Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette hae ruokia ruoka-avusta?

Vierailija
28.06.2024 |

Itse säästä monta tuhatta euroa hakemalla

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii sossun päätöksen toimeentulotuesta meilläpäin.

Vierailija
2/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä joillakin on vielä ripaus moraalia tallella ja halu tulla toimeen omillamme ja toivoa samalla, että apu kohdentuu heitä kohtaan, jotka sitä eniten tarvitsevat

Sinkkumies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä joillakin on vielä ripaus moraalia tallella ja halu tulla toimeen omillamme ja toivoa samalla, että apu kohdentuu heitä kohtaan, jotka sitä eniten tarvitsevat

Sinkkumies

Moraalilla ei laskuja maksella

Vierailija
4/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakasseja saa ilmaiseksi jakopisteistä. Niitä saa kuka vain oli köyhä tai rikas

Vierailija
5/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pystyn ostamaan ja maksamaan ruokani itse. Jätän ruoka-avun niitä tosissaan tarvitseville.

Vierailija
6/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meidän kunnan ruokajako on surkea. 

Huoneenlämmössä pidetään maitotuotteita kesälläkin, ryyneistä tuli kuoriaisia viimeksi kun hain. Jonossa ohitellaan, työntekijät eivät uskalla puuttua. 

Ne samat tuotteet saa kaupasta vitosella, ei maksa vaivaa. 

Vierailija
7/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään sieltä saa niin vähän etten viitsi vaivautua, kylmäketju katkennut menee pakki sekaisin, leivissä voi olla hometta, vihannekset ovat mätiä ja kolhiintuneita.

Vierailija
8/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole täällä. Ja ahdistaa ajatuskin siitä. Kilometrien päässä voi olla joku kuulusteludiakoni ja pitäisi olla erikseen paperit tulosteena sinne, kuten tukea hakiessa. Heidän maksusitoumuskauppa on kaukaisessa kaupunginosassa myös. Ruoat varmaan pilaantusivat myös helteellä kuljetettaessa ja paino olisi liikaa. En usko että vanhukset jaksaisivat sitä myös tai sairaat.

Vierailija
9/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pystyn ostamaan ja maksamaan ruokani itse. Jätän ruoka-avun niitä tosissaan tarvitseville.

Miksi ihmeessä? Ei ihme että olet köyhä

Vierailija
10/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta ainakaan nyt,tuskin tulevaisuudessakaan,koska rahaa on.

Vierailija
11/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole täällä. Ja ahdistaa ajatuskin siitä. Kilometrien päässä voi olla joku kuulusteludiakoni ja pitäisi olla erikseen paperit tulosteena sinne, kuten tukea hakiessa. Heidän maksusitoumuskauppa on kaukaisessa kaupunginosassa myös. Ruoat varmaan pilaantusivat myös helteellä kuljetettaessa ja paino olisi liikaa. En usko että vanhukset jaksaisivat sitä myös tai sairaat.

Kuka vaan saa sieltä kassit, ei kysytä mitään

Vierailija
12/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn täällä stadissa 3-4 eri jakopisteessä samana päivänä, helposti saa viikon ruuat ilmaiseksi

Vierailija
13/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin tuntuu olevan sen verran nirsoa porukkaa, että ainakin leivät näkyy lentävän pitkin pusikoita. Voisi sentään roskiin laittaa mutta ei. Sitten rotat juoksee pitkin pihoja.

Vierailija
14/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mieluummin kaupassa ja ostan hyvää, tuoretta ruokaa.

Vierailija
15/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse, vaikka köyhä olenkin. Lisäksi haluan itse valita, mitä syön. Mulla on sairauksia, joiden vuoksi mulla on tietyn tyyppinen ruokavalio.

Vierailija
16/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin ruoka-apu 25 kilsan päässä ja sinne pitäisi mennä bussilla. En halua tuhlata rahaa bussilippuihin.

Vierailija
17/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvii sossun päätöksen toimeentulotuesta meilläpäin.

Höpö höpö

Näin on (ainakin ollut) Jyväskylässä.

Vierailija
18/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn mieluummin kaupassa ja ostan hyvää, tuoretta ruokaa.

Sit pysyt köyhänä

Vierailija
19/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Moraalilla ei laskuja maksella

Mutta moraalilla pidän ainakin itse omaa päätäni kunnossa; silläkin oma hintansa. Tunne siitä, että kuvittelee ja luulee hallitsevansa omaa elämäänsä kieltätymällä tarjotusta auttaa jaksamaan. Olen varmasti onnekas ja riittävän hyväosainen -koputtaa puuta- ettei minun  ainakaan tällä hetkellä tarvitse, eikä ole tarvinnut käydä leipäjonossa.

Silti olen sitä mieltä. että jos leipäjonossa käynnistä tulee tapa, joka kestää toistaiseksi ilman, että edes yrittäsi pyrkiä sieltä pois, niin minusta jokin on pielessä. Avun pyytämisessä ja vastaanottamisessa ei ole mitään pahaa ja väärää mutta pyrkimys pitäsi olla, että avunsaaminen ei jäisi pysyväksi tilaksi, ellei se ole välttämätöntä. 

Sinkkumiies

Vierailija
20/100 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huonosti parkkipaikkoja jaossa ja ruoka on huonoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä