Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ei saisi olla vapaaehtoisesti työtön?

Vierailija
27.06.2024 |

Mitä pahaa siinä on? Minusta tämä on ihan mukavaa.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On muuten hauskoja nämä suomalaisten ennakkoluulot: olen ollut pois työelämästä 11v, olen 43v terve ihminen. Aina saan kuulla olevani loinen ja yhteiskunnan elätti, vaikka en ole penniäkään mitään tukia nostanut koskaan. Olen ainoa lapsi, minulla ei ole lapsia molemmat vanhemmat on kuolleet joten ihan surutta myyn omaisuutta ja elän sillä. 

Toihan on tosi järkevää. Minunkin tuttu lapseton pariskunta myy pikkuhiljaa omaisuuttaan ja matkustelevat sillä.

Ovat kyllä jo vanhuuseläkkeellä mutta myyvät perintöjään ja tuhlaavat. Hyväkuntoisia.

Vierailija
62/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla tekemättä mitään. Jos itse maksaa. Ihan OK.

Eivät ne ex rikkaat kansanedustajatkaan ole kukaan kietäytynyt sopeutumiseläkkeistään jotka ovat järkyttävän suuria työttömyyskorvauksia ilman mitään vastikkeellisuutta mitä kaikkein köyhimmiltä työttömiltä vaaditaan minimi korvaustensa eteen jolla juuri ja juuri saa ruuat ja hengissä pysyy eikä mihinkään muuhun ne riitä. Kansanedustajat laittoivat itselleen ihan erilaiset tuet mitä on muilla kansalaisilla. Tosi törkeetä ja eriarvoista. Mistään muista töistä ei saa samanlaisia etuja ja todellakin hävettävää että tämmöistä eriarvoisuutta voi ollakkaan nyky yhteiskunnassa.

Kaikkein pienimmistä tuista vietiin pienetkin indeksit vaikka eläminen kallistuu koko ajan ja kukaan ei pysy pysy terveenä, työkykyisenä niillä minimituilla. Kukaan ei ota töihin pitkään köyhyy

Tuo on kyllä totta ettei kansanedustajat tarvitsisi mitään sopeutumiseläkkeitä tai tuota nykyistä sopeutumisrahaa, mikä tuli tuon sopeutumiseläkkeen tilalle, jos/kun tippuvat eduskunnasta, kaikkien palkkioiden ynnä muiden etuuksien lisäksi, mitä saavat sen aikaa mitä ovat siellä.

Pistäisivät sinne kuuluisaan sukan varteen, jos on pelkona jäädä tyhjän päälle kauden jälkeen. Tätä samaahan poliitikot vaativat meiltä "rahvaaltakin".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla, mutta ilman yhteiskunnan tukea.

Vanhempasi voivat maksaa elämisesi, mutta se ei taas meille kuulu.

Vierailija
64/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki päättäessään kun jäisivät työttömäksi ei löytyisi enää niille tuilla maksajaa. Jäisi pakolla työvoiman ulkopuolella olevat mummot, opiskelijat ja sairaat ensin kuolemaan eka. Sitten ne loput työttömät eläisi kuin rys * s ät kadulla juopotellen paskoissa kämpissä ja meno ois ku Neuvostoliitossa. Mitään ilmaista rahaa kun ei ole olemassa.

Niin, mutta itsekin olen tämän työttömänä laskenut jo kauan sitten niin, että suurin osa menee pakosta töihin, vaikka ei haluaisikaan, niin kyl mulle riittää niitä verorahoja. Miksi pitäisi osallistua millään tavalla tällaiseen maailmaan kun voi olla osallistumattakin?

Vierailija
65/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat olla. Ainoastaan kritisoidaan jos käytät yhteiskunnan palveluita tai pyydät muilta rahaa elintapasi rahoittamiseen.

Vierailija
66/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki päättäessään kun jäisivät työttömäksi ei löytyisi enää niille tuilla maksajaa. Jäisi pakolla työvoiman ulkopuolella olevat mummot, opiskelijat ja sairaat ensin kuolemaan eka. Sitten ne loput työttömät eläisi kuin rys * s ät kadulla juopotellen paskoissa kämpissä ja meno ois ku Neuvostoliitossa. Mitään ilmaista rahaa kun ei ole olemassa.

Niin, mutta itsekin olen tämän työttömänä laskenut jo kauan sitten niin, että suurin osa menee pakosta töihin, vaikka ei haluaisikaan, niin kyl mulle riittää niitä verorahoja. Miksi pitäisi osallistua millään tavalla tällaiseen maailmaan kun voi olla osallistumattakin?

En todellakaan usko tuota, että suurin osa menee pakosta töihin.

Kyllä se on monelle ihan yhtä lailla mielenterveysasia kuin se, että se mahdollistaa mukavuuksia mitä rahalla saa. 

Vierailija
67/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani saa olla vapaasti. Mutta verorahoista ei pidä kustantaa heidän elämistään.

Kerro miksi verorahoista sitten maksetaan yrityksille yritystukia tai ihmisille kotitalousvähennyksiä, esim. siivouksiin? Miksi toisille ihmisille on ok verorahoista maksaa elämisensä helpottamista tai antaa tukea yrityksille, jotka saavat yritystuet vastiikketta, vaikka pärjäävät omillaan? Miksi sinä hyväksyt nämä, mutta et sitä, että ihminen saa tukia koska on työtön?

Vierailija
68/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois niin toki saa omillaan eikä muiden lompakolla

Vierailija
69/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nyt hurskastelijat, kyllä työtä tekemätön saa muilta vihaisia sanoja ja asenteita osakseen, vaikka hän eläisi omilla säästöillään tai perinnöllään tai muulla vastaavalla, eikä saisi euroakaan tukia. Kateus se nimittäin sen takana on.

Käytännössä kukaan kriitikko ei osaa edes sitä euromäärää kertoa, paljonko häneltä kuluu rahaa siihen, että hän osallistuu tukien kustantamiseen. Mutta pirun kurjaa silti kuulemma on, vaikka ei edes summaa tiedä. 😂

Vierailija
70/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani saa olla vapaasti. Mutta verorahoista ei pidä kustantaa heidän elämistään.

Kerro miksi verorahoista sitten maksetaan yrityksille yritystukia tai ihmisille kotitalousvähennyksiä, esim. siivouksiin? Miksi toisille ihmisille on ok verorahoista maksaa elämisensä helpottamista tai antaa tukea yrityksille, jotka saavat yritystuet vastiikketta, vaikka pärjäävät omillaan? Miksi sinä hyväksyt nämä, mutta et sitä, että ihminen saa tukia koska on työtön?

Ei kotitalousvähennystä anneta elämän helpottamiseksi vaan siksi että autat työllistämään jonkun. Kun et siivoa itse vaan palkkaat siivojan, tarjoat samalla siivoojalle töitä. Siitä siinä on kyse.

Vierailija
71/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei luovu tuistaan, joten turhaan te paasaatte, että vain omilla rahoilla saa olla vapaaehtoisesti työtön. Ei tule tapahtumaan.

Vierailija
72/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kotitalousvähennystä anneta elämän helpottamiseksi vaan siksi että autat työllistämään jonkun. Kun et siivoa itse vaan palkkaat siivojan, tarjoat samalla siivoojalle töitä. Siitä siinä on kyse.

Mitä se sitten on, kun valtio tukee verovaroista sitä, että yksilön elämän helpottuu?  Miksi valtion pitäisi tukea sitä, että jotkut saavat puoli ilmaiseksi toisen ihmisen työpanoksen? Kaikilla ei tuohon nimittäin ole edes mahdollisuuksia. Jos ihminen haluaa kotiinsa siivoojan maksakoon sen kaiken ilman valtion tukia. Koska tässäkin tapauksessa valtio maksaa työntekijän palkkaa suurelta osin, jopa kokonaan. Kerro miksi valtion pitäisi verovaroin maksaa työntekijälle palkkaa, eikö se ole sen tahon tehtävä, joka työntekijän työpanoksesta hyötyykin?  Koskee niin ykistyishenkilön palkkaamaa työvoimaa kotitalusvähennyksillä kuin yrityksiäkin, joiden palkaa valtio kompensoi asumistuilla ja toimeentulotuilla. Lisäsi yritykset saavat työvoimaa myös ilmaiseksi työkokeilijoide ja työharjoittelijoiden muodossa. Lisäksi valtio maksaa yrityksille myös palkkatukea pitkään työttömän olleen henkilön palkkaukseen se voi olla jopa 70% palkasta. Kerro miksi nämä ovat mielestäsi hyväksyttyjä maksaa verovaroista, kuin se että ihminen saa tukia koska on työtön?

Vierailija
73/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa jos on ammatiltaan kuppanen yyhhoo. Mutta tukemalla yyhhoota, tuet samalla myös pentutehtailua.

Vierailija
74/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa jos on ammatiltaan kuppanen yyhhoo. Mutta tukemalla yyhhoota, tuet samalla myös pentutehtailua.

Omituinen kommentti, kun ajattelee, että media myllyttää jatkuvasti alhaista syntyvyyttä. Kun joku/jotkut sitten toimivat kuten valtio haluaa ja lisääntyvät, niin se on sinun mielestäsi ongelma?Onko siis kaikki tahot jotka ovat huolissaan alhaisesta syntyvyydestä väärässä, koska sinä tahdot, että tässä maassa ei lisäännyttäisi.

Vierailija
75/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin ja helposti tuota voi olla, mutta ei kyllä ole rahaa mihinkään. Kokemusasiantuntijana suosittelen rakennusinsinöörin tutkintoa. Töitä ei tarvitse tehdä ja kerran kuussa kun muistat hakea töihin, niin suosittelen isoja puljuja kuten YIT, Skanska, SRV, Peab, Pohjola, Sitowise, Sweco, Ramboll ja WSP, siinä sulle on jo 2 kk lomaa. Pysyttelet vaan isoissa ja keskisuurissa firmoissa, niin ei tarvitse olla pariin vuoteen töissä. Puolen vuoden päästä haet samoihin firmoihin uudestaan.

Vierailija
76/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monista vastauksista voi jo nähdä, ei noilla työttömien haukkujilla ole kovin syvällistä ymmärrystä yhteiskunnan toiminnasta. Sosiaalituet ovat vielä verrattaen pieni menoerä siihen nähden, miten paljon valtio jakaa "ilmaista" rahaa muualle toisenlaisilla perusteilla. Asenteet vaan istuvat näköjään edelleen tiukassa, mutta ovat onneksi hiljalleen muuttumassa realistisempaan suuntaan. 

Vierailija
77/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten hauskoja nämä suomalaisten ennakkoluulot: olen ollut pois työelämästä 11v, olen 43v terve ihminen. Aina saan kuulla olevani loinen ja yhteiskunnan elätti, vaikka en ole penniäkään mitään tukia nostanut koskaan. Olen ainoa lapsi, minulla ei ole lapsia molemmat vanhemmat on kuolleet joten ihan surutta myyn omaisuutta ja elän sillä. 

Toihan on tosi järkevää. Minunkin tuttu lapseton pariskunta myy pikkuhiljaa omaisuuttaan ja matkustelevat sillä.

Ovat kyllä jo vanhuuseläkkeellä mutta myyvät perintöjään ja tuhlaavat. Hyväkuntoisia.

Minusta omaisuuden / rahojensa jättäminen perinnöksi on tuhlausta,ei se että käyttää niitä itse kuten haluaa. Jokainen on oman onnensa seppä ja jokainen tekee aina omat valintansa. Jos minulla olisi esim.tytär joka on itse valinnut olevansa yh äiti ja hyödyntää valtion etuisuuksia, niin miksi jättäisin hänelle jotain perinnöksi ja pilaisin hänen uransa? Silloinhan hän menettäisi tulonlähteensä eikä saisikaan enää hänelle niin tärkeitä valtion etuisuuksia joiden pohjalle hän on elämänsä rakentanut.

Vierailija
78/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituinen kommentti, kun ajattelee, että media myllyttää jatkuvasti alhaista syntyvyyttä. Kun joku/jotkut sitten toimivat kuten valtio haluaa ja lisääntyvät, niin se on sinun mielestäsi ongelma?Onko siis kaikki tahot jotka ovat huolissaan alhaisesta syntyvyydestä väärässä, koska sinä tahdot, että tässä maassa ei lisäännyttäisi.

Eiköhän se valtio toivo, että vain kunnialliset ihmiset lisääntyisivät? Siksi yh naisten lisääntymisiä pitäisi rajoittaa minimiin.

Vierailija
79/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan työmarkkiatuen, kun se minulle kuuluu, mutta työhön en mene. Tyämarkkinatuen ja säästöjen kanssa jää elämiseen talon kulujen jälkeen 1600€ ja sillä on pärjättävä, vaikka tiukkaa tekeekin. 

Vierailija
80/100 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se valtio toivo, että vain kunnialliset ihmiset lisääntyisivät? Siksi yh naisten lisääntymisiä pitäisi rajoittaa minimiin.

Olet siis sitä mieltä, että kaikkien yh-äitien lapsista tulee yhteiskuntakelvottomia?