Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imatralainen Birgitta Hoffrén, 62, sai potkut Stora Ensolta yli 30 vuoden jälkeen, edes lähtökahveja ei juotu

Vierailija
29.06.2024 |

Laboratoriossa työskennellyt Birgitta Hoffrén koki nöyryyttävänä sen, että työvelvoite päättyi välittömästi. Hoffrénia mietityttää nyt, miten hän pärjää taloudellisesti: Tämä irtisanominen on mielessä koko ajan.

https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/6878157?utm_term=Autofeed&utm_me…

Kommentit (290)

Vierailija
241/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

30v duunissa ja työnantaja katsoo, että tuolta me ei haluta mitään perinnöksi tuotantoon.

Sen sijaan että kiukuttelisi lehdessä, kannattaisi kartsoa peiliin.

Vierailija
242/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, 4 tuntia aikaa kerätä kamat ja luovuttaa tavarat. Pakotettiin irtisanoutumaan ja maksettiin        15 000e tilille kertakorvauksena.

En tajua mitä valitat.

6 kk x 2 000€= 12 000€ eikä työvelvoitetta irtisanomisaikana ja sait 15 000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtoporras palkitaan bonuksin ja kultaisin kädenpuristuksin, vaikka olisi sössinyt miten pahasti.

Vierailija
244/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birgitalla ei ole hätää taloudellisesti. Vaikka työvelvoite päättyi, palkka juoksee irtisanomisajan loppuun asti eli 6 kk. Sen jälkeen ansiosidonnaista 500 päivää, jonka jälkeen alkaa jo eläkeikä kolkutella ovella. Itse ottaisin rennosti, jos olisin Birgitta. On todennäköisesti pienen tauon ja loman ansainnut.

Ellei sitten Birgitta ole kuulunut työttömyyskassaan, mikä olisi kyllä melkoinen moka tässä taloustilanteessa.

Vierailija
245/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtoporras palkitaan bonuksin ja kultaisin kädenpuristuksin, vaikka olisi sössinyt miten pahasti.

Onko sulla hajuakaan mikä se kultainen kädenpuristus on?

Vierailija
246/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin aikoinaan kärvistelemäön irtisanottuna vielä puoli vuotta töissä. Arvatkaa oliko motivaatiota sitten enää työntekoon, mutta kaikkensa piti vielä yrittää, että sai kiitettävät arvostelut työtodistukseen. 

Työtodistukseen ei saa laittaa mitään arvioita työn laadusta, vaan sellaisia pitää itse pyytää. Normaalisti todistuksessa lukee vain työtehtävät ja ajanjakso. Tuskin kellään on muutenkaan mahdollisuus pyytää tiettyä sanamuotoa, vaan se on sitten ihan työnantajan päätettävissä, kirjoittaako siihen 'kiitettävä' tai 'teki työnsä hyvin'. Jos olet ihan itse päättänyt kärvistellä puoli vuotta vain saadaksesi "kiitettävän työtodistuksen", niin luulisi ettet vinkuisi sen takia. Moni muu pärjää ihan hyvin niillä työtodistuksilla, joissa ei työn laatua arvioida. 

No, enhän sentään hullu ollut. Olisinko ottanut 4 kk. karenssin kun olisin lähtenyt kesken työsuhteen.  Työttömänä ilman mitään tuloja 4 kk. Tämä oli tässä. En viitsi tyhmien kanssa kinata. Ja kaikenlisäksi nyt olen ihan tyytyväinen elämääni, enkä valita vaikka nautin loppupelissä pientä eläkettä. 

Vierailija
247/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30v duunissa ja työnantaja katsoo, että tuolta me ei haluta mitään perinnöksi tuotantoon.

Luultavasti viimeiset vuodet osaaminen loppui

Vierailija
248/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Birgitalla ei ole hätää taloudellisesti. Vaikka työvelvoite päättyi, palkka juoksee irtisanomisajan loppuun asti eli 6 kk. Sen jälkeen ansiosidonnaista 500 päivää, jonka jälkeen alkaa jo eläkeikä kolkutella ovella. Itse ottaisin rennosti, jos olisin Birgitta. On todennäköisesti pienen tauon ja loman ansainnut.

Ellei sitten Birgitta ole kuulunut työttömyyskassaan, mikä olisi kyllä melkoinen moka tässä taloustilanteessa.

Shinjuku voi olla lova kun rutiinit muuttuu. Mutta tämä voi olla hyvä hänelle. Tulot ookoo silti ja saa tehdä vapaasti elämällään mitä haluaa. 

Vierailija
249/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birgitta saanut noin 1,5 milj euroa palkkatuloja Storalta. Onko hassannuy kaikki, että yhteiskunnan pitää nyt elättää hänet? Ei sääliä näille kaiken saaneille. 

Vierailija
250/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on näitä 2 milj euron palkkatuloja nostaneiden kyyneleitä. on eletty yli varojen ja ajateltu, että hyvä palkkainen duuni on etuoikeus. ei mitään sääliä birkitalle. 

Vierailija
251/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla osaaminen loppui?

Vierailija
252/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1962 syntyneellä eläkeikä on 65 vuotta. Eli 6kk täyspalkan jälkeen 2 vuotta (500 pv) ansiosidonnaista ja puoli vuotta työmarkkinatukea. Mielestäni siedettävä kohtalo.

Ehkä jutun pointti olikin se, että miten yhtiö kohteli pitkäaikaista työntekijäänsä erotilanteessa. Siitä on itsellänikin kokemusta, valtio työnantajana rikkoi ainakin kaikkia mahdollisia työelämän eettisiä sääntöjä ja esti toimillaan myös uusien työpaikkojen saamisen. Ajoi siis lopulta köyhyyteen, pelkälle työmarkkinatuelle.

Vierailija
253/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaamisella ei ole juurikaan väliä, sillä siitä ei haluta maksaa. Riittää, että teet sen mitä on ohjeistettu.

Vierailija
254/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkistä työsuhteista kannatta pyrkiä eläkkeelle mahdollisimman aikaisin.

Mulle sydänlääkäri sanoi ettei pumpun takia enää eläkkeelle pääse, valita päätäsi. 

Se tehosi. 

Mutta eläkkeellä olemiseenkinkyllästyy. 

Vierailija
255/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin aikoinaan kärvistelemäön irtisanottuna vielä puoli vuotta töissä. Arvatkaa oliko motivaatiota sitten enää työntekoon, mutta kaikkensa piti vielä yrittää, että sai kiitettävät arvostelut työtodistukseen. 

Työtodistukseen ei saa laittaa mitään arvioita työn laadusta, vaan sellaisia pitää itse pyytää. Normaalisti todistuksessa lukee vain työtehtävät ja ajanjakso. Tuskin kellään on muutenkaan mahdollisuus pyytää tiettyä sanamuotoa, vaan se on sitten ihan työnantajan päätettävissä, kirjoittaako siihen 'kiitettävä' tai 'teki työnsä hyvin'. Jos olet ihan itse päättänyt kärvistellä puoli vuotta vain saadaksesi "kiitettävän työtodistuksen", niin luulisi ettet vinkuisi sen takia. Moni muu pärjää ihan hyvin niillä työtodistuksilla, joissa ei työn laatua arvioida. 

No, enhän sentään hullu ollut. Olisinko ottanut 4 kk. karenssin kun olisin lähtenyt kesken työsuhteen.  Työttömänä ilman mitään tuloja 4 kk. Tämä oli tässä. En viitsi tyhmien kanssa kinata. Ja kaikenlisäksi nyt olen ihan tyytyväinen elämääni, enkä valita vaikka nautin loppupelissä pientä eläkettä. 

Itse sinä kirjoitit, että "kaikkensa piti yrittää, että sai kiitettävät arvostelut". Ei sinun olisi tarvinnut yrittää kaikkeasi eikä lähteä kesken työsuhteen vaan tehdä ihan minimit. Että kukakohan se tyhmä tässä on ollut? Sinä. 

Vierailija
256/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkistä työsuhteista kannatta pyrkiä eläkkeelle mahdollisimman aikaisin.

Mikä on se tarpeeksi pitkä aika, josta voi aikaisin lähteä? Jos lähtee liian aikaisin, niin silloin ei ole pitkää työsuhdetta.  

Vierailija
257/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuokin valittaa? Hyvällä rahalla ennenaikaiselle eläkkeelle. 6kk palkka kotiin ja sitten 400 päivää ansiosidonnaista 2000€/kk. 

Mistä sä ton kaksi tonnia repäsit? Veikkaan että anssi on aika paljon vähemmän. Puhumatta siitä että eläke jää merkittävästi pienemmäksi kun ei ole töissä loppuun asti tai vaikka vähän yli eläkeiän. Jopa ilman superkarttumaa.

Minä jäin 55v työttömäksi. Ei ole kelvannut koulutettu ja osaava ihminen minnekään. Liian vanha vaikkei sitä aina suoraan sanota. Liian vanha mihin? Osaaminen päivitetty, terve ja työkykyinen. Jotain on  pahasti  vinksahtanut tässä yhteiskunnassa kun töihin ei kelpaa kuin alle 35v hakijat. Sano vat että olisi pulaa tekijöistä. ei siltä vaikuta!

Vierailija
258/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birgitalla ei liene hätäpäivää, ansiosidonnainen pv raha on hyvän matkaa päälle 2000€ ja eläkeikä alkaa tuossa tuokiossa.

Siivooja tai kaupan kassa vois olla tuossa tilanteessa kusessa!

Vierailija
259/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joko täällä ollaan tällekin kateellisia, kun sai potkut 30v jälkeen  ? Uskomatonta. 

TiIhan hyvin joku työtön työnhakija tai pätkätyöläinen voi olla kateellinen kun joku 62 vuotias on saanut olla jopa 30 vuotta samassa työpaikassa. 

No todellakin voidaan olla kateellisia, kun toinen on saanut olla 30v töissä ihan hyvällä, tai ainakin oikealla palkalla, ilmeisesti tehdä töitä omaan leppoisaan tahtiinsa sen verran kuin kahvilla/tupakalla ololta tai muuten vaan seurustelulta on ehtinyt. Todnäk Birgitankin ja työtovereittensa töistä leijonanosan on joutunut tekemään niska limassa raataen joku ilmaisharjoitteija tai vastaava. Vuosikymmeniä sitten töihin otetuilla ei ole mitään käsitystä nykyisen työelämän raadollisuudesta, kun on itse saanut nauttia koko työelämässä ajan menneen maailman eduista.

Vierailija
260/290 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on Birgitan työt taputeltu ja arvaatte varmaan maksajan loppuelämälle? Sehän on veronmaksaja, että itellenne ilkutte.

No onhan hänelle kertynyt myös työeläkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan