Miksi ei saisi olla vapaaehtoisesti työtön?
Mitä pahaa siinä on? Minusta tämä on ihan mukavaa.
Kommentit (100)
Kommentit on pelkkää paskaa ja vihapuhetta. Ilmiannettu.
Miksi ei-suomalaiset saa elää suomalaisten kerryttämillä tukirahoilla?
Työttömien aiheuttamat kustannukset ovat kärpäsen paska verrattuna sairaiden aiheuttamiin kustannuksiin.
On muuten hauskoja nämä suomalaisten ennakkoluulot: olen ollut pois työelämästä 11v, olen 43v terve ihminen. Aina saan kuulla olevani loinen ja yhteiskunnan elätti, vaikka en ole penniäkään mitään tukia nostanut koskaan. Olen ainoa lapsi, minulla ei ole lapsia molemmat vanhemmat on kuolleet joten ihan surutta myyn omaisuutta ja elän sillä.
Kuten jo monta kertaa sanottu, ei yhtään mitään, jos itsensä elättää muuten kuin yhteiskunnan tuilla. En minäkään kävisi töissä, jos olisin niin varakas, ettei tarvitsisi.
Sen takia taas tuilla vapaaehtoinen työttömyys on "paha asia", koska yksinkertaisesti kaikki eivät voi olla vapaaehtoisesti työttömiä, koska kuka sen lystin sitten maksaa ja kuka silloin saa olla ja kuka ei työtön? Vapaaehtoisesti työttömät hyväksikäyttävät järhestelmää aiheuttaen muille vahinkoa, koska omasta tahdostaan yhteiskunnan eläteiksi heittäytyvät aiheuttavat sen, että sitä rahaa pitää sitten ottaa pois joko niiltä, jotka elävät tuilla muuten kuin omasta tahdostaan tai sitten lisää niiltä, jotka sen tukemisen maksavat.
Onhan se itselle mukavaa käydä muiden kukkaroilla, mutta ei sen pitäisi olla kovin vaikeaa ymmärtää, miksi muut sitä pitävät pahana asiana.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla tekemättä mitään. Jos itse maksaa. Ihan OK.
Paitsi jos on ulkkari. Silloin kyllä saa olla muiden elätettävän kun tuo suomeen ihanaa värinää.
Vierailija kirjoitti:
Joo varmasti tosi mukavaa kalliissa nyky suomessa. myö uskotaan.kusisilla tuki hiluilla voit oleskella kerrostalo luukussa .ei autoo ei venettä ei mitään muuta ku kerrostalo luukku.
Itse jos menisin matalapalkkaduuniin, niin saisin kusisia hiluja 200€ enemmän kuussa kuin tukia. Ei kuulosta kovin järkevältä diililtä.
Vierailija kirjoitti:
Saa olla tekemättä mitään. Jos itse maksaa. Ihan OK.
Eivät ne ex rikkaat kansanedustajatkaan ole kukaan kietäytynyt sopeutumiseläkkeistään jotka ovat järkyttävän suuria työttömyyskorvauksia ilman mitään vastikkeellisuutta mitä kaikkein köyhimmiltä työttömiltä vaaditaan minimi korvaustensa eteen jolla juuri ja juuri saa ruuat ja hengissä pysyy eikä mihinkään muuhun ne riitä. Kansanedustajat laittoivat itselleen ihan erilaiset tuet mitä on muilla kansalaisilla. Tosi törkeetä ja eriarvoista. Mistään muista töistä ei saa samanlaisia etuja ja todellakin hävettävää että tämmöistä eriarvoisuutta voi ollakkaan nyky yhteiskunnassa.
Kaikkein pienimmistä tuista vietiin pienetkin indeksit vaikka eläminen kallistuu koko ajan ja kukaan ei pysy pysy terveenä, työkykyisenä niillä minimituilla. Kukaan ei ota töihin pitkään köyhyysloukussa eläneitä kun se näkyy terveydessä, toimintakyvyssä ja ihan kaikessa ulkonäössä kun ei ole varaa vaatteisiin eikä terveelliseen ruokaan.
Minusta tuntuu, että ne työttömät, jotka tunnen, elää ihan mukavaa elämää. Ei tietenkään mitään luxusta, mutta ei ankeudessakaan tarvii elää.
Jos elää säästöillään tai asumistuella ja leikatulla toimeentulotuella, mikäpä siinä.
On niitä töitä haluavia, joten mun mielestä se ja sama jos joku haluaakin olla vain työtön. Monella työhaluttomalla onkin kyllä joku sellainen ns. vika, josta syystä kukaan ei ehkä haluaisikaan heitä työkaverikseen, tai olemaan esim. vastuussa lapsistaan tms.
Ei näitä mikään taho tunnista tai tunnusta työkyvyttömiksi, mutta kun ei heistä vain oikein ole. Tai on ehkä hetkittäin vain, mutta sitten ne työt jää välillä työkavereiden niskoille.
Itse olen kyllä ihan tunnustetusti työkyvytön, mutta siis paljon on tullut nähtyä aikoinaan itsekin.
Saa olla jos loisii esim. koroilla tai vuokratuloilla, pistäen muut ihmiset maksamaan elämänsä.
Rikkaita loisijoita isoilla sosiaali tuilla ei haukuta vaan ne jotenkin ansaitsevat ne mutta köyhät eivät ansaitse edes minimi tukia.
Jos omalla rahalla olet niin siitä vaan! Tai mitä jos kaikki jäis vaan kotiin loikoilemaan? Kela maksais kaikille suomalaisille.
Christiiina kirjoitti:
Minusta tuntuu, että ne työttömät, jotka tunnen, elää ihan mukavaa elämää. Ei tietenkään mitään luxusta, mutta ei ankeudessakaan tarvii elää.
Monet käyttävät hyväkseen eläkeläis vanhempiaan jos elää oikein mukavaa elämää työttömänä. On tätä meidänkin suvussa. Työtön veljeni juo ihan joka päivä ja ramppaa joka viikko baarissa kun vanhemmat avustavat. Kulkee vanhempien autolla ja kustamilla bensoilla sekä vanhemmat elättää. Luottotiedot meni jo aikoja sitten eikä ole työ kiinnostanut koskaan. Sitten luullaan että ihan kaikilla työttömillä on tuollaiseen elintasoon ja varaa minimi työttömyyskorvauksilla ja varsinkin juoda ja polttaa tupakkaa joka päivä.
Näiden tapausten takia huudellaan kuinka on liian isot työttömyyskorvaukset. Todellakin harmittavaa niille jotka koittavat sitten niillä minimi korvauksilla ketkutella jotenkin eikä ole varaa juoda joka päivä eikä juottoloissa käydä koskaan.
Onko meillä työpaikkoja joiden palkoilla elää?kurjimista saksimista henkistä potkimista..nykyhallitus on hyeena lauma jotka ovat kuseneet kaikkia silmään..hyi.missä on kristilliset arvot ja köyhiltä ei leikata..nämä oligargit hilluvat hallituspuolueessa ja taputtavat paksua lompakkoaan ..sylkee heikompia päin kasvoja.inhumillisyys on kuollut suomesta nats..in alle
Itse olen jo yliajalla töissä, olisin jo päässyt eläkkeelle. En näe työtä minään peikkona tai pas*ana ja minulle jää oikein hyvin vapaa-aikaa siltikin vaikka teen täyttä työpäivää. Etänä olen ollut viimeiset 10 vuotta kun muutin toiseen kaupunkiin ja jäin entiseen työpaikkaan. Joustava, liukuva työaika, pomon kanssa olen yhteyksissä max kerran viikkoon ja nähdään ohimennen ehkä kerran kuukaudessa. Helmikuun olen etelässä, myös tulevana talvena. Lisäksi kun vanhenee niin hyvä työterveyshuolto on silkkaa rahaa. Sitten kun lapsenlapset tarvitsevat minua enemmän, jään pois töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole vaan, ei siinä mitään. Elä omilla rahoillasi, älä muiden tukemana.
Tämän iänikuisen. Pölyttyneen höpsismin soisimme jo katoavan kansakunnan muistista.
Miksi? Miksi minun pitää tuke sinua jos et halua tikkua ristiin laittaa oman elämäsi eteen ja oletat, että kyllä muut maksaa? Tuen ihan mielelläni sellaista joka väliaikaisesti on työtön ja etsii uutta työtä tai on sairas tms.
Jos mutta kun en. Niin.
Jos et ota tukia vastaan ja käytä julkista terveydenhuoltoa, niin ole hyvä vain. Kunhan et loisi.
Miksikäs ei jos matala elintaso on se mihin tyydyt. Toki itse suosisin mallia jossa välillä kävisi töissä ja välillä sitten elelisi vapaalla. En ymmärrä miksi joku pitää työtä jonain ihmisarvon mittarina koska työn ainoa tarkoitus on tuottaa rahaa itselle jotta voisi kuluttaa. Työ sinällään ei määritä mitään ihmisestä. Ja kyllähän se kapitalistikin elää tekemättä tai tuottamatta yhteiskunnalle mitään. Kapitalisti ei tuota sinällään mitään vaan hän elää muiden tuottamalla pääomalla. Tulevaisuus muuttaa kaikkia yhteiskuntia siten että työn määrä pienenee jatkuvasti ja moni ammatti tulee katoamaan. Jäljelle jää sellaisia ammatteja joissa tarvitaan empatiakykyä ja fyysistä suorittamista samaan aikaan....muutos vain tulee olemaan vaikea jos työ on se ihanne jonka kautta jotkut määrittävät arvonsa.