Mitä tarjoaisin ystävälleni ruuaksi?
Ystävälläni alkaa huomenna loma, ja kutsuin hänet luokseni loman aloittajaisiin.
Mikä olisi joku kiva kesäinen ruoka mitä tarjoaisin.
Viimeksi söimme kalaa ja varhaisperunoita, nyt jotain muuta. Kiitos ideoista.
Kommentit (32)
Sisilialainen mustekala salaatti, hyvää leipää ja rose viiniä sekä mineraalivettä. Mansikoita jälkiruuaksia.
Kesäkeitto tuoreista kasviksista on herkkua, mutta onko liian kuumaa näin helteellä?
Tarjoaisin kasviksia ja kylmää lihaa. Jälkkäriksi kermavaahtoa kaakaojauholla (ei tietenkään niitä kaakaojuomajauheita) Marjoja ei taida vielä olla.
Juomaksi vettä tai itse valitsisin piimän.
Omatehty viili on myös ihana kesäherkku.
Hampurilaisia, itse tehdyillä pihveillä toki. Jos on mahdollisuus valmistaa ne grillissä, vielä parempi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Esim. perunasalaatti varhaisperunoista, ohjeita netissä paljon. Jotain grilliruokaa, kana, makkara tms. Mansikoita alkaa jo olemaan myynnissä. Jäätelö näin helteellä.
Varhaisperunoita, tilliä, voita. Silliä smetanan tai creme fraichen kera. Laadukasta grillimakkaraa. Vihersalaatti. Jäätelöä. Jotain pullaa tms.
Kreikkalaista salaattia. Kanavarras ja grillikasviksia. Mansikoita.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkeitto tuoreista kasviksista on herkkua, mutta onko liian kuumaa näin helteellä?
Tarjoaisin kasviksia ja kylmää lihaa. Jälkkäriksi kermavaahtoa kaakaojauholla (ei tietenkään niitä kaakaojuomajauheita) Marjoja ei taida vielä olla.
Piimää ja viiliä. Voi hyvää päivää. Ja mikä ihmeen jälkiruoka on kermavaahto kaakaojauholla!!!? Kyllä mulle nauru maittaisi jälkikäteen noiden kekkereiden jälkeen.
Valmistaisin uunissa peruna-sipulisuikale tai viipale kermajuustoperunat. Sitä tarttee annostella oman mielen mukaan lautaselle. Sitten vokkivihannekset ja jotain salaattikastiketta tai kermaviiliä mausteilla/yrteillä tai mieleisiä majoneesikastikkeita.
Ei tartte ottaa paljon. Jälkkäriksi vesi- ja hunajamelonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piimää ja viiliä. Voi hyvää päivää. Ja mikä ihmeen jälkiruoka on kermavaahto kaakaojauholla!!!? Kyllä mulle nauru maittaisi jälkikäteen noiden kekkereiden jälkeen.
Joo, mäki jäin ihmettelemään...
Vierailija kirjoitti:
Valmistaisin uunissa peruna-sipulisuikale tai viipale kermajuustoperunat. Sitä tarttee annostella oman mielen mukaan lautaselle. Sitten vokkivihannekset ja jotain salaattikastiketta tai kermaviiliä mausteilla/yrteillä tai mieleisiä majoneesikastikkeita.
Ei mitään pakasteperunoita herranjumala. Menee tasan 5 minuuttia kuoria ja viipaloida oikeat perunat. Kari Aihinen saisi kiertää kaikki Suomen taloudet ja opettaa ruoanlaittoa, että täällä junttilassa syötäisiin tulevaisuudessa jotain muuta kuin makaronilootikkoa kepsutilla
Grillattu makkara, muista tarkistaa varoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Kermaperunoita ja majoneesikastikkeita. Ja varmaan siis eineshyllystä nämä kaikki? Vieraana ajattelisin, että ei ole yhtään haluttu nähdä vaivaa tai että emäntä tai isäntä ei todellakaan osaa kokata yhtään.
Alkupalaksi verkkomelonia ja parma- tai serranokinkkua.
Pääruoaksi salaattia (vihersalaatti, kirsikkatomaatteja, vinaigrette, ehkä vielä parmesaanilastuja) ja kananrintaa tai kalaa pannulta.
Hyvää patonkia tms. lisänä.
Jälkiruoaksi vaikka vain jäätelöä.
Juomaksi vettä ja valkoviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkeittoa uudestaperunasta, kukkakaalista ja juureksista mustaan koskenlaskija juusto liemeen. Ei voi olla kukaan siitä tykkäämättä. Ja on kevyttä kesä ruokaa. Minä ainakin himoitsisin sitä.
Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Missä liha tai kala?
Kesäkeittoa uudestaperunasta, kukkakaalista ja juureksista mustaan koskenlaskija juusto liemeen. Ei voi olla kukaan siitä tykkäämättä. Ja on kevyttä kesä ruokaa. Minä ainakin himoitsisin sitä.