Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarjoaisin ystävälleni ruuaksi?

Vierailija
27.06.2024 |

Ystävälläni alkaa huomenna loma, ja kutsuin hänet luokseni loman aloittajaisiin. 

Mikä olisi joku kiva kesäinen ruoka mitä tarjoaisin. 

Viimeksi söimme kalaa ja varhaisperunoita, nyt jotain muuta. Kiitos ideoista. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeittoa uudestaperunasta, kukkakaalista ja juureksista mustaan koskenlaskija juusto liemeen. Ei voi olla kukaan siitä tykkäämättä. Ja on kevyttä kesä ruokaa. Minä ainakin himoitsisin sitä.

Pelkkä haju nostaa oksennuksen kurkkuun. Tiedän enemmän niitä jotka ei syö kesäkeittoa kuin niitä jotka syö.

Vierailija
22/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeitto tuoreista kasviksista on herkkua, mutta onko liian kuumaa näin helteellä?

Tarjoaisin kasviksia ja kylmää lihaa. Jälkkäriksi kermavaahtoa kaakaojauholla (ei tietenkään niitä kaakaojuomajauheita) Marjoja ei taida vielä olla.

Juomaksi vettä tai itse valitsisin piimän.

Omatehty viili on myös ihana kesäherkku.

Piimää ja viiliä. Voi hyvää päivää. Ja mikä ihmeen jälkiruoka on kermavaahto kaakaojauholla!!!? Kyllä mulle nauru maittaisi jälkikäteen noiden kekkereiden jälkeen. 

Pääasiahan on, että vieraat viihtyy ja naurun saa aikaan.

Joo, mutta mun ehdotus ei sulle uponnut. Saattaa johtua ikäerosta (en tosin ikääsi tiedä) tai erilaisesta käsityksestä hyvästä tarjottavasta.

Nykyäänhän kaikenlainen keinotekoinen on suosittua, joten voin ymmärtää vastenmielisyyden oikeisiin raaka-aineisiin.

Hyvä kuitenkin, että kerroit, mitä ei kannata vieraille tarjota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeitto tuoreista kasviksista on herkkua, mutta onko liian kuumaa näin helteellä?

Tarjoaisin kasviksia ja kylmää lihaa. Jälkkäriksi kermavaahtoa kaakaojauholla (ei tietenkään niitä kaakaojuomajauheita) Marjoja ei taida vielä olla.

Jos mut kutsuttaisiin kesäloman aloittajaisiin ja juomaksi olisi vettä ja piimää, lähtisin kyllä kävelemään heti, kun kehtaisin. Kyllä kesäloman alku, jos mikä, on kuoharin paikka!

Vierailija
24/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piimää ja viiliä. Voi hyvää päivää. Ja mikä ihmeen jälkiruoka on kermavaahto kaakaojauholla!!!? Kyllä mulle nauru maittaisi jälkikäteen noiden kekkereiden jälkeen. 

Joo, mutta mun ehdotus ei sulle uponnut. Saattaa johtua ikäerosta (en tosin ikääsi tiedä) tai erilaisesta käsityksestä hyvästä tarjottavasta.

Nykyäänhän kaikenlainen keinotekoinen on suos

Olen 53-vuotias ja harrastan ruuanlaittoa ihan oikeista raaka-aineista. Piimää ja viiliä voin syödä arkena välipalaksi. Niitä ei tarjota, kun juhlitaan loman alkua. Ja tuo kermavaahtosössö on jotain, mitä olisin voinut tehdä 10-vuotiaana herkkuhimoon.

Vierailija
25/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ystävältä. Minä aina kysyn ,että mitä syötäisiin. Yksi ystävä ei pidä tulisesta ruoasta ja toinen rakastaa tulista ja kolmas ystävä syö yleensä kasvisruokaa. 

Teen aina ruokaa kunkin mieltymyksen mukaan. 

Vierailija
26/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä oikein usko, että kymmenvuotias tykkää sokerittomasta.

Toki ei monelle aikuisellekaan kelpaa.

Vierailija
27/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä kuvittelin, että siihen kaakaosössöön kuitenkin myös sokeria tulisi... 

Vierailija
28/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä kuvittelin, että siihen kaakaosössöön kuitenkin myös sokeria tulisi... 

Saahan sitä kuvitella. Miksi se pitäisi pilata sokerilla?

Vierailija
29/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa ja hyvää: 

Alkuruuaksi tomaatti-mozzarella salaatti, mausta siivut suolalla ja mustapippurilla ja lado lautaselle vuorotellen, päälle paljon tuoretta basilikasilppua ja hyvää oliiviöljyä 

Pääruuaksi vaikka tagliatellea kermaisella ja valkosipulisella katkarapu-  tai lohikastikkeella. Ruohosipulia väriksi sekaan.

Roseviini juomaksi.

Jälkkäriksi mansikoita ja vaniljajätskiä.

Ruuan ei tarvitse olla monimutkaista, kun kattaa kauniisti ja on yksinkertaiset, tuoreet raaka-aineet.

Vierailija
30/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä kuvitella. Miksi se pitäisi pilata sokerilla?

🤮

Vierailija
31/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa ja hyvää: 

Alkuruuaksi tomaatti-mozzarella salaatti, mausta siivut suolalla ja mustapippurilla ja lado lautaselle vuorotellen, päälle paljon tuoretta basilikasilppua ja hyvää oliiviöljyä 

Pääruuaksi vaikka tagliatellea kermaisella ja valkosipulisella katkarapu-  tai lohikastikkeella. Ruohosipulia väriksi sekaan.

Roseviini juomaksi.

Jälkkäriksi mansikoita ja vaniljajätskiä.

Ruuan ei tarvitse olla monimutkaista, kun kattaa kauniisti ja on yksinkertaiset, tuoreet raaka-aineet.

Ei sen tarvitse olla myöskään tuollaista sotkua.

Vierailija
32/32 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaisperunoita ja silli á russe

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan