fudut kahden lapsen yksinhuoltajana yli 15 vuoden jälkeen. Oli vielä puolen vuoden työ velvoite. 

Vierailija
236/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma hyvinvointialueemme päätti ettei edes eläkkeelle jääviä muisteta enää lahjalla. Mikään kummoinen ei tähänkään asti mutta moni otti valtavana loukkauksena arvostuksen puutteen vuoksi. 

Vierailija
237/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boikottiin nämä firmat jotka eivät arvosta työntekijöitään pätkääkään... alkaa se hymy hyytyä kun asiakkaat jättävät yrityksen...

Ei mitään merkitystä. 

Ei niin, kun katson tuossa osakekehitystä niin näyttää sille, että on samanlainen herrojen pikku kerho mitä suomalaiset yritykset on, ne on pientä porukkaa varten kehitetty riistämään niin  työntekijöitä kuin siihen sijoittaviakin. Mitään kasvua ei ole eikä kehitystä, näperrellään ja ei tehdä elettäkään sen eteen että aidosti yritettäisiin menestyä, kunhan elättää sen kourallisia rikkaita porsaita, se riittää.

Vierailija
238/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään merkitystä. 

Ei niin, kun katson tuossa osakekehitystä niin näyttää sille, että on samanlainen herrojen pikku kerho mitä suomalaiset yritykset on, ne on pientä porukkaa varten kehitetty riistämään niin  työntekijöitä kuin siihen sijoittaviakin. Mitään kasvua ei ole eikä kehitystä, näperrellään ja ei tehdä elettäkään sen eteen että aidosti yritettäisiin menestyä, kunhan elättää sen kourallisia rikkaita porsaita, se riittää.

DEI akka tuhosi firman talouden ja Pirggo saa nyt maksaa.

Vierailija
239/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuokin valittaa? Hyvällä rahalla ennenaikaiselle eläkkeelle. 6kk palkka kotiin ja sitten 400 päivää ansiosidonnaista 2000€/kk. 

Hallitushan aikoo leikata ansiosidonnaista

Vierailija
240/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuokin valittaa? Hyvällä rahalla ennenaikaiselle eläkkeelle. 6kk palkka kotiin ja sitten 400 päivää ansiosidonnaista 2000€/kk. 

Hallitushan aikoo leikata ansiosidonnaista

Jos työttömyysjakso on alkanut ennen 1.9.2024 niin ei leikata. 

Birgitta pääsee eläkeputkeen eli lisäpäivillekin ikänsä puolesta. 

Mulla on itselläni sama tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä