Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kampaajat leikkaavat väkisin ns. Karen-tukan?

Vierailija
26.06.2024 |

Minulla on polkkamittaiset hiukset. Haluaisin, että ne leikattaisiin suoraan, ja tämän olen sanonutkin kampaajille. Kuitenkin jo kolmisen kertaa kaksi eri kampaajaa on leikannut hiukseni niin, että ne ovat sivuilta monta senttiä pidemmät kuin takaa. Kerran olen sanonut asiasta, mutta kampaaja sanoi, että se sivun pituus riippuu pään asennosta. Olen sitten tasoittanut itse sivuhiukset samaan mittaan takahiusten kanssa.

Miten tämä asia siis oikein pitäisi ilmaista kampaajalle, että saisin ne suoraan leikatut hiukset?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että sellainen kuin Riikka Purralla.

Vierailija
22/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot siellä että sulla on nyt useamman kerran tullut sellainen mitä et halua, että toivottavasti tällä kertaa tulisi oikeasti suora eikä takaa lyhyempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun katsot loivasti yläviistoon, niin silloin ei olekaan enää "suorat" vaan edestä selvästi lyhyemmät. tuskin kävelet koko aikaa pää "vaaterissa". takaa hieman lyhyempi malli asettuu kauniisti kaikissa pään asennoissa. 

Hölmön näköinen takaa lyhyempi. Tulee kanan perse  mieleen

Kuka puhui kanamaisen lyhyestä?? 🙄

Ei aloittaja tarkentanut pituutta tarkemmin

Vierailija
24/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen onnistunut saamaan suoraan leikatun polkan. Tosin semmoinen kasvaa niskasta pois mallista nopeasti.

Vie mallikuva näytille.

Tarvitseeko kampaaja tosiaan mallikuvan, eikä osaa leikata suoraan, jos sanoo, että suoraan?

Ap

Suoraan leikkaaminen tarkoittaa myös sitä, että ei leikata kerroksia. Eli hommaa se kuva ja näytä sitä, kun et kerta osaa puhua selvästi.

Ei, kun se on tasapitkä, ei suora. 

Ap

Vierailija
25/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on paremman näköinen? Siis ihan oikeasti on.

Vierailija
26/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen onnistunut saamaan suoraan leikatun polkan. Tosin semmoinen kasvaa niskasta pois mallista nopeasti.

Vie mallikuva näytille.

Tarvitseeko kampaaja tosiaan mallikuvan, eikä osaa leikata suoraan, jos sanoo, että suoraan?

Ap

Suoraan leikkaaminen tarkoittaa myös sitä, että ei leikata kerroksia. Eli hommaa se kuva ja näytä sitä, kun et kerta osaa puhua selvästi.

Ap

Olen myös sanonut kummatkin sanat, suora ja tasapitkä, useaan kertaan, mutta ei vain ole onnistunut. 

Ap

Vierailija
27/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Mä olen kasvattamassa hiuksia ihan lyhyestä mallista (aka kananperse) pois ja vihdoin päässyt polkkapituuteen. Menin kampaajalle iloisena siitä, että nyt saa sitten jo leikattua sellaisen joka puolelta yhtä pitkän, jonka on helppo antaa vaan sitten kasvaa eikä ole hullut näköinen hetkessä. Sanoin kampaaajalle tämän, että haluan joka puolelta yhtä pitkän. Lopputulos: niskasta ihan superlyhyt, alimmat hiukset on sentin mittaisia, edestä kuitenkin leuan alapuolelle. Sanoin tästä kampaajalle, kun hän peilin kanssa lopuksi näytti tulosta, ja hän vaan totesi, että on paljon kivamman näköinen kun on ilmavuutta ja ryhtiä täällä takana. Totesin vaan, että ei kyllä minusta, ja että olisi voinut kysyä haluaisinkio mieluummin sellaisen takaa ilmavamman lyhyemmän ennen kuin tekee vaan. Jonkun lämpösuojatuotteen se antoi hyvitykseksi tuosta "kommunikaatiokatkoksesta" kuten hän sitä kutsui.

Vierailija
28/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on paremman näköinen? Siis ihan oikeasti on.

Minkä ikäinen olet? Yli 50-vuotias? Ei ole mitään väliä, onko se kampaajan tai sinun mielestä paremman näköinen, jos minun mielestä ei ole.

Ap

Vierailija
29/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan helppoa saada sellaista leikkausta kuin haluaisi. Useimmiten sellaista ei saa, vaikka kuinka yrittäisi selittää.

Parasta on varmaan etsiä kuva sellaisista hiuksista kuin haluaisi. Pari kertaa olen näin tehnytkin, mutta molemmilla kerroilla kampaaja on alkanut venkuloimaan, vaikka en ole edes mitään erityisen vaikeasti leikattavaa mallia toivonut. 

Hirveän usein haluttaisiin leikata juuri se pyöreä perinteinen polkkatukka. Se on varmaan helppo leikata joka muijalle. 

Vierailija
30/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kampaaja leikkaa rumaan muotoon jos asiakas niin haluaa.

Ei leikkaa. Minä haluaisin sellaisen paksun latvan, jota ei saksita lopuksi ohueksi ollenkaan. Vaikka olen sanonut suoraan, että haluan juuri sellaisen ruman pullasudin, mutta ei. Aina väkisin pitää keventää.

Vierailija
31/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämätön pellon laidalta kysyy, mikä/millainen on Karen-tukka?

Vierailija
32/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie mallikuva näytille.

Ap

Ap

Sinulle se tarkoittaa vain tasapitkää. Kommunikoi selkeämmin äläkä oleta, että muut tajuavat vain yhdestä sanasta mitä JUURI sinulle suoraa tarkoittaa. Jos siis haluat oikeastikin saada sellaisen mallin kuin toivot. Toki voit myös jäädä jankkaamaan myös tuota pelkkää suorasuorasuorasuora -jankkaustasi. Onko toiminut?

Vierailija
33/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niin, keventää eli kyniä ohennussaksilla. 

Olen nykyään kieltänyt kokonaan otsahiuksien ohennuksen eli kevennyksen. Alkoi olla ihan harva hiuksisto siinä kohti. 

Vierailija
34/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietämätön pellon laidalta kysyy, mikä/millainen on Karen-tukka?

Googlaa Karen hair

Vierailija
35/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie mallikuva näytille.

Ap

Ap

Sinulle se tarkoittaa vain tasapitkää. Kommunikoi selkeämmin äläkä oleta, että muut tajuavat vain yhdestä sanasta mitä JUURI sinulle suoraa tarkoittaa. Jos siis haluat oikeastikin saada sellaisen mallin kuin toivot. Toki voit my

Kirjoitin jo aiemmin, että olen sanonut kummatkin taikasanat, suora ja tasapitkä, mutta ei ole toiminut. Opettele lukemaan. Taidat itse olla kampaaja.

Ap

Vierailija
36/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaaja täällä, ja myönnän, olen saattanut joskus syyllistyä tällaiseen. Johtuu siitä, että useimmiten ihmiset ilahtuu siitä, jos tekee vähän tavallaan enemmän kuin he osaavat pyytää, eli vaikka pyydettäisiin vaan että "siistitään vähän" tai "semmoiseksi tasamittaiseksi", niin tekee vähän muotoa ja ryhtiä siihen hiusmalliin, niin että asiakkaan on sen kanssa helpompi pärjätä. 

Mutta pitäisi kyllä aina yrittää erottaa ne tapaukset, jotka oikeasti haluaa täsmälleen mitä sanovat eikä mitään muutoksia. Pitkätukkaiset on selvä tapaus, he ovat yleensä hyvin tarkkoja siitä että jos sanovat että otetaan 2 senttiä niin ei saa ottaa enempää, eikä kerroksia saa tehdä kysymättä. Ja toki ne jotka hyvin täsmällisesti kertoo mitä haluaa, ja ap vaikuttaa kyllä yrittäneen täsmällisesti kertoa miten pitäisi leikata. Erityisesti jos on sanonut "ei missään nimessä edestä pidempi" kuten kertoo, niin kyllähän sitä pitäisi ehdottomasti kunnioittaa, ja se on riittävän selkeää viestintää ettei sitä oikein voi väärinkään ymmärtää. 

Vierailija
37/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kampaajaa. Kylläainakin minulta aina kysytään ja yleensö saan kutakuinkin sen mitä olen pyytänytkin.

Vierailija
38/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kampaaja leikkaa rumaan muotoon jos asiakas niin haluaa.

Ei leikkaa. Minä haluaisin sellaisen paksun latvan, jota ei saksita lopuksi ohueksi ollenkaan. Vaikka olen sanonut suoraan, että haluan juuri sellaisen ruman pullasudin, mutta ei. Aina väkisin pitää keventää.

Osalla kampaajista on tuo kummallinen "keventämishimo", ja minusta se harvan suomalaisen hiuslaatuun oikeastaan sopii. Kerrokset latvoissa näyttää kivoilta vaan, jos hiuksia on paljon ja ne on vähintään keskipaksuja. Suomalainen hento lasimainen hius, semmoista kun alkaa kovasti kerrostaa niin se pisin kerros on surullisen näköinen olematon "hiusharso", ja lisäksi ne ylemmät kerroksetkaan ei erotu sillä lailla selkeästi kuin erilaisissa hiustyypeissä. Ohuelle skanditukalle kevennykset toimii lähinnä tietynmallisissa otsahiuksissa, ja jos on lyhyt hiusmalli niin niissä joskus kohtiin jotka ei näytä luontevasti istuvan.

Vierailija
39/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ubub

Vierailija
40/66 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano että suora tai edestä lyhyempi, ei missään nimessä edestä pidempi.

Olen sanonut, että ei missään nimessä edestä pidempi, mutta poistunut kuitenkin edestä kolme senttiä pidempien hiusten kanssa. Enkä huomaa asiaa aina, kun kampaaja näyttää nopeasti peilillä lopuksi.

Ap

Kummallista. Itse olen todennut että edestä hieman pidempi siis viisto latva on kaunis, viivasuora taas raskas laatikko. Ja saan latvoja tasatessa tuon laatikon, joskus kevennetään latvaa ja joku leikkaa selvästi huolellisemmin.

Eli vaikea eläytyä että olisi ikävän näköinen malliltaan. Ennemmin tyylikkäämpi viistolla mallilla.