Miksi ette hae ruokia ruoka-avusta?
Kommentit (100)
Me hakee ravintolaan ja tehdä lounas asiakkale.
Jakopaikka on sellaisessa paikassa että pitäis mennä bussis. Ei ole rahaa matkaan.
Pitäis olla pizzaa, hampparia ja piirakkaa. En osaa laittaa ruokaa enkä viitsi opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakasseja saa ilmaiseksi jakopisteistä. Niitä saa kuka vain oli köyhä tai rikas
Älä valehtele! Suurimmassa osassa jakopaikkakunnista pitää hakea ruokaseteli sitä varten. Siinä tarkistetaan tulot.
Se, että Hesassa on tietty tapa jaella kysymättä tuloja, ei pidä paikkaansa muualla.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000010109059.html
https://operaatioruokakassi.fi/
Ei spr yms. kysele tuloja, herätkää nyt
Monta tuhatta.. :D
Nykyään on huonot eväät ruokajonosta.
Minun ei tarvitse. On varaa ostaa ruoat kaupasta omalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin tuntuu olevan sen verran nirsoa porukkaa, että ainakin leivät näkyy lentävän pitkin pusikoita. Voisi sentään roskiin laittaa mutta ei. Sitten rotat juoksee pitkin pihoja.
Ne on niitä ukrainalaisia joille ei kelpaa, täällä menevät jonojen ohi eivätkä ota edes vuoronumeroa ja sitten tutkivat mitä saivat ja heittävät menemään. Kyllä niille jonottajat ovat sanoneet monet kerrat, jos olisin jakamassa en antaisi tuollaisilla ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse. On varaa ostaa ruoat kaupasta omalla rahalla.
Niin minullakin mutta säästän nekin rahat matkusteluun;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokakasseja saa ilmaiseksi jakopisteistä. Niitä saa kuka vain oli köyhä tai rikas
Ei ainakaan täällä. Pitää olla päätös toimeentulotuesta ja päätös diakonilta tai sossusta. Se on vain tarvitseville.
Tarkoitatko niitä sossun lappuja joilla saa kaupasta hakea, vai niitä ruuan jakopiseitä joihin tulee kauppojen ylijäämää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan täällä. Pitää olla päätös toimeentulotuesta ja päätös diakonilta tai sossusta. Se on vain tarvitseville.
Täällä saa kuka vaan, toki SPR jakaa eikä kysele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pystyn ostamaan ja maksamaan ruokani itse. Jätän ruoka-avun niitä tosissaan tarvitseville.
Miksi ihmeessä? Ei ihme että olet köyhä
Olen eri. En ole köyhä mutta rahaa ei ole paljon. Mutta en hae vanhaa ,haluan syödä tuoretta ruokaa, siksi ostan ruuat kaupasta.
Ei pääse Mersulla ihan oven eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse Mersulla ihan oven eteen.
Mersu on eläkepappojen auto, ei jatkoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele! Suurimmassa osassa jakopaikkakunnista pitää hakea ruokaseteli sitä varten. Siinä tarkistetaan tulot.
Se, että Hesassa on tietty tapa jaella kysymättä tuloja, ei pidä paikkaansa muualla.
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000010109059.html
https://operaatioruokakassi.fi/
Ei spr yms. kysele tuloja, herätkää nyt
Älä valehtele! Jyväskylässä ainakin tarvitaan ruokaseteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko niitä sossun lappuja joilla saa kaupasta hakea, vai niitä ruuan jakopiseitä joihin tulee kauppojen ylijäämää
Kauppojen ylijäämäruokia varten tarvitaan ruokaseteli.
Ei ainakaan täällä saa mitään sossun lappuja kauppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn mielummin kaupassa. Ei ole tarvetta ruoka-avulle.
Eikä työtä tekevänä sellaisessa edes pystyis käymään. Eikö ne ole päivisin?
Eikös kaikki ole nykyään etätöissä?
Olen minäkin, mutta en mä ruokajonoon voi työaikana lähteä. Eikä sitä ruokaa ole hyvätuloisille tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvii sossun päätöksen toimeentulotuesta meilläpäin.
Höpö höpö
Näin on (ainakin ollut) Jyväskylässä.
On laitonta kysellä ihmisiltä yhtään mitään jaossa eli urbaani legenda on tuo
Älä valehtele! Jyväskylässä ainakin tarvitaan lappu, jonka saadakseen pitää olla sossun tai diakonin päätös ja tt-tuki. Ei sitä rikkaille jaella.
Ruoka-apu Lyydian maksuton ja vastikkeeton ruokakassijako. Ruokakassin saa ainoastaan Jyväskylän seurakunnan diakonin kirjoittamaa ruokaseteliä vastaan. Ruokakassit ovat valmiiksi pakattuja ja niiden sisältöön ei voi vaikuttaa. Ruokakassin voi hakea ruokasetelillä joka toinen viikko. HUOM! Kesäaika ei tuo muutoksia.
Saako sieltä leipäjonoista vaan herkkuja, tyyliin keksejä ja karkkia? Rutiköyhä anoppini käy niissä ja on aina raahaamassa meille karkkia, siis oikeasti kassikaupalla.
Haluaisin hahmottaa että pakottaako ne siellä herkkuja käteen vai keräileekö anoppini niitä kaappeihinsa jemmaan. Ei siis itse voi syödä sokeria niin ihmettelen. Koska ei mekään niitä vanhentuneita keksejä kaivata, saisi jättää ne sinne.
Minä olen kyllä sitä mieltä, että nämä ruokakassien jakelut saisi lopettaa koska apu ei tavoita kaikkia tarvitsijoita ja ruokaa hakevat sellaisetkin, jotka kyllä pystyisivät itse ruokansa ostamaan. Ruoka-apua tarvitseville ostokortteja kauppaan.
Eikös kaikki ole nykyään etätöissä?