Yksinäinen. Kehtaatko sanoa tutuille että olet yksinäinen?
Kommentit (71)
ei ole edes tuttuja,joille kertoisi yksinäisyydestä, toisaalta ei ystäviä , ei ongelmia
kaikki vaan valittaa, tai sitten kehuu itseään ja saavutusiaan , ei jaksa kuunnellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yksinäiset eivät löydä toisiaan?
Onko yksinäisille tapahtumia, missä voisi löytää ystäviä?
Tarvitaan muutakin yhteistä kuin yksinäisyys että ihmiset viihtyvät keskenään. Eihän sinkuillekaan riitä vain se että ollaan sinkkuja, että voi alkaa parisuhteeseen. Yksinäisyys ei myöskään ole ominaisuus ihmisessä.
Mitä siinä menettäisi, jos menisi yksinäisten tilaisuuteen?
Tietenkin tarvitaan muutakin yhteistä kuin yksinäisyys/sinkkuus jne, niinkuin jokaisessa ihmissuhteessa.
,
Vierailija kirjoitti:
Kaksi eri asiaa olla yksin tai olla yksinäinen, minä olen yksin ja sosialisoidun kun minulle sopii.
Minä jään jostain syystä ulkopuoliseksi seurassakin. Kestän yksinäisyyttäni paremmin silloin, kun olen yksin. Toisten seurassa se on vielä kamalampaa: kukaan ei huomioi, ketään ei kiinnosta. Parempi tosiaan olla vaikka metsässä.
Onko yksinäiset tinderissä yms jutuissa etsimässä seuraa?
En. Esitän heille että mulla on kavereita ja menoja. Oikeasti kavereita ei ole ollut 17 vuoteen ja kaiken vapaa-aikani vietän yksin kotona.
Olen vain hiljaa erilaisista yksin pohdittavista ajatuksistani eri tilanteissa tapaamieni tuttavien kanssa, enkä pyydä heiltä mitään. Ei kannata ottaa esille valitaankoTrump tai Biden, tai pyytää kylään. Syntyy ristiriitatilanteita. Kalenteri täynnä matkoja, seuratoimintaa, tapaamisia liiankin kanssa. Ystävyyttä en kaipaa, koska siihen liittyy aina liian paljon toisen toiveiden täyttämistä ilman vastavuoroisuutta. Ihmisenä ihmisten joukossa, mutta ajatuksin yksin. Tyytyväinen ratkaisuuni.
Olen kertonut, koska yksinäisyyteni johtuu siitä, että olen kuolemalle menettänyt ystäväni ja sukulaiset, on ollut
tosi yksinäinen kesä, mutta jaksan jotenkin joka päivä toivoa, että elämällä olisi minullekin jotain iloa vielä. N 60 v
Eipä ole ketään kelle kertoisin. Kamala ajatuskin ottaa asia esille esim. työpaikan ruokatauolla. Ei kukaan halua kuulla, yksinäisyys on kuin tarttuva tauti, sitä kaihdetaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ketään kelle kertoisin. Kamala ajatuskin ottaa asia esille esim. työpaikan ruokatauolla. Ei kukaan halua kuulla, yksinäisyys on kuin tarttuva tauti, sitä kaihdetaan.
Ihmiset ovat julmia. Mistä tällainen julmuus yksinäistä kohtaan voisi johtua?
Ei kannata kertoa, jos ei halua kokea alentuvaa päivittelevää sääliä.
T. Sivusta kuullut
Jos ihmiset tietävät, että joku on yksinäinen tai kärsii yksinäisyydestä, niin miksi he eivät pyydä häntä mukaan esim. viettämään iltaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset tietävät, että joku on yksinäinen tai kärsii yksinäisyydestä, niin miksi he eivät pyydä häntä mukaan esim. viettämään iltaa?
Hyvä kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kertoa omasta yksinäisyydestä kenellekään. Ihmiset alkavat vain karttaa sinua entistä enemmän, vaikka yksinäisyys ei olekaan mikään tartuntatauti.
Miksi ihmiset alkavat karttaa yksinäistä?
Jotain vikaa on oltava kun ei ole ystäviä.
Noin moni ajattelee. Yksinäisellä on myös liian alhainen sosiaalinen status ja ei haluta itseä yhdistettävän sellaiseen. Karusti sanottuna: ei haluta näyttäytyä luuserin seurassa ettei kukaan vaan luule, että minäkin olen sellainen luuseri (ja sosiaalinen status laske). Itsekin olen siis yksinäinen ja tähän ilmiöön törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kertoa omasta yksinäisyydestä kenellekään. Ihmiset alkavat vain karttaa sinua entistä enemmän, vaikka yksinäisyys ei olekaan mikään tartuntatauti.
Miksi ihmiset alkavat karttaa yksinäistä?
Hyvä kysymys. Itse olen pannut merkille - yksinäinen ihminen kun minäkin olen - että sellaisillakin ihmisillä tuntuu riittävän ihmisiä, jotka ovat korostetun itsekeskeisiä tai esimerkiksi työpaikkakiusaajia. Epämiellyttävä tai asiatonkaan käytös muita kohtaan ei välttämättä aiheuta yksinäisyyttä, vaan päinvastoin houkuttelee seuraa.
Tuon on totta. Yksinäisiä usein syyllistetään siitä, että yksinäisyys on oma vika ja sitten on kuitenkin paljon ihmisiä, jotka kohtelevat muita todella huonosti ja silti heillä on kavereita, puoliso jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee lapsi niin et ehdi enää olla yksinäinen.
Kenen kanssa yksinäinen puolisoton sen niin helposti tekee?
Vanhemman kuuluu olla lasta varten eikä toisin päin. Aika raskas taakka lapselle olla vanhemman yksinäisyyden poistaja. Monet vanhemmat kokevat myös yksinäisyyttä eli tuskin edes toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut lapsesta saakka yksinäinen. Ei minulla ole tuttuja edes.
T: kiltti ja kunnollinen mies
Ihan tiedoksi myös, että kukaan ihminen ei myöskään ole perimmältään kiltti ja kunnollinen. Meidät on ehkä kasvatettu sellaisiksi, ja käyttäydymme sen opin mukaan, mutta se tapahtuu sen kustannuksella että patoamme kaikki negatiiviset tunteet sisäämme ja toimimme niitä vastaan. Eli ET ole kiltti ja kunnollinen, sen enempää kuin kukaan muukaan, vaan olet opetettu häpeämään tarpeitasi ja negatiivisia tunteitasi. Saat oikeasti olla myös ilkeä ja tarvitseva. Se olisi lähempänä todellista minääsi, tai sitä mikä lapsuudessa jyrättiin tuohon muottiin.
Ystäviä alkanee tulla, kun saat tätä rikottua, huomaat mitä haluat ja mitä tarvitset, ja alat uskoa että olet sen arvoinen.
Tarvitaan muutakin yhteistä kuin yksinäisyys että ihmiset viihtyvät keskenään. Eihän sinkuillekaan riitä vain se että ollaan sinkkuja, että voi alkaa parisuhteeseen. Yksinäisyys ei myöskään ole ominaisuus ihmisessä.