Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kouluttaudutte matalapalkka-alalle ja itkette kun palkka on pieni?

Vierailija
28.06.2024 |

Miten joku voi olla noin tyhmä. Katkeroituu palkastaan vaikka se on ollut tiedossa. Palkat on julkisia.

Kommentit (388)

Vierailija
221/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ikinä osaa vastata että kuka ne huonopalkkaiset työt sitten tekee. 

Kaikki osaa vastata tuohon ja myös vastaa. Sinä vain kieltäydyt ymmärtämästä ja kuulemasta, se on ongelma, mutta onneksi vain sulle itsellesi.

Katsoa, kun ne palkat nousee heti, jos porukka ei enää mene niihin töihin. Niin kauan kuin työt tulee tehdyksi matalallakin palkalla, ei ole tarvetta nostaa palkkoja. 

Se matala palkka on ihan niiden työssä olevien omaa syytä, jos ette mene, palkka nousee.

Mutta voithan jatkaa kitinää, kunhan muistat ettei sulla ole varaa kitistä. Se on ihan oma valinta. Huono palkkasi on omaa syytäsi, jos et menisi, palkka nousisi kunnes työt tulisi jälleen tehdyksi.

Koko ajan huudetaan työvoimapulaa, mutta matalapalkka-alojen palkat eivät nouse eikä kaikille ole tarjolla kokopäivätyötä.

Vierailija
222/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kaikki kouluttautuu lääkäreiksi ja lakimiehiksi niin kuka tekee siivoojien, lähihoitajien, bussikuskien ym työt? 

Tolla menttaliteetilläkö valitsit oman alasi? Voi ei, Jonna haki lääkäriksi, Noora lakimieheksi, Laurasta tulee insinööri, Suvi pääsi kauppikseen, no mun pitää sitten mennä siivoojaksi, kun jonkun pitää tehdä niitten hommat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä miellä tätä raksaduunia mitä juuri nyt teen matalapalkkaiseksi. Ihan tyytyväinen olen tähän 55000 euron vuosituloon. Kyllä mä tällä asuntolainani pystyn maksamaan. 

Vierailija
224/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kaikki kouluttautuu lääkäreiksi ja lakimiehiksi niin kuka tekee siivoojien, lähihoitajien, bussikuskien ym työt? 

Jos kaikki on lääkäreitä kuka valmistaa auton jolla lääkäri menee hoitamaan toisia lääkäreitä. 

AP: Muista ettet mene enää ikinä lääkäriin, sillä siellä on niitä tyhmiä hoitajia jotka ei kouluttautuneet lääköreiksi. 

Ai että kuinka nautin kun AI vie teidän työpaikat. AI vie myös lääkärien työpaikat.  

Vierailija
225/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette ala huippu urheilijoiksi. Tienestit miljoonia. Ei kun harjoittelemaan.

Myös musiikki ja elokuva alalla maksetaan hyvin.

Kysymys oli ilmeisesti aika nuoren ihmisen tekemä.

No mikä ettei vaikkapa elokuva-alalle? Sieltä löytyy vaikka millä mitalla erilaisia ammatteja kuten tuottaja, ohjaaja, kuvaussuunnittelija, lavastaja, puvustaja ja casting-johtaja. Huippu-urheilijaksi toki vaikeampi päästä, mutta jos urheilu kiinnostaa niin vaikkapa personal trainer, urheilutoimittaja tai urheiluun erikoistunut valokuvaaja.

Ei elokuva-alallakaan kaikissa töissä ole erityisen hyvä palkka ja itseasiassa olen kouluttautunut mediapuolelle. Työn sisältö ja merkityksellisyys tosin korvaisivat vaikkei palkka olisikaan päätähuimaava.eri

Ei kaikissa, mutta todennäköisesti parempi kuin siivoojan töissä ja bussikuskin töissä. Ja toki ennen opiskelua kannattaa juuri punnita tarkkaan tuota tulevaa palkkausta ja työn mielekkyyttä.

Sehän tässä onkin se kuuluisa katkera pala, kun työn mielekkyys ja merkityksellisyys olivat tärkeimmät kriteerit enkä tosin erityisemmin perehtynyt palkkaukseen, koska palkat vaihtelevat työnkuvasta ja vastuutasosta riippuen. Kuitenkin löydän itseni aivan eri alan työstä, joka on hyvin kaukana siitä mikä on minulle motivoivaa. Jotenkin se, että olen aina asennoitunut työhön niin, että intohimoa kohti ja useamman intohimotutkinnon opiskeltuani joudun ajatuspesun kohteeksi, jossa työllä ei saisi olla väliä ja kunhan harrastaa jotakin kivaa hitusen ohessa. Ei edelleenkään istu ajatusmaailmaani. Tosin irtisanouduin aamulla, joten vaikuttaa siltä ettei lähitulevaisuudessa ole varaa myöskään harrastaa.

Vierailija
226/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 prossaa tekee töitä,muut on kusetus porukkaa.

Vierailija
227/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi hyvin palkattu työ, jossa ei tarvitse istua päivät pitkät vaan saa tehdä jotain ihan fyysisesti?

Vierailija
228/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvin palkattu työ, jossa ei tarvitse istua päivät pitkät vaan saa tehdä jotain ihan fyysisesti?

Joissain tieteellisissä aloissa, kuten biologia, geologia tai ympäristötiede, tutkijat tekevät kenttätöitä, jotka voivat sisältää maastossa liikkumista, näytteiden keräämistä ja havaintojen tekemistä. Merentutkijat voivat tehdä tutkimusta merellä tai rannikolla, kuten ottaa vesinäytteitä, seurata meriympäristön tilaa ja kerätä tietoa merenelävistä. Geologit tekevät kenttätutkimuksia maaperän, kallioiden ja luonnonvarojen arvioimiseksi. He voivat työskennellä maastossa, tehdä näytteenottoa ja osallistua kartoitustyöhön.

Vierailija
229/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän sanahan on hankkia tulonsa useammasta lähteestä. Kuten varsinainen palkkatyö, yrittäjyyttä ohessa ja jos intoa ja jaksamista löytyy niin passiivisia tulonlähteistä. Kummasti sitäkin ajatusta kuitenkin vastustetaan ja oletetaan, että on vaihtamassa alaa, kun harkitsee eri sivutulo vaihtoehtoja. Minulla on yrittäjän sydän, mutta palkkatyöläisen taloustilanne ja mentaliteetti, jossa yhteityö on voimaa😂

Pointtina siis ettei tulojen tarvitse välttämättä tulla pelkästään yhdestä palkkatyöstä. Silloin on kaivattua vaihteluakin luvassa.

Vierailija
230/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstatrollin mielestä nuo vaan "tapahtuvat itsestään". Ilmeisesti pää sen verran korkealla pilvissä, että hapenpuute on jo näivettänyt aivot, kun ei näe, mitä ympärillä tapahtuu.

Vierailija
231/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstatrollin mielestä nuo vaan "tapahtuvat itsestään". Ilmeisesti pää sen verran korkealla pilvissä, että hapenpuute on jo näivettänyt aivot, kun ei näe, mitä ympärillä tapahtuu.

Aloituksen kysymys ei ollut, että jos kaikki kouluttautuu lääkäreiksi ja lakimiehiksi niin kuka tekee siivoojien, lähihoitajien, bussikuskien ym työt? 

Kysymys oli, että miksi juuri sinä päätät lähteä tuollaiselle alalle kun kerta tiedät, että se on huonosti palkattu ala?

Ei kai kukaan täysjärkinen ihminen tee uravalintaan sillä perusteella, että minä tässä nyt uhraudun tekemään näitä surkeasti palkattuja, ikäviä hommia ja annan muille mahdollisuuden opiskella johonkin mukavampaan duunin.

Vierailija
232/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän sanahan on hankkia tulonsa useammasta lähteestä. Kuten varsinainen palkkatyö, yrittäjyyttä ohessa ja jos intoa ja jaksamista löytyy niin passiivisia tulonlähteistä. Kummasti sitäkin ajatusta kuitenkin vastustetaan ja oletetaan, että on vaihtamassa alaa, kun harkitsee eri sivutulo vaihtoehtoja. Minulla on yrittäjän sydän, mutta palkkatyöläisen taloustilanne ja mentaliteetti, jossa yhteityö on voimaa😂

Pointtina siis ettei tulojen tarvitse välttämättä tulla pelkästään yhdestä palkkatyöstä. Silloin on kaivattua vaihteluakin luvassa.

Toisin sanoen, tarkoitus on luoda tilanne, jossa mitään palkkaa ei tarvitse maksaa tehdystä työstä ja sen päälle vielä sanoa, että syyllinen tilanteeseen on tämä työntekijä, koska "olisi pitänyt tehdä sitä ja tätämja tuota, jotta olisi saanut rahaa". Aika sairasta mielestäni. Oletko harkinnut (yrittää) hakea hoitoa tuohon onhelmaasi? Tosin, tuskin sitä saat, sillä tuollaisella asenteella on jo romutettu terveydenhuolto ja koulutus - eli ne oleelliset jutut, joita vaaditaan tasapainoisen, hyvinvoivan yhteiskunnan ylläpitoon.

Vierailija
233/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki on lääkäreitä kuka valmistaa auton jolla lääkäri menee hoitamaan toisia lääkäreitä. 

AP: Muista ettet mene enää ikinä lääkäriin, sillä siellä on niitä tyhmiä hoitajia jotka ei kouluttautuneet lääköreiksi. 

Ai että kuinka nautin kun AI vie teidän työpaikat. AI vie myös lääkärien työpaikat.

Mitä vähemmän sinulla on erikoisosaamista sitä helpommin AI vie sinun työsi. Fiksu ihminen osaa soveltaa niitä omia taitojaan myös muihin hommiin tarpeen tullen.

Vierailija
234/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Aloituksen kysymys ei ollut, että jos kaikki kouluttautuu lääkäreiksi ja lakimiehiksi niin kuka tekee siivoojien, lähihoitajien, bussikuskien ym työt? 

Kysymys oli, että miksi juuri sinä päätät lähteä tuollaiselle alalle kun kerta tiedät, että se on huonosti palkattu ala?

Ei kai kukaan täysjärkinen ihminen tee uravalintaan sillä perusteella, että minä tässä nyt uhraudun tekemään näitä surkeasti palkattuja, ikäviä hommia ja annan muille mahdollisuuden opiskella johonkin mukavampaan duunin."

Eli myönnät olevasi pelkkä trolli, joka ei muuta osaa, kuin tehdä typeriä, tarpeettomia valituksia...anteeksi, aloituksia, joiden ainoa tarkoitus on pönkittää olematonta itsetuntoasi?

Vierailija
235/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetaan kaikki kovapalkkaisiksi lakimiehiksi ja hoidetaan toistemme riita-asioita.

Vierailija
236/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on sinun ongelma kun teet uraa. 

No onhan. Jos olen lääkäri, niin kuka siivoaa leikkaussalit? Jos olen lakimies, kuka siivoaa toimistoni ja vessani? Entä kuka vie roskat kaatopaikalle? 

Etkö kouluttaudu tämän ongelman vuoksi? Kun mietit että kuka nämä työt tekee? Ei ole sun ongelma. 

Oletko ihan oikeasti noin järjettömän omahyväinen ja epäempaattinen? Vain oma napa kiinnostaa... 

Vierailija
237/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan. Jos olen lääkäri, niin kuka siivoaa leikkaussalit? Jos olen lakimies, kuka siivoaa toimistoni ja vessani? Entä kuka vie roskat kaatopaikalle? 

Etkö kouluttaudu tämän ongelman vuoksi? Kun mietit että kuka nämä työt tekee? Ei ole sun ongelma. 

Oletko ihan oikeasti noin järjettömän omahyväinen ja epäempaattinen? Vain oma napa kiinnostaa... 

En ole tuo, jolle vastasit, mutta kyllä uravalintaa tehdessäni minua nimenomaan kiinnostaa se oma napani ja teen ammattinvalintani sen perusteella mikä minua kiinnostaa ja sen perusteella, että siitä saa tarpeeksi palkkaa rahoittamaan sellaisen elämäntyylin, jonka koen sopivaksi itselleni. Oman napani lisäksi mietin myös sitä miten pystyn elättämään tulevaisuudessa mahdollisen jälkikasvuni.

Vierailija
238/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle vastasit, mutta kyll

Täällä nyt koko ajan joku tuntuu nostavan esille tuota, että jonkunhan ne matalapalkkaduunit on tehtävä. Mielestäni tuo on kuitenkin aika huono argumetti sille, että miksi itse on päättänyt tehdä näitä hommia, sillä eihän kukaan ole pakottamassa vasten tahtoa matalapalkka-alalle. Eli jos olet matalapalkka-alalla, se johtuu siitä, että olet jossain vaiheessa tehnyt täysin tietoisen valinnan kouluttautua näihin hommiin.

Vierailija
239/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen typerä aloitus. Matalapalkka-aloilla on eniten koulutus- ja työpaikkoja tarjolla. Ei kaikki voi olla lääkäreitä tai lakimiehiä, ei niitä koulutuspaikkojakaan rajattomasti ole. Pienipalkkaisille aloille yleensä lähinnä ajaudutaan, sieltä sitä duunia on otettava missä sitä on tarjolla.

Vierailija
240/388 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen, tarkoitus on luoda tilanne, jossa mitään palkkaa ei tarvitse maksaa tehdystä työstä ja sen päälle vielä sanoa, että syylli

Täältä sivusta huutelen, että ainakin täällä maaseudulla on ollut jo pitkään ihan tavallista, että tulot ovat useammasta lähteestä. On peltoviljelyä, marjanviljelyä, metsänhoitoa, talliyrittäjyyttä, lampuria, käsityöläisyyttä, pitopalvelua, majoituspalvelua, kesäkahvilaa ym... Ja siihen päälle käydään sitten vielä niissä varsinaisissa palkkatöissä! Kenenkään muiden sijoituksista en tiedä, mutta meillä se on neljäs tulonlähde. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi