Miksi ette hae ruokia ruoka-avusta?
Kommentit (100)
Koska olen aina pitänyt talouteni vahvana säästämällä ettei tarvitse alentua käyttämään leipäjonoja.
Turvautuisin ruoka-apuun vasta jos en kerta kaikkiaan muuten enää pärjäisi.
Nyt olen saanut säästöä arkeeni sillä, että teen kaiken ruoan itse ja vähintään kolmena päivänä viikossa syön erityisen halpaa ruokaa kuten itse tehtyä hernekeittoa tai jotain linsseistä tai soijarouheesta. Joka päivä illalliseksi puuroa marjoilla. Hävikkiä ei enää tule yhtään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakasseja saa ilmaiseksi jakopisteistä. Niitä saa kuka vain oli köyhä tai rikas
Älä valehtele! Suurimmassa osassa jakopaikkakunnista pitää hakea ruokaseteli sitä varten. Siinä tarkistetaan tulot.
Se, että Hesassa on tietty tapa jaella kysymättä tuloja, ei pidä paikkaansa muualla.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000010109059.html
https://operaatioruokakassi.fi/
Ei spr yms. kysele tuloja, herätkää nyt
Älä valehtele! Jyväskylässä ainakin tarvitaan ruokaseteli.
No Jykylä onkin hikinen takapajula. Ei muualla kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen aina pitänyt talouteni vahvana säästämällä ettei tarvitse alentua käyttämään leipäjonoja.
Ei se määritä kenenkään arvoa ihmisenä hakeeko ruokansa leipäjonosta vai kaupasta. Kerrot vain itsestäsi tuolla kommentilla.
Koska se on huonolaatuista ja olen työssäkäyvä köyhä. Olen usein töissä silloin, kun ruokajako olisi. Vapaa ja lepo on aina tarpeeseen, tuntuu uuvuttavalta, että vapaalla pitäisi järjestää ja lähteä jonottamaan.
säästän n 3000 e vuodessa kun käyn 2 kertoo viikossa ruoka-avussa, ilmaislounaitakin olisi ja aamupala vaan en jaksa käyvvä vaikka ruoka apuun on 300 metriä
Vierailija kirjoitti:
Tarvii sossun päätöksen toimeentulotuesta meilläpäin.
sitten se on laitonta. koska kela-kautta sosiaalitoimen asiakkuustiedot ovat salasspidettäviä. asiakkuustieto ei voi eikä saa välittyä kolmansille tahoille. ruokajakellun pyyntö tai vaatmimus rikkoo lakia.
Ei tulisi mieleenkään hakea. Käyn duunissa ja maksan ostokseni itse.
Ei ole tarvetta säästää. Ruokajonoissa seisominen ei sovi imagolleni.
Ihmettelen miksi ruoka-avun jonoissa on 80 % muualta tulleita? Eikö tuet ja matalapalkka-alojen palkat olekaan riittäviä? Ja kaikkein tärkein asia, miten suomalaiset enää pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se määritä kenenkään arvoa ihmisenä hakeeko ruokansa leipäjonosta vai kaupasta. Kerrot vain itsestäsi tuolla kommentilla.
Itse en ainakaan halua hakeutua ruokakassia jonottamaan narkkareiden, juoppojen ja muiden yhteiskunnan hylkiöiden kanssa. Muiden vastuuttomuus ei ole minun vikani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan halua hakeutua ruokakassia jonottamaan narkkareiden, juoppojen ja muiden yhteiskunnan hylkiöiden kanssa. Muiden vastuuttomuus ei ole minun vikani.
eläkeläiset joutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakasseja saa ilmaiseksi jakopisteistä. Niitä saa kuka vain oli köyhä tai rikas
Kyllä, viimeksi näin kun haettiin ruokakassi ja leipää jakopisteestä ja sitten ajoivat viereiseen kauppaan hakemaan loput mitä tarvitsivat
Ai, onko se niin, että jos käy ruokajonossa, ei sen enempää saa syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Itse ostan ennemmin kaupasta punalaputettuja tuotteita vaikka siinäkin leimautuu.
Kaikki eivät asu Helsingissä. Monella paikkakunnalla ruokajakelua on vain kerran vuodessa, ja silloinkin tilitiedot käydään tarkkaan läpi.
Pelastusarmeija ei jaa suomalaisille.
Mitä jauhat jostain Jyväskylästä? Suurin osa saa ilman mitään helsingissä, espoossa, vantaalla, tampereella ja turussa. Hikistä Jyväskylää ei edes lasketa