Selittäkää miten joillain yli 10 vuotta nuoremmillakin voi olla pahemmat rypyt naamassa?
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne rypyt ja juonteet haittaa? Ei ne rumenna. Katsokaa vaikka miltä Helen Mirren näyttää, aivan ryppyinen mutta silti upean kaunis.
Mököttävä ilme rumentaa, ja kasvojen valahtaminen.
Onpas hän kaunis kyllä. <3
Vierailija kirjoitti:
Oon 55v ja ryppyjä lähinnä vain otsassa. Mutta näytän ikäiseltäni, koska naama valahti joskus 47+ ikäisenä ja sain hamsteriposket. Aurinkoa olen ottanut, mutten ikinä polttanut. Rasvaa käytän, kun iho on kyiva.
Sama täällä, rypytön iho, joitakin juonteita on. Naaman valahtaminen on se josta se ikä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellinen valehtelu ole tietenkään koskaan oikein, mutta ymmärrän, että algoritmin kannalta venyttää ikää ylös tai alas, kunhan sitten kuitenkin muuten ilmaisee todellisen ikänsä. Näen myös Tinderissä paljon naisia, jotka ovat ilmoittaneet vanhemman iän kuin mitä oikeasti ovat. Todennäköisesti ovat menneet Tinderiin jo alaikäisenä tai sitten vielä todennäköisemmin vain tykkäävät vanhemmista miehistä, joten ilmoittavat vanhemman iän näkyääkseen näidenkin "tutkassa".
Jos kertoo oikean iän heti ensimmäisenä profiilissa, niin ok. Mutta moni yrittää ihan muina miehinä esittää olevansa aivan toisen ikäinen kuin oikeasti on.
Kerran sain supertykkäyksen yli 60-vuotiaalta mieheltä, joka kyllä kertoi oikean ikänsä mutta samalla käytti paljon tilaa profiilissa selostaakseen kuinka hän näyttää ihan oikeasti 20 vuotta nuoremmalta.
No siis joo, mainitsemasi mies on selvästi pahasti häiriintynyt. Tuollainen ei tietenkään vetele.
Mulla ei kolmekasina ole hirveästi ryppyjä, mutta silmäluomet valuvat alaspäin ja samoin kasvot jotenkin, pikkuhiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Geeneistä ne rypyt pääasiassa on kiinni. Minä en ole koskaan omistanut kasvorasvaa (paitsi aurinkorasvoja) ja kasvoni ovat täysin rypyttömät. Olen 60v.
Mulla ei ole sitäkään ja eilen kysyttiin paperit kun ostin liköörikonvehdeja.
N 68 v
Posket laskeutuvat kuin bulldogilla... Mutta ryppyjä ei ole. Mieluummin ottaisin rypyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 55v ja ryppyjä lähinnä vain otsassa. Mutta näytän ikäiseltäni, koska naama valahti joskus 47+ ikäisenä ja sain hamsteriposket. Aurinkoa olen ottanut, mutten ikinä polttanut. Rasvaa käytän, kun iho on kyiva.
Sama täällä, rypytön iho, joitakin juonteita on. Naaman valahtaminen on se josta se ikä näkyy.
Kolmas täällä. Äitini ja isoäitini olivat myös rypyttömiä mutta kyllä se ikä näkyy vaikka posket sileät onkin.
Minunkaan mielestä rypyt eivät ihmistä rumenna vaan monia jopa kaunistavat, mutta tämä valuminen on kyllä kurjaa.
Olen harkinnut mesolankoja.
Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen näkee itsensä vähän paremmassa valossa kuin onkaan! Lisäksi auringon välttely, ylipaino ja paksu, rasvainen iho hidastavat ryppyyntymistä.
Stressi on myös ryppyjen aiheuttaja.
Geenit ja varmasti myös se ettei liikaa kosmetiikalla rasita. Mulla on hyväkuntoiset ja rypyttömät kasvot enkä hoida sitä mitenkään erityisesti enkä meikkiäkään ole paljoa koskaan käyttänyt. Tiedän itseäni nuorempia joilla on kasvot "rupsahtaneemmat", heitä yhdistää selkeästi runsaampi kasvokemikaalien käyttö.
Geenit. Meillä kulkee suvussa tällaiset baby face-geenit.
Geenit. Aurinkorasvan käytön puute. Tupakointi. Muut huonot elintavat.
Minä olen uurteisempi kuin moni ikätoverini. En polta enkä juo alkoholia, mutta vietän paljon aikaa ulkona sekä työn että vapaa-ajan merkeissä. Harvemmin tulee näitä ryppyjä ihmeteltyä, siinähän nuo kanssani kulkee. Käytän kasvovoiteita, mutta paha sanoa onko niistä apua vai vain mukavampi olla, kun ei ihoa kiristä.
Meikit vanhentaa naisten ihoa. Silmänympärykset rypistyy ennen aikojaan, ja sen peittämiseen tarvitaan lisää meikkiä, ja rypyt senkun pahenee, ja taas lisää meikkiä... Meikkibisnes vedättää teitä naisia teinistä asti, ja tekee teistä meikkiriippuvaisia. Mitä enemmän meikit tukahduttaa ja vanhentaa ihoa, sitä varmemmin teistä tulee myöhemmin kalliiden ryppyvoiteiden suurkuluttajia, ja meikkifirma kiittää.
Lopettakaa naiset turha päivittäinen meikkaaminen, monet teistä on kauniimpia ilman meikkiä, vaikka ette sitä itse tajuakaan. Oikein harmittaa kun eräskin enkelinkasvoinen kaunotar on alkanut meikkaamaan vahvasti, piilottaen kaikki ne kauniit luonnolliset piirteet mitä hänellä on, ja muuntaen hänet meikillä ihan saman näköiseksi naamioklooniksi kuin kaikki muutkin naiset. Seuraavaksi sitten varmaan turbohuulet , reikänenä ja viirusilmät... Juu juu ihan hänen oma asiansa, mutta... on se silti sääli.
Jos on paljon ottanu aurinkoo, rypyt tulee aikasemmin.
Auringolle altistuminen ja rööki vanhentaa. Geenit toki vaikuttaa, joillakin myös rasvaprosentti (jos on vähän pehmeyttä niin naamakin näyttää nuoremmalta). Myös kuiva iho näyttää helpommin ryppyiseltä, kun kimmoisuus vähenee.
Ilmerypyt on sitten eri asia. Masennuin hetkeksi kolmekymppisenä otsarypyistäni, mutta sitten katsoin kuvia itsestäni 10v takaa ja ihan samat ilmerypyt oli jo silloin parikymppisenä siloposkena.
Reilusti ylipainoisilla on monasti sileä iho, koska paljon ihonslaista rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut ryppyjä niin kauan kuin muistan. Silmäkulmissa ja otsassa. Äidilläni ja isoäidilläni on myös hyvin juonteikas iho. Ja kukaan meistä ei tupakoi, ryyppää, loju auringossa tms. Eli geenit.
Kyllä se uv-säteily vaurioittaa ihoa vaikka ei "lojuisi auringossa", ihan riittää että on ulkona.
Eikä tarvitse olla edes ulkona. UV tulee ikkunankin läpi. Muutaman sellaisen olen tuntenut jotka ovat kehuskelleet etteivät ikinä käytä aurinkosuojaa ja ovat ikäistään 10v nuoremman näköisiä. Eivät olleet. Entinen kämppikseni varsinkin oli ihan harhoissa pelikuvastaan vaikka syvät uurteet kehystivät silmiä jo 30-vuotiaana. Ja siis saa kehystääkin, ei siinä mitään pahaa ole. Mutta ei silloin näytä huomattavasti nuoremmalta...
Vierailija kirjoitti:
Ei hoitaminen hyödytä. Se riippuu ihon laadusta, tuleeko ryppyjä. Naiset ovat hölmöjä, kun puhuvat rypyistään. Ei ihme, että vanheneminen on noille peikko, kun ulkonäkö näille tyhjäpäille tärkeintä.
Kyllä ihon hoitaminen eli pääasiassa aurinkosuojan käyttö ja kosteutus nimenomaan estää ennenaikaista vanhenemista. Monen pintakuiva iho "nuorenee" ihan silmissä kun se syväkosteutetaan.
Keho tulee käyttää loppuun, näin ainakin oma filosofia menee ulkonäköön nähden. Ja maallinen mammona, tunteet miksei, sama pätee moniin asioihin.
Ota ne rypyt,hyväksy ne, elä.