Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kampaajat leikkaavat väkisin ns. Karen-tukan?

Vierailija
26.06.2024 |

Minulla on polkkamittaiset hiukset. Haluaisin, että ne leikattaisiin suoraan, ja tämän olen sanonutkin kampaajille. Kuitenkin jo kolmisen kertaa kaksi eri kampaajaa on leikannut hiukseni niin, että ne ovat sivuilta monta senttiä pidemmät kuin takaa. Kerran olen sanonut asiasta, mutta kampaaja sanoi, että se sivun pituus riippuu pään asennosta. Olen sitten tasoittanut itse sivuhiukset samaan mittaan takahiusten kanssa.

Miten tämä asia siis oikein pitäisi ilmaista kampaajalle, että saisin ne suoraan leikatut hiukset?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on paremman näköinen? Siis ihan oikeasti on.

Minkä ikäinen olet? Yli 50-vuotias? Ei ole mitään väliä, onko se kampaajan tai sinun mielestä paremman näköinen, jos minun mielestä ei ole.

Ap

Niinkuin ikä tuohonkaan liittyisi mitenkään.

Vierailija
42/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen onnistunut saamaan suoraan leikatun polkan. Tosin semmoinen kasvaa niskasta pois mallista nopeasti.

Vie mallikuva näytille.

Tarvitseeko kampaaja tosiaan mallikuvan, eikä osaa leikata suoraan, jos sanoo, että suoraan?

Ap

No jos sanomisen pitää riittää, niin miksi kyselet täällä neuvoja? Käy niin monella kampaajalla, että löydät sellaisen, joka ymmärtää sanomisesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kampaaja leikkaa rumaan muotoon jos asiakas niin haluaa.

Ei leikkaa. Minä haluaisin sellaisen paksun latvan, jota ei saksita lopuksi ohueksi ollenkaan. Vaikka olen sanonut suoraan, että haluan juuri sellaisen ruman pullasudin, mutta ei. Aina väkisin pitää keventää.

Eivät varmasti väkisin kevennä kun sanot että et halua rikottua latvaa, piste.

Vierailija
44/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kampaaja leikkaa rumaan muotoon jos asiakas niin haluaa.

Ei leikkaa. Minä haluaisin sellaisen paksun latvan, jota ei saksita lopuksi ohueksi ollenkaan. Vaikka olen sanonut suoraan, että haluan juuri sellaisen ruman pullasudin, mutta ei. Aina väkisin pitää keventää.

Eivät varmasti väkisin kevennä kun sanot että et halua rikottua latvaa, piste.

Jotkut kampaajat ei kuuntele, tai toimi kuten pyydetty, vaikka rautalangasta vääntäisi.

Vierailija
45/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi vähän samantyyppinen, mutta pitkillä hiuksilla. Sanoin että haluan tasapitkät jaei mihinkään mitään kerrostusta. Ihan lopussa kampaaja yhtäkkiä salamannopeasti veti saksilla luittaen kerrostuksen koko toisen puolen etuhiuksiin! Niin nopeasti, että ei ollut mitään mahdollisuutta kieltää. Suutuin että mitä helfhjj@##ttiä teet. Hän oli ilmeisesti jotenkin vajaaälyinen, kun ei osannut edes vastata, miksi teki sen. Nyt minulla on toinen puoli edestä kerrostettu ja toinen ei. Olen n 7 vuoden ajan kasvattanut pikkuhiljaa sitä kerrostusta pois ja tämä k-pää teki sen minulle ilman lupaa, vastoin selkeää ohjetta.

Vierailija
46/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietämätön pellon laidalta kysyy, mikä/millainen on Karen-tukka?

Googlaa Karen hair

Vaikuttaa siltä että ei taida maksa vaivaa alkaa googlettaa.

Vierailija
47/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin hiukset ovat polkkapituiset ja kerran kuulin kampaamossa, kun kampaaja kommentoi toiselle (aloittelevalle) kampaajalle, miten tasapitkä polkka on "kaikista vaikein" hiustyyli leikata.

Tuon perusteella kuvittelen siis, että kaikki kampaajat eivät osaa leikata nätisti asettuvaa tasapitkää polkkaa ja siksi menevät helpomman kautta.

Vierailija
48/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen onnistunut saamaan suoraan leikatun polkan. Tosin semmoinen kasvaa niskasta pois mallista nopeasti.

Vie mallikuva näytille.

Tarvitseeko kampaaja tosiaan mallikuvan, eikä osaa leikata suoraan, jos sanoo, että suoraan?

Ap

Suoraan leikkaaminen tarkoittaa myös sitä, että ei leikata kerroksia. Eli hommaa se kuva ja näytä sitä, kun et kerta osaa puhua selvästi.

Ei, kun se on tasapitkä, ei suora. 

Ap

Sinulle se tarkoittaa vain tasapitkää. Kommunikoi selkeämmin äläkä oleta, että muut tajuavat vain yhdestä sanasta mitä JUURI sinulle suoraa tarkoittaa. Jos siis haluat oikeasti

Kirjoitin jo aiemmin, että olen sanonut kummatkin taikasanat, suora ja tasapitkä, mutta ei ole toiminut. Opettele lukemaan. Taidat itse olla kampaaja.

No et sinä tuohon viestiin mitään tuollaista kirjoittanut tai ennen tuota viestiä. 🙄 Se, että vasta myöhemmin kirjoitit sen, niin oma mokasi.

Ja luojan kiitos en ole kampaaja, kun joutuisi ap:n kaltaisia vatipäitä kestämään 😄.

Vierailija
49/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampaaja täällä, ja myönnän, olen saattanut joskus syyllistyä tällaiseen. Johtuu siitä, että useimmiten ihmiset ilahtuu siitä, jos tekee vähän tavallaan enemmän kuin he osaavat pyytää, eli vaikka pyydettäisiin vaan että "siistitään vähän" tai "semmoiseksi tasamittaiseksi", niin tekee vähän muotoa ja ryhtiä siihen hiusmalliin, niin että asiakkaan on sen kanssa helpompi pärjätä. 

Mutta pitäisi kyllä aina yrittää erottaa ne tapaukset, jotka oikeasti haluaa täsmälleen mitä sanovat eikä mitään muutoksia. Pitkätukkaiset on selvä tapaus, he ovat yleensä hyvin tarkkoja siitä että jos sanovat että otetaan 2 senttiä niin ei saa ottaa enempää, eikä kerroksia saa tehdä kysymättä. Ja toki ne jotka hyvin täsmällisesti kertoo mitä haluaa, ja ap vaikuttaa kyllä yrittäneen täsmällisesti kertoa miten pitäisi leikata. Erityisesti jos on sanonut "ei missään nimessä edestä pidempi" kuten kertoo, niin kyllähän sitä pitäisi

Minulla oli lähes vyötärön pituinen tukka. Pyysin latvojen leikkaamista.  Luin lehteä kun kampaaja aloitti. Teki  käteensä poninhännän ja pätkaisi tukkani puolesta välistä poikki. Kun huomasin, oli lähellä että peilit eivät "  tippuneet" seiniltä   Suutuin silmittömästi.  Harmittaa että en tehnyt isompaa juttua siitä. Tukkani oli hyväkuntoinen ja käsittelemätön  millään  kampaamokemikaaleilla .😕😡Meni 5 vuotta ennen kuin seuraavan kerran menei kampaamoon, tietysti eri paikkaan.Olen sen jälkeen vahtinut haukankatsella joka kädenliikettä pääni ympärillä

Vierailija
50/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kampaajalla, jolla on tarjolla kaksi mallia. Kouvola maksaa 40 euroa ja kananperse 50 euroa. Näistä kahdesta on helppo valita.

Vierailija
51/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että olen kuitenkin joillakin kampaajille onnistunut saamaan sen suoraan leikatun tukan. Viime aikoina on vaan ollut huono tuuri..

Hyvä kampaaja, jolla kävin, lopetti pari vuotta sitten, ja siitä asti ollut vaikeaa.

Ap

Siltä tosiaan vaikuttaa, sulla on ollut vaikeaa. Sori siitä. 

Vierailija
52/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tukkaasi leikataan väkisin, niin huuda apua, potki ja pure. Siitä oppii!

Vierailija
53/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie mallikuva näytille.

Ap

Joo, eikös heillä on mm. kansiot kuvineen hiustyyleistä. Ei se kuva aina välttämättä auta :(

Vierailija
54/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että suora tai edestä lyhyempi, ei missään nimessä edestä pidempi.

jkl on kampaaja joka käyttää eri saksia eri asiakkaille. ns coolit instattypit niille paneudutaan väreissö ja paremmat sakset, vanhemille ja varsinkin naisasiakaille ihan sontaa työnjälkeä. hanakka ottaa tippiä js kahvileipätuliaisia. veen nuuka  ostamaan uusiasaksia tai terotuttamaan. utsii joka asian,oikein hiillostaa, oman antin ukkonsa asioita ei kerroi,mutta utsii asiaikkaiden kavereidenkin asioita. pälä pälä ja ei tajuu mitään muotoilusta,ihan taukki, mitään muotoilusta,,lyö tyhjää, kuylkee kodin ja työpaikan väliä ja vanhalle mäkille,ei mitään elämää, pihi kuin piru. omista tarjoo joskus jonkun lakupötkän ja kahvit,akka ei mitään,mutta kurkkii kassiin,,toitsää jotain mulle.. T L ja anttonsa

Vierailija
55/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie mallikuva näytille.

Ap

Olen 30 vuotta käynyt kampaajalla ja 99 % kampaajista ei osaa leikata suoraan. Aina tekevät väkisin jotain muuta. Suoraan leikkaaminen on vaativampaa ja vaatii hyvää silmää sekä taitoa leikata tasapitkää. Hyvän kampaajan löytäminen on aarre.

Vierailija
56/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät kampaajat on nykyisin kiven alla. Lähes joka kerta menee pieleen vaikka miten näyttää kuvan ja kertoo ääneen mitä haluaa. Eikä ole edes kyse mistään epärealistisista toiveista saada tummasta platinablondi yhdellä kertaa vaan ihan perinteisestä puolipitkän hiuksen raidoituksesta ja leikkauksesta.

Jos onnistuu löytämään hyvän kampaajan niin siitä on syytä pitää kiinni. 

Vierailija
57/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän Riikka Purra leikkauttaa tukkansa? Sillä on taaapitkä.

Vierailija
58/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän Riikka Purra leikkauttaa tukkansa? Sillä on taaapitkä.

Kysykää. Riikalla tosiaan on kauniit hiukset ja viivasuoralta näyttävä leikkaus.

Vierailija
59/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee etuosaa, ihan väkisinkin siihen on näköjään leikattava suikaleita ja kerrostusta, kiva reipas otsis. Lähes kaikilla yli nelkyt on tämä sama kerrosteltu ja kikerretty epämääräisen pitkä polkka.

Vierailija
60/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan itse.