Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työkokeilussa vaan sluibailla?

Vierailija
28.06.2024 |

Jos työkkäri pakottaa johonkin palkattomaan orjaduuniin mikä ei kiinnosta paskaakaan niin voiko ne työt tehä vaan mahollisimman huonosti? Tuleeko siitä jotain seuraamuksia? En todellakaan aio tehä ilmaseksi kunnolla mitään yhellekään firmalle lol

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työkokeilija innostui alasta ja pääsi meille oppisopimusopiskelijaksi. Valmistuttuaan työllistyi alalle, mutta paremmin palkattuun duuniin kuin meillä olisi ollut tarjolla.

Hyvä tyyppi.

Vierailija
62/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilusta ei edes saa todistusta, joten en suosittele

Kyllä joistain saa ja varmasti pyydettäessä saa

Joo todistuksen työkokeilusta, mutta ei sitä voi työnantajalle näyttää ellei halua rekrytoijan kategoriaan "luuseri". 

Niin, eihän työkokeilu automaattisesti ole työkokemusta, se on nimensäkin mukaisesti kokeilu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkokeilussa ja ihan samaa tein kuin muutkin tosin ilman palkkaa. Perehdytys oli että perehdyttäjä istui puoli päivää kahvikuppi kädessä työpisteeni pöydänreunalla ja juorusi jonninjoutavaa. Kun halusin varmistaa jotain juttuja, niin hän oli tyyliin: "öh juuri tästä asiastahan minä en varsinaisesti tiedä mitään" ja sitten jouduttiin soittamaan sille tyypille kotiin, joka näitä hoitaa normaalisti.

Pomo kehui ja antoi hyvää palautetta kuten niillä on tapana ja yritti saada mun työkokeilulle jopa jatkoaikaa (ei onnistunut, työkkäri ei suostunut) ja lupaili jopa palkkatyötä kokeilun jälkeen. Viimeisen viikon olin itse perehdyttäjänä uudelle työkokeilijalle. Opetin hänelle omaa työtäni koska olen k*setettava, nöyrä idiootti...

Vierailija
64/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kannattaa sluibailla, jos tavoitteena on työttömänä pysyminen. Muuten ei.

Uskooko joku vielä oikeasti saavansa työkokeilusta työpaikan?

Joo, ne on niitä aikuisia ketkä uskovat joulupukkiin.

Vierailija
65/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työkokeilussa ja ihan samaa tein kuin muutkin tosin ilman palkkaa. Perehdytys oli että perehdyttäjä istui puoli päivää kahvikuppi kädessä työpisteeni pöydänreunalla ja juorusi jonninjoutavaa. Kun halusin varmistaa jotain juttuja, niin hän oli tyyliin: "öh juuri tästä asiastahan minä en varsinaisesti tiedä mitään" ja sitten jouduttiin soittamaan sille tyypille kotiin, joka näitä hoitaa normaalisti.

Pomo kehui ja antoi hyvää palautetta kuten niillä on tapana ja yritti saada mun työkokeilulle jopa jatkoaikaa (ei onnistunut, työkkäri ei suostunut) ja lupaili jopa palkkatyötä kokeilun jälkeen. Viimeisen viikon olin itse perehdyttäjänä uudelle työkokeilijalle. Opetin hänelle omaa työtäni koska olen k*setettava, nöyrä idiootti...

Kai lähetit työantajalle 100 000€ konsultointipalkkiolaskun?

Vierailija
66/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan voi. Jos ei kiinnosta, ilmoitetaan työkkäriin. Muista sitten työkokeilussa "puhuttelu, esittely asia" siis tyyliin "herra esimies, työkokeilija nönnöö, antamanne tehtävä suoritettu".

Vierailija
67/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jatkossa työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei enää kelpaa sakkomaksuihin työttömistä, vain ansiotyö kelpaa.

Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksuja työttömistä 42 miljoonaa euroa jatkossa."

https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/6278341

Vierailija
68/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja pitää!

Vierailija
69/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollut kahdesti kuntouttavassa enkä mene uudestaan. Siellä on narkomaaneja, alkoholisteja ja mt ongelmaisia. Itse olin askartelemassa joulukortteja. Ohjaajat suhtautui meihin alentuvasti, yksi ohjaaja puhui avoimesti miten haluaisi olla muualla töissä ja hän olikin yhtenään sairaslomalla "selän" takia.

Kuntouttavaa työtoimintaa kannattaa vältellä kuin ruttoa. 

Totta on kuntouttavassa voi olla todella aika pohjalla olevaa porukkaa. Olin itse työvalmennussäätiöllä palkkatukitöissä, ja päihteiden käyttäjiä oli ja mt ongelmaisia, paitsi ihan ok tyyppejä osa kun uskalsi tutustua.

Siinä vaiheessa kun itse tarvitsin kuntouttavaa hain kunnalle, jossa ei ollut kumpiakaan. Toki muutamia velvoitetyöllistettyjä, mutta ihan töitä tekevää porukkaa. Pääsin itsekin kunnalle palkkatukitöihin kuntouttavan jälkeen ja viihdyin todella hyvin. Parasta päivässä oli käydä lounaalla työkavereiden kanssa. Tein siis jotakuinkin koulutustani ja aiempaa työkokemusta vastaavaa työtä. Tuolta tutut moikkailevat kadulla kohdatessa, joten suosittelen vähän valitsemaan sen mihin menee kuntouttavaan ja varmistelee mahdolliset työkokeilut ja palkkatukityöt samaan paikkaan.

Vierailija
70/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokeilu on kokeilu jossa katsotaan milhä tuo mahdollinen työ tuntuisi. Siinä ei ole työvelvoitetta koska se ei ole koeaika kyseiseen työhön.

Siinä ei yleensä saa edes henkilökohtaisia suojaimia tai työvaatteitakaan. Eikä ole edes laillista työnjohto oikeuttakaan. Olet vain tyyppi kadulta katsomassa työntekoa.

Vierailija
71/76 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kaltaiset hihhulit tulisi viedä työleirille.

Vierailija
72/76 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi työkokeilun kikkailla cv:hen (jos on oikeasti hyödyllinen tulevan haettavan työn kannalta) mainitsematta sen olevan työkokeilu.

Vierailija
73/76 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kannattaa sluibailla, jos tavoitteena on työttömänä pysyminen. Muuten ei.

Vaikka olisit maailman paras työntekijä, siitä ei tule mitään kiitosta tai merkintää.

Vierailija
74/76 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitin palotarkastajan paikalle ja yrityksen väki tyhjensi teknisiä tiloja romuista koko päivän, sitten joutuivat tilaamaan roskalavan kalliilla ja käyttämään osan toisesta päivästä sen täyttämiseen.

T sitä saa mitä tilaa

Vierailija
75/76 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.

Vierailija
76/76 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti kokeilu loppuu nopeasti. Työnantaja voi heittää heti pihalle ja takuulla  mainitsee loppupalautteessa ahkeruutesi.

Et ole siellä ilmaiseksi. Työttömyysturva + asumistuki + 9€/päivä.

Mikä asumistuki?

Alanko saamaan asumistukea jos menen työkokeiluun?