Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarotit ja usko?

Vierailija
17.11.2025 |

Miksi uskovat kieltävät käyttämästä tarot-kortteja? Olen katsonut pitkään youtuben tarot tulkintoja ja nyt harjoittelen itse lukemaan kortteja. Aiemmin käytin ennustajien palveluita. Nyt alan päästän jyvälle korteista. Mutta mikä niissä on niin pahaa uskovien mielestä? Itsekin uskon Jeesukseen ja Jumalaan. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne jotenkin mieltää ne pahana. Tsekkaapas sellanen tyyppi kuin Henri Järvinen. Hän on pappi joka pläräilee kortteja. Kirjoittanut kirjankin. 

Vierailija
2/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet uskovaiset varoittavat myös esimerkiksi joogasta, koska kokevat näiden venyttelyasentojen olevan jonkun toisen jumalan palvontaa (vaikka jättäisi nämä buddhalaisuudesta kumpuavat "Om"-henkäykset poiskin). Kautta aikain uskovaiset ovat kieltäneet sellaista, minkä voivat nähdä jotenkin toisiin jumaliin tai magiaan liittyvänä. Ennustukset, ja niin ikään tarot nähdään myös eräänlaisena "magiana", ja siksi epäjumalallisena. Itse pidän tätä kapeana katsantokantana, koska korttien tulkinta on käyttäjästä kiinni, ja sen mitä olen itse pari kertaa joskus kokeillut, niin koen niistä saatavan lähinnä henkistä tukea arkeen, enkä mitään maagista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niitä ketään _kiellä_ käyttämästä, mutta itse kristittynä en halua niiden vaikutusta elämääni. Vähän sama, kun en koskaan ortodoksikristittynä menisi vaikkapa halaamaan ammamammaa. 

Vierailija
4/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirkossa tai lahkoissa, mutta en käyttäisi kortteja. Koska se on manipuloiva väline pahimmillaan ja henget jotka ovat vääriä, voivat käyttää ihmistä ellei ole tietoinen tai muu lähde. Kanavoida voi ilman sitä, jos osaa harkita tiedon. Kivi voi sopia toiselle. Kortit heijastavat korttien systeemiä tai niiden tekijän. Tai kehittäjän, keksijän. Vai sun omaa, mikä se olisi. Miksi se symboliikka juuri. Entä jos luo negatiivista, kun pitäisi positiivista. Onko positiivinen symbolikieli parempi.

Vierailija
5/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanakin uskoo entisenä ylistyksenjohtajana Jeesukseen ja Jumalaan ja varmasti osaa Raamatun kirjoitukset paremmin kuin yksikään palstalainen tai teologi. Tarot-kortit, jooga ja muu hömppä on Saatanan ja enkeleidensä eksytystä. 

Vierailija
6/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarot ja uskonnot, molemmat samaa vähä-älyistä soopaa. Ihmiset nyt monesti vaan valitettavasti ovat matalaotsaisia. 

Vierailija
7/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat suatanasta tuollaiset 

Vierailija
8/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarot ja uskonnot, molemmat samaa vähä-älyistä soopaa. Ihmiset nyt monesti vaan valitettavasti ovat matalaotsaisia. 

En ole itse uskovainen tai käytä tarot-kortteja, mutta kaltaisesi juntit saavat kaikki ateistit näyttämään kusipäiltä. On ihmiselle täysin luonnollista etsiä lohtua, voimaa ja tarkoitusta elämäänsä, ja toisaalta pitää yllä uskoa ja arvomaailmaa, johon on lapsuuden perheessä kasvanut. Olemme tehneet tätä kautta historian, koska olemme ajattelevia ja sosiaalisia eläimiä. Näin ollen uskominen johonkin korkeampaan voimaan ei tee kenestäkään yhtään sen tyhmempää. Itse tuomitsen vain uskontojen tuputtamisen toisille tai änkeämisen lainsäädäntöön. Kukin harrastakoot henkilökohtaisessa elämässään sellaista katsantoa, mistä kokee saavansa voimaa jatkaa eteenpäin, kunhan se ei vahingoita muita.

Vierailija
9/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt tulivat Suomeen ja tuhosivat Suomen alkuperäisuskonnon ja identiteetin. Museovirastot piilottelevat yhä edelleen noitarumpuja ja taika-esineitä.

Noituus ja shamanismi pitäisi olla Suomen valtionuskonto. Zoroanistrismi on lähellä pohjoisten shamanismia, jota itsekin harjoitan. Islam syrjäytti zoroanistrismin samalla tavoin, kuin kristityt syrjäyttivät suomalaisen pakanuuden ja noituuden. 

- Vera / Teheran / Helsinki 

Vierailija
10/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana ja demonit, nuo uskovaisten lempihahmot! 😁

Kortit ovat vain kortteja, värikkäitä kartonginpaloja. Eivät ne sisällä mitään pahuuden portaaleja. Ainoastaan korttien käyttäjän vilkas mielikuvitus voi sekoittaa päitä. Käyttää voi myös vaikka kahvinporoja tai kanan sisälmyksiä tai mitä tahansa muuta, millä leikkiä ennustajaa.

Vierailija
11/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana ja demonit, nuo uskovaisten lempihahmot! 😁

Kortit ovat vain kortteja, värikkäitä kartonginpaloja. Eivät ne sisällä mitään pahuuden portaaleja. Ainoastaan korttien käyttäjän vilkas mielikuvitus voi sekoittaa päitä. Käyttää voi myös vaikka kahvinporoja tai kanan sisälmyksiä tai mitä tahansa muuta, millä leikkiä ennustajaa.

Tarokithan on alunperin vain pelikortteja, joilla pelattiin tikkiä. Ennustaminen niistä tuli vasta myöhemmin. Ja oikeastaan nykyään se ei ole pelkästään ennustamista, vaan käytetään enemmän itsetutkiskeluun. 

Vierailija
12/12 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulevaisia ahistaa kilpailevat uskomukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme