Yksinäinen. Kehtaatko sanoa tutuille että olet yksinäinen?
Kommentit (71)
En usko että selittelisin kenellekään jos on paljon tuttuja, joitakin ystäviä / tuttuja tai jos ei ole tuttuja. Eli pidän ne asiat omana tietona suureksi osaksi. Suurin osa ihmisistä ei tajua asiaa ja vetää omia johtopäätöksiä - mistä vaan asiasta. Sen osaan sanoa onko kiinnostusta / aikaa uuteen tuttuun vai ei. Ja miksi. Sukulaisten yhteydenpidosta voi palstalla erikseen jutella, serkku sitä tai tätä. Ihmisten yksinelosta sinkkuna voidaan jutella myös. On ihmisiä jotka kokevat itsensä meluavassa porukassa yksinäiseksi tai yksinäisemmäksi, kuin se että on yhden tai parin tutun seurassa, tai itsekseen. Haluaa ehkä tulla huomatuksi ja kuulluksi, kuulla toistakin. Jos hukkuu laumaan tai kaupunkiin, silloin siellä ehkä sitten on liikaa väkeä.
Kehtaisin, mutta miksi sanoisin? En halua kenenkään olevan kanssani säälistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se asia kuuluisi joillekin hyvänpäiväntutuille? Korkeintaan ystäville kertoisin, mutta silloin en olisi enää yksinäinen. Sellainen paradoksi.
No ihan tavistutulle, esim työkaveri jne.
Voi ihmisellä olla ystäviä, mutta silti on yksinäinen. Itselläni pari ystävää jota näen ehkä 2kk välein. Muuten olen todella yksin Heillä omat perheet, menot, kumppanit. Kyllä he tietää et minäkin esim haluisin kumppanin, mutta eivät tiedä et miten yksinäisyys minua vaivaa, kun näyttelen yksin pärjäävää.
Voi kuule, sinä et ole yksinäinen etkä edes todella yksin. Ota tuosta pois nuo parin kk:n välein tapaamisetkin ja ole silloinkin yksin. Äläkä pidä yhteyttä puhelimitse tai somessakaan.
Sitten tiedät miltä tuntuu olla yksin ja yksinäinen
Kyllä koen olevani todella yksinäinen kaikki illat ja viikonloput kun en puhu kenellekään mitään. Lomat vietän aina yksin.
Sinä et voi kokemaani yksinäisyyden tunnetta poistaa vaikka päälläsi seisoisit. Jos joku on yksinäisempi kuin minä, se ei tarkoita että en voisi tuntea olevani yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisellä ihmisellä ei ole tuttujakaan. Jos olisi niin eihän hän olisi enää yksinäinen vaan ihminen jolla on sosiaalisia suhteita.
Yksinäinen voi olla vaikkei olisi täysin yksin. Ja yksin voi olla olematta yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kertoa omasta yksinäisyydestä kenellekään. Ihmiset alkavat vain karttaa sinua entistä enemmän, vaikka yksinäisyys ei olekaan mikään tartuntatauti.
Miksi ihmiset alkavat karttaa yksinäistä?
Niin ja siinä on ero onko yksinäinen vai yksin. Voi olla yksin ja onnellinen.
Tee lapsi niin et ehdi enää olla yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kertoa omasta yksinäisyydestä kenellekään. Ihmiset alkavat vain karttaa sinua entistä enemmän, vaikka yksinäisyys ei olekaan mikään tartuntatauti.
Jotain vikaa on oltava kun ei ole ystäviä.
Eräs tuttuni avautui minulle yksinäisyydestään. Koin tilanteen syyllistävänä ja kiusallisena. En todella keksinyt, miten olisin voinut lohduttaa häntä. Pakko myöntää, että tuli otettua etäisyyttä häneen, koska en halua enkä pysty toimimaan hänen seurantarpeidensa täyttäjänä.
Jos hän olisi ehdottanut minulle jotain hauskaa tekemistä, olisin saattanut lähteäkin.
Mille tutuille? Minähän olen yksinäinen.
Ovatko nämä kaikki naimisissa olevat, yksinäistä larppaavat jo onnistuneet hämärtämään käsitykset oikeasta yksinäisyydestä?
Naapurissa poikkean silloin tällöin ja sisko käy kääntymässä, siinä melkein kaikki. Jää kertomatta, sillä naapurille eikä siskollekaan voi kertoa paljoa omista asioista.
Miksi yksinäiset eivät löydä toisiaan?
Onko yksinäisille tapahtumia, missä voisi löytää ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Itse olen pannut merkille - yksinäinen ihminen kun minäkin olen - että sellaisillakin ihmisillä tuntuu riittävän ihmisiä, jotka ovat korostetun itsekeskeisiä tai esimerkiksi työpaikkakiusaajia. Epämiellyttävä tai asiatonkaan käytös muita kohtaan ei välttämättä aiheuta yksinäisyyttä, vaan päinvastoin houkuttelee seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehtaisi mennä sellaiseen?
Yksinäinen on aina yksin, ei ole ketään, jonka kanssa mennä jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka kehtaisi mennä sellaiseen?
No vaikka100 yksinäistä?
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisellä ihmisellä ei ole tuttujakaan. Jos olisi niin eihän hän olisi enää yksinäinen vaan ihminen jolla on sosiaalisia suhteita.
Voi olla tuttuja. Yksinäisyys voi olla olla myös laadullista, eli puuttuu sellaisia ihmissuhteita mitä itse toivoisi. Mulla on tuttuja (työkaverit) mutta eihän he mua vapaa-ajalle ja lomille seuraa, ei me eletä ja suunnitella elämää yhdessä eikä puhuta syvällisistä asioista.Sekin on raastavaa, että kun työaika päättyy, laskeutui hiljaisuus elämään. Sitä on yksin kotona tai lähtee yksin jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Tee lapsi niin et ehdi enää olla yksinäinen.
Kenen kanssa yksinäinen puolisoton sen niin helposti tekee?
Kaksi eri asiaa olla yksin tai olla yksinäinen, minä olen yksin ja sosialisoidun kun minulle sopii.