Miksi ei saisi olla vapaaehtoisesti työtön?
Mitä pahaa siinä on? Minusta tämä on ihan mukavaa.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Minun puolestani saa olla vapaasti. Mutta verorahoista ei pidä kustantaa heidän elämistään.
Voit yrittää lähteä muuttamaan yhteiskunnan perustuloa vaikka politiikkaan mutta kuinka monta ääntä tule saamaan? perustuslakikin taitaa sanoa ei.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki päättäessään kun jäisivät työttömäksi ei löytyisi enää niille tuilla maksajaa. Jäisi pakolla työvoiman ulkopuolella olevat mummot, opiskelijat ja sairaat ensin kuolemaan eka. Sitten ne loput työttömät eläisi kuin rys * s ät kadulla juopotellen paskoissa kämpissä ja meno ois ku Neuvostoliitossa. Mitään ilmaista rahaa kun ei ole olemassa.
Voi kun tietäisit, lähetämme yli tuhat miljoonaa ilmaista rahaa afrikkaan joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn töissä mutta olen samaa mieltä. Maksan mielelläni verot siitä, että ihmisen ei halutessaan tarvitse kuluttaa aikaansa turhanpäiväiseen työntekemiseen.
Itsellä autot, asunnot, harrastukset, joten pakko käydä. Mutta kuka nyt oikeasti haluaa elämäänsä kuluttaa jossain työssä, jos pakko ei olisi.
Kiva kun jaksat luopua omasta vapaa-ajastasi ja hankkia minullekin leivän pöytään. On tämä mukavaa kun ei tarvitse aamulla kelloon herätä, varsinkin näin kesällä.
Saa olla. Mutta itse pitää se kustantaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki päättäessään kun jäisivät työttömäksi ei löytyisi enää niille tuilla maksajaa. Jäisi pakolla työvoiman ulkopuolella olevat mummot, opiskelijat ja sairaat ensin kuolemaan eka. Sitten ne loput työttömät eläisi kuin rys * s ät kadulla juopotellen paskoissa kämpissä ja meno ois ku Neuvostoliitossa. Mitään ilmaista rahaa kun ei ole olemassa.
Orpo ja Purra tähtäävät tähän.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa, kunhan ei kuppaa yhteiskunnalta elatusta.
Kukaan ei kuppaa. Yhteiskunta antaa. Vastaanottaja kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn töissä mutta olen samaa mieltä. Maksan mielelläni verot siitä, että ihmisen ei halutessaan tarvitse kuluttaa aikaansa turhanpäiväiseen työntekemiseen.
Itsellä autot, asunnot, harrastukset, joten pakko käydä. Mutta kuka nyt oikeasti haluaa elämäänsä kuluttaa jossain työssä, jos pakko ei olisi.
Kiva kun jaksat luopua omasta vapaa-ajastasi ja hankkia minullekin leivän pöytään. On tämä mukavaa kun ei tarvitse aamulla kelloon herätä, varsinkin näin kesällä.
Olen töissä, mutta ei tarvitse kelloon herätä. Työnanatajalle on ihan sama, milloin työni teen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono ja typerä vastaus. Työllinen ei elätä työtöntä.
Persut saavat kohtauksen... Siispä pysyn työttömänä ja nostan eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti saa, kunhan ei kuppaa yhteiskunnalta elatusta.
Työttömyys on massiivinen yli puolimiljoonaa työtöntä. Niistä suurin osa ei saa töitä vaikka haluaisivat. Kun joku on vapaaehtoisesti työtön niin joku enemmän töitä tai ainakin rahaa tarvitseva saa sen työpaikan. Eikö tämä ole parempi kaikkien kannalta? Työantaja saa motivoituneemman tekijän ja yksi pääsee pois työttömyydestä. Näitä vapaaehtoisesti työttömiä on niin vähän ettei niillä ole mitään merkitystä.
Eikä siinä ole mitään järkeä kun käytetään miljardeja vuodessa todellisen työttömyyden piilotteluun. Työttömien toimenpiteistä on tullut oikea rahasyöppö. Jos ne lopetetaan niin mistään muusta ei tarvitse leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnteko ei ole aina kannattavaa edes työnantajan kannalta katsottuna. Viimeisimmässä työpaikassani olin täysin kypsynyt. Mietin lähtöä yli vuoden. Sitten kun päätös tuli tehtyä, olo helpotti. Samaan aikaan työpaikallani huomasin merkittävän materiaalivirheen. Pidin asian omana tietonani. Seuraavana kesänä katsoin sen yrityksen tilinpäätöstiedot finderistä. Miljoonaluokan tappiot sinä vuonna, kun virheen huomasin, eikä sellaista ollut koskaan aikaisemmin tapahtunut. Kyllä nauratti.
Välinpitämätön, pahuuksille naurava ja ilkeä ihminen oman samasi mukaan. Me emme tiedä mikä siellä töissä v i t u t t i, mutta tuskin mikään miljoonan arvosta, joka varmasti romutti ihmisten elämää. Erityisen sairas päästäsi.
Esimiehet oli täysiä k-päitä, ja sen takia vaihtuvuus työntekijöissä oli suurta. Porukkaa lähti välillä siihen tahtiin, että työt meinasi viivästyä, ja sen takia esimiehet aukoi päätä niille, jotka vielä firmaan jäi. Ainakin kaksi näistä esimiehistä sai sitten itse kenkää, kun tuli isot yt:t 2022 keväällä. Toivoin joka päivä, että se firma tekisi konkurssin. Ei tehnyt, kun omistajat pääomittivat sitä aina lisää, joten ei auttanut kuin ottaa lopputili. 3kk karenssi lähinnä nauratti, kun oli säästötilillä yli 140 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä, mutta ei tarvitse kelloon herätä. Työnanatajalle on ihan sama, milloin työni teen.
Oli miten oli mutta töihin sun, iloinen veronmaksaja, on mentävä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole vaan, ei siinä mitään. Elä omilla rahoillasi, älä muiden tukemana.
Tämän iänikuisen. Pölyttyneen höpsismin soisimme jo katoavan kansakunnan muistista.
Miksi? Miksi minun pitää tuke sinua jos et halua tikkua ristiin laittaa oman elämäsi eteen ja oletat, että kyllä muut maksaa? Tuen ihan mielelläni sellaista joka väliaikaisesti on työtön ja etsii uutta työtä tai on sairas tms.
Vierailija kirjoitti:
Ole vaan, ei siinä mitään. Elä omilla rahoillasi, älä muiden tukemana.
En kyllä pane pahakseni, vaikka joku eläisi muiden tukemana hakematta töitä, koska silloin saa vain asumistuen ja leikatun toimeentulotuen. Jos joku on tyytyväinen ja selviää niin vähällä, antaa mennä.
Joo varmasti tosi mukavaa kalliissa nyky suomessa. myö uskotaan.kusisilla tuki hiluilla voit oleskella kerrostalo luukussa .ei autoo ei venettä ei mitään muuta ku kerrostalo luukku.
Vierailija kirjoitti:
Just. Itse otin loparit pitkäaikaisesta duunista viisitoista vuotta sitten ja siitä saakka olen tehnyt vain määräaikaisia tai osa- aikaisia sopimuksia. On mukava tietää että tämäkin joskus loppuu ja pääsee vapaille. Nyt rupeaa olemaan ukä aika hyvä hidaste työllistymiselle. Lisäksi työjakson pituuden voin itse määritellä. Sanon vaan että olen lupautunut muuallekin. Tämä on tosi mukavaa, ensimmäinen kesä ilman työn orjuutta sen 15 vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono ja typerä vastaus. Työllinen ei elätä työtöntä.
Kyllä elättää, jos työllinen ei tee työtä, ei yrityksiä ole. Ilman yrityksiä ei ole verotuloja, paitsi omaisuuteen liittyviä ja ALV (ei siis tuloveroja eikä yritysveroja). Menee ohueksi tuo veropohja.
Töitä ei riitä kaikille. Hyvä vain, jos joku sitten mielummin elää pienellä tuella, näin työn saa joku motivoitunut joka Haluaa elämäänsä enemmän.
Suomessa palvotaan työtä, siksi työttömyys on niin iso ongelma. Varmaan nuo työnpalvojat kuolinvuoteillaankin huokailevat, että kunpa olisivat tehneet enemmän töitä?
"Omat rahat" on hauskin konsepti ikinä. Vähän tarkemmin kun ajattelet, niin huomaat, ettei kenelläkään ole omaa rahaa.