Selittäkää miten joillain yli 10 vuotta nuoremmillakin voi olla pahemmat rypyt naamassa?
Kommentit (108)
1. Tupakointi ja auringon ottaminen
2. Ihonhoito
3. Geenit
Ja nimenomaan tässä järjestyksessä.
Minulle tuli otsarypyt vuoden kestäneen stressin ja taistelun seurauksena olen 32v
Liika laihuus ja olematon ryyppääminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geenit. Kaverilleni tuli otsarypyt jo 23-vuotiaana. Edes äidilläni 64v ei ole vastaavanlaisia näkyviä otsaryppyjä.
Ne ovat juonteita, eivät ryppyjä. Eri asia.
Juuri näin, rypyt ovat aivan erilaisia.
Monella 15-vuotiaalla on juonteita. Ne tosiaan ovat vain kasvonpiirre eikä niillä ole ryppyjen kanssa tekemistä. Olen nähnyt alle 10-vuotiaan jolla jo oli ilmejuonteita. Ilmejuonteet eivät vanhenna ulkonäköä, ne ovat vain piirre.
Tinderissä osa selittyy sillä, että miehet valehtelevat ikäänsä alaspäin.
Minusta se on valtavan typerää. Monta kertaa olen katsonut että onpa huonosti säilynyt 50-vuotias, taitaa vetää röökiä kuin korsteeni ja syödä epäterveellisesti. Ei kiinnosta tavata miestä jolla on pikapuoliin kaikenlaiset sairaudet vaivoinaan. Itse olen 46 ja osa näistä saman ikäisinä esiintyvistä näyttää 20 vuotta vanhemmilta.
Jos mies näyttää ikäiseltään, iän valehtelu saa hänet näyttämään sairaalta. Jos taas näyttää ikäistään nuoremmalta niin silloinkin kannattaisi kertoa oikea ikä, koska silloin katsoisin että onpa siinä hyvin säilynyt mies! Valehtelemalla ei saa mitään etulyöntiasemaa eikä erotu joukosta. Paitsi sitten myöhemmin kun valehtelu paljastuu, jolloin se on kielteinen asia.
Vierailija kirjoitti:
2. Ihonhoito
3. Geenit
Kyllä ne geenit on nro 1.
Oon 55v ja ryppyjä lähinnä vain otsassa. Mutta näytän ikäiseltäni, koska naama valahti joskus 47+ ikäisenä ja sain hamsteriposket. Aurinkoa olen ottanut, mutten ikinä polttanut. Rasvaa käytän, kun iho on kyiva.
Stressi,suru yms. Vanhentaa.Ei siinä paljon voiteet auta.
Ei hoitaminen hyödytä. Se riippuu ihon laadusta, tuleeko ryppyjä. Naiset ovat hölmöjä, kun puhuvat rypyistään. Ei ihme, että vanheneminen on noille peikko, kun ulkonäkö näille tyhjäpäille tärkeintä.
Sukupuoli, geenit, etninen tausta ja sitten omat valinnat ollako auringossa vai ei tyylisesti.
Kaikkia meitä ei ole siunattu esimerkiksi paksulla miesiholla tai aasialaisella paksulla ja rasvaisella iholla, joka ei rypisty. Mutta näillä mennään, verisuonet on näkyneet aina selvästi kasvojen ja käsien ihosta eikä asiaa voi mitenkään muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei hoitaminen hyödytä. Se riippuu ihon laadusta, tuleeko ryppyjä. Naiset ovat hölmöjä, kun puhuvat rypyistään. Ei ihme, että vanheneminen on noille peikko, kun ulkonäkö näille tyhjäpäille tärkeintä.
Analysoisitko meille myös syyn sille, miksi miehet valehtelevat deittiprofiileissaan olevansa nuorempia kuin ovat?
Vierailija kirjoitti:
2. Ihonhoito
3. Geenit
Höpsis. Aurinko on ihon pahin vihollinen, sen jälkeen suurin vaikutus on geeneillä. Ihonhoidon vaikutus on lopulta aika pieni, tosin senkin vaikutus riippuu geeneistä. Kuivuva iho hyötyy hoidosta enemmän kuin luonnostaan kostea.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä osa selittyy sillä, että miehet valehtelevat ikäänsä alaspäin.
Minusta se on valtavan typerää. Monta kertaa olen katsonut että onpa huonosti säilynyt 50-vuotias, taitaa vetää röökiä kuin korsteeni ja syödä epäterveellisesti. Ei kiinnosta tavata miestä jolla on pikapuoliin kaikenlaiset sairaudet vaivoinaan. Itse olen 46 ja osa näistä saman ikäisinä esiintyvistä näyttää 20 vuotta vanhemmilta.
Jos mies näyttää ikäiseltään, iän valehtelu saa hänet näyttämään sairaalta. Jos taas näyttää ikäistään nuoremmalta niin silloinkin kannattaisi kertoa oikea ikä, koska silloin katsoisin että onpa siinä hyvin säilynyt mies! Valehtelemalla ei saa mitään etulyöntiasemaa eikä erotu joukosta. Paitsi sitten myöhemmin kun valehtelu paljastuu, jolloin se on kielteinen asia.
Ei todellinen valehtelu ole tietenkään koskaan oikein, mutta ymmärrän, että algoritmin kannalta venyttää ikää ylös tai alas, kunhan sitten kuitenkin muuten ilmaisee todellisen ikänsä. Näen myös Tinderissä paljon naisia, jotka ovat ilmoittaneet vanhemman iän kuin mitä oikeasti ovat. Todennäköisesti ovat menneet Tinderiin jo alaikäisenä tai sitten vielä todennäköisemmin vain tykkäävät vanhemmista miehistä, joten ilmoittavat vanhemman iän näkyääkseen näidenkin "tutkassa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää miten jotain toista voi kiinnostaa noin paljon toisen ihmisen ulkonäkö?
Tein tinder-profiilin ja siellä kyllä kiinnostaa. Mietin tosin, että valehtelevatko miehet ikänsä vai mistä tuo johtuu..
Ap
Velehtelevat ikänsä. Olen törmännyt ihan samaan, 40-45 vuotiaita (väitetysti) miehiä jotka ihan selvästi on ainakin 55v.
Huoh. Ihonhoito ei siihen juuri vaikuta. Ja toinen juttu: rypyt ei tee ketään epäviehättäväksi eikä niistä ole syytä stressata. Esim. huippu-urheilijoilla on alhaisen rasvaprosentin takia usein 35 v:nä jo paljon ryppyjä, mutta silti näyttävät hyvältä.
Mutta niitä asioita jotka oikeasti vaikuttaa ryppyihin:
- Rasvaprosentti. Vaikutus on ihan se, että kun on rasvaa siinä kasvolihasten päällä pehmusteena, lihasten liikuttelu ei aiheuta heti ihoon "vekkejä" jolloin ihoon ei jää niihin kohtiin juonteita. Lisäksi rasva ihan pullistaa ihoa pinkeämmäksi ja vähäryppyisemmäksi.
- Kasvolihasten kiinnittymiskohdat (perinnöllistä) ja käyttö. Esim. jos kasvolihakset on ylös kiinnittyneet, hymyillessä silmäkulmat ja kasvojen sivu menee "vekeille". Tällöin nuorena jo yleensä jää näkyviin harakanvarvasrypyt silmäkulmiin myös lepoasennossa. Jos taas nämä lihakset on alas kiinnittyneet, edes hymyillessä silmäkulmat ei mene rypyille, jolloin sinne ei jää juonteita. Samoin jos on vahvat otsalihakset, helposti jää vaakarypyt ja sibeliukset niiden käytöstä. Joku toinen taas ei saa edes yrittämällä otsaa "pyykkilautavekeille", jolloin ei tule ryppyjä otsalle. Sama silmänympärys: riippuu miten lihakset on kiinnittyneet ja miten niitä käyttää, tuleeko silmän alle ryppyjä, alkaako yläluomi roikkua jne.
- Aurinkovauriot. Runsaat aurinkovauriot ihossa aiheuttavat rypistetyn kreppipaperin näköistä ryppyisyyttä ihoon ajan kanssa.
- Iho- kudostyyppi (perinnöllinen). Ohut ja kuivuta iho rypistyy helpommin kuin paksu ja rasvainen. Ihonhoito vaikutttaa näihin aika vähän, lähinnä sillä voi pintakosteutusta saada aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jotkut yksittäiset rypyt tee ihmistä mitenkään vanhemman näköiseksi. Iän myötä naamankin iho sen sijaan veltostuu, valahtaa, menettää sen nuoruuden hehkun ja samenee. Nämä asiat vanhentaa eikä niille voi mitään joten ap on varmaan ihan ikäisensä näköinen
No kyllä vaan todellakin tekee. Ottaisitko mieluummin sileän otsan vai otsan jossa syviä uurteita? Niin.
Uurteisen ottaisin ehdottomasti, se tarkoittaa että on ilmeikkäät kasvot.
No aivan varmasti, joo... 😄
Kyllä. Aivan varmasti. Minusta eläväiset kasvot ovat viehättävät, ja sellaisiin uurteita tulee.
Miksi ihmeessä? Sellainen jatkuva naaman vääntely on ihan hiton ärsyttävää, tulee mieleen vaan jokin ylinäytelty rooli tyyliin The Mask. Tällaisista ihmisistä tulee aina fiilis että ne esittää ja valehtelee, ja siksi pitää liioitella ilmeitä.
Mitä ne rypyt ja juonteet haittaa? Ei ne rumenna. Katsokaa vaikka miltä Helen Mirren näyttää, aivan ryppyinen mutta silti upean kaunis.
Mököttävä ilme rumentaa, ja kasvojen valahtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellinen valehtelu ole tietenkään koskaan oikein, mutta ymmärrän, että algoritmin kannalta venyttää ikää ylös tai alas, kunhan sitten kuitenkin muuten ilmaisee todellisen ikänsä. Näen myös Tinderissä paljon naisia, jotka ovat ilmoittaneet vanhemman iän kuin mitä oikeasti ovat. Todennäköisesti ovat menneet Tinderiin jo alaikäisenä tai sitten vielä todennäköisemmin vain tykkäävät vanhemmista miehistä, joten ilmoittavat vanhemman iän näkyääkseen näidenkin "tutkassa".
Jos kertoo oikean iän heti ensimmäisenä profiilissa, niin ok. Mutta moni yrittää ihan muina miehinä esittää olevansa aivan toisen ikäinen kuin oikeasti on.
Kerran sain supertykkäyksen yli 60-vuotiaalta mieheltä, joka kyllä kertoi oikean ikänsä mutta samalla käytti paljon tilaa profiilissa selostaakseen kuinka hän näyttää ihan oikeasti 20 vuotta nuoremmalta. Oli laittanut vielä linkkejä tekemiinsä YouTube-videoihin, joista profiilin lukija voisi käydä tarkistamassa kuinka nuorelta hän näyttää.. Vilkaisin uteliaisuuttani mitä ihmettä niissä oikein on. Niihin oli ilmiselvästi laitettu ihoa silottava filtteri, ja lisäksi uusin video oli kolme vuotta vanha. :D
Minua ei oikeasti edes ulkonäkö kiinnosta. Mutta ikä kiinnostaa! Tapaan mieluiten ihmisen jolla on omiani vastaavat sukupolvikokemukset ja joka on suunnilleen samassa elämänvaiheessa. Ulkonäköön kiinnitän huomiota vain jos se vaikuttaa huomattavasti ko. ikäluokan keskivertoa kulahtaneemmalta, koska se voi kertoa terveysongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jotkut yksittäiset rypyt tee ihmistä mitenkään vanhemman näköiseksi. Iän myötä naamankin iho sen sijaan veltostuu, valahtaa, menettää sen nuoruuden hehkun ja samenee. Nämä asiat vanhentaa eikä niille voi mitään joten ap on varmaan ihan ikäisensä näköinen
No kyllä vaan todellakin tekee. Ottaisitko mieluummin sileän otsan vai otsan jossa syviä uurteita? Niin.
Ei se sileäkään otsa auta tekemään nuoren näköiseksi kun se on samea ja eloton, kuten iän myötä väkisin käy.
Ei todella tee pelkät otsajuonteet. Niin.